Auta jsou příliš rychlá, rekordmani z Nürburgringu hazardují, varuje zkušená legenda
„Auto je dostatečně rychlé, když před ním ráno stojíte a bojíte se jej odemknout,“ řekl kdysi Walter Röhrl, úspěšný jezdec rallye z Německa. Rychlost za volantem mu přitom není cizí, vždyť jde o vývojového jezdce Porsche, jenž se stal dvojnásobným světovým šampionem rallye.
Dnes je mu sedmdesát let, a když říká, že je něco až příliš rychlé, měli bychom to minimálně respektovat. Röhrl se pozastavuje nad náročností Nürburgringu, zejména v těch nejrychlejších pasážích.
Stuttgartská automobilka tu před pár týdny zaznamenala rekordní čas 6:47,3 s modelem 911 GT2 RS a bývalý závodník připomíná, že tu je jen minimum prostoru pro chybu. „Některými úseky se jede neskutečně rychle. V pasáži Fuchsröhre jsme dosáhli rychlosti téměř 300 km/h… a já vím o všech nehodách za posledních 20 let, které se tu odehrály,“ varuje dychtivé výrobce zkušený závodník.
Ve stejném místě minulý rok ošklivě havaroval jezdec na palubě modelu One:1, když se tu Koenigsegg taktéž pokoušel o zaznamenání světového rekordu. Röhrl připomíná, že pro „běžná“ auta je tu vysoká rychlost nebezpečná zejména kvůli nedostačujícímu přítlaku. Má obavy, že se současní rekordmani pohybují na opravdu tenkém ledě.
Přitom jde o člověka, jenž v závodních speciálech jezdil i více než 350 km/h. Když ale vyjel s předchozí generací modelu GT2 na mokrý Nürburgring, označil to za nejstrašnějšího okamžik svého života. Přitom víme hned o několika adeptech, kteří chtějí rekordy na Nordschleife v blízké době zdolávat…