19.11. 2017 Michal Štěpanovský

Australská rallye v cíli: Neuville vyhrál a bere stříbro

 

Belgičan Thiery Neuville vyhrál s vozem Hyundai i20 WRC Australskou rallye, která byla závěrečným podnikem letošního mistrovství světa v automobilových soutěžích. Získal tak titul vicemistra světa a navázal na druhá místa z MS v letech 2013 a 2016.

Neuvillův největší soupeř v boji o světové stříbro Ott Tänak skončil v Austrálii druhý, v MS je celkově třetí a důstojně se tak rozloučil se značkou Ford. Od příštího roku totiž bude působit u Toyoty. Francouz Sebastien Ogier, který přijel na pátý kontinent jako již pětinásobný mistr světa, si vylepšil poslední den soutěže náladu po technických problémech a skončil v Austrálii čtvrtý.

Snaha skončila v lese

Na začátku posledního dne soutěže i letošního šampionátu útočil na bahnitých a rozmočených cestách Latvala a stáhl ztrátu na vedoucího Neuvilla na deset sekund. Belgičan si však na devatenácté zkoušce vzal pět sekund zpátky. „Bylo to peklo, ale udržel jsem auto na cestě, musím jet chytře. Do závěru soutěže mám náskok vteřinu na kilometr, to by mělo stačit,“ řekl v cíli erzety Neuville.

Předposlední měřený test byl zrušený, a tak Latvalovi zbyla pouze závěrečná Power Stage na to, aby se pokusil o útok. Svoji snahu však přehnal a v rychlé levé zatáčce poslal yarise do stromu mimo trať. „Určitě to není způsob, jakým bych chtěl ukončit letošní úspěšnou sezonu. Pokud se však dostanete blízko k prvnímu místu, je zapotřebí zatlačit. Chci se omluvit týmu, protože na Power Stage to byla jednoznačně moje chyba,“ prohlásil Latvala v servisní zóně.

Mistrovy se otevřely dveře

Devětadvacetiletý Neuville vyhrál čtvrtou soutěž v letošní sezoně. Boj o titul si při zpětném pohledu prohrál na začátku sezony, když v Monte Carlu a Švédsku dvakrát odstoupil z prvního místa po vlastní chybě. Poslední den ho potkal nepříjemný problém, když se mu v plné rychlosti otevřely dveře. „Byl to boj do posledních metrů, protože jsem se snažil jet naplno, abych neztratil koncentraci. Hodně to tady klouže a po deštích to bylo zvlášť nepříjemné. Měl jsem místy hodně práce, abych dokázal udržet automobil na trati,“ řekl Neuville po skončení soutěže.

Video

Důstojně se rozloučil se svým zaměstnavatelem Estonec Ott Tänak, který skončil v mistrovství světa celkově třetí, což je dosud jeho největší úspěch v kariéře. „Strávil jsem v rodině M-Sportu hodně let a to, co umím v rallye, jsem se tady naučil. Zejména poslední rok po boku Sebastiena Ogiera byl vysokou školou,“ řekl Tänak, který ze 78 startů ve světovém šampionátu řídil v 69 rallye vozy značky Ford.

Co udělá Ogier?

Poslední den soutěže začal nepříjemně pro Sebastiena Ogiera, který inkasoval minutovou penalizaci za předčasný příjezd do časové kontroly před osmnáctou rychlostní zkouškou. V cíli soutěže prohlásil pouze: „Prozatím mohu říci, že to byla poslední rychlostní zkouška letošní soutěže. Navzdory technickým problémům, které mě letos potkaly, to byla fantastická sezona, ve které jsme sbírali vítězné trofeje,“ řekl Ogier. Poté, co údajně odmítl nabídku Citroënu na angažmá 2018 (za 64 milionů korun ročně), měl po skončení Australské rallye oznámit své další plány.

Australská rallye po 2. dnu: Mikkelsen out, vede Neuville

Závěrečný den byl pohromou pro značku Citroën. Na úvodní zkoušce vylomil Francouz Stephane Lefebvre levé zadní kolo. V RZ19 přehnal irský pilot Craig Breen svou snahu a při své premiéře v Austrálii poslal svůj citroën přes střechu. A tak čest francouzské značky zachraňoval Brit Kris Meeke, který musel předčasně odstoupit v sobotní části soutěže, ale do dění rallye se po penalizaci vrátil. Po všech výpadcích soupeřů nakonec vybojoval sedmé místo. „Ztratil jsem tady koncentraci na jedinou sekundu a doplatil na to. Tato charakteristika vystihuje mojí letošní sezonu,“ řekl Meeke.

Konečné pořadí Australské rallye: 1. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyundai i20 Coupe WRC) 2:35:44,8; 2. Tänak, Jarveoja (Est./Ford Fiesta WRC´17) +22,5; 3. Paddon, Marshall (N. Zél, Brit./Hyundai i20 Coupé WRC) +59,1; 4. Ogier, Ingrassia (Fr./Ford Fiesta WRC´17) +2:27,7; 5. Evans, Barritt (Brit./Ford Fiesta WRC´17) +3:05,6; 6. Lappi, Ferm (Fin./Toyota Yaris WRC) +3:49,5; 7. Meeke, Nagle (Brit./Citroën C3 WRC) +14:46,3; 8. Dalton, Allen (Aus./Škoda Fabia R5) +24:39,6; 9. Quinn, Searcy (Aus./Mitsubishi Lancer Evo IX) +25:03,4; 10. Herridge, Hill (Aus./Subaru Impreza WRX STi) +29:52,3; … 12. Rovanperä, Hattunen (Fin./Ford Fiesta R5) +33:16,3; 13. Mikkelsen, Jaeger (Nor./HYundai i20 Coupe WRC) +37:39,7. Soutěž dokončilo 25 z 33 startujících posádek (75,8 %).

Konečné hodnocení MS

Pořadí jezdců: 1. Ogier (Fr./Ford Fiesta WRC ´17) 232; 2. Neuville (Bel./Hyundai i20 Coupe WRC) 208; 3. Tänak (Est./Ford Fiesta WRC ´17) 191; 4. Latvala (Fin./Toyota Yaris WRC) 136; 5. Evans (Brit./Ford Fiesta WRC ´17) 128; 6. Sordó (Šp./Hyundai i20 Coupe WRC) 95;, 7. Meeke (Brit./Citroën C3 WRC) 77; 8. Paddon (N. Zél./Hyundai i20 Coupe WRC) 74; 9. Hänninen (Fin./Toyota Yaris WRC) 71; 10. Breen (Irl./Citroën C3 WRC) 64; 11. Lappi (Fin./Toyota Yaris WRC) 62; 12. Mikkelsen (Nor./Škoda Fabia R5/Citroën C3 WRC) 54; 13. Lefebvre (Fr./Citroën C3 WRC) 30; 14. Suninen (Fin./Ford Fiesta R5/Ford Fiesta WRC´17) 29; 15. Ostberg (Nor./Ford Fiesta WRC´17) 29; 16. Kopecký (ČR/Škoda Fabia R5) 7; 17. Tidemand (Švéd./Škoda Fabia R5) 4; 18. Dalton (Aus./Škoda Fabia R5) 4; 19. Camilli (Fr./Ford Fiesta R5) 3; 20. Sarrazin (Fr./Hyundai i20 WRC) 2; 21. Kremer (Něm./Ford Fiesta WRC´17) 2; 22. Serderidis (Řec./Citroën DS3 WRC) 2; 23. Veiby (Nor./Škoda Fabia R5) 1; 24. Bouffier (Fr./Ford Fiesta R5) 1; 25. Rossel (Fr./Citroën DS3) 1; 26. Rovanperä (Fin./Ford Fiesta R5) 1.

Pohár konstruktérů: 1. M Sport World Rallye Team (Ford) 428; 2. Hyundai Motorsport 345; 3. Toyota Gazoo Racing WRT 251; 4. Citroën Total Abu Dhabi WRT 218.

Statistika sezony – vítězství v rychlostních zkouškách (RZ): Neuville 56; Tänak 30; Evans 27; Latvala 26; Ogier 22; Meeke 20; Lappi 15; Sordo 15; Paddon 12; Mikkkelsen 10; Hänninen 7; Suninen 4; Ostberg 2; Breen 3; Lefebvre 1, Kopecký 1. Vedení v soutěži: Neuville 52; Tänak 40; Meeke 38; Evans 37; Latvala 22; Mikkelsen 15; Ogier 14; Lappi 12; Paddon 9; Hänninen 3; Ostberg 2, Sordó 1, Kopecký 1. Stupně vítězů: Ogier 9; Neuville 8; Tänak 7; Latvala 3; Evans 3, Sordo 2; Meeke 2; Paddon 2, Lappi 1, Hänninen 1, Mikkelsen 1. Výsledky jsou neoficiální.

Spolupracujeme s TipCars.com
Na Trutnovsku zasahuje policie, od Správy KRNAP chtěla dokumenty Na Trutnovsku zasahuje policie, od Správy KRNAP chtěla dokumenty

Na Trutnovsku zasahuje policie, od Správy KRNAP si…

Toman: Lesy České republiky letos pošlou do státního rozpočtu dvě a půl miliardy Toman: Lesy České republiky letos pošlou do státního rozpočtu dvě a půl miliardy

Ministerstvo zemědělství ve středu navrhne vládě, aby…

Koalici v Liberci asi vytvoří Starostové, ANO a ODS Koalici v Liberci asi vytvoří Starostové, ANO a ODS

Koalici v Liberci nejspíš vytvoří vítězní Starostové pro…

 

Štítky WRC

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout

Nový ceník Škody Karoq platný od 19. října přinesl hodně…

Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Oficiální představení čeká novou generaci Volkswagenu…

 





 
Prvním 16ventilovým Volkswagenem Golf nebyla druhá generace GTI 16V, ale...

Prvním 16ventilovým Volkswagenem Golf nebyla druhá generace GTI 16V, ale...

Dnes 18:50

První 16ventilový Golf uvedl VW na trh v roce 1985. Už o čtyři roky dříve však existoval Golf se 16 ventily.




Blesk.cz

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane se k nám? Přijde druhá generace?

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane…

Black Shark je prvním herním smartphonem od Xiaomi, který trpěl zásadním neduhem. Vyjma domovské Číny se totiž…

Eliška Kaplicky těsně před porodem: Obří břicho vtěsnané do saténu

Eliška Kaplicky těsně před porodem: Obří břicho…

Nastávající maminka Eliška Kaplicky (40) už stříhá metr do porodu svého druhého dítěte. V pokročilém stavu se…

 

iSport.cz

Sionko vzpomíná na Real: Atmosféra nebyla top. Potěšil mě Carlos

Sionko vzpomíná na Real: Atmosféra nebyla top.…

Zatímco na podzim roku 2001 Sparta v Lize mistrů i na domácí scéně válela, jaro 2002 se jí po odchodu a zranění…

Ronaldův návrat na United: vzkaz Fergusonovi i hodinky za 54 milionů

Ronaldův návrat na United: vzkaz Fergusonovi i…

Hned po losu základních skupin Ligy mistrů bylo jasné, že tenhle zápas bude zřejmě tím nejsledovanějším ze…

 

Reflex.cz

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy. Instantní Istanbulská úmluva jako cesta k lepším zítřkům?

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy.…

V článku „Svoboda slova v ohrožení: To už ani kněz nesmí svobodně veřejně hovořit?“ jsem se věnoval tématice…

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje, jak je psaní SMS za volantem zpráv nebezpečné

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje,…

Používání mobilu za jízdy, psaní textových zpráv a s tím spojená nepozornost při řízení patří v posledních…