Diskuse

Audi vyvíjí konkurenta Tesly Model 3

13.5.2017

Nedlouho poté, co Audi začne prodávat elektrický crossover, přijde řada na cenově dostupnější sedan, zacílený na chystanou novinku Tesly.

 

  • 16 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 13.05.  13:29

    Tchnika OK, ale

    co se týká vnitřku, je tesla lowcostová křapka. Pokud na ní nastoupí bombarďáci od Audi se svejma vnitřkama a servisní sítí...bude to zajímavý.
    A i obecně...až začnou fronty u nabíječek a ty už nebudou zadarmo.
    Až začne zdražovat proud a kolabovat přenosová síť.
    A zlevňovat ropa.
    A až státy začnou nahámět miliardy z daní z fosilních paliv jinde...

    Budoucnost je ve hvězdách.
    • 30 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 13.05.  13:35

      « Re: Tchnika OK, ale

      co na to babka kořenářka? taky neví ...
      a Nostradamus? :-)
      • 13 Reagovat !

        foto fostek

        fostek 13.05.  13:41

        « Re: Re: Tchnika OK, ale

        Jakože sem to myslel, že nevíme, jak s to bude vyvíjet. je to zajímavý.
        babka umřela a Nostradamus je k...t.
        Ale můžeme furt do Delf.
        • 20 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 13.05.  18:13

          « Re: Re: Re: Tchnika OK, ale

          Delfy budou fajn. A jak se to bude vyvíjet, to bude opravdu zajímavý. Myslím že se u toho budeme bavit skoro tak dobře jako u odposlechů agenta A. Bureše.
    • 35 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 13.05.  13:36

      « Re: Tchnika OK, ale

      Audi se určitě nesníží na úroveň Tesly co se týče interiéru a palubní (u Tesly neexistující) desky
    • 32 Reagovat !

      foto Brin

      Brin 13.05.  15:49

      « Re: Tchnika OK, ale

      Tesla zase tak lowcostová křapka není. Technologii baterií má promakanou do puntíku a že se řeší dětské nemoci u prvních modelů automobilky je pochopitelné. Naštěstí si to mohou zákazníci modelů S a X dovolit. 100000 ročně za servis není nic výjimečného. Chleba se samozřejmě bude lámat u modelů 3.
      • 03 Reagovat !

        foto kozakm

        kozakm 13.05.  18:32

        « Re: Re: Tchnika OK, ale

        Co je promakaneho na hromade obycejnych aku 18650?
        • 31 Reagovat !

          foto Brin

          Brin 13.05.  18:41

          « Re: Re: Re: Tchnika OK, ale

          Způsob jejich zapojení, chlazení/vyhřívání a ochrany. Baterie Tesly mají velmi nízkou úroveň degradace.
        • 30 Reagovat !

          foto SamanAR

          SamanAR 13.05.  18:43

          « Re: Re: Re: Tchnika OK, ale

          neni 18650 jako 18650, ostatne to cislo je jen oznaceni velikosti clanku, to je jako napsat ze vsechny penumatiky nejakeho rozmeru od ruznych vyrobcu jsou vsechny stejne kvalitni/nekvalitni

          18650 si muze poridit kazdej od nejakych $1 za kus za ty nejlevnejsi nekde z Ciny, ale jejich nasledne parametry muzou bejt dost tristni >:D
  • 14 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 13.05.  13:38

    Gigafactory ...

    ... nebudou mít ostatní výrobci zapotřebí
    • 32 Reagovat !

      foto Brin

      Brin 13.05.  15:50

      « Re: Gigafactory ...

      Ale budou, ony už se dávno staví. V Číně a dalších zemích. LG, Panasonic, Samsung a další masivně staví továrny na baterie.
      • 13 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 13.05.  18:50

        « Re: Re: Gigafactory ...

        Nebudou, oni už je mají postavené.
        • 22 Reagovat !

          foto Brin

          Brin 13.05.  20:27

          « Re: Re: Re: Gigafactory ...

          Ani ne. Projděte si články o těch firmách. Uvidíte, že je staví jako o život.
          • 11 Reagovat !

            foto WinDiesel

            WinDiesel 13.05.  22:03

            « Re: Re: Re: Re: Gigafactory ...

            To je o tom co si kdo představuje pod Muskovým názvem Gigafactory
            Všichni světoví výrobci mají takových továren jako Musk 1 desítky
            • 01 Reagovat !

              foto Brin

              Brin 14.05.  11:46

              « Re: Re: Re: Re: Re: Gigafactory ...

              A proto se uvádí, že jediná gigafactory zvládne vyrobit 50 % světového objemu baterií pro EV? Kdyby jich měli několik, tak by ty počty vůbec neseděly.
  • 12 Reagovat !

    foto kaiserlabus

    kaiserlábus 13.05.  14:34

    Za 300

    Milion,bilion,kvadrilion,gazilion poctivých Kč bez DPH díky pokakaný technice. >:D
  • 13 Reagovat !

    foto Brin

    Brin 13.05.  15:48

    Elektromobil

    Opravdu masovou záležitostí se elektromobil stane ve chvíli, kdy za cenu do 750000 Kč s DPH nabídne auto velikosti Octavie Combi s dojezdem kolem 450 km a výbavou dnešních limuzín typu Superb (ideálně s automatickým řízením aspoň úrovně 3). V tu chvíli nebude nad čím uvažovat, provozní výhody jsou nepopiratelné. Do té doby nemá cenu tady nic moc řešit.
    • 12 Reagovat !

      foto Neurotic

      Neurotic 13.05.  17:42

      « Re: Elektromobil

      Oni si lidi v kupují běžně auta za 750 tisíc? >:D Až bude ten elektromobil velikosti i30 kombi s dojezdem 500km při 130km/h stát 300 tisíc tak si to možná začnou občané kupovat
      • 13 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 13.05.  18:12

        « Re: Re: Elektromobil

        Brin je mimo, musely by stát jako Dacia. Do 200 000 Kč. A muselo by je být kde a z čeho nabít. A pokud bude síť permanentně přetížená (některé státy čelí problému že majitelé EV přijedou z práce a nabíjejí - v nejméně vhodnou dobu), nakonec nenabije nikdo a půjdeme všichni pěšky nebo na kolo nebo hromadnou kterou z nedostatku proudu budou pohánět diesely.
        EV fandové jsou naivní optimisti. Úplně to čiší z jejich příspěvků. Docela mi to přijde jako v dobách po převratu 1948 - komunisti si taky mysleli, sociálně spravedlivé společnosti určitě dosáhneme, nějak to půjde ..... a 40 let vytvářeli vhodné podmínky načeš se to všechno sesypalo jako domeček z karet.
        • 32 Reagovat !

          foto Brin

          Brin 13.05.  18:40

          « Re: Re: Re: Elektromobil

          Fascinuje mne neustálé omílání toho nesmyslu s přetíženými sítěmi. Ano, lidé u paneláků si to zatím nekoupí, neb bez garáže nemají zatím kde nabíjet. Nicméně ČEZ plánuje stavět na těch parkovištích masově přípojky, čistě obyč. zásuvku na čip. Je to za pár šupů a zatraceně se mu to vyplatí. Kdybyste zapnul všech 6 milionů budoucích elektromobilů na domácí nabíječku najednou, tak to dělá průměrně max. 7 kW x 6 000 000 vozů = příkon 42 GW. To samozřejmě naše elektronizační soustava neunese. Ale tento scénář je naprosto absurdní. A to z několika důvodů.

          1) 6 milionů elektromobilů tu bude tak za 100 let.
          2) Stejně jako netankujete všechny auta najednou, tak se ani všechny elektromobily nebudou nabíjet najednou.
          3) Průměrný denní nájezd aut je asi 35 km. K tomu je potřeba tedy na auto asi 6 kWh denně. U auta s baterií 60 kWh takto můžete jezdit 10 dní v kuse a nabíjet jednou za 6 dní. Samozřejmě budou auta, která budou nabíjet každý den a také auta, která budou nabíjet jednou týdně nebo méně. A určitě budou alespoň 3, ale spíše mnohem více nabíjecích pásem, něco jako dnešní noční proud. Takže se zatížení v noci rozloží na celou noc a využijí se přebytky.
          4) U nákladní dopravy nedává elektřina smysl.
          5) Přirovnávat nadšení z elektromobility ke komunismu, to chce velkou odvahu, co takhle mi to přijít říct do očí?
          • 11 Reagovat !

            foto Neurotic

            Neurotic 13.05.  19:05

            « Re: Re: Re: Re: Elektromobil

            1) s tím jde asi souhlasit
            2) všechny auta netankují z důvodu, že mají dojezd až 1500km a tankování trvá 5 minut...
            3) to nevím jestli je pravda, ale u normálního auta se nemusíte bát krizové situace(prostě když vám někdo zavolá, že máte jet 500km daleko tak sednete a jedete) s baterií na 10% jste v ****
            4) pravda ještě to vysvětlete těm co znovu vynalézají vlak >:D
            • 01 Reagovat !

              foto Brin

              Brin 13.05.  20:24

              « Re: Re: Re: Re: Re: Elektromobil

              2) Správně uvádíte dojezd až 1500 km. Běžná benzínová auta mají ten dojezd spíš tak 700 km a to je ještě dobré. Rozdíl oproti 450 km není zase tak velký.
              3) Krizová situace s jízdou 500 km je velmi, velmi výjimečný případ. Samozřejmě může ve firmě asi nastat. Ale proto si firma nekoupí jenom elektromobily, ale pro dané případy bude mít i spalovací vozy. Obecně se ale nejvíc vyplatí elektromobil lidem, kteří s ním najezdí hromady kilometrů. Jako obchoďák bych radši jezdil v elektromobilu a po každých 400 km si udělal půlhodinovou přestávku na oddych a osvěžení.
              4) Silniční vlaky dávají smysl i u spalovacích motorů. Tam jde čistě o snižování nákladů.
        • 11 Reagovat !

          foto Majkl1

          Majkl1 13.05.  22:22

          « Re: Re: Re: Elektromobil

          Mně přijde spíš naivní tvůj příspěvek. Už jen z principu: auto se spalovacím motorem má jen nádrž (levná), ale palivo je drahé. Elektromobil má levnější provoz, ale počáteční investice je prostě dražší kvůli baterii.
          Aby se staly elektromobily masivně rozšířené, nemusí stát nutně jako nejlevnější Dacia. :-) Důležité je, aby se co nejvíce smazal cenový rozdíl při nákupu elektromobilu a klasického auta.
      • 11 Reagovat !

        foto Brin

        Brin 13.05.  18:28

        « Re: Re: Elektromobil

        Jo, kupují. 70 % aut se totiž prodá jako firemních. A firma si to koupí. Ono totiž není zas takový cenový rozdíl mezi vybavenou octávií v naftě a tímto v elektřině. A koupí si to i dost lidí, kteří kupují Octávii. Jestli mají dát 600 kkč za octávii nebo 750 kkč za tohle? Já bych šel do tohodle. Těch 150 kkč se vrátí docela rychle.
        • 12 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 13.05.  18:51

          « Re: Re: Re: Elektromobil

          Firma si to nekoupí, fleet manažeři počítají každý desetník. A nidko si to nekoupí předražené, když jim za 5 let na elektriku napálí daně jako na benzín.
          • 11 Reagovat !

            foto Brin

            Brin 13.05.  20:25

            « Re: Re: Re: Re: Elektromobil

            Daně na elektriku vám nikdo nenapálí, to je bez šance. Spíš se k dani z benzínu a nafty ještě výrazně zvýší silniční daň na všechna auta. A elektro se i tak vyplatí.
            • 11 Reagovat !

              foto WinDiesel

              WinDiesel 13.05.  22:04

              « Re: Re: Re: Re: Re: Elektromobil

              Naopak, to bude mnohem jednodušší než vybírat daně z fosilních paliv
              • 11 Reagovat !

                foto Brin

                Brin 13.05.  22:17

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elektromobil

                Jo? A jak? Jako že se zdraží všechna elektrika?
        • 11 Reagovat !

          foto Neurotic

          Neurotic 13.05.  19:00

          « Re: Re: Re: Elektromobil

          Firma si to nekoupí, protože potřebuje, aby to někam dojelo a taky 150 tisíc je při 10 autech 1,5 milionu a za to jsou 2 auta tj. o 20% více >:D
          • 12 Reagovat !

            foto Brin

            Brin 13.05.  20:26

            « Re: Re: Re: Re: Elektromobil

            Jestli vám 450 km dojezdu přijde málo, tak nevím, kolik denně jezdíte km.
            • 11 Reagovat !

              foto WinDiesel

              WinDiesel 13.05.  22:07

              « Re: Re: Re: Re: Re: Elektromobil

              Vrátil jsem se z Bělehradu, vyjížděl jsem v 5 ráno, vrátil jsem se v 24:00
              4 hodiny jsem strávil na místním veletrhu
              Potřeboval jsem na to 2 nádrže nafty, tankoval jsem 15 minut.
              Tak to je přesně to na co elektromobily nemají
              • 11 Reagovat !

                foto Brin

                Brin 13.05.  22:16

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elektromobil

                A to je taky přesně to, co dělá asi 0,001 % běžných uživatelů aut. A nikdo soudný by to neudělal a radši by letěl letadlem.
                • 00 Reagovat !

                  foto Somewhere-je-uz-prec

                  Somewhere je už preč 13.05.  22:25

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elektromobil

                  Služobne iste, ale súkromne...aj 1400 km k moru je pre 5-člennú rodinu autom oveľa výhodnejšie. Letenky, žiaľ, by tvorili najväčšiu časť nákladov na dovolenku, cesta autom stojí zlomok tej ceny.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Brin

                    Brin 14.05.  11:43

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elektromobil

                    5členná rodina ovšem cestou zvládne 4 půlhodinové přestávky na nabíjení...
              • 11 Reagovat !

                foto Somewhere-je-uz-prec

                Somewhere je už preč 13.05.  22:20

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elektromobil

                No a? Však do tej role ich nikto ešte nepasuje. Aj Brin Ti vyššie písal, že firma bude vždy mať aj autá so spaľovacím motorom na dlhšie jazdy. Toto neustále vyťahujete len vy, čo tie elektromobily tak strašne nechcete. Keby ste niektorí konečne dali z očí dole klapky a neomieľali dookola tie isté hlúpe argumenty...
      • 11 Reagovat !

        foto SamanAR

        SamanAR 13.05.  18:46

        « Re: Re: Elektromobil

        kolik kombiku velikosti i30 je dnes za 300 tisic coby novych aut?napada me snad jen Dacia a jeji kombiky
        • 20 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 13.05.  18:56

          « Re: Re: Re: Elektromobil

          Trochu to přehnal fakt.
          Ovšem vozy se spalovacími motory jsou k mání od 200 000 (jako nové).
          EV až od 750 000, možná trochu levnější s nějakou dotací.
          nevidím žádnou šanci že by se EV mohly dostat na 200 000 s dojezdem 750 km na jedno "nalití".
          Zatím se hraje ve třídách které jsou daleko mimo možnosti lidí v České kotlině. Na západě je to trochu lepší ale i oni zvažují jak své peníze utratí.
          EV je momentálně dobrý jako 2. auto do rodiny.
          • 01 Reagovat !

            foto SamanAR

            SamanAR 14.05.  09:30

            « Re: Re: Re: Re: Elektromobil

            tak ceske ceny zajimaj automobilky asi tolik co mravence slon

            kdys se podivame na ceny dolarove, v eurech a jüanech
            navic dost mistifikujes, kolik aut za 200 tisic ma dojezd 750km? mestska auticka za tuhle cenu krom zase te Dacie maji vetsinou malou nadrz a dojezd na ni vetsinou tak 400-450km, ostatne par malych aut jsem mel, meli jsme v rodine a mame v dorine, pocinaje 3 genaracema Clii, pres Colt az treba po Aygo, vetsinou dojezd na nadrz tak 450km ;-)

            obdobne vyvabeny Goilf GTD je jen asi o 15% levnejsi nez stejne vybaveny eGolf, a to jsme teprne na zacatku zlevnovani BEV, protoze nejdrazsi komponenta BEV je prozatim u drtive vetsiny automobilek okrajove vyrabena "kusovka" a automobilky tak dana auta prodavaji hlavne v segmentech kde na tom muzou vydelat i s vyssi cenou ;-) s levnyma autama taky prisla az Dacia a pod 200k sla mozna tak koupit v te dobe nejaka Lada co mela crashtest na urovni srotu >:D
        • 11 Reagovat !

          foto Neurotic

          Neurotic 13.05.  19:02

          « Re: Re: Re: Elektromobil

          fajn tak to zvedneme na půl milionu tam už něco co splňuje požadavky máš? >:D
          • 00 Reagovat !

            foto SamanAR

            SamanAR 14.05.  09:31

            « Re: Re: Re: Re: Elektromobil

            za pul milionu se da poridit Leaf (je to auto vetsi nez Golf)

            a co jako? sak te nikdo nenuti porizovat BEV, kup si to co ti vyhovuje ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto PavelPaPa

    PavelPaPa 14.05.  23:48

    Huawei

    Jestli Huawei někdy rozšíří svoje aktuální portfolio, může se k výše zmíněným firmám zařadit také, telefony už mají výborné.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Osud všech online hráčů se nachází zde: Recenze Destiny 2

Osud všech online hráčů se nachází zde: Recenze Destiny 2

Už jste si vzali dovolenou a děti poslali k prarodičům? Destiny 2 je totiž online videohra, která se může stát…

„Trapné a nedůstojné.“ Vysoké školy dusí nejistota, sní o miliardách od Valachové

„Trapné a nedůstojné.“ Vysoké školy dusí nejistota,…

Vysoké školy jsou znepokojené. Ani pár dní před posledním jednání vlády, na kterém budou ministři naposledy…

 

iSport.cz

Schickovo zranění potvrzené. Mimo bude dva týdny, přijde i o AC Milán

Schickovo zranění potvrzené. Mimo bude dva týdny,…

Český útočník Patrik Schick si bude muset na další zápas za AS Řím počkat minimálně ještě dva týdny. AS na svém…

Video z bitky v kotli Sparty. Za jiné názory nic nehrozí, brání se ultras

Video z bitky v kotli Sparty. Za jiné názory nic…

Sparťanský národ kromě výsledkové krize řeší i průšvihy, které se dějí na tribunách. Jeden takový se stal během…

 

Reflex.cz

New York vypadal v 70. letech na některých místech hrozivě, pak se jej podařilo „vyčistit“. Podívejte se na fotografie

New York vypadal v 70. letech na některých místech…

Americký New York je považovaný za globální mocenské centrum, které má velký dopad na obchod, finance, média,…

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely Merkelové ukazuje, proč opět vyhraje volby

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely…

Málokterý evropský politik byl v posledních letech podroben tak drtivé kritice, jako německá kancléřka Angela…