Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Bild TÜV Report 2008 (vozy stáří 10-11 let): každý čtvrtý má problém

Ondřej Láník
Diskuze (20)
Vozů zařazených do kategorie 10 až 11letých je méně než 2 až 3letých a proto je také délka žebříčku nejstarších modelů nejkratší.Každý čtvrtý automobil z let 1995 a 1996 trpí závažným problémem, který brání udělení plakety německého TÜV na další dva roky.

Přes 7 milionů zdokumentovaných technických prohlídek v Německu vytvořilo databázi stavu aut, které se pohybují po silnicích sousedního státu. Unikátní statistika sice není dokonalým nástrojem pro posouzení nejméně rizikové ojetiny, ale trendy, které naznačuje, zpochybnit nelze.

Jak vznikla statistika Auto Bild TÜV Report 2008?

Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích. Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v polovině roku 2006 a končícím červencem 2007. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 10.000) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo provedeno přes 7 milionů kontrol. Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

Auto Bild TÜV Report 2008: kategorie vozů starých 10 až 11 let

Top 10 desetiletých vozů na německém trhu kopíruje mladší kategorie s jednou výjimkou. Tou je 10. příčka Mercedesu třídy S (13,2 % závažných nedostatků), který je na tom po technické stránce mnohem lépe než 22. Audi A8 (18,6 %) nebo 38. BMW řady 7 (21,9 %), které se tak tak dostalo nad průměr této věkové třídy (22,5 %).

Z běžných japonských modelů, které by mohly zajímat Čechy na německém trhu lze na základě této statistiky doporučit Subaru Legacy, Toyotu Corollu a Carinu, Nissany Almera nebo Hondy Civic. Překvapením je 15. místo Jeepu Grand Cherokee a 20. místo Peugeotu 406.

Auto Bild TÜV Report 2008, kategorie 10-11letých automobilů
Poř.Modelpodíl aut s vážnou závadou
1.Porsche 9115,0%
2.Mercedes-Benz SL6,3%
3.Toyota RAV48,4%
4.Mercedes-Benz SLK9,7%
5.Subaru Legacy10,6%
5.Toyota Starlet10,6%
7.Toyota Corolla12,1%
8.Mazda MX-512,5%
8.Mitsubishi Pajero12,5%
10.Mercedes-Benz S13,2%
11.BMW Z314,5%
12.Toyota Carina14,6%
13.Suzuki Vitara16,3%
14.Mitsubishi Space Wagon16,7%
15.Honda Civic17,2%
15.Jeep Grand Cherokee17,2%
17.Nissan Almera17,3%
18.Mercedes-Benz C17,5%
19.Audi A317,9%
20.Peugeot 40618,1%
21.Opel Corsa18,2%
22.Audi A818,6%
22.Citroen Xantia18,6%
24.Opel Frontera19,0%
25.Suzuki Swift19,1%
26.Audi 10019,4%
27.Mazda 62619,5%
27.Opel Vectra19,5%
29.Mercedes-Benz E19,8%
30.Honda Accord20,1%
30.Mitsubishi Colt/Lancer20,1%
32.VW Polo20,5%
32.Mazda 32320,5%
34.Daihatsu Cuore21,4%
34.Opel Astra21,4%
36.Citroen Saxo21,6%
36.VW Golf/Bora/Vento21,6%
38.BMW 721,9%
39.Volvo 85022,3%
40.Seat Cordoba22,6%
41.Audi A422,7%
42.BMW 522,9%
43.Mitsubishi Carisma23,2%
43.Peugeot 10623,2%
45.VW Passat23,4%
46.VW Sharan23,6%
47.Nissan Primera23,7%
48.Peugeot 30623,9%
49.Nissan Micra24,1%
50.Fiat Bravo/Brava/Stilo24,4%
51.Fiat Cinquecento24,8%
51.Opel Omega24,8%
53.Hyundai Lantra25,4%
54.Škoda Felicia25,5%
55.Renault Espace25,9%
56.Ford Mondeo26,1%
57.Lancia Y26,8%
58.Ford Fiesta26,9%
59.BMW 327,0%
60.Renault Clio27,4%
61.Fiat Punto27,5%
62.Ford Galaxy27,6%
63.Ford Escort28,2%
64.Renault Scénic28,4%
65.Renault Laguna28,5%
66.Citroen ZX30,0%
67.Ford Ka30,4%
68.Seat Toledo30,5%
69.Chrysler Voyager31,2%
69.Renault Mégane31,2%
71.Renault Twingo32,6%
72.Alfa Romeo 145/14632,9%

Auto Bild TÜV Report 2008 (vozy stáří 2-3 roky): lidové Mazdy momentálně vládnou.

Auto Bild TÜV Report 2008 (vozy stáří 4-5 let): v čele s 911, Jazzem a Legacy.

Auto Bild TÜV Report 2008 (vozy stáří 6-7 let): Dříči z Japonska vs. víkendové fajnovky z Německa.

Auto Bild TÜV Report 2008 (vozy stáří 8-9 let): vedou sportovní Porsche a Mercedesy a univerzální Toyoty.

Ondřej Láník
Diskuze (20)
4. 2. 2008 12:17
Re: Vrakoviště
Jeste rekni ze ty by jsi sedl do loganu proti velkemu a tezkemu + bezpecnemu BMW
1. 2. 2008 11:20
Re: Vrakoviště
Jasne ze je, pokud posles 20let stare BMW 5 proti novemu trabantu LOGAN tak kdo myslis ze pri celnim narazu vyjde z auta po svych?
1. 2. 2008 11:19
Re: Vrakoviště
Rozhodne jsi vedle jak ta jedla. U aut nezalezi na tom jak jsou stare ale jak jsou ojete, protoze pokud srovnas ojetou felcku z roku 99 a stejne ojeteho Japonce nebo BMW z roku 92-94 tak se radej nabouram v tom japonci nez ve felcce. Navic mnohem levneji prijde opravit stare auto 20tis Kc/rok nez kupovat co 5 let nove. Pochybuju ze kdyz si co 5 let koupis nove tak usetris ovzdusi, jelikoz to stare tu bude stejne i nadale jezdit, takze tim ze si nekoupis poradne delo na 15 let ale porad dokola octavku a vzdy jak dojde leasing ji prodas tak vlastne ovzdusi zatizis 3x vic nez kdyby jsi si koupil poradne auto a nechal si ho po dobu provozuschopnosti. Jen tak mimochodem Japonec benzin ktery plni EURO3 uz od roku 92 zatezuje ovzdusi min nez diesel ktery ted vyjel z linky a ma EURO4.
Avatar - MajoThePuk
29. 1. 2008 13:38
Re: Vrakoviště
Ovplyvnim to asi tak, ze si nekupim smejd nejaky, ale vyberiem si spolahlive auto...co na tom ze ma 10 rokov ked je proste spolahlive?Priklad CR-V na ktorej mam moznost jazdit...Alebo moja fiesta..nema sa mi na nej co pokazit prakticky a nic sa ani nekazi..ako ja neviem ake si ludia kupuju auta ked placu ze sa im kazi..treba pred kupou pouzit rozum a kupovat poriadne auta a nie nejake crepy..
29. 1. 2008 11:28
Re: Vrakoviště
záměrně jsem napsal TECHNICKÉ omlazení-když srovnám svého japonce z roku 1997,který se začal vyrábět v roce 1989 s Felicií z která se dělá tuším od roku 96,vidím obrovský rozdíl...takže když si někdo dotáhne 20 let starého zachovalého bavoráka tak určitě udělá pro vylepšení našeho vozového parku víc než někdo kdo si koupí tři roky starého Logana...