V minulém roce se v Německu podíl vozidel, u nichž společnosti TÜV shledaly vážné nedostatky, významně snížil – z 18,2 na 15,7 % První dvě místa v kategorii vozů ve stáří do tří let obsadila Mazda 2 a Mazda 3.
Čo Ťa prekvapilo, že Golf je tretí? Golf prekonáva 80% všetkých áut, pokiaľ ide o spoľahlivosť a to už celé roky. Môžeš si pozrieť všetky TUV reporty z ľubovoľného roku. Golfa treba kúpiť a jazdiť na ňom, potom sa môžme baviť o spoľahlivosti
pozri odkazy nižšie, mám Golfa a viem čo je to za auto, nikdy nebude najlepší, je to nižšia stredná triada, ale ako hovorím, je vysoko a veľa miesta pred ním nie je, a to nepoprie nikto, ani ten, ktro je voči Golfom zaujatý
Zajímavým faktorem pro celé hodnocení by bylo nařčení z nadržování německým značkám, jak by logicky mohlo vyplívat z "národnosti" statistiky. Předem si proto dovoluji všechny, kdo by toto chtěli napsat, upozornit, že tímto nesmyslem německým značkám nepřilepší, ba dokonce naopak. Já osobně považuji za nesmysl, aby byla statistika podplacena, a to ze dvou důvodů: 1) kdyby Němci podplatili, znamenalo by to, že jejich auta jsou ještě horší než co vyšlo, a to je skutečně blbost! 2) Podplácení by musely automobilky vést způsobem, že podplatí individuelně každého mechanika něměckých STK, a to je taky blbost na entou..... Samozřejmě gratulace japonským značkám a Porschi (snad jesm tímto skloňováním někoho neurazil)
To, co Ty považuješ za nesmysl č.1, že jsou ve skutečnosti německé auta ještě horší, vůbec není nesmysl, protože dogma o německé kvalitě dokáže být bezproblému přeraženo. Viz například staré Astry, které korodují na každém rohu, oproti např. stejně starým Peugeotům. A bod č.2. je taky dost relativní, protože kromě úplatků finančních jde také dosti o národní hrdost, kterou jsou němci dost proslulí. Takže nějaké to přimhouření očka pro vadu u domácího auta může být klidně na místě. Ovšem statistiky TUV stále považuji například oproti statistikám ADACu za stále celkem objektivní v rámci mezí.
Pánové jakožto nezaujatý návštěvník tohoto webu Vás prosím o slušnost a než se tu rozjede boj německo kontra japonsko,zkuste si někdy přečíst i třetí sloupec u tabulek TUV ;-)
GTi zase napise:
vlastne je to pocta pre VW Golf, pretoze keby bol Golf tak kvalitny ako Mazda tak nestiha vyrabat >:D >:D >:D >:D
Ach jo...uz mi je z neho na smiech >:D
Nevím co si mám myslet o vypovídací hodnotě statistiky, která je hodnocena pouze podle stáří. Zde se vůbec nezohledňuje v kolika najetých kilometrech se vozy hodnotí, způsob užití jestli jde o soukromý vůz či jezdící ve firmě. :'-(. Jenom vidím, že můj Fiat skončil opět na chvostě byť reálně ve vzorku 5ks aut v rodině a ve firmě jezdí bez sebemenších problémů, což se nedalo říci o Octavii která měla řadu nepříjemných závad a vůbec zde nebudu hovořit o Fordovi který sice jezdil ale tak jedině od servisu k servisu.
O jediném pokusu s francouzkým Renaultem nebudu hovořit vůbec aby mě skalní neukamenovali :-) i kdyz je pravda ze to byl nejpohodlnejsi vuz.
Mas pravdu. Dalsi problem je, ze servisy robia v DE sami TUV. Ked sa nieco posere na TUV, tak to opravia a prejdes. Nebudes * do vlastneho hniezda. ;-)
Jsem spokojeným majitelem Mazdy3, nevím co je to mít problém s autem a servis vidím jednou do roka, když jedu na garančku, kde mi vymění akorát olej a olejový filtr...po zkušenosti s tímto vozem zůstanu Mazdě věrný.
Tady je také potřeba si uvědomit jaké množství elektroniky a sofistikovaných technologií daná automobilka u svých modelů používá, respektive v jakém množství jsou zastoupeny u prodaných vozů v Německu. A tohle je ve většině případů na straně evropských značek.
treba pozrieť a aj iné testy www.tipnanakup.bezpecnyobchod.cz/index.p… a potom hodnotitť Golfy. Ako som to už napísal, Golf patrí medzi najspoľahlivejšie autá, nie je najspoľahlivejší zo všetkých, ale je vysoko, a to už roky. Keby sa ešte hodnotilo to, koľko majú testované autá najazdených km, potom by sa možno s údivom zistilo, že Mazda možno nie je až tak super...
no tak abys byl v obraze.Já sem měl Mazdu 323F a spojku jsme měni¨l po 250 tisích km.Tchán schodou okolností slovák.Na slovensku jsou celkově nějak na ty Golfy zatížení :-) Má řadu 4,spojka v prd..,čidlo oleje v prd...,centrál v prd..., a mohl bych pokračovat.Příští auto si bere Mazdu a můžeš si být jistý,že to bude velký krok dopředu.Svezl se v mé Mazdě 6 a do ¨Golfu už nechtěl ani nasednout.
Jojo, bratovi na 323GT menili brzdove dostitcky po 100-tisic, preventivne, kotuce vydrzali cez 300. Po 350-tisic mu pre istotu nastavili venitly. Nebolo treba.
Na mojej 626 s automatom, kde boli preto brzdy namahane viac, sa dosticky menili po asi 80-tisic km. Potom pri 160-tisic.
Druha vec je, ze na aute treba vediet jazdit. Mazdy si vacsinou kupuju ludia, ktori presne vedia, preco si ich kupuju. A ked sa radia rozumom pri kupe, tak podla toho aj vacsinou jazdia. Dostavaju spickovu kvalitu.
3) Pre porovnávanie máš k dispozícii len po jednej vzorke, čo je fakt dosť málo
4) Netvrdím, že Golfy sú najlepšie, sú ale vysoko. Pokiaľ si pozrieš aj ostatné testy a štatistiky a dokážeš sa odosobniť, tak to jednoducho zistíš sám. Pravdou ale ostáva, že medzi tých 15 - 20% aút, ktoré prekonávajú Golfy, patria hlavne japonské značky, to je jednoducho fakt
Možná je to i tím,že elektroniku němci nikdy neuměli udělat.V tom se s Japoncema nemůžou měřit už vůbec.V nabitém Lexuse jsou2 centrální řídící jednotky.Srovnatelný Mercedes(pochopitelně ,že dnes už se na Lexus nechytá) má těch jednotek 6.Což znamená větší pravděpodobnost poruchy.
to je fakt... vzhledem k tomu že toyoty maj dodnes výrazně méně funkcí a mnohem jednodušší elektroniku než VW, tak se jim to sere až až. Doporučoval bych jít do autosalonu VW a pořádně si odzkoušet všechny funkce a možnosti elektroniky vozu a pak to samý udělat u toyoty a zjistit skutečné rozdíly. Pak bych teprve psal o věcech jako je spolehlivost. Pokud dělám něco 10-15 let pozadu za VW, tak je vždy jednodušší to udělat spolehlivější i když i to není pravda. Viz. ADAC a další testy poruchovosti aut, kde toyota neuspěla...