Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Auto a mráz: Jak se připravit na teploty pod nulou?

Ježdění v zimě má svá specifika. Kromě přezutí vozidla na zimní pneumatiky bychom neměli zapomenout ani na některé další části automobilu.
Zpět na článek
24. 11. 2017 19:13
25. 11. 2017 12:29
neregistrovaný "SR20"
24. 11. 2017 18:58
A co takhle ještě...
...zkontrolovat chladící kapalinu ? O ostřikovací kapalině také nic i když bez ostřikovačů to pojede. Se zamrzlým chladičem taky, ale jen kousek. >:D
Když tedy mráz. :-!
Rozbalit vlákno
0
24. 11. 2017 19:13
jak? jednoduše.
Udržovat auto v odpovídajícím stavu průběžně po celý rok. Pak překvapí max ta baterka.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - praděda7
24. 11. 2017 19:34
Re: jak? jednoduše.
Priorita č.1. Držet baterku v dobré kondici. To znamená dobíjet 1x týdně, když s autem nejezdíte anebo jen krátké vzdálenosti.
24. 11. 2017 23:07
Re: jak? jednoduše.
No jo no., ale jak to mám dělat před panelákem? Jedině natáhnout prodlužku, pokud nebydlím v 10. patře a v zimě na balkoně sledovat, jestli mi někdo tu nabíječku od auta neukradne a případně mít rychlý nohy a brát schody aspoň po 3 :-)
25. 11. 2017 07:34
Re: jak? jednoduše.
Jedno bezproblémové nastartování auta vyžaduje zhruba čtvrt hodiny chodu motoru, aby se spotřebovaná energie v aku obnovila. Stačí na toto myslet a provoz auta tomu podřídit.
25. 11. 2017 11:42
Re: jak? jednoduše.
Jak jsi přišel na tu čtvrthodinu ?
25. 11. 2017 12:48
Re: jak? jednoduše.
Já nijak. Nepočítal jsem to. Ale je to zažitá praxe. Spíše jsem měl napsat alespoň čtvrt hodiny. Samozřejmě se jedná o jakýsi průměr. Spíše jde o to, aby ty co jezdí krátké jízdy trklo, že každý start něco stojí.
25. 11. 2017 09:32
Re: jak? jednoduše.
Proc jednou týdně, mysli ze naprosto staci dobit někdy začátkem zimní sezony.
Avatar - praděda7
25. 11. 2017 09:59
Re: jak? jednoduše.
Jasný. Však to píšu nahoře. Pokud jezdíš delší vzdálenosti, kde baterka dostane co potřebuje a je v dobré kondici, tak no problem.
Avatar - praděda7
25. 11. 2017 12:12
Re: jak? jednoduše.
Je potvrzeno, že v zimě potřebuje baterka cca 35km jízdy, aby se vykompenzovala spotřeba energie potřebná k jednomu nastartování.
25. 11. 2017 13:15
Re: jak? jednoduše.
kdo a jak to potvrdil ?
Avatar - praděda7
25. 11. 2017 16:14
Re: jak? jednoduše.
[odkaz]

Potvrzeno vlastním měřením.
25. 11. 2017 16:57
Re: jak? jednoduše.
Kromě toho že článek v odkazu obsahuje i hromadu dalších chyb, nelze určitě zpětné dobití aku po startu limitovat takovým způsobem. V teple se aku dobíjí mnohem rychleji než v zimě, záleží na stavu aku a jeho vnitřním odporu, záleží kolik energie vydal na startování atd. Můžou to být dva kilometry anebo taky klidně šedesát Takže těch 35 km nebo 15 minut asi budou dost těžko reflektovat rozptyl běžných provozních podmínek
Avatar - praděda7
25. 11. 2017 17:10
Re: jak? jednoduše.
sorry,....nerozumím jazyku tvého kmene....
25. 11. 2017 17:58
Re: jak? jednoduše.
Pokud ty dva km pojedeš alespoň čvrt hodiny, ok. Ale 60 km (zhruba hodina jízdy po běžných silnicích) je blbost. To už svědčí o nějakém problému.
25. 11. 2017 18:38
Re: jak? jednoduše.
Pokud budeš startovat v mínus třiceti a motor třeba nechytne napoprvé, vycucneš z aku hromadu energie. A tu bude promrzlý aku dlouho přijímat zpět

Nicméně nechci polemizovat o konkrétních dobách nebo kilometrech. Chtěl jsem jen říct že dle podmínek aku vydá při startu rozdílná množství energie a opět podle konkrétních podmínek bude tuto energii přijímat zpět po různou dobu, která může kolísat v hodně velkém rozmezí. Tudíž je nesmysl tvrdit že univerzálně stačí 35 km a je opět nabito. Někdy bude stačit mnohem méně, někdy naopak více
25. 11. 2017 18:43
Re: jak? jednoduše.
Docela jasně jsem napsal "Jedno bezproblémové nastartování auta". A víc to pitvat nehodlám.
25. 11. 2017 19:25
Re: jak? jednoduše.
Vysvětlil bych ti to ale respektuji tvé rozhodnutí dál to nepitvat
25. 11. 2017 10:02
Chyby v článku
Citace: "...Ještě lepší je pro zjištění stavu nabití baterie použít zátěžovou zkoušečku. Jde o zařízení se značným elektrickým odporem..."

Omyl, zátěžová zkoušečka má naopak velmi nízký odpor, přes který pak protéká vysoký proud silně zatěžující akumulátor.

----------
Citace: "...V zimě klesá takzvaný startovací výkon akumulátoru, který se vyjadřuje kapacitou..."

Omyl, startovací výkon je vyjádřen především startovacím proudem. Startovací proud je významným parametrem akumulátoru, obecně asi ještě důležitější než kapacita, protože je rozhodující pro spuštění motoru.

----------
Citace: "...Pokud alternátor dobíjí nižším proudem než by měl, znamená to výrazné zkrácení životnosti baterky...."

Omyl, nižší proud obecně není až tak na závadu, pokud ještě stačí akumulátor plně dobíjet. Nabíjecí soustava ostatně nijak proud neřídí, jen udržuje správné napětí. Proud je pak závislý hlavně na vnitřním odporu akumulátoru

-----------
Citace: "...Pokud se na displeji multimetru zobrazují hodnoty od 13,8 do 14,2 voltu, pracuje dobíjení baterie vozidla správně. Jde o takzvané regulované napětí, běžné pro alternátory s třícívkovým regulátorem..."

No žiju v přesvědčení, že už několik desítek let se používají výhradně polovodičové regulátory. Cívkové už dávno skončily v propadlišti dějin

-----------
Citace "..Dříve se říkalo, že k tomu, aby se akumulátor dobyl na stav před nastartováním motoru, je třeba ujet vzdálenost přibližně 13 km. Samozřejmě se to může lišit od typu vozidla a stavu alternátoru..."

Když pominu tu hrubku tak důležitým parametrem pro rychlé dobití aku je především jeho teplota. Aku prochladlý hluboko pod bod mrazu má velký vnitřní odpor a dobíjí se velmi pomalu. Typ vozidla v tomhle nehraje žádnou zásadní roli

Uff, koukám že jsem ten článek rovnou mohl napsat sám ;-\
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "SR20"
25. 11. 2017 12:29
Nabiť batériu v Nissane, možno aj v Renaulte.
Nové Nissany, teda asi aj Renault, ale isto to neviem, majú "inteligentné" dobíjanie batérie. Teda nabíjanie sa odpojí pri akcelerácii.
Teória je pekná, zníženie strát, zníženie spotreby.
Ale v reálnom svete sú batérie na hranici vybitia a kopec nových Nissanov má problém s batériou a pri ochladení neštartujú.
Autorizované servisy menili batérie ako na bežiacom páse, vraveli o zlej sérii bateriek.
Zaujímavé je však, že problémy pokračujú aj po výmene batérií. Teda skôr nepríjemné než zaujímavé.
Rozbalit vlákno
0