Auto Bild TÜV Report 2011 (vozy stáří 6-7 let): Porsche proti Asii
I v případě kategorie 6-7letých automobilů museli technice společnosti TÜV SÜD konstatovat zvýšení kvóty podstatných závad z loňských 14,7 % na letošních 16,7 %.
S drobnými závadami v této kategorii na kontrolu dorazilo 27,4 % vozů a bez závad bylo 55,9 % automobilů.
První desítka hodnocení 6-7letých automobilů se dá označit za vítězný souboj mezi Porsche a zástupci asijských značek. Na první pozici se v této kategorii již tradičně usadilo Porsche 911 modelové řady 996 (výroba 1997 až 2005) a z druhého místa mu kryje záda Porsche Boxster modelové řady 986 (výroba (1996 až 2004).
Po dvojici německých automobilů následuje přehlídka japonské produkce. Zajímavý kontrast ve srovnání s vozy Porsche představuje malá Honda Jazz, která obsadila třetí pozici, o níž se dělí se Subaru Forester.
Od pátého do devátého místa následuje přehlídka zástupců značek Toyota a Mazda. Desátá pozice představuje skvělý výsledek pro malý a levný Hyundai Getz. Ten s průměrem 9,9 % těsně předstihl luxusní Audi A8, které je na jedenácté příčce s 10,0 %.
Zástupci značky Škoda v kategorii 6-7letých vozů nepřekonali průměr 16,7 % a jsou až v druhé polovině hodnocení. Fabia se 17,4 % skončila na 53. místě a Octavia je s 18,5 % až na 60. místě.
Hodnocení již tradičně uzavírá na 96. místě velké korejské MPV Kia Carnival (35,5 %), kterému sekunduje dvojice Seat Alhambra (30,0 %) a VW Sharan (29,9 %).
Nejčastější závady u 6-7letých vozů představují osvětlovací zařízení (21,2 %), přední a zadní nápravy (7,1 %), výfukový systém (4,2 %), vůle řízení (2,5 %), vedení brzd a hadice (1,9 %), účinnost nožní brzdy (1,6 %) a koroze nosných dílů (0,2 %).
Auto Bild TÜV Report 2011, kategorie 6-7 letých aut, průměr kat. 16,7 % | ||||||
Pořadí | Výrobce a model | podíl aut s vážnou závadou | počet ujetých tisíc km | |||
1. | Porsche 911 | 5,5 | 69 | |||
2. | Porsche Boxster | 7,1 | 68 | |||
3. | Honda Jazz | 7,3 | 78 | |||
3. | Subaru Forester | 7,3 | 94 | |||
5. | Toyota Avensis | 7,6 | 92 | |||
6. | Toyota RAV4 | 7,8 | 89 | |||
7. | Mazda MX-5 | 8,9 | 67 | |||
8. | Toyota Corolla | 9,0 | 87 | |||
9. | Mazda 2 | 9,1 | 73 | |||
10. | Hyundai Getz | 9,9 | 74 | |||
11. | Audi A8 | 10,0 | 131 | |||
11. | Toyota Yaris | 10,0 | 82 | |||
13. | Audi A4 | 10,4 | 116 | |||
14. | Ford Fusion | 10,6 | 78 | |||
15. | Honda CR-V | 10,8 | 90 | |||
16. | VW Golf | 11,0 | 102 | |||
17. | Audi A3 | 11,9 | 102 | |||
17. | Ford Fiesta | 11,9 | 75 | |||
19. | Nissan Almera | 12,1 | 88 | |||
20. | Audi A2 | 12,4 | 93 | |||
20. | Opel Meriva | 12,4 | 75 | |||
22. | Opel Agila | 12,5 | 69 | |||
23. | Suzuki Vitara | 12,8 | 84 | |||
24. | BMW 7 | 13,0 | 132 | |||
25. | Honda Accord | 13,1 | 91 | |||
26. | Mercedes-Benz třídy A | 13,2 | 85 | |||
26. | Citroën C5 | 13,2 | 110 | |||
28. | Mercedes-Benz třídy S | 13,3 | 129 | |||
28. | Mercedes-Benz SLK | 13,3 | 70 | |||
30. | Mazda 323 | 13,4 | 87 | |||
31. | Audi TT | 13,5 | 82 | |||
32. | VW New Beetle | 14,0 | 76 | |||
33. | Nissan Micra | 14,1 | 73 | |||
34. | BMW 5 | 14,3 | 109 | |||
34. | Ford Focus | 14,3 | 97 | |||
36. | Mercedes-Benz třídy E | 14,4 | 120 | |||
36. | Mazda Premacy | 14,4 | 96 | |||
38. | Citroën Xsara | 14,6 | 98 | |||
38. | Hyundai Santa Fe | 14,6 | 102 | |||
40. | Ford Mondeo | 14,9 | 115 | |||
40. | VW Passat | 14,9 | 138 | |||
40. | Renault Scénic | 14,9 | 77 | |||
43. | Opel Astra | 15,4 | 93 | |||
43. | Seat Leon | 15,4 | 105 | |||
45. | Smart Fortwo | 15,6 | 68 | |||
45. | VW Lupo | 15,6 | 80 | |||
47. | Audi A6 | 15,9 | 139 | |||
47. | Hyundai Matrix | 15,9 | 85 | |||
49. | BMW Z4 | 16,1 | 69 | |||
50. | Mazda 6 | 16,4 | 100 | |||
51. | Nissan X-Trail | 16,8 | 103 | |||
52. | Opel Vectra | 16,9 | 93 | |||
53. | Mercedes-Benz CLK | 17,4 | 81 | |||
53. | Škoda Fabia | 17,4 | 92 | |||
55. | Volvo S40/V40 | 17,5 | 119 | |||
56. | BMW 3 | 17,6 | 101 | |||
57. | Nissan Primera | 17,8 | 97 | |||
57. | Peugeot 206 | 17,8 | 83 | |||
59. | Honda Civic | 18,0 | 87 | |||
60. | Mercedes-Benz třídy C | 18,5 | 97 | |||
60. | Škoda Octavia | 18,5 | 119 | |||
62. | Citroën Saxo | 18,6 | 78 | |||
62. | Kia Sorento | 18,6 | 113 | |||
62. | Renault Mégane | 18,6 | 88 | |||
65. | Mitsubishi Colt | 18,7 | 82 | |||
65. | Seat Ibiza | 18,7 | 88 | |||
67. | Opel Zafira | 18,9 | 107 | |||
68. | Volvo V70/XC70 | 19,1 | 146 | |||
69. | Citroën C3 | 19,2 | 84 | |||
70. | Citroën Berlingo | 19,3 | 98 | |||
71. | Opel Corsa | 19,5 | 76 | |||
72. | Seat Arosa | 20,0 | 76 | |||
73. | VW Touran | 20,3 | 108 | |||
73. | Fiat Punto | 20,3 | 80 | |||
75. | Peugeot 307 | 20,5 | 100 | |||
75. | Peugeot 406 | 20,5 | 115 | |||
77. | BMW X5 | 20,6 | 126 | |||
78. | Mercedes-Benz třídy M | 21,1 | 118 | |||
78. | Kia Rio | 21,1 | 81 | |||
80. | Peugeot 106 | 21,3 | 80 | |||
81. | Alfa Romeo 156 | 22,3 | 108 | |||
82. | Renault Twingo | 22,5 | 74 | |||
83. | VW Polo | 22,6 | 78 | |||
84. | Ford Ka | 22,7 | 59 | |||
84. | Fiat Doblo | 22,7 | 113 | |||
86. | Mini | 23,4 | 79 | |||
87. | Renault Clio | 23,7 | 84 | |||
88. | Renault Espace | 24,5 | 106 | |||
89. | Renault Kangoo | 24,8 | 102 | |||
90. | Renault Laguna | 26,2 | 109 | |||
91. | Alfa Romeo 147 | 26,6 | 97 | |||
92. | Ford Galaxy | 27,0 | 123 | |||
93. | Fiat Stilo | 28,3 | 94 | |||
94. | VW Sharan | 29,0 | 125 | |||
95. | Seat Alhambra | 30,0 | 122 | |||
96. | Kia Carnival | 35,5 | 121 |
Jak vznikla statistika Auto Bild TÜV Report 2011?
Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích.
Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v červenci roku 2009 a končícím červnem 2010. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 10.000) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).
Celkem bylo do šetření zahrnuto 7.253.709 kontrol. Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil, na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.
Součástí žebříčku jsou průměrné počty najetých kilometrů daného modelu v dané věkové kategorii. Pochopitelně s rostoucím věkem kilometry přibývají a tím se také zvětšuje opotřebení a nutnost důkladnější údržby. Na druhou stranu výsledky podle TÜVu nenaznačují, že by byl počet ujetých kilometrů statisticky významným parametrem ovlivňujícím výsledky v rámci jedné věkové kategorie. Vozy z horní poloviny žebříčky mívají najeto v průměru stejný počet kilometrů jako vozy ze spodní poloviny žebříčku.