Diskuse

Auto a mráz: Jak se připravit na teploty pod nulou?

24.11.2017

Ježdění v zimě má svá specifika. Kromě přezutí vozidla na zimní pneumatiky bychom neměli zapomenout ani na některé další části automobilu.

 

  • 10 Reagovat !

    foto gil54

    gil54 24.11.  18:58

    A co takhle ještě...

    ...zkontrolovat chladící kapalinu ? O ostřikovací kapalině také nic i když bez ostřikovačů to pojede. Se zamrzlým chladičem taky, ale jen kousek. >:D
    Když tedy mráz. :-!
  • 00 Reagovat !

    foto ikoptak

    ikoptak 24.11.  19:13

    jak? jednoduše.

    Udržovat auto v odpovídajícím stavu průběžně po celý rok. Pak překvapí max ta baterka.
    • 01 Reagovat !

      foto pradeda7

      praděda7 24.11.  19:34

      « Re: jak? jednoduše.

      Priorita č.1. Držet baterku v dobré kondici. To znamená dobíjet 1x týdně, když s autem nejezdíte anebo jen krátké vzdálenosti.
      • 20 Reagovat !

        foto colin251

        colin251 24.11.  23:07

        « Re: Re: jak? jednoduše.

        No jo no., ale jak to mám dělat před panelákem? Jedině natáhnout prodlužku, pokud nebydlím v 10. patře a v zimě na balkoně sledovat, jestli mi někdo tu nabíječku od auta neukradne a případně mít rychlý nohy a brát schody aspoň po 3 :-)
        • 10 Reagovat !

          foto JirkaX

          JirkaX 25.11.  07:34

          « Re: Re: Re: jak? jednoduše.

          Jedno bezproblémové nastartování auta vyžaduje zhruba čtvrt hodiny chodu motoru, aby se spotřebovaná energie v aku obnovila. Stačí na toto myslet a provoz auta tomu podřídit.
          • 00 Reagovat !

            foto kalousek

            kalousek 25.11.  11:42

            « Re: Re: Re: Re: jak? jednoduše.

            Jak jsi přišel na tu čtvrthodinu ?
            • 00 Reagovat !

              foto JirkaX

              JirkaX 25.11.  12:48

              « Re: Re: Re: Re: Re: jak? jednoduše.

              Já nijak. Nepočítal jsem to. Ale je to zažitá praxe. Spíše jsem měl napsat alespoň čtvrt hodiny. Samozřejmě se jedná o jakýsi průměr. Spíše jde o to, aby ty co jezdí krátké jízdy trklo, že každý start něco stojí.
      • 00 Reagovat !

        foto ikoptak

        ikoptak 25.11.  09:32

        « Re: Re: jak? jednoduše.

        Proc jednou týdně, mysli ze naprosto staci dobit někdy začátkem zimní sezony.
        • 00 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 25.11.  09:59

          « Re: Re: jak? jednoduše.

          Jasný. Však to píšu nahoře. Pokud jezdíš delší vzdálenosti, kde baterka dostane co potřebuje a je v dobré kondici, tak no problem.
        • 01 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 25.11.  12:12

          « Re: Re: Re: jak? jednoduše.

          Je potvrzeno, že v zimě potřebuje baterka cca 35km jízdy, aby se vykompenzovala spotřeba energie potřebná k jednomu nastartování.
          • 01 Reagovat !

            foto kalousek

            kalousek 25.11.  13:15

            « Re: Re: Re: Re: jak? jednoduše.

            kdo a jak to potvrdil ?
            • 00 Reagovat !

              foto pradeda7

              praděda7 25.11.  16:14

              « Re: Re: Re: Re: Re: jak? jednoduše.

              [odkaz]

              Potvrzeno vlastním měřením.
              • 21 Reagovat !

                foto kalousek

                kalousek 25.11.  16:57

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: jak? jednoduše.

                Kromě toho že článek v odkazu obsahuje i hromadu dalších chyb, nelze určitě zpětné dobití aku po startu limitovat takovým způsobem. V teple se aku dobíjí mnohem rychleji než v zimě, záleží na stavu aku a jeho vnitřním odporu, záleží kolik energie vydal na startování atd. Můžou to být dva kilometry anebo taky klidně šedesát Takže těch 35 km nebo 15 minut asi budou dost těžko reflektovat rozptyl běžných provozních podmínek
                • 01 Reagovat !

                  foto pradeda7

                  praděda7 25.11.  17:10

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jak? jednoduše.

                  sorry,....nerozumím jazyku tvého kmene....
                • 00 Reagovat !

                  foto JirkaX

                  JirkaX 25.11.  17:58

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jak? jednoduše.

                  Pokud ty dva km pojedeš alespoň čvrt hodiny, ok. Ale 60 km (zhruba hodina jízdy po běžných silnicích) je blbost. To už svědčí o nějakém problému.
                  • 21 Reagovat !

                    foto kalousek

                    kalousek 25.11.  18:38

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jak? jednoduše.

                    Pokud budeš startovat v mínus třiceti a motor třeba nechytne napoprvé, vycucneš z aku hromadu energie. A tu bude promrzlý aku dlouho přijímat zpět

                    Nicméně nechci polemizovat o konkrétních dobách nebo kilometrech. Chtěl jsem jen říct že dle podmínek aku vydá při startu rozdílná množství energie a opět podle konkrétních podmínek bude tuto energii přijímat zpět po různou dobu, která může kolísat v hodně velkém rozmezí. Tudíž je nesmysl tvrdit že univerzálně stačí 35 km a je opět nabito. Někdy bude stačit mnohem méně, někdy naopak více
                    • 11 Reagovat !

                      foto JirkaX

                      JirkaX 25.11.  18:43

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jak? jednoduše.

                      Docela jasně jsem napsal "Jedno bezproblémové nastartování auta". A víc to pitvat nehodlám.
                      • 10 Reagovat !

                        foto kalousek

                        kalousek 25.11.  19:25

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jak? jednoduše.

                        Vysvětlil bych ti to ale respektuji tvé rozhodnutí dál to nepitvat
  • 30 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 25.11.  10:02

    Chyby v článku

    Citace: "...Ještě lepší je pro zjištění stavu nabití baterie použít zátěžovou zkoušečku. Jde o zařízení se značným elektrickým odporem..."

    Omyl, zátěžová zkoušečka má naopak velmi nízký odpor, přes který pak protéká vysoký proud silně zatěžující akumulátor.

    ----------
    Citace: "...V zimě klesá takzvaný startovací výkon akumulátoru, který se vyjadřuje kapacitou..."

    Omyl, startovací výkon je vyjádřen především startovacím proudem. Startovací proud je významným parametrem akumulátoru, obecně asi ještě důležitější než kapacita, protože je rozhodující pro spuštění motoru.

    ----------
    Citace: "...Pokud alternátor dobíjí nižším proudem než by měl, znamená to výrazné zkrácení životnosti baterky...."

    Omyl, nižší proud obecně není až tak na závadu, pokud ještě stačí akumulátor plně dobíjet. Nabíjecí soustava ostatně nijak proud neřídí, jen udržuje správné napětí. Proud je pak závislý hlavně na vnitřním odporu akumulátoru

    -----------
    Citace: "...Pokud se na displeji multimetru zobrazují hodnoty od 13,8 do 14,2 voltu, pracuje dobíjení baterie vozidla správně. Jde o takzvané regulované napětí, běžné pro alternátory s třícívkovým regulátorem..."

    No žiju v přesvědčení, že už několik desítek let se používají výhradně polovodičové regulátory. Cívkové už dávno skončily v propadlišti dějin

    -----------
    Citace "..Dříve se říkalo, že k tomu, aby se akumulátor dobyl na stav před nastartováním motoru, je třeba ujet vzdálenost přibližně 13 km. Samozřejmě se to může lišit od typu vozidla a stavu alternátoru..."

    Když pominu tu hrubku tak důležitým parametrem pro rychlé dobití aku je především jeho teplota. Aku prochladlý hluboko pod bod mrazu má velký vnitřní odpor a dobíjí se velmi pomalu. Typ vozidla v tomhle nehraje žádnou zásadní roli

    Uff, koukám že jsem ten článek rovnou mohl napsat sám ;-\
  • 10 Reagovat !

    foto SR20

    SR20 25.11.  12:29

    Nabiť batériu v Nissane, možno aj v Renaulte.

    Nové Nissany, teda asi aj Renault, ale isto to neviem, majú "inteligentné" dobíjanie batérie. Teda nabíjanie sa odpojí pri akcelerácii.
    Teória je pekná, zníženie strát, zníženie spotreby.
    Ale v reálnom svete sú batérie na hranici vybitia a kopec nových Nissanov má problém s batériou a pri ochladení neštartujú.
    Autorizované servisy menili batérie ako na bežiacom páse, vraveli o zlej sérii bateriek.
    Zaujímavé je však, že problémy pokračujú aj po výmene batérií. Teda skôr nepríjemné než zaujímavé.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Víc vojáků i kvalitní boty: Šlechtová představila svoje plány s ministerstvem obrany

Víc vojáků i kvalitní boty: Šlechtová představila…

Na výstroj vojáků a technické vybavení armády se během svého funkčního období zaměří ministryně obrany Karla…

Zavřené obchody o svátcích? Víme, kdy si můžete o Vánocích nakoupit

Zavřené obchody o svátcích? Víme, kdy si můžete o…

Na Vánoce by se měli Češi předzásobit. Díky zákonu totiž zůstanou po několik dnů obchody s prodejní plochou nad…

 

iSport.cz

Berdych chystá změny kvůli zdraví: Dobře jsem se cítil jen ve Wimbledonu

Berdych chystá změny kvůli zdraví: Dobře jsem se…

Tenista Tomáš Berdych chce vhodněji volit program nadcházející sezony. V příštím roce nejspíše bude aktuálně…

Náhrada, pokud odejde Trpišovský? Na radaru Liberce je i Holoubek

Náhrada, pokud odejde Trpišovský? Na radaru Liberce…

Jak informoval deník Sport již v pátek, David Holoubek se na doporučení ocitl na seznamu vytipovaných trenérů…

 

Reflex.cz

První Češka na Dakaru: Chlapi nesou těžce, když je předjede culík, ale já si to užívám

První Češka na Dakaru: Chlapi nesou těžce, když je…

Pouštními dunami v Maroku se řítí čtyřkolka. Od kol odlétávají mračna písku. Stroj skáče a klesá po…

Femme fatale Anita Pallenbergová: Krásná blondýna, která si pohrávala s drogami a s Rolling Stones

Femme fatale Anita Pallenbergová: Krásná blondýna,…

Exkluzívní blondýna, o níž se říkalo, že je šestým členem britské skupiny Rolling Stones. Přitom na nic nehrála…