Když už by se muselo vybírat z možností výše, tak Renault Clio Grandtour. Asi nejlepší volba. Pak by následoval C3 a Punto. Dacie ala retro vzpomínka na osmdesátý léta mě opravdu neoslovuje. A pak jedině už nějakého prcka.
Na druhou stranu to nejsou velikostně auta, která by jsem si vybral, takže je můj výběr samozřejmě jen teoretický.
Souhlas s Cliem. Asi nejlepší volba. Jako druhé by pro mě připadal v úvahu (ovšemže za předpokladu, že se jedná o druhé, případně další auto v rodině) Splash. Kufr sice žádnej, ale jinak hodně šikovný, hbitý a i prostorný autíčko do města. A ten motůrek, co by jiní použili maximálně na pohon stěračů >:D , se při rozjezdech sbírá tak, až se auto málem staví na zadní. >:-[] Nj, za městem je to pochopitelně jiná píseň, tam už je to o dobrém odhadu a osobní chrabrosti. :-)
Mě se Clio zvenku ani zevnitř vůbec nelíbí. Naopak C3 a Punto považuji za jedny z nejhezčích zástupců B segmentu. C3 se mi líbí asi víc, na druhou stranu v Puntu se 2 dospělí normálních rozměrů vejdou i dozadu. Takže jako druhé auto C3, jako jediné to Punto - obojí je super nabídka.
Ale jde. Buď vezmete oficiální ceníkovou cenu a nedostanete se pod 200 000,- a nebo vezmete akční cenu se slevou v případě financování a jste i s klimatizací na 195 000,-. K té verzi se už ESP dokoupit dá.
na Ladu Kalinu 1.4 66kw ktorá stojí prakticky
so všetkým aj klimatizáciou 202 tis. kč
a má z ponuky najlepší pomer cena/výkon/výbava.... ;-)
či Lada Priora ktorá stojí s klímou 205tis. kč
a má 1.6/77kw so spotrebou 6-7l . a nie je to Pidi auto na dlžku má 4.2 metra
1. Nezabudnite že za ČS dostali komunisti zelenú len vďaka väčšine ČESKÝCH hlasov takže si za to môžete sami že tu bol režim aký bol !
2. Rusko už nie je pekných pár rokov KOMUNISTICKÁ krajina , majú rovnaký režim ako aj mi !! :yes:
Článek se jmenuje auta do 200.000Kč a to nesplňuje ani 202.000Kč, ani 205.000Kč, tak o čem to tu mluvíš? V tabulce jsou sice auta, která cenu také přesahují, ale to jsou 5dveřové verze, zatímco 3dvéřové verze se do limitu vejdou. A i kdybychom tenhle malý detail přehlédli, tak to stejně není žádná škoda, že tu Kalina ani Priora nejsou - po těhle archaických autech, která byla zoufale nemoderní už ve chvíli uvedení na trh se tu mnoha lidem stýskat nebude ;-)
Škoda, myslel jsem si, že se tu bavím s lidma, kteří mají o autech alespoň základní přehled, ale bohužel i tady se najdou tací, co zřejmě v hospodě rozumí všemu i když ve skutečnosti je opak pravdou. Odkud čerpáš informaci, že i20 je jen v 5dvířku? A ještě máš tu drzost mi radit, ať si ověřím fakta 8-s . Tak já Tě velmi rychle vyvedu z omylu [odkaz] .
Co ale taky čekat od člověka, který se tu snaží vydávat Lady za bůhví jaký etalon kvality. Ano, jsou tak kvalitní, že ještě před 2 rokama daváli na nové Nivy záruku na prorezivění karoserie dokonce celé 3 roky, protože to nebyl pozink. Jak dnes nevím, ale pochybuju, že se na tom něco změnilo. Jinak aby nedošlo k nedorozumnění, Nivy mám rád, ale jejich kvality leží poněkud jinde, než v oboru kvalita...
Asi sme sa nerozumeli , ja som rozprával o SVK trhu , áno v čechách je 3. dver to viem ale na SVK nie >:D sme sa doplietli...
o Nive som ani nerozprával , Priora má čiastočný pozink aj Kalina , NIVA nemá pozink je to pracovné auto ktoré sa nezmenilo už asi 25 rokov .
Dacia je na tom s pozinkom asi ako Lada , povedal by som že S kvalitou sa mi zdá že je Dácia ešte trošku horšia ako Lada ( mal som možnosť skúsiť) taktiež sú lady na tie naše cesty stavané takže komfort ako vo vatičke :-)
V tom případě zapomínáš, že jseš na českých stránkách a ty jseš tu v podstatě zahraničním návštěvníkem. Takže pokud chceš psát o specifikách slovenského trhu, musíš na to upozornit a ne to brát jako samozřejmost. Ale ono jinak stačí prostě si nejdřív to, k čemu se chceš vyjádřit přečíst, protože v tabulce je to 3dveřové i20 uvedené...
i20=214 tis. a je aj v tabulke tak o čom tu hovoríš ty ! Nemoderné neznamená zlé , skôr by som povedal že vychytané a spoľahlivé narozdiel od niektorých moderných áut ;-)
Stále sa hádate , tak ok [odkaz] 3dv. je len vo výbave Classic za 199 990 kč ale klíma tam je za príplatok 20 tis. kč tak už sa zobuďte z toho sna ;-) A Dopredaj 2011 za chvílku končí
V textu i v tabulce je výslovně zmíněno, že se jedná o model před faceliftem. Kdybych i20 vynechal, ozval by se někdo jiný se stejnou výtkou jako vy, jen přesně opačnými argumenty.
" A Dopredaj 2011 za chvílku končí" keď ste si nevšimli čo som napísal. Znamená to že i20 už po vypredaní skladových zásob už nebude môcť byť v ponuke áut do 200 tis. kč ;-) Takže čítať poriadne :-!
Presne na ni jsem si vzpomel kdyz jsem koukal na seznam. Kalina v kombiku zacina na 185k, takze s klimou se krasne vejde pod 200k. Urcite bych se na ni zasel juknout pokud bych resil neco na jezdeni do prace.
Vidím to dost podobně. Nechci, aby to vyznělo pokrytecky, ale i kdybych si nemohl dovolit nové auto ve střední třídě, raději bych si koupil malé a nové. Nejen že chci mít klid a netrávit život v servisech, ale prostě se mi jen příčí představa, že bych vyhodil statisíce za použitou a opotřebovanou věc.
Vyhodit statisíce až miliony ( v závilosti na třídě) za to že propad hodnoty je naprosto šílený ti nevadí?
Koupíš za 900 000 a za 4 roky ti az to daj v bazoši nebo u protiúčtu 450 :-)
A ještě kolik stojí štempl do servisky.
Jen vyjedeš z brány autosalonu a okamžitě ztrácíš 20-70 000 Kč v závislosti na modelu. Ujel si kilometr >:D >:D
Tak zapni kalkulačku a počítej, možná ti vyjde že za ty peníze cos prodělal jde z té opotřebované věci udělat pomalu funglovka >:D
Nežiju v Česku, takže český kalkulace jsou jdou mimo mě. Tady kde žiju sice stojí nový auto střední třídy jako paneláková garsonka v Praze, ale auta neztrácejí hodnotu tak rychle. Hodně závisí na značce, ale když dobře vybereš, i po 5-ti letech jsi lehce nad 50% nákupní ceny. To znamená, že jde jen o počáteční investici, pak už platíš za nové auto to samý, co jinej za 5 let staré. Auto jsem koupil před týdnem, mám servisní kontrakt na 5 let a 105tkm, takže jediný o co se budu starat jsou pneumatiky (náklady na garanční prohlídky jsou kryty kontraktem). Takže mimo oné počáteční investice je to šulnul, akorát já budu jezdit v novém autě a ojetinář v ojetém a přitom si mamlas bude mnout dlaně, jak strašně vydělal a jak je hrozně chytrej. Všichni ojetináři si libujou, jak je koupě ojetin výhodná, přitom málokterej z nich započítává do celkových nákladů cenu oprav (a že když už se na lítačce podělá něco zásadního, tak jdou všechny kalkulace oknem ven) a zmiňuje fakt, že koupě ojetiny je šílenej risk, kterej může skončit finančně velmi výhodně, nebo to může být totální propadák, černá díra na peníze a hotová noční můra (znám oba případy ze svého okolí). Já si počáteční investicí do novýho auta kupuju klid duše, Při příští a následujících obměnách auta pak už budu platit zhruba totéž, co ojetinář za "novou" ojetinu a budu jezdit v novém.
rozdil mezi ojetinou a novym autem je dneska zejmena v tom,
ze ojetina je opotrebena provozem, zato nove auto byva zmrsene od vyroby pod vlajeckou katovani kostu.
pokud neveris, maly slovnicek pojmu
DPF, EGR, mocovina, engine check....
porovnej to s klasickymi auty, kde ti muze vynadat maximalne kontrolka oleje a dobijeni a z mechanickych soucasti te tezko vysplouchne traba dvojhmotovy setrvacnik anebo DSG.
Nic proti technologiim, kdyby je automobilovy prumysl dodaval spolehlive.
Jenze oni je dodavaji jen relativne spolehlive, kdyby 99.9% aut dozilo bez vyraznejsi pohromy zarucni dobu, tak by to bylo interpretovano jako neuspech a zbytecne moc vysoka kvalita...
Čóveče, tak to jsem asi chyba v Matrixu. Kupuju pouze jetá auta a při servisních nákladech do 20.000,-kč včetně pneu si nestěžuji. Zatím mi nikdy ani jedno z aut nekleklo(pravda, když jsme měl oba nafťáky, tak při -30°S zamrzly). Auta máme dvě manželka + já a nájezd máme 20tkm+ za rok na každém autě. Měli jsme i období, kdy to bylo 60tkm na jednom 30 na druhém. Nejdaržší zatím byla srážka se srnkou za 21tkč. Když si člověk dobře vybere, tak je v klidu. No ale to je klasická nekonečná debata nové vs jeté. Chápu radost z nového, ale ta finanční ztráta mi za to nestojí :-) a raději koupím dětem lízátka >:D
Hele, sám jsem říkal, že to může dopadnout tak i tak. Mám ve svém okolí lidi, kteří těžce splakali nad vejdělkem, stejně tak jako lidi, kterým to vyšlo. Čím víc o autech víš, tím líp pro tebe. Člověk, který toho o autech moc neví, by měl na koupi ojetiny rovnou zapomenout (pokud nemá v bezprostředním okolí někoho, kdo se opravdu vyzná a komu bezmezně věří). Já jsem tak na půl cesty. Když otevřu haubnu, vím co je co, ale nevidím do toho zas natolik, abych třeba věděl, co se u konkrétních výrobců kazí po jakém nájezdu a na co si dát pozor (samozřejmě kromě notorických případů, jako rozvody u TSI a těsnění hlavy u 1.6 T PSA a problény HDi). Prostě chci mít klid, co možná nejmíň starostí a co možná nejmenší pravděpodobnost toho, že mě někdo ojel.
Beru, ale rozhodně to neznamená, že koupě jetého auta je finanční sebevraža. Jeté auto mě může stát dost peněz, ale nové mě bude stát dost peněz určitě. ;-)
Částečně souhlasím. Pokud ale budeš osoba, která se v autech vůbec nevyzná a půjdeš si koupit ojetinu do velké sítě autobazarů (nechci jmenovat, ale třeba ten, co má ve znaku tři stejná písmena ze začátku abecedy), tak pravděpodobnost, že tě někdo těžce ojede, je celkem vysoká. Ne nadarmo se lidi na fórech varujou před přelakovanejma stočenejma bouračkama, který se v bazaru prodávají za cenu, která je na horní hranici únosnosti pro dané auto, kdyby nebylo nikdy bourané a kdyby údaj na ODOmetru odpovídal skutečnosti. Navíc dneska nemůžeš věřit ani techničáku a servisní knížce a případ, kdy si člověk z bazaru přivezl čórku (aniž by o tom věděl) taky není jen jeden. Prostě těch rizik je celkem dost. Jak říkám, čím víc toho o autech víš, tím líp pro tebe. Lidem, kteří do aut vůbec nevidí, se snažím bazary rozmluvit.
Nákupem to nekončí. Někdo, kdo se v autech moc nevyzná nebude moc dobrej nejen ve výběru vozu, ale ani v diagnostice případných problémů (bílý dým z výfuku u turbodieselu jej nebude znepokojovat, dokud auto pojede, apod.). Pro tyhle lidi je lepší mít auto v záruce a chodit na pravidelné servisní kontroly, než mít ojetinu, o kterou se člověk musí starat sám a hlídat si intervaly výměn všeho.
Hezkej slovníček pojmů. Pokud nekupuješ turbodiesel, nemusíš se trápit s DPF, pokud nebudeš mít DSG automat, nemusíš se trápit se spolehlivostí DSG. Souhlasím s tím, že kvalita vozů celkově klesá a výrobci čím dál tím víc šidí. To je ale argument pro mě, protože do budoucna budou třeba pětileté ojetiny v čím dál tím horším stavu kvůli všem cost reduction vychytávkám. Pětiletá ojetina japonce s dvoulitrovým atmosférickým benzínem z poloviny devadesátých let, je něco úplně jiného, než pětiletá ojetina Francouze s 1.6 turbo benzínem za pět let ode dneška. Prostě do budoucna bude čím dál tím víc záležet na tom, jestli jsi krytej zárukou nebo ne, protože výrobci šiděj a budou šidit čím dál víc. Jediný způsob jak se tomu vyhnout je být nadšenec a mít třicet let starou ojetinu, pokud možno podélnej atmosférickej šestiválec a důsledně se o něj starat. Jinak do budoucna na tom budou kupci ojetin jen hůř a hůř. Protože od výroby zmršený auto se samo od sebe nezlepší.
200 tis na nove auto s klimou je tak zalostne malo, ze to co se proda v autosalonu bude o dost mozna horsi sunt nez lecktera ojetina.
Problem je v tom, ze neni ojetina jako ojetina a dovolit si to muze jenom ten, co ma nejakou paru o tom, co to jsou brzdove desticky, remen alternatoru, pojistkova skrin, jak se meni filtry a olej a chladici kapalina a vi na kterou stranu se utahuje a na kterou povoluje.
Tudiz to je zajimave jen tak pro 25% populace, u dnesni mlade generace ktera umi jen "to se mi libi" a "akcni cena" bych tipl, ze to bude radove v jednotkach procent.
Ojetina jde koupit i rozumně, člověk si může dovolit vcelku zajímavé vozy ale předpokládá to jistné nadšení do aut, určité zanolsti, schopnost si případně i sehnat díly a bud si umět něco udělat nebo znát vhodné lidi.
Takže to není pro každého.
A zda je lepší svezení v novém Aygu nebo 5 let staré káře vyšší střední asi není pochyb...
Souhlasím. Prostě ojetiny jsou pro lidi, co tomu opravdu rozumí. A myslím tím opravdu, ne jen tak napůl.
Jinak i ten poslední bod je relativní. Pro nás dva bude lepší svezení v pět let staré káře vyšší střední. Čtyřicetikilová blondýnka, která jezdí jenom krátký cesty po městě z domova do nákupního centra a všude chce pohodlně zaparkovat, dá jistě přednost Aygu (a vůbec se jí nesměju, nebo nekritizuju)
;-) V pohodě né ,ale máš pravdu ,že jedou. U padesátikoňáku ,když zapne čerpadlo ,tak sebou až cukneš jak to škubne.Pak už nesmíš zastavit-bo musíš hnát jedničku až do bezvědomí. Nejlepší je jí na křižovatce vypnout a po dosažení požadované rychlosti opatrně zapnout. >:D >:D >:D
Jedinou možnost vidím jako Citigo nebo UP!. To jsou auta, která, i když jsou malá, jsou aspoň plnohodnotnými malými auty. Což se o např. C1, Aygo nebo Dácii-drákulovi říct nedá. A pokud netoužíte po Italské nebo Francouzské "kvalitě", moc Vám toho již na výběr nezůstane.Možná by ještě nebyla špatná i20, ale není hezká, takže tuhle volbu možná až po jejím faceliftu.
Tak kupujte, ať se můžete chladit >:D
P.S. jen bych při objednávání auta myslela i na zimu (která je u nás každý rok velmi tuhá) a přemýšlela bych i nad vyhříváním předních sedaček... ;-)
Jak to, že je nejlevnější auto s klimatizací Fiat Panda?
Tedy ne že by nebyl, ale je nejlevnější společně s Toyotou Aygo.
Když jsou tedy dvě auta s klimatizací stejně levná, není spravedlivé jmenovitě uvést jen jedno z nich...