Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auta do 250.000 Kč: Jaká je nabídka?

Ondřej Chamilla
Diskuze (76)
Čtvrt milionu korun. Ještě před několika lety se za tuto částku dalo pořídit jen několik nejlevnějších vozů, dnes ale jde o celou řádku aut s různou koncepcí. Jaké to jsou?

S 250.000 Kč v kapse jde stále mnoho kupců pro ojetý automobil. V dnešní době ale můžete za tyto peníze pořídit rovněž zcela nový vůz a nemusí se jednat pouze o nákupní tašku do města. K dispozici jsou osobní dodávky, sedany, malé tréňáky včetně dlouholeté klasiky nebo kombík na sklonku života se slušnou výbavou. Nakonec se náš výběr zastavil na osmi nových vozech, podívejte se tedy, jaké různé automobily můžete za čtvrt milionu korun vlastnit.

Dacia Duster – od 249.900 Kč

Je to tak, malé SUV Dacia Duster stojí méně než 250.000 Kč, byť o pouhou stokorunu. Jedná se však o vůz v základní výbavě a s pohonem pouze předních kol, přesto dokáže zaujmout robustností a jednoduchou mechanikou. K rozpohybování auta slouží osvědčená a vcelku dynamická atmosférická šestnáctistovka o výkonu 77 kW, která sice neohromí spotřebou ani jinými svými vlastnostmi, ale tvoří velmi solidní základ. Duster je navíc náležitě zvýšený, takže i s pohonem pouze jedné nápravy dokáže projet lehčí terén. Problémem auta je snad pouze to, že výbava Access je opravdu velmi spartánská, nemůžete si připlatit ani za klimatizaci či elektrické ovládání oken. Vyšší výbavový stupeň stojí o 25.000 Kč více.

Mazda 2 – od 249.900 Kč

Jediným japonským zástupcem v našem výběru je Mazda 2, kterou nyní automobilka vyprodává. Za méně než 250.000 Kč však můžete mít třeba také Nissan Micra. Zpět ale k Mazdě – za 249.900 Kč můžete mít nyní model 2 s atmosférickou třináctistovkou o výkonu 55 kW ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou, to vše ve výbavě CE Pro. Už ta přitom obsahuje manuální klimatizaci, elektrická okna vepředu, rádio s CD a MP3 či elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka. Mazda 2 je navíc jízdně zábavným vozem, který na silnici stále exceluje. Konkurence mezi novými vozy v této třídě je již možná dále, přesto pokud vás řízení baví a chcete jednoduchou osvědčenou techniku, stojí za to o Mazdě uvažovat.

Renault Twingo – od 214.900 Kč

Novinka mezi minivozy je vůbec jediným autem tohoto výběru s motorem vzadu a pohonem zadních kol. V tomto případě ale nebyla podobná koncepce použita kvůli nějaké zábavě za volantem, nýbrž kvůli praktičnosti. Twingo tak má docela dobře využitý prostor v kabině a hlavně fantastický rejd, díky kterému se auto vleze do každé skuliny. V tomto ohledu konkurenti jako Citigo či zejména Peugeot 108 dosti ztrácejí. Plusem Twinga ve srovnání s kolínskými trojčaty je také kvalitnější interiér, který působí stylově, obsahuje chytré nápady a zároveň není sestaven z těch nejlacinějších plastů, zejména co se palubní desky týče. Do čtvrt milionu můžete mít Twingo v prostřední výbavě Zen se základním atmosférickým litrovým tříválcem o výkonu 52 kW a ještě vám zbude na příplatky. Tato verze totiž stojí již 229.900 Kč.

Lada Niva – od 249.900 Kč

Je neskutečně zastaralá, zoufale pomalá a bídně zpracovaná, zároveň se však jedná o vůbec nejlevnější offroad s pohonem všech kol na trhu. Ruského nezmara Ladu Niva netřeba představovat, nyní však lze koupit za 249.900 Kč, přičemž český dealer má k dispozici vozy v tmavě zelené, modré, bílé a vínové barvě, nově s denním svícením. Klasický stroj s atmosférickou sedmnáctistovkou, pětistupňovým manuálem, dvoustupňovou redukcí a mezinápravovým diferenciálem s uzávěrem se nezalekne ani těžkého terénu a pro specifické potřeby tedy může jít o užitečného pracanta za rozumné peníze.

Dacia Dokker – od 204.900 Kč

Druhým rumunským vozem v našem výběru je malá osobní dodávka Dokker. Do čtvrt milionu korun by šlo pořádit i větší Lodgy, byť ne v sedmimístné verzi, nás však Dokker zaujal kvůli jedné věci – palivu. Za 249.900 Kč totiž můžete mít tuto Dacii v prostřední, byť stále dosti chudé výbavě Ambiance s osmiventilovou atmosférickou šestnáctistovkou o výkonu 59 kW, která spaluje LPG. Jedná se přímo o přestavbu samotné automobilky. Za tyto peníze tedy máte velmi prostorný stroj se slušnými jízdními vlastnostmi, posuvnými bočními dveřmi a pravděpodobně dlouhověkou mechanikou. Nečekejte ale žádné rozmazlování, klimatizace opět není v ceně, stejně jako autorádio (obojí dostanete v rámci paketu Cool Music za 20.000 Kč). Alespoň elektrické ovládání předních oken nechybí. Za danou částku se však podle nás stejně jedná o zajímavou nabídku.

Volkswagen Up! – od 218.900 Kč

Nejmenší Volkswagen sice patří do stejné třídy jako Renault Twingo, má však klasickou koncepci s motorem vepředu a pohonem předních kol. Tento stroj je podle nás nejpropracovanějším autem ve třídě a zároveň se prodává za zajímavé částky. Líbí se nám rovněž možnost připlatit si za automat, kdy se slabším litrovým motorem o výkonu 44 kW stojí Up! s převodovkou Shiftmatic 245.900 Kč v prostřední výbavě Move. Pokud vám však stačí manuál, tak za částku o 1.000 Kč menší můžete mít stejně vybavený vůz se silnějším agregátem (55 kW). Za dané peníze auto nedisponuje klimatizací, i tak je však pozoruhodné, že Volkswagen začínající na částce 218.900 Kč dokáže být levnější, než srovnatelní zástupci z Francie od značek Citroën a Peugeot.

Škoda Fabia – od 234.900 Kč

Ceny nové Fabie již známe a rovněž jsou nižší než náš limit, my jsme se však zaměřili ještě na odcházející vůz, který je nyní nabízen za zajímavou částku, a to ve výbavě Tour Active. Původně jsme měli spadeno na verzi Combi 1.4 16V 63 kW za 249.900 Kč, ta však byla v posledních dnech stažena z ceníku, proto se podíváme pouze na krátkou Fabii, která se do cenového limitu vleze i s nechvalně proslulým, ale jízdně příjemným motorem 1.2 TSI 63 kW. Stojí totiž 245.900 Kč, zatímco solidní atmosférická čtrnáctistovka je o deset tisíc levnější. Verze Tour je navíc zajímavější i vizuálně – má zatmavené světlomety a přední nárazník z modelu RS s mlhovkami. Ve výbavě pak nechybí třeba klimatizace nebo elektricky ovládaná okna a centrální zamykání.

Peugeot 301 – od 240.000 Kč

Posledním v našem výběru je tradiční tříprostorový sedan, Peugeot 301. Ten pořídíte za 240.000 Kč v základní výbavě Access s tříválcovou dvanáctistovkou o výkonu 54 kW. Jedná se o model bodující velkým vnitřním prostorem a objemným zavazadelníkem, zároveň je ale na autě velmi vidět zaměření na východní trhy. Musíte si tedy sami říci, jestli vám nabízený prostor za to stojí, protože levná řešení v takovémto množství člověk nenajde ani na minivozech. Často se pak šetřilo na špatných místech, důkazem budiž chybějící zadní opěrky hlavy, místo kterých je pouze jejich náznak. Podvozek se chlubí zvýšenou odolností, jeho chování ale není na dobré úrovni, stejně jako kultivovanost tříválce. Mnoho jiných tříprostorových sedanů však za tyto peníze nenajdete.

Tabulka vybraných vozů s cenou do 250.000 Kč
Auto Dacia Dokker Renault Twingo Volkswagen Up! Škoda Fabia Peugeot 301 Lada Niva Mazda 2 Dacia Duster
Motor 1.6 8V 1.0 Sce 1.0 MPI 1.2 HTP 1.2 VTi 1.7 16V 1.3 16V 1.6 16V
Výkon [kW] 60,5 52 44 44 54 60 55 77
Cena od [Kč] 204.900 214.900 218.900 234.900 240.000 249.900 249.900 249.900
Ondřej Chamilla
Diskuze (76)
Avatar - Ja Prvni 123
9. 10. 2014 21:52
Re: Punto
za malý příplatek můžeš doplnit.. a pořád jseš "pod 250".
;-)
Avatar - grifith
9. 10. 2014 14:28
Re: Chápu, že to jsou nová auta...
Já ti to vymlouvat nebudu, s tvým názorem se pouze neztotožňuji. Ve svým kusu tu novotu cítím i po více jak dvou letech, ale pravda, musíš se o auto umět starat. Pokud je někdo dobytek a o auto se nestará, klidně to může dopadnout jak píšeš... Ano, jsem ochoten si za to prvenství bez problémů připlatit ;-)
Ale abychom neodběhli daleko od tématu, tak těch referenčních Octavií do čtvrt milionu moc není...
9. 10. 2014 14:22
Re: Chápu, že to jsou nová auta...
Jak se s vozem zachází nebo jezdí není podle mě až tak důležitý. Auto musí vydržet i když se k němu řidič nechová v rukavičkách. (Osobně vyzkoušeno na svým autě) Většina případů kdy se auto začne sypat je hlavně o zanedbaným servisu a když vím, že servis zanedbaný nebyl a Škodovka mi na to dá standartní záruku jako na nový auto tak se prd děje. Vůně novýho auta ti vydrží tak měsíc dva, pak nerozeznáš, že je to auto nový pokud nestrávíš 1 odpoledne pulírováním zevnitř i zvenčí. Neboj už jsem několik nových aut zažil v práci a za čtvrt roku ho nepoznáš od 2-3-5 let starý káry. Jen podle tachometru a to pomíjím fakt, že i referenčku ti autosalon neprodá zahnojenou a ušmudlanou, ale dostaneš načinčaný auto. Kolega takhle koupil Fabku 1,2 TSI Ambiente plus nějaká výbava navíc za 209 000 korun přičemž stejně vybavená by vyšla na 3 kila. Akorát tahle měla 9000 km a byla 3/4 roku stará. Samozřejmě pokud si ochoten zaplatit za "jistotu" o desítky (i stovky) tisíc korun navíc tak proč ne.
Avatar - grifith
9. 10. 2014 13:07
Re: Chápu, že to jsou nová auta...
Jistotu můžeš mít například ve stavu tachometru, ne však v tom, jak se s daným vozem zacházelo a jezdilo. Jako volbu to nikomu neberu, o podobném programu u Dacie či Renaultu jsem nepsal a ani se o něj nezajímal. Já dal přednost té jistotě a "vůni" nového vozu.
9. 10. 2014 12:45
Re: Chápu, že to jsou nová auta...
Jistotu jako u nového auta máš i v případě koupě referenčního auta rok dva starého. Víš co se s autem dělo, že není stočený, že nebylo bouraný a znáš jeho servisní historii. Dostaneš na něj plnou záruku jako na nový auto, akorát třeba u Fabky ti sleva dělá klidně i 100 000 korun oproti fungláči, což je u auta za 3 kila docela citelná úspora. Nevím teda jestli Dacia nebo Renault má podobný program s referenčními auty jako Škodovka. To jsem teda nestudoval.