Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi začalo přijímat objednávky na nový základ pro Q7, model 3.0 TDI Ultra jezdí za 5,5 l na 100 km

Dealeři Audi začali přijímat objednávky na základní a zároveň nejúspornější variantu druhé generace SUV Q7, která nese označení 3.0 TDI Ultra. Vůz je papírově schopen jezdit s výtečnou spotřebou.
Zpět na článek
5. 8. 2015 12:14
5. 8. 2015 13:16
5. 8. 2015 13:37
5. 8. 2015 21:00
5. 8. 2015 13:38
5. 8. 2015 15:38
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
5. 8. 2015 18:06
5. 8. 2015 15:14
5. 8. 2015 12:21
5. 8. 2015 12:58
5. 8. 2015 16:00
5. 8. 2015 13:54
5. 8. 2015 16:49
5. 8. 2015 23:53
5. 8. 2015 14:13
5. 8. 2015 14:37
5. 8. 2015 16:46
5. 8. 2015 13:05
5. 8. 2015 15:39
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
5. 8. 2015 13:39
5. 8. 2015 13:44
5. 8. 2015 15:30
5. 8. 2015 15:28
5. 8. 2015 16:11
5. 8. 2015 14:18
5. 8. 2015 14:34
9. 8. 2015 12:03
Avatar - KANKUNEN
5. 8. 2015 10:53
Kncernu uděluji pochvalu za šestiválec a
za 1,8 TSI namísto několikrát oceněné 1,4 TSI. Ještě se naučit rozvody a bude to ok.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - demonicus
5. 8. 2015 12:14
Spotřeba
To, že jim to uvěří jen blázen je asi jasné. Je neskutečné, co si tyto firmy dovolí napsat do papírů za spotřebu. Inu papír to snese.
Já mám rozdíl 1,6l oproti papíru a to je auto ještě nezajeté. Tady typuji rozdíl min 2 litry, možná i více, když jste jezdili s výkonnější verzí za 8,5...
Rozbalit vlákno
14
5. 8. 2015 13:03
Re: Spotřeba
Jojo, redaktoři asi hodně žijí z koncernových peněz, když u silnější verze jezdili téměř přesně s o 50% vyšší spotřebou, než je udávaná a konstatovali to za dobrý výsledek. Mě někdo navýšit rozpočet jen tak o 50%, tak jsem vzteky bez sebe a řeším to, ale redakce ne, pro ni by to u koncernu bylo ok i kdyby byl rozdíl 100%.
A ještě dělají ze čtenáře úplného idiota, když to dají do jedné věty:"po zkušenosti se silnějším modelem, který má 200 kW a udávaných 5,7 l/ 100 km, si troufáme říci, že na poměry dané třídy zvládne tato Q7 opravdu jezdit za docela málo." Za málo pro mě znamená cca do 10 (15)% proti udávané, ne +50%.

Ale co se divím, když čtu nadpis. Ona už ta verze s takovou spotřebou JEZDÍ. Ne bude jezdit, nebo měla by jezdit, ale redaktoři auto.cz už to otestovali a tak vědí, že za tolik opravdu JEZDÍ.
5. 8. 2015 13:16
Re: Spotřeba
Přesně.Já měl teda kratší trasu,ale ukazovalo mě to u toho 200 KW dieslu nejdřív 10 a pak 9 litrů okažitou spotřebu a jezdil jsem v limitech.Bylo to teda nejdřív studené,ale těm 5.7 taky nevěřím.
5. 8. 2015 13:37
Re: Spotřeba
No ale tohle je slabší motor a kdyby tam bylo 7-8 litrů je to pořád hodně dobré, až neuvěřitelné. SUVčka z doby před pěti až deseti let jezdily za 10-12.
Avatar - demonicus
5. 8. 2015 13:42
Re: Spotřeba
Tak v USA Audi udává spotřebu 10,7l/100, což mi přijde výrazně reálnější
5. 8. 2015 21:00
Re: Spotřeba
Mně to přijde až nadsazené. Podle mého je to nastaveno tak, aby se s nima zákazníci nesoudili, kdyby to náhodou žralo 11.
5. 8. 2015 13:38
Re: Spotřeba
Ty si snad nastavuješ "rozpočet" podle normované spotřeby? Mne to naopak těší, protože to větší motory udrží déle v nabídce. A žasnu, jaké spotřeby z nich dokáží vymáčknout. I ze zážehových motorů. Každý dostane to svoje. Statistika pěkné číslo a já motor místo chcípáčka. Neřeknu, kdyby žralo hodně vzhledem k tomu, co to je. Spotřeby jdou dolu i v provozu, jen ne o tolik.

Tu dualitu u novinářů však také nechápu. Jak v článcích a videích klidně prezentují čtenářům/ divákům normovanou spotřebu jako jasnou věc a jindy pak fňukají, jak neodpovídá praxi. To mi hlava nebere.
5. 8. 2015 14:11
Re: Spotřeba
"celkově jsme svižněji jezdili za slušných 8,5 l na 100 km" - ano, to je na poměry těchto aut dobrý výsledek. Neporovnáváme přece papírové údaje s realitou, ale realitu mezi srovnatelnými vozy, navíc celý testovací cyklus, který běžně s auty zažíváme, není žádná jízda na spotřebu ani dle Plattnerových tipů.

Navíc se to týká všech aut, ne jen koncernových, že udávaná spotřeba neodpovídá realitě.
5. 8. 2015 14:31
Re: Spotřeba
Jezdit velkým SUV s 6válcem za 8-9 litrů je pěkná hodnota, ale v nadpise i článku uvádíte, že JEZDÍ za 5,5 litru! Jestli Vám to pořád hlava nebere, že na Vaší novinařině není něco v pořádku, tak to raději nedělejte.

Ona normovaná spotřeba může být docela problém pro zaměstnance, který jezdí služebním autem a třeba cokoliv nad 1-2litry/100km bude muset platit ze svého i když v možnostech auta nebude tato normovaná spotřeba nikdy reálná.

Hold, v USA umí měřit spotřebu aut a u tohoto modelu uvádí o 80% vyšší spotřebu než v Evropě.
5. 8. 2015 14:57
Re: Spotřeba
U tohoto modelu rozhodně Audi v USA o 80% vyšší spotřebu neuvádí, když se tam druhá generace Q7 ještě neprodává. Přečtěte si prosím i zbytek článku a ne jen zkrácený nadpis.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
5. 8. 2015 15:38
Re: Spotřeba
A) v zurnalistike nie su nadpisy, ale titulky
B) vas titulok tvrdi, ze auto jazdi za 5.5. Spravne by bolo napisat 'udajne jazdi', 'ma jazdit' alebo 'podla Audi jazdi' za 5.5.

Good day, sir....
5. 8. 2015 17:43
Re: Spotřeba
Článek jsem si přečetl a tam se jiná hodnota než uvedená v nadpise neuvádí, možná jste si ho měl po sobě přečíst Vy než toto začnete tvrdit.

Argument, že se v USA ještě neprodává, když u nás ještě nebude dostupný skoro rok ( v článku se mluví o 4/2016), mi v kontextu s českými prodeji přijde také lichý.

Mluvil jsem o silnějším modelu, kdy je v EU normovaná spotřeba 5,7l/100km a v USA pro stejný motor a model 10,3l/100km, tedy nárůst téměř o 81%.
5. 8. 2015 18:43
Re: Spotřeba
To není stejný motor ani model, když je to předchozí generace.... >:D
5. 8. 2015 18:06
Re: Spotřeba
Na konkurenčním webu( a pro mne možná i serióznějším) do nadpisu přidali slovíčko, které tento nadpis nestaví do roviny bulváru či snad prvoplanove reklamy. :-!
5. 8. 2015 15:14
Re: Spotřeba
Já mám taky koncernové auto - benzínový VW Golf Variant a taky ještě asi nezajeté (asi 4000km) a spotřeba oproti papírové má rozdíl přesně 0,6 litru. Zdůrazňuju, že jde o vlastní měření, palubní počítač ukazuje ještě o 0,1 l míň. To mi přijde OK. A předpokládám, že po zajetí spotřeba ještě klesne.
5. 8. 2015 12:15
Spotreba
Ak to takto pôjde ďalej, zakrátko diesle nebudú naftu spotrebovávať, ale vyrábať...
Ako môže mať dvojtonový mastodont spotrebu 5,5 litra... To by museli do valcov hnaď čistý vzduch a naftou ho len primazávať...
Ale dobre, ustálenou deväťdesiatkou s vetrom v chrbte, prípadne trošku z kopca, prečo nie. Realita sa asi bude začínať niekde pri ôsmich litroch. Z tohto článočku je vidno, jak poklrivená je európska legislatíva, a teda aj celá slávna EÚ, lebo zdravá organizácia choré predpisy nevydáva...
Rozbalit vlákno
12
5. 8. 2015 12:21
Re: Spotreba
S Infiniti FX30d s třílitrovou naftou sem měl na úseku asi 200km spotřebu 6,3l/100km. Jezdit za málo s velkým motorem jde, ale v praxi toho lze dosáhnout jenom hodně těžko
5. 8. 2015 12:37
Re: Spotreba
Áno, isteže. Za určitých podmienok sa dá. Ale aj tá tvoja spotreba je stále skoro liter nad tou udávanou od Audi.
Avatar - CHerokee
5. 8. 2015 12:58
Re: Spotreba
Udávané spotřeby jsou leda tak v laboratorních podmínkách. Také jezdím o 2,5 více než udává výrobce....
5. 8. 2015 13:37
Re: Spotreba
Potom je na mieste otázka, k čomu tá udávaná papierová spotreba vôbec je. Je veľmi málo áut, ktoré sa spotrebou aspoň približujú udávaným spotrebám. Celá tá buzerácia EÚ s emisnými limitmi je vlastne nadraka...
5. 8. 2015 16:00
Re: Spotreba
No je k tomu, aby jsi k ní připočítal 25% a dostal se na real.
5. 8. 2015 13:54
Re: Spotreba
Zase ty kecy o laboratorních podmínkách. Krásné testovací dráhy mají, tak by jim stačilo si počkat na pěkný den (vzhledem k tomu, že podmínky si určuje norma, ani by jim nic jiného nezbývalo). V "laboratoři" klidně mohou simulovat podmínky na poušti nebo za polárním kruhem, když na to přijde (a také to dělají).
5. 8. 2015 16:49
Re: Spotreba
Myslím, že revidovaná norma bude nahrávat větším objemům ještě víc. Pokud mi obecně norma říká jak měřit spotřebu, nevidím v údajích výrobce jakýkoliv problém.
Málokdo si tu uvědomuje, s jakou dynamikou jezdil před 10-ti lety u motoru se stejným objemem a jak jezdí teď a ještě by chtěli zázraky. Nerozumím tomu...
5. 8. 2015 23:53
Re: Spotreba
Ano, už dělali porovnávání a co si pamatuji, objemnější motory z toho vyšly lépe. Což je dobrá zpráva. Alespoň pro mne.
Avatar - Dzakobo
5. 8. 2015 14:13
Re: Spotreba
Teď mě napadlo, jestli se do spotřeby započítává i množství nafty potřebné k vypalování FAPu, nebo auto projde měřením a vůbec nevypalovalo. Jo, už vím, nevypalovalo, protože je třeba víc zatížit motor a ten v měřicím cyklu pracuje pořád kolem 10% svého maxima. To je úplně podvodné jednání! Chtělo by to nějakou žalobu. A taky zahrnout do spotřeby AdBlue. Tedy nějaký systém jako u úvěrů - úrok je nějaký, ale RPSN je ten hlavní ukazatel. Tzn. v součtu určit náklady na 100 km (celkem palivo + kapaliny s tím spojené) a ne jen spotřebu za cca "20 km" v testu.
5. 8. 2015 14:37
Re: Spotreba
To ani není tak zajímavé z hlediska spotřeby (dobré filtry se zvládají pasivně "vypalovat" i při nízkých teplotách spalin a tedy zátěži), ale z hlediska emisí škodlivin. I když u levných filtrů spoléhajících na aktivní proces se to na spotřebě (tedy emisích CO2) samozřejmě podepíše. Jsem zvědavý, jak bude fungovat to nové měření v provozu, které by mělo přijít s Euro6c.
5. 8. 2015 16:46
Re: Spotreba
Se svým autem jezdím běžně kolem 7 litrů a to poměrně dynamicky, normovanou má 6,6 a pokud bych se omezil (přesto nikoho nezdržoval), pak není problém se podívat lehce pod 5. To je kouzlo dnešních velkoobjemových motorů.
Takže normovaný spotřebě Q7 bych i dokázal věřit.
Avatar - 3_diamanty
5. 8. 2015 12:19
odporucam pozriet
niekde na nete je test i20 v dizli... pod 5 litrov to vlastne ani neslo ( pritom ide o malicke lahke auto ) ..... ak si niekto mysli ze 2 tonovy SUV mastodont s 3.0 tdi to da za 5,5 .... tak si hodne veri..... vidim to realne u tohto audi tak na 8-8,5 litra.... co by bolo na urovni sorenta s 2,2 crdi .... aj to som este optimista.... ono asi ani za 10-11 litrov s tymto mamutom nebude problem jazdit....
Rozbalit vlákno
1
5. 8. 2015 12:44
Re: odporucam pozriet
Porovnávání neporovnatelného je cesta do pekel.
2.2 CRDi - 4 válec, 147kW, 450Nm
Avatar - Uživatel_5340709
5. 8. 2015 13:02
V tom "připadku",
je koncernový čtyřválec 2,0 BiTD 176 Kw slepá ulička, protože v reálu jezdí za 8-9 /potvrzeno testy na ACZ/ s daleko lehčím passatem, plus jen spousta komplikací popsaných také na ACZ.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - AUDIRS6
5. 8. 2015 13:21
Re: V tom "připadku",
:-)
Tak 2.0 BiTDi je skor taky demonstrator litroveho vykonu pri R4, prijde mi to tak, ze ten motor robili len koli tomu, aby sa mohli pysit titulom najsilnejsia naftova R4, a aby teda Passat a neskor aj to od Tiguana na MQBcku postavene väcsie SUV, malo nejaku adekvatne silnu top-naftovu motorizaciu.
2. stupen tohoto experimentu bude mat zanedlho pokracovanie - ze to male turbo bude nahradene E-Laderom ( moj tip ) alebo ako spekulovali redakcie, ze to bude turbo asistovane elektromotorom. Tam ale bude treba strasny elektronicky fajn-tuning, aby boli reakcne casy take, ake si od toho slubuju, lebo Audi touto cestou neslo prave koli este horsim reakcnym casom.
S tym elektrickym ( alebo el.asistovanym ) preplnanim to uz aj spotrebu bude moct mat lepsiu. Ale pri sucte vlastnosti jednoduchej V6 TDI a tohoto... :-) myslim, ze zaver si urobi kazdy sam...
5. 8. 2015 13:33
Re: V tom "připadku",
Nebo chtěli výkon šestiválce, ale V6 se pod kapotu Passatu kvůli příčné zástavbě bohužel nevejde.
Avatar - AUDIRS6
5. 8. 2015 13:36
Re: V tom "připadku",
aj, aj... ;-)
5. 8. 2015 14:33
Re: V tom "připadku",
Volvo mělo v příčné zástavbě i V8 a ostatní automobilky měly/mají běžně V6 napříč. Passat není Aygo.
5. 8. 2015 14:55
Re: V tom "připadku",
Nejde o to, že by to nešlo, kdyby se chtělo. Jde o to, že se nechtělo. Nepočítalo se s tím ani při vývoji platformy (pokud šestiválec, jedině VR6), ani při vývoji motorů. V6 TDI Audi je pěkný cvalík, má 90°, je tedy pěkně široký (asi ne zrovna první volba pro příčnou zástavbu). Tím spíš, když platforma počítá s úzkými motory a motorový prostor je tak dost krátký.

Něco jiného je Amarok, kam se větší motory vejdou (někdo do něj dostal i V8 TDI, což není ani překvapivé vzhledem k R4 podél) a je ostuda, že končí na 2,0 TDI.
5. 8. 2015 14:59
Re: V tom "připadku",
Viz. to co píše MT
5. 8. 2015 16:51
Re: V tom "připadku",
Je a není...aktuální šestiválec není kompatibilní s novou platformou Passatu. VW tedy vyvinul R4 s dynamickým potenciálem V6. Pakliže od něj požaduješ stejný výkony, projeví se to na spotřebě. Opět v tom nevidím problém.
Avatar - Ji/Ri
5. 8. 2015 13:05
BulvarAuto.cz
....jezdí za 5,5. To je ukázkový bulvární nadpis. Že se k němu, Ondro, snížíš, by mě nenapadlo.

Dnes velmi zřetelně Ať žije bulvár. :no:
Rozbalit vlákno
21
5. 8. 2015 13:11
Re: BulvarAuto.cz
"Vůz je papírově schopen jezdit s výtečnou spotřebou."

"Zajímavý je rovněž údaj o spotřebě paliva, který říká, že průměrně si Q7 Ultra vezme 5,5 litrů na sto kilometrů. Samozřejmě, v reálném provozu očekáváme vyšší čísla"
Avatar - VelkejChytrák
5. 8. 2015 13:19
Re: BulvarAuto.cz
Dobrý den. Otázka, která se nabízí: Co to tedy znamená? Že motor vyjmutý z vozu a uvedený do chodu na nějaké statické dřevěné koze bude mít spotřebu 5,5 litrů? Nebo co je ten "nereálný provoz"?
5. 8. 2015 13:24
Re: BulvarAuto.cz
Testovací cyklus měření spotřeby dle evropské normy, kde se automobil "pohybuje" na válcích ve zkušebně do rychlosti maximálně 110 km/h v předem daném režimu. :-)
Avatar - VelkejChytrák
5. 8. 2015 13:30
Re: BulvarAuto.cz
Tedy je to podobné jako se stáčenými kilometry. Každý ví, že jeho "nové" staré auto má o 100 000 km najeto víc, ale je raději setrvává v příjemné iluzi. :-) No, děkuju za odpověď. takové údaje je ovšem úplně zbytečné citovat. Raději byste měli psát jen to, co jste sami naměřili. Nebo pro nás hloupější používat formulaci: Při pohybu na válcích ve zkušebně dosahuje tento automobil spotřeby 5,5 litru, což nemá s tvou budoucí realitou, milý čtenáři a potenciální kupče, společného vůbec nic. :-)
5. 8. 2015 13:32
Re: BulvarAuto.cz
Jenže u takových automobilů, které se nám ještě nemohou dostat do rukou, nic jiného, než oficiálně udávanou spotřebu uvádět nemůžeme. Navíc podmínky pro test spotřeby jsou pro všechny automobily stejné, takže nějakou výpovědní hodnotu to mít může.
Avatar - VelkejChytrák
5. 8. 2015 13:37
Re: BulvarAuto.cz
Ano, to chápu a obojí je pravda. Nechápejze to jako výtku. Jen mi prostě na chvíli začal vadit ten princip růžové lži všude kolem, kterou si ještě sami platíme. Netýká se to samozřejmě jen aut :-) Pěkný den!
5. 8. 2015 13:39
Re: BulvarAuto.cz
Bohužel, nám se to také nelíbí, ale co se dá dělat :-)
5. 8. 2015 13:43
Re: BulvarAuto.cz
Keby ste do titulku k tej spotrbe pridali slovíčko "prý", bolo by všetko v poriadku. Takto je názov článku vlastne klamstvom.
5. 8. 2015 13:47
Re: BulvarAuto.cz
Za podmínek podobných jako jsou v laboratoři to auto může za takovou spotřebu jet, ostatně když jsem jezdil s 3.0 TDI 200 kw, tak 5,5 šlo při konstantní osmdesátce dosáhnout. Nicméně je každému jasné a poté i v perexu a zbytku článku vypíchnuté, že to při reálném provozu pravděpodobně nebude proveditelné.
Zatím s tím autem ale nikdo nejel, takže říkat že to je/není pravda je předčasné, ačkoliv zkušenost říká, že to bude žrát více.
5. 8. 2015 14:00
Re: BulvarAuto.cz
To že to ukazoval palubní PC neznamená, že to tolik žralo.
5. 8. 2015 15:16
Re: BulvarAuto.cz
Tady vůbec nejde o podmínky v laboratoři. Ostatně kalibrační jízdu, nebo jak se to jmenuje, nedělají v laboratoři. Norma jasně (no, ne zase tak jasně) určuje podmínky jako rychlost větru, teplotu, tlak, sklon silnice. Odtud vítr vane, tak říkajíc. Pak je tu samozřejmě prostor pro nějakou kreativní interpretaci požadavků. Neházejme to laskavě na laboratoř.
5. 8. 2015 20:20
Re: BulvarAuto.cz
S mojím 5,7 litrovým Hemi V8 tiež dosahujem pri konštantnej 80 pekných 8 litrov na sto. Inak v reále je to príjemných 17 a v zime a krátkych jazdách po meste znesiteľných 21. Pre udávané spotreby je potreba počkať na americký test, tam si totiž automobilka nedovolí zavádzať. Preto už niektoré európske značky uvádzajú spotrebu v hraniciach od -do, teda od minimálnej dosiahnuteľnej po maximálnu vo všetkých troch meraných režimoch. A rozdiel je v každom niekoľko litrov.
Avatar - rimow11
5. 8. 2015 13:20
Re: BulvarAuto.cz
mohli ste dať nadpis "automobilka sľubuje nereálnu spotrebu" alebo dačo take.. >:-[]
5. 8. 2015 14:58
Re: BulvarAuto.cz
Problematický je nadpis, který jasně říká "jezdí". Tuhle část sis mohl odpustit, ale pak by to nebylo tak kontroverzní a lákavé, že.
5. 8. 2015 15:01
Re: BulvarAuto.cz
Automobilka říká, že jezdí. Zatím to nemůžeme ani jeden z nás vyvrátit či potvrdit, je to prostě oficiální údaj, byť nepravděpodobný. Proboha, dělat nadpisy bulvární je to poslední, o co se tady snažím...
5. 8. 2015 15:21
Re: BulvarAuto.cz
Tak své pochybnosti jsi mohl vyjádřit slůvkem "prý" (velmi stručné a jasné, i když asi ne nejhezčí). Když už jsi chtěl spotřebu uvést v nadpisu, který je tak na můj vkus celkem dlouhý. Podle mne tam ani nemá co dělat, ale to je můj názor.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
5. 8. 2015 15:39
Re: BulvarAuto.cz
Ak nie je titulok bulvarny, tak je poplatny.... ;)
Avatar - Ji/Ri
6. 8. 2015 12:52
Re: BulvarAuto.cz
ale no ták, Ondro....
Avatar - _Karel_
5. 8. 2015 18:05
Re: BulvarAuto.cz
Pokud jste jezdili se silnější verzí, která má v papírech 5,7l/100km a reálně jezdí za 8-8,5, pak asi není důvod, proč by tentýž motor, jen podladěný a mající v papírech 5,5l/100, jezdil výrazně úsporněji.
Avatar - 3_diamanty
5. 8. 2015 13:16
Re: BulvarAuto.cz
ze je v nadpise nieco co tvrdi samotna automobilka? no a? nic zvlastneho na tom nevidim... ;-)
Avatar - AUDIRS6
5. 8. 2015 13:35
Breaking NEWS !!!!
trosku z ineho sudku :-) :

[odkaz]

:yes: :yes: :yes: :yes:

Takze, aka stara je A8 / S8...? Kedy teda prijde cas na RS6 PLUS ?! :-)

Ondrej, alebo kto - pozrite si ofic. PR stranky Audi a sup sem s tym clankom od Vas ! ;-)
Rozbalit vlákno
1
5. 8. 2015 13:39
Re: Breaking NEWS !!!!
Už se na tom dělá ;-)
5. 8. 2015 13:38
Áda říkal, že je to kompresí.
Čím vyšší komprese, tím lepší účinnost, takže nechápu jak se tohle auto může vyrovnat legendární (legendárně nekultivované) 1,9TDI. Dvě tuny, aerodynamika jako lednice...jak to v té EU měří spotřebu? Nezohledňovat hmotnost vozu je diletantství naprosto mimo realitu. Za chvíli budou mít diesely stejnou účinnost jako elektromotor.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - demonicus
5. 8. 2015 13:39
USA?
Ještě dodám, že zde [odkaz] audi udává, že TDI motor ujede 22mil na galon, tedy 10,7l/100km...

To jako při převozu do EU/USA montují díru do nádrže, případně ji zalepí? >:D
Rozbalit vlákno
6
5. 8. 2015 13:44
Re: USA?
Zejmena v USA nenabizi verzi Ultra, takze nejen dira do nadrze, ale i zamorsky chiptuning ;-)
5. 8. 2015 13:45
Re: USA?
No, píšou tam spíš 28 mpg a hlavně je to stará Q7 :-)
5. 8. 2015 15:30
Re: USA?
22 je kombinovaná, 28 je mimoměsto.
5. 8. 2015 15:35
Re: USA?
Dobrá, ale i tak je to jedno, když je to úplně jiné auto :-) To, že Američani měří spotřebu přesněji, rozhodně nikdo nezpochybňuje.
5. 8. 2015 15:28
Re: USA?
Zkoušíš dělat z lidí hlupáky, nebo sis nevšiml, že jde o jinou generaci? Jinak spotřeba dle metodiky EPA bude pravděpodobně vyšší. A motory pro USA nejsou vždy stejné jako pro EU.
5. 8. 2015 16:11
Re: USA?
Osmikvalt vs šestikvalt - to udělá 2 litry jak nic
5. 8. 2015 13:42
Nejezdí a jezdit nebude.
Zejmena proto, ze tech pet a pul na sto dosahuje tohle auto jen pri laboratorne merenem NEDC a v tu chvili auto samozrejme nejede, ale je pripoutane na valcove zkusebne.

Nicmene tema spotreba udavana dle NEDC vs realita je uz docela dlouho vycerpane :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
5. 8. 2015 13:59
Automobiky nám nelžou, za vše může EU, která
přikazuje měřit v nereálném cyklu.
Naopak nejde obviňovat EU, že výrobci šidí motory. Audi to vše zvládne s V6, aby se vlezli do předepsaných hodnot. Věřím, že kdyby BMW vyvíjelo svůj R6 benzín dál, tak se v cyklu dostanou na 6,5 a vyhověli by.
Rozbalit vlákno
6
5. 8. 2015 14:09
Re: Automobiky nám nelžou, za vše může EU, která
Bezplatný limit je 130 g na km, takže 6,5l by nevyhovělo. Tenhle mastodont má 144g/km. Měli by víc zohledńovat hmotnost a aerodynamiku - takhle je to faleš nad faleš a skutečně lehká a aerodynamicky účinná auta nemá moc smysl vyrábět.
Avatar - AUDIRS6
5. 8. 2015 14:13
Re: Automobiky nám nelžou, za vše může EU, která
Ako pockaj... Sice su to pokemoni riadni, ti co vymysleli NEDC a schvalili ho a testuju podla neho, ale myslis, ze v tom laboratoriu sa pri jazdnych odporoch nezahrna aerodynamika a hmotnost ? 8-s to si trosku prestrelil ;-)
5. 8. 2015 14:16
Re: Automobiky nám nelžou, za vše může EU, která
A jak tam tu aerodynamiku zahrnuji? Auto pri mereni normalne stoji na valcove zkusebne a NIKAM nejede, jedine, co muzou udelat, je nejak vliv aerodynamiky dopocitat, ale vzhledem k tomu, jak propocitavaji spotrebu, tak bych rekl, ze je presnejsi to vyvestit z logru ranniho kafe...
5. 8. 2015 15:34
Re: Automobiky nám nelžou, za vše může EU, která
Při kalibrační jízdě, nebo jak tomu říkají, změří odpory a podle toho pak nastaví odpor ve zkušebně. Válce tedy kladou autu odpor odpovídající naměřeným jízdním odporům. Alespoň tak si to pamatuji, nikdy jsem ten proces neviděl.
5. 8. 2015 16:16
Re: Automobiky nám nelžou, za vše může EU, která
Tak to jsem s tim logrem nebyl daleko :-)
5. 8. 2015 15:32
Re: Automobiky nám nelžou, za vše může EU, která
Ten "bezplatný limit," jak ho nazýváš, není však pro všechna auta stejný (právě proto, že dá větší práci hýbat s větším autem).
5. 8. 2015 14:18
irituje to
Ja by som volil formuláciu "papírově, prý, by mělo, údajně" aj v hedlajnoch a bol by kľud. Q7/3l/5,5l/mix je naozaj nestráviteľná porcia aj keď stokrát viem, že eu papier sa nehodí ani na wc.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - VDC
5. 8. 2015 14:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
5. 8. 2015 16:25
Lid versus NEDC
Neco by se melo uvest na pravou miru - a to je otazka lzivosti a presnosti spotreby paliva dle NEDC.
Je faktem, ze papirova a realna spotreba se rozchazi, nekde mirne, jinde o vesmir.
Tak proc NEDC?
Ne, opravdu to neni kvuli tomu, ze by nam nekdo chtel proste lhat, mozna je to prave naopak.
U NEDC jde o to, ze komise chce znat presnou spotrebu pri presne definovanych jizdnich podminkach - tedy naprosto stejnych pro kazde merene auto. Meri se tedy na valcove zkusebne a auto v tu chvili nikam nejede, "ridi" ho pocitac, ktery take vyhodnocuje vysledky. Namerena spotreba je pak vypocitana z mnozstvi latek, vypustenych z vyfuku (kdo chce, at to upresni).
A z toho vyplyva pro zakaznika zajima (ne)vyhoda: NEDC totiz odhali nejen spotrebu samotneho motoru, ale take rozdily v odporech zbytku hnaciho retezce.
Zakaznikovi pak ale zbyva udelat neco, co obvykle hodne boli - totiz pouzit vlastni mozek a uvazovat treba o tom, ze i kdyz je motor 1,6 turbodiesel celkem usporny a ve spojeni s devitikvaltem jeste vice, tak pri realne jizde realnym autem s aerodynamikou almary proste bude zrat jak prokopnuty buben. To same s hornim mastodontem - auto velke jako barak ma sice asi hodne dobre vyladeny hnaci retezec jako celek, ale realna spotreba samozrejme bude uplne jinde, nez ta tabulkova, jak jsem psal vyse.
Takze tleskam Audi za vyladeni hnaciho retezce, no pokud budu chtit jezdit usporne, tak si misto rodinneho domku na koleckach koupim radeji Aygo :-)
Rozbalit vlákno
7
5. 8. 2015 19:27
Re: Lid versus NEDC
V tom prípade by sa takto zmeraná spotreba absolútne nemala uvádzať v tlači formou "toto auto jazdí so spotrebou 5,5 litra", pretože je to zavádzajúca lož. Zaráža ma, že práve motoristickí novinári tieto fakty presne nepoznajú a s pokojom takúto informáciu bez uvažovania podsunú svojim čitateľom.
6. 8. 2015 00:16
Re: Lid versus NEDC
I odpor vzduchu počítají mezi jízdní odpory (tedy auto s horší aerodynamikou bude mít vyšší normovanou spotřebu). ;-) Ta almara nebude mít vyladěný jen hnací řetěz, ale i aerodynamiku a třeba pneumatiky se sníženým valivým odporem (v porovnání s tím, co bylo běžné 10-15 let zpět). Ano, nemůže jít se světlou výškou na nějakých 9 cm, jako to umí A8, přesto se verze se vzduchovým podvozkem na dálnici připlácnou k zemi a budou se snažit hrát na přerostlý hatchback.

Problém je v tom, že je ten cyklus velmi nenáročný a je navržený tak, aby ho zvládlo každé homologované (či homologovatelné) vozidlo. Nevím jak ostatní, já s podobným autem nebudu jezdit, jak kdyby mělo zrychlení na stovku přes dvacet vteřin. Původně vznikl pro měření emisí (škodlivin). Že podle něj začali měřit spotřebu, ještě nebylo tak špatné. Dokud nepřišli s pokutami a výrobcům nezačala hořet koudel u zadku.
6. 8. 2015 07:23
Re: Lid versus NEDC
Jasne, mas pravdu.
Jde ale o to, ze pri koukani po parametrech auta musi clovek pouzivat vlastni hlavu a to se, bohuzel, moc nenosi. Kor, kdyz v technicaku bude uvedena prumerna spotreba 5,5, misto aby se ten parametr jmenoval treba "efektivita motoru" :-)
6. 8. 2015 10:20
Re: Lid versus NEDC
To ano, s tím mohu souhlasit. Jen mě zaráží, že tolik lidí bere tyhle údaje tak vážně. To je jako kdyby věřili výrobcům elektroniky výdrž na baterie. Vyzkouším a uvidím.
6. 8. 2015 12:50
Re: Lid versus NEDC
No to je prave to, oni autori tech norem moc dobre vedi, ze lide budou brat tyto udaje jako bernou minci pri nakupu. To same jako velikost kufru: Mas 350 litru = OK, mas 320 litru = do toho nic nedas. Pritom rozdil 30 litru ti udela posunuti plata o tri centimetry vyse... Taky na to kazdy kouka jako na bibli.
6. 8. 2015 15:17
Re: Lid versus NEDC
Přesně tak. U kufru metr na metr dělá každý centimetr deset litrů. Ale takoví lidé by pomalu neměli být svéprávní. A tyhle normy píší inženýři (z různých států nejen EU, naposledy tam tomu myslím šéfoval někdo z Ruska) zašití ve Švýcarsku v budově OSN. Nepodezírám je zrovna z toho, že je píší s cílem mást lidi.
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2015 15:22
Re: Lid versus NEDC
Bacha takovejch lidi je většina ;-)
Avatar - Kobler
5. 8. 2015 21:29
Mě by teda zajímalo
Mě by teda spíš zajímalo, kdo při koupi takového(podobného) vozu hledí na spotřebu. Neznám tedy všechny majitele samozřejmě, ale pár bych jich našel a kromě toho ,že si většina koupila benzínové motory tak ten zbytek koupil naftu proto že to sice "bude levnější", ale že by hleděli na přesná čísla jsem nezaznamenal.
Rozbalit vlákno
2
6. 8. 2015 07:26
Re: Mě by teda zajímalo
Pokud jsou ti majitele, ktere znas, tadu od nas z CR, tak oukej, pokud by byli na zapad od nasich hranic, tak koupit auto je tam ten nejmensi vydaj a vydrzovat si treba v takovem Londyne (kde se rocne proda vice novych aut, nez v cele CR) Audi Q7 s prumernou spotrebou 9 litru, je pomalu drazsi, nez to auto samotne. Takze tam se treba na spotrebu (papirovou, samozrejme) hledi jako na zakladni udaj o aute. Odvijeji se od ni vselijake dane, i skryte dane, poplatky za vjezd tam ci onam, ceny za parkovani a casto i moznost nekam vubec dojet...
Avatar - Kobler
6. 8. 2015 16:38
Re: Mě by teda zajímalo
Ano většina je z CR. To co jsi napsal dále sice chápu (zrovna Anglie je ve věcech jako tohle dost ujetá), ale stejně mi takovýto článek příjde dost zbytečný(né že by ich nebylo na Auto.cz zbytečných více:-D) protože je to český web takže si to tu přečte(jestli vůbec) pár slováků a čechů ,které ale ta spotřeba stejně až tak nezajímá.