Auto Bild TÜV Report 2008 (vozy stáří 2-3 roky): lidové Mazdy momentálně vládnou

Auto Bild TÜV Report 2008 (vozy stáří 2-3 roky): lidové Mazdy momentálně vládnou

 
 

Japonská a německá auta nadále obsazují první třetinu žebříčku kvality automobilů na německém trhu. První italský automobil obsadil letos mezi nejmladšími až 25. místo, nejvýše umístěný francouzský výrobek je na 42. příčce.

Přes 7 milionů zdokumentovaných technických prohlídek v Německu vytvořilo databázi stavu aut, které se pohybují po silnicích sousedního státu. Unikátní statistika sice není dokonalým nástrojem pro posouzení nejméně rizikové ojetiny, ale trendy, které naznačuje, zpochybnit nelze.

Jak vznikla statistika Auto Bild TÜV Report 2008?
Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích. Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v polovině roku 2006 a končícím červencem 2007. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 10.000) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat). Celkem bylo provedeno přes 7 milionů kontrol. Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

Auto Bild TÜV Report 2008 hodnotí automobily pěti věkových kategorií. První z nich - automobily staré 2-3 roky - uvádíme v dnešním článku, další naleznete na news.auto.cz během následujících dnů.

Auto Bild TÜV Report 2008: kategorie vozů starých 2 až 3 roky
Výsadní postavení v TÜV Reportu má právě skupina nejmladších vozů. Právě zde se nejméně projevuje vliv pečlivosti údržby a celkové péče majitelů automobilů. Vychází se z předpokladu, že v prvních letech provozu se o nový automobil jeho majitelé starají právě tak, jak jim předepisuje výrobce, velké návštěvy servisů očekává málokdo z majitelů. Počet ujetých kilometrů se jistě liší, ale v rámci jednotlivých tříd aut není vzhledem k statistickému objemu dat důvod předpokládat, že by jeden typ automobilu měl být využíván více než jiný. V Německu jezdí ke kontrole nová auta poprvé po třech letech, ale existují i výjimky , které mají zákonem stanoven přísnější (častější, časnější) dohled.

První dvacítka dvou až tříletých vozů obsahuje pouze vozy japonských a německých značek. K nejúspěšnějším modelům v hodnocení TÜV se letos řadí Mazda3 a Mazda2, které obsadily první místa s výrazným náskokem před Volkswageny Golf/Bora a Fordem Fusion na třetím místě. V první dvacítce je 5 Mazd (!), 3 Porsche, 3 Toyoty, 3 Fordy nebo 2 Audi.

Prvním modelem, který nemá svůj původ v Německu nebo Japonsku je Saab 9-3 na 19. místě (spolu s Mazdou6 a Audi A4). Jak ukazuje Toyota se svým Yarisem, výsledek není závislý na místě výroby ale zřejmě na mnoha jiných faktorech. Ačkoli se Yaris pro Evropu vyrábí ve Francii, první model francouzské značky najdeme až na 42. místě (Citroën Xsara).

Nejvýše umístěnou Škodou je Octavia na 35. místě, mírně nad průměrem (4,8 % vozů s vážnou závadou) je i Škoda Fabia na 49. místě. Škoda Superb je s 5 % už lehce pod průměrem této věkové kategorie.

K propadákům na německých STK patří Kia Carnival, Chrysler PT Cruiser, Renault Espace, Renault Laguna, Nissan Primera nebo Renault Kangoo. Na chvostu tohoto žebříčku ale najdeme prémiové modely Mercedes-Benz M nebo Mini Cooper.

Auto Bild TÜV Report 2008, kategorie 2-3 letých automobilů
Poř.Modelpodíl aut s vážnou závadou
1.Mazda31,2%
2.Mazda21,4%
3.VW Golf/Bora2,2%
3.Ford Fusion2,2%
5.Honda Jazz2,3%
6.Mazda MX-52,4%
6.Porsche Boxster2,4%
6.Porsche Cayenne2,4%
9.Ford C-MAX2,5%
9.Mercedes-Benz A2,5%
9.Opel Meriva2,5%
9.Toyota RAV42,5%
13.Ford Fiesta2,6%
13.Porsche 9112,6%
13.Toyota Yaris2,6%
16.Audi A82,8%
16.Mazda Premacy2,8%
16.Toyota Avensis2,8%
19.Audi A42,9%
19.Mazda62,9%
19.Saab 9-32,9%
22.Suzuki Grand Vitara3,0%
22.Subaru Forester3,0%
22.Toyota Corolla3,0%
25.Land Rover Freelander3,1%
25.Lancia Ypsilon3,1%
27.Audi A33,3%
27.Mercedes-Benz SL3,3%
27.Nissan Almera3,3%
30.VW Touran3,4%
31.Honda CRV3,5%
31.Hyundai Matrix3,5%
33.Mitsubishi Space Wagon3,6%
33.Nissan X-Trail3,6%
35.Audi TT3,8%
35.Škoda Octavia3,8%
35.Smart ForTwo3,8%
38.Audi A23,9%
38.Hyundai Getz3,9%
38.Nissan Micra3,9%
38.SEAT Cordoba3,9%
42.BMW X34,0%
42.Citroen Xsara4,0%
44.Ford Focus4,1%
45.Honda Civic4,2%
45.Opel Agila4,2%
45.Opel Corsa4,2%
45.Suzuki Wagon R+4,2%
49.BMW 54,3%
49.Mercedes-Benz SLK4,3%
49.Škoda Fabia4,3%
52.Kia Sorento4,4%
52.Volvo S40/V404,4%
54.Renault Scénic4,5%
55.BMW 34,6%
55.BMW 74,6%
55.Mitsubishi Pajero4,6%
55.VW Lupo4,6%
59.Opel Vectra4,7%
59.Volvo S70/V704,7%
61.Audi A64,8%
61.Citroën Berlingo4,8%
61.VW Polo4,8%
64.Ford Mondeo4,9%
64.Honda Accord4,9%
64.VW New Beetle4,9%
64.VW Passat4,9%
68.Jeep Grand Cherokee5,0%
68.Mercedes-Benz S5,0%
68.Mitsubishi Carisma5,0%
68.Škoda Superb5,0%
72.VW Sharan5,2%
73.Opel Astra5,3%
74.Hyundai Santa Fe5,4%
75.Renault Twingo5,5%
76.Mercedes-Benz E5,6%
76.SEAT Toledo5,6%
76.Volvo S605,6%
79.Ford Galaxy5,7%
79.Ford Ka5,7%
79.SEAT Alhambra5,7%
79.Suzuki Jimny5,7%
83.BMW Z46,1%
83.Fiat Punto6,1%
83.Renault Megane6,1%
86.Opel Zafira6,2%
86.Peugeot 2066,2%
88.BMW X56,4%
89.Citroën C56,5%
90.Citroën C26,6%
90.Fiat Doblo6,6%
92.Citroën C36,7%
92.Opel Frontera6,7%
92.Suzuki Swift6,7%
95.Kia Rio6,8%
95.Mercedes-Benz C6,8%
97.Renault Clio6,9%
98.Peugeot 4067,0%
98.Fiat Panda7,0%
100.Fiat Seicento7,1%
101.Chrysler Voyager7,3%
102.Alfa Romeo 1567,4%
103.Mini Cooper7,5%
104.Alfa Romeo 1477,6%
104.Peugeot 3077,6%
106.Mercedes-Benz M8,1%
106.Mitsubishi Colt/Lancer8,1%
108.Fiat Stilo/Bravo/Brava8,4%
108.Opel Omega8,4%
108.SEAT Arosa8,4%
111.Renault Kangoo8,6%
112.Nissan Primera9,2%
113.Renault Laguna12,6%
114.Renault Espace12,7%
115.Chrysler PT Cruiser13,5%
116.Kia Carnival19,7%
Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Auto Bild TÜV Report 2008

Štítky Mazda Statistiky Evropský trh

 

Přidat názorDiskuse: Auto Bild TÜV Report 2008 (vozy stáří 2-3…







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak zjistili v polské zoo

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak…

Odebrat medvědovi hračku může být docela nebezpečné, zvláště když hračkou je minometný náboj. Asi takové poučení…

Sonic Boom: Fire & Ice recenze: Když starou školu osvěží žhavé i ledové novinky

Sonic Boom: Fire & Ice recenze: Když starou…

Nejrychlejší ježek na světě má podle posměváčků své nejlepší dny už za sebou. Sega si to však nemyslí a každý…

 

iSport.cz

ZLATÁ PÍŠŤALKA: Příhoda v derby chyboval, Slavia měla kopat penaltu

ZLATÁ PÍŠŤALKA: Příhoda v derby chyboval, Slavia…

V 8. kole ePojisteni.cz ligy bylo nejsledovanějším zápasem ePojisteni.cz ligy derby Sparty se Slavií. To nevyšlo…

Sparta jedná s Libercem o Trpišovském, Guľu nepustí Žilina

Sparta jedná s Libercem o Trpišovském, Guľu nepustí Žilina

Stane se Jindřich Trpišovský novým koučem pražské Sparty? Podle informací iSport.cz zahájila jednání s vedením…

 

Reflex.cz

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

V nedělní debatě České televize jsem se dozvěděl, že nejen mne, ale všechny bezdětné lidi v této zemi chce…