Auta na Facebooku: Která značka je nejoblíbenější?

Auta na Facebooku: Která značka je nejoblíbenější?

 

Z Facebooku se stal regulérní nástroj firemní komunikace. Jak se s novými možnostmi prezentace vypořádaly automobilky?

Obchodní úspěch automobilek je snadno měřitelný, jejich image se už vyčísluje hůře. Na pomoc si ale můžeme vzít třeba počty fanoušků na Facebooku.

Množství příznivců totiž odráží především dvě věci: jaká je ochota uživatelů přihlásit se k dané značce (tedy přeneseně reputace značky) a také schopnost firmy pracovat se svými příznivci. Tady jde hlavně o to, nabídnout zajímavý obsah a pravidelné aktualizace.

Důkazem toho, jak si automobilky uvědomují důležitost Facebooku, je fakt, že oficiální stránku pro fanoušky mají prakticky všechny. Výjimek je jen několik – třeba Bugatti nebo Wiesmann.

Nejúspěšnější v celosvětovém měřítku je BMW. Určitě nepřekvapí druhé místo Ferrari, ani další pořadí – Mercedes, Audi, Porsche a Lamborghini. Že po úspěch není nutné vyrábět drahá nebo přímo nedostupná auta, dokazuje osmý Jeep.

Pro vysoký počet fanoušků je stále rozhodující obliba v Americe, kde žije velká část uživatelů Facebooku. Korejské a japonské značky jsou díky tomu ve výhodě před mnoha evropskými, které nepůsobí celosvětově (Opel, Peugeot, Renault).

I v této skupině ale najdeme zajímavý výsledek – česká Škoda v počtu fanoušků předstihla Fiat, Opel i Renault.

Automobilky na Facebooku - celosvětový žebříček
Poř.značkapočet fanoušků
1BMW9 423 288
2FERRARI7 745 985
3MERCEDES-BENZ6 847 878
4AUDI4 976 878
5PORSCHE3 482 613
6LAMBORGHINI3 103 369
7MINI2 879 399
8JEEP2 470 656
9HONDA1 959 014
10HYUNDAI1 888 091
11KIA1 778 939
12ASTON MARTIN1 539 370
13FORD1 426 243
14JAGUAR1 220 000
15LEXUS1 172 226
16CHEVROLET1 072 159
17CADILLAC1 069 854
18TOYOTA818 057
19NISSAN754 399
20PEUGEOT542 769
21MAZDA525 296
22CITROËN450 678
23MASERATI390 143
24VOLVO374 677
25ROLLS-ROYCE372 225
26INFINITI369 854
27ALFA ROMEO339 847
28LAND ROVER330 816
29VOLKSWAGEN316 508
30MITSUBISHI291 270
31SMART274 364
32ŠKODA271 207
33FIAT260 767
34OPEL220 198
35BENTLEY212 551
36ABARTH201 560
37RENAULT191 697
38SUBARU96 344
39LANCIA94 761
40BUGATTI90 341
41SUZUKI83 338
42MAYBACH62 560
43SEAT61 842
44DACIA22 102
45LOTUS18 574
46FISKER8 454
47WIESMANN6 955
48ALPINA3 209
49MORGAN3 008

Když se zaměříme na české stránky, je situace značně odlišná. Některé značky ani nemají český profil, resp. není k dohledání (a to dokonce i Porsche, Honda nebo Toyota), jiné doslova živoří. Dobrým příkladem je Ferrari s pouhými 82 fanoušky.

Vede opět BMW, následuje však Peugeot. České zastoupení značek z čelních příček dokáže s Facebookem dobře pracovat, na desítky tisíc počítají v českých podmínkách své fanoušky na Facebooku jen ty nejlepší firmy.

Naopak se nedaří třeba Fiatu (154 fanoušků), Chevroletu (238 fanoušků) nebo zatím i Volvu (175 fanoušků), které ale svůj facebookový profil v češtině spustilo teprve nedávno. Na spodních příčkách se společně s Ferrari krčí i Lamborghini a Aston Martin – v celosvětovém pořadí jedny z nejúspěšnějších značek.

Automobilky na Facebooku - český žebříček
Poř.značkapočet fanoušků
1BMW54 344
2PEUGEOT41 468
3VOLKSWAGEN24 110
4FORD23 362
5HYUNDAI16 580
6AUDI16 503
7MINI10 946
8KIA9 977
9MERCEDES-BENZ6 217
10SUBARU5 496
11MAZDA4 552
12ŠKODA4 477
13CITROËN4 143
14OPEL3 829
15MITSUBISHI2 667
16ALFA ROMEO1 401
17SEAT1 379
18NISSAN711
19LOTUS561
20JAGUAR490
21ASTON MARTIN459
22LANCIA341
23LAMBORGHINI256
24CHEVROLET238
25VOLVO175
26FIAT154
27MASERATI129
28ROLLS-ROYCE94
29ABARTH92
30FERRARI82
31MORGAN25
Spolupracujeme s Tipcars.com
 

Přidat názorDiskuse: Auta na Facebooku: Která značka je nejoblíbenější?









Doporučujeme
Škoda Fabia III: V základu s litrovým tříválcem i pro kombi Škoda Fabia III: S litrovým tříválcem i pro kombi

Přinášíme nové detaily o Škodě Fabia III, která bude…

Česká silniční budoucnost? Třeba jižní alternativa k D1 Česká silniční budoucnost? Jižní verze k D1

Plánovaná silnice S13 by měla ulehčit některým úsekům…

 




Autoslevy





 
Audi a Porsche se hádají o platformy

Audi a Porsche se hádají o platformy

Včera

Automobilky Audi a Porsche sice v minulosti již mnohokrát předvedly, že si umí vyjít vstříc, ale tentokrát nemohou najít společnou řeč.




Blesk.cz

Syna (†3) ubila, dcerku (†1) upálila, protože chtěla jít na pivo

Syna (†3) ubila, dcerku (†1) upálila, protože chtěla…

Margita G. Spáchala ten nejstrašnější čin, jakého se může matka dopustit – zavraždila svého tříletého synka a…

Jubilejní soutěž o dárky

Jubilejní soutěž o dárky

Číselná loterie Zlatých 11 od Fortuny slaví jubileum. V neděli 27. 7. 2014 proběhne její jubilejní 1000.…

 

iSport.cz

HOTOVO. Ton podepíše s Kometou ve středu roční smlouvu

HOTOVO. Ton podepíše s Kometou ve středu roční smlouvu

Nejproduktivnější hráč uplynulého ročníku hokejové extraligy Petr Ton se pro příští sezonu stane hráčem Komety…

Budou hrát ve smokingu! Nejšílenější dres v dějinách fotbalu

Budou hrát ve smokingu! Nejšílenější dres v dějinách fotbalu

FOTO | Tohle jste ještě neviděli! Španělský klub Cultural Leonesa, který hraje třetí nejvyšší soutěž, vymyslel…

 

Reflex.cz

Proč Bitcoin ještě není běžnou měnou? Je málo rozšířený a jeho hodnota je nestabilní

Proč Bitcoin ještě není běžnou měnou? Je málo…

Jeden z největších investorů do Botcoinu, digitální peněžní měny, je Fred Wilson. Je touto měnou nadšený a…

Vtip léta: „Měníme zemi k lepšímu“ zní heslo ČSSD pro volby.  Myslí to upřímně jako za Grosse?

Vtip léta: „Měníme zemi k lepšímu“ zní heslo ČSSD…

Vládní sociální demokracie se podle všeho domnívá, že volič byl, je a bude člověkem, který vůbec nepřemýšlí a…