Auto Bild TÜV Report 2009 (vozy stáří 10-11 let): Desetiletá auta mají najeto obvykle přes 120 tisíc km

Auto Bild TÜV Report 2009 (vozy stáří 10-11 let): Desetiletá auta mají najeto obvykle přes 120 tisíc km

 

Desetiletá auta mají při průjezdu německou technickou kontrolou v průměru 126 tisíc km na počítadle. U každého čtvrtého až pátého z nich se objeví závada, která brání bezproblémovému udělení známky na následující období.

Průměrný podíl závad v této věkové kategorii činí 23,3 % a jen málo modelů přežije desetiletý provoz s méně než 100 tisíci najetými kilometry.

Do TOP 10 pronikly jen 3 německé sportovní vozy (Porsche 911, Mercedes-Benz SLK a BMW Z3), které lze považovat za sváteční automobily svých majitelů. Naopak japonští dříči mají bez výjimky více než pětimístný kilometrový proběh. A to včetně miniaut jako je Toyota Starlet. Toyota Carina, Mitsubishi Space Wagon nebo Pajero (všichni z první desítky) mají mezi 143 a 159 tisíci km.

Kilometrickým rekordmanem je Volvo 850, které po 10-11 letech provozu mívá v průměru 198 tisíc km a přesto je mírně nadprůměrným hříšníkem z pohledu TÜVu.

Pole poražených se od ostatních věkových kategorií neliší významně. Poslední místa patří Fordu Ka, Renaultu Twingo, Alfě Romeo 145(146, Škodě Felicia, ale také SEATu Toledo.

V této tabulce jsou vyhodnoceny modely, které byly do provozu uvedeny v letech 1996 a 1997.

Auto Bild TÜV Report 2009, kategorie 10-11letých automobilů
PořadíModelpodíl aut s vážnou závadoupočet tisíc ujetých km
1.Porsche 9115,6%88
2.Toyota RAV49,0%122
3.Toyota Starlet10,0%108
4.Mercedes SLK11,7%94
5.BMW Z315,2%92
6.Toyota Corolla15,7%117
7.Mitsubishi Space Wagon15,9%143
8.Toyota Carina16,0%143
9.Mazda MX-516,6%102
10.Mitsubishi Pajero16,7%159
11.Suzuki Vitara17,5%110
12.Saab 9-317,8%146
13.Honda Civic18,2%122
14.Opel Corsa18,4%107
15.VW Polo18,5%113
16.Audi A318,6%140
16.Citroen Xantia18,6%146
18.Nissan Almera19,4%126
19.Mercedes C-Klasse19,5%137
20.Škoda Octavia19,7%142
21.Peugeot 40619,9%138
21.Mazda 32319,9%121
23.Mercedes A-Klasse20,0%114
24.Suzuki Swift20,4%61
24.Daihatsu Cuore20,4%89
26.Seat Arosa20,6%112
27.Mitsubishi Carisma20,7%132
28.Mazda 62620,8%135
29.Jeep Grand Cherokee21,4%137
29.Honda Accord21,4%137
31.Opel Vectra21,6%132
32.BMW 721,7%175
32.Peugeot 10621,7%108
34.Mercedes E-Klasse21,8%161
35.Seat Ibiza/Cordoba21,9%123
36.Nissan Primera22,1%134
37.Audi A422,6%154
38.Citroen Saxo22,8%110
39.VW Sharan22,9%172
40.VW Golf/Vento23,0%135
41.Volvo 85023,2%198
42.Opel Astra23,3%127
42.Volvo S40/V4023,3%161
44.Mitsubishi Colt/Lancer23,4%121
45.Audi A624,2%150
46.VW Passat24,6%152
47.BMW 524,7%158
48.Opel Omega25,4%148
49.Peugeot 30625,5%121
49.Renault Espace25,5%157
51.Fiat Bravo/Brava26,3%117
51.Nissan Micra26,3%103
53.Ford Galaxy26,7%164
54.BMW 326,9%139
55.Ford Mondeo27,7%142
56.Renault Clio27,8%104
57.Renault Scénic28,2%138
58.Renault Laguna28,3%145
59.Ford Escort29,1%64
60.Citroen ZX29,2%128
60.Fiat Punto29,2%111
62.Ford Fiesta29,3%60
63.Renault Mégane30,2%116
64.Seat Toledo30,3%145
64.Skoda Felicia30,3%109
66.Alfa Romeo 145/14631,8%132
67.Renault Twingo32,6%114
68.Ford Ka33,1%61

Jak vznikla statistika Auto Bild TÜV Report 2009?
Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích. Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v červnu roku 2007 a končícím červencem 2008. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 10.000) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo do šetření zahrnuto 7,7 milionů kontrol. Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

Novinkou letošního žebříčku jsou průměrné počty najetých kilometrů daného modelu v dané věkové kategorii. Pochopitelně s rostoucím věkem kilometry přibývají a tím se také zvětšuje opotřebení a nutnost důkladnější údržby. Na druhou stranu výsledky podle TÜVu nenaznačují, že by byl počet ujetých kilometrů statisticky významným parametrem ovlivňujícím výsledky v rámci jedné věkové kategorie.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
Zdroj: Auto Bild TÜV Report

Štítky Porsche Statistiky

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911! McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911!

Porsche 911 patří k oblíbeným vozům řady úpravců. Většina…

Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil! Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil!

Vzpomínáte ještě na Porsche 911 s mrkačkami, bez…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…