reklama


14.10. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi zvažuje konec v Le Mans. Má několik dobrých důvodů

 

Nejúspěšnější značka v Le Mans posledních let se čtyřiadvacetihodinového závodu příští rok zúčastní zřejmě naposledy. Konec v motorsportu ale neplánuje.

Audi je jednou z nejúspěšnějších značek ve čtyřiadvacetihodinovém závodě v Le Mans, vyhrálo jej celkem třináctkrát. Příští ročník tohoto vytrvalostního závodu by ale pro čtyři kruhy mohl být poslední, zdroje blízké šéfovi Audi Rupertovi Stadlerovi naznačují, že automobilka plánuje konec ve vytrvalostních závodech, jako je Le Mans.

Ukončení účasti ve vytrvalostním šampionátu World Endurance Championship, jehož součástí je i slavná čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans, je totiž dobrým způsobem, jak Audi může ušetřit v reakci na kauzu Dieselgate. Množí se totiž stále více hlasů, že tato série nemá pro čtyři kruhy smysl, což si uvědomuje i samo vedení firmy. Nasazování aut v závodech je navíc finančně náročné s nejasným výsledkem, a tak se tímto způsobem dá dobře ušetřit. Oficiálně se ale Audi k problematice zatím vyjadřovat nechce.

Hlavním hlasem pro konec Audi v Le Mans je návrat Porsche do tohoto závodu. Ten znamená, že proti sobě bojují dvě značky koncernu Volkswagen Group, což se jeho vedení nelíbí. I kdyby se dařilo oběma stájím, vítěz bude vždycky jen jediný, tak proč by za účast ve finančně nákladných závodech měly vyhazovat dvě značky? Přestože je Audi nejúspěšnější značkou Le Mans posledních let (všechna z jeho 13 vítězství se datují do doby po roce 2000), Porsche je nejúspěšnější značkou vůbec celé historie závodu. Ve Francii se radovalo celkem osmnáctkrát, což je zkrátka z marketingové hlediska zajímavější, než „jen“ 13 vítězství Audi.

Letošní souboj Audi a Porsche navzdory výše zmíněnému přece jen dával smysl, každá ze značek totiž v závodě využila jinou techniku. Zatímco v útrobách Porsche 919 Hybrid pracuje kombinace elektromotoru a zážehového vidlicového (!) čtyřválce o objemu dvou litrů, Audi R18 kombinuje elektrický motor se vznětovým šestiválcovým turbodieselem o objemu čtyř litrů. A v něm vězí další problémy.

Le Mans Classic 2016: Pastva pro oči i uši

Vedoucí koncernu VW Group Matthias Müller v důsledku emisního skandálu zavelel k omezení nabídky vznětových motorů napříč značkami, což se samozřejmě má týkat i závodních aktivit. Audi by se tak muselo zbavit svého vznětového šestiválce pro Le Mans a nahradit ho zážehovou jednotkou. Tím by se ale přiblížilo Porsche, čímž jsme se opět dostali k tomu, že účast dvou značek koncernu ve francouzském závodě nemá smysl. Leda že by Audi vsadilo na vodíkový pohon, jak se spekulovalo. To ale v dobách snižování nákladů není moc reálné.

Audi by navíc muselo techniku vyměnit i kdyby se koncern dieselů nezbavoval. Od roku 2018 totiž začnou ve WEC platit nová pravidla, kterými by čtyřlitrový turbodiesel už neprošel, a tak by jej Audi přesto muselo minimálně zásadně přepracovat.

24 hodin Le Mans 2016: Porsche spadlo vítězství do klína

To všechno ale neznamená, že by Audi zcela skončilo v motorsportu. Sice se hovoří o tom, že čtyři kruhy rovněž přemítají nad koncem v sérii cestovních aut DTM, v ostatních aktivitách ale chce pokračovat. I nadále tak na závodních okruzích uvidíme R8 (GT3), TT (značkový pohár) nebo RS 3 (TCR). Audi se navíc hodlá více angažovat v šampionátu elektrických monopostů Formule E, pro který dokonce chystá tovární tým. Účast čtyř kruhů v závodech tak nekončí, jen bude zkrátka jiná než dosud.
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 






 
Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Dnes 17:51

Pozici nejlevnější značky na českém trhu léta úspěšně drží Dacia, která se však dočká staronového konkurenta. Větší roli by u nás opět ráda hrála i ruská Lada.




Blesk.cz

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté chtějí zakázat cizí názvy

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté…

Podle skupinky komunistických poslanců jsme v Česku a budeme prostě mluvit česky. A ani na Spidermana už se…

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se kompletně odtrhne od EU

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se…

Británie upřednostní úplné oddělení země od Evropské unie, tzv. tvrdý brexit. Nepřeje si ani částečně setrvat. V…

 

iSport.cz

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili Rosol i Pavlásek

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili…

Adam Pavlásek ani Lukáš Rosol nebudou k dispozici pro první kolo Davisova poháru, které čeští tenisté odehrají…

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

PŘÍMO Z MELBOURNE | Jízda osmatřicetiletého barda Radka Štěpánka se z kvalifikace přelila už do 2. kola…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama