Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Bild TÜV Report 2009 (vozy stáří 8-9 let): Mezi 15 nejlepšími pouze 4 německé modely

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Modelů s méně než 100 tisíci kilometry v této kategorii výrazně ubylo a průměrně každý šestý automobil odjíždí s podmínečným udělením nálepky a nutnou návštěvou servisu.

Na předních místech se nic mimořádného neděje. Porsche Boxster pouze v této kategorii střídá model 911, rozdíl je však pouhá desetina procenta. Zajímavé je i to, že s těmito podíly vozů s vážnou závadou by oba modely uspěly i v mladší kategorii.

Mezi osmi a devítiletými vozy jsou exempláře uvedené do provozu v letech 1998 a 1999. Většinou tedy jde o předchozí generace aut, které se dnes prodávají a v některých případech byl model vystřídán dokonce již dvakrát.

Nejúspěšnější značkou v této kategorii je asi Toyota, jejíž 4 masově prodávané modely skončily v TOP10. Špatně na tom není ani Mazda a tradičně vysoko se drží Subaru Forester. První lidový automobil z Německa je už na 14. místě (VW Polo). V těsném závěsu za ním je Mercedes-Benz třídy S z opačného spektra nabídky. Zajímavým výsledkem je jeho průměrný počet najetých kilometrů (133 tisíc) ve srovnání s Audi A8 (158 tisíc km) a BMW 7 (153 tisíc km) - oba pod průměrem kategorie, který činí 18,3 % vadných vozů.

Několik modelů z konce žebříčků mladších kategorií zmizelo kvůli malému počtu provedených kontrol daného typu nebo proto, že se v té době ještě neprodávaly. Naopak, objevují se jiné, které byly před rokem 2000 obchodně úspěšné. Na samotném chvostu je stylový Ford Ka (jen 62 tisíc km najeto v průměru) a Alfa Romeo 145/146. Na třetím místě od konce je Škoda Felicia z posledních let výroby.

Auto Bild TÜV Report 2009, kategorie 8-9letých automobilů
PořadíModelpodíl aut s vážnou závadoupočet tisíc ujetých km
1.Porsche Boxster5,2%77
2.Porsche 9115,3%84
3.Toyota RAV46,7%100
4.Mercedes SLK8,3%82
5.Mazda Demio8,4%97
6.Subaru Forester5,6%119
7.Toyota Yaris9,6%95
8.Mazda MX-59,9%90
9.Toyota Avensis10,3%118
10.Toyota Corolla10,4%102
11.Suzuki Grand Vitara11,5%100
12.Suzuki Jimny12,4%82
12.Mazda Premacy12,4%112
14.VW Polo12,7%96
14.Nissan Almera12,7%106
16.Mercedes S-Klasse12,8%133
17.Audi TT13,3%103
18.Honda Accord13,4%109
19.Citroen Xantia14,3%133
19.Saab 9-314,3%128
21.Misubishi Space Wagon14,4%118
22.VW Golf/Bora14,5%112
23.Smart Fortwo14,6%76
24.Audi A314,7%124
25.Mitsubishi Pajero14,8%128
26.Honda Civic15,4%109
27.Ford Focus15,6%114
28.VW Lupo15,8%97
28.Mercedes C-Klasse15,8%119
30.Nissan Primera16,2%120
31.Mitsubishi Colt/Lancer16,7%105
32.BMW Z316,8%84
32.Opel Corsa16,8%92
32.VW New Beetle16,8%106
35.Renault Mégane16,9%103
35.Suzuki Swift16,9%60
35.Mazda 32316,9%100
35.Seat Arosa16,9%105
39.Škoda Octavia17,0%140
40.Daihatsu Cuore17,1%86
40.Mitsubishi Carisma17,1%117
42.Renault Espace17,2%134
43.Opel Astra17,4%110
44.Opel Vectra17,5%119
45.Mazda 62617,7%120
46.Seat Ibiza/Cordoba17,9%107
46.Volvo S40/V4017,9%142
48.Mercedes A-Klasse18,2%101
49.Opel Zafira18,3%120
49.Seat Leon/Toledo18,3%121
51.Peugeot 40618,6%127
52.Audi A418,8%136
53.Mercedes M-Klasse19,0%122
54.Audi A819,4%128
55.Mercedes E-Klasse19,5%155
55.Jeep Grand Cherokee19,5%116
57.Nissan Micra19,6%87
58.BMW 519,8%147
59.Renault Scénic19,9%119
60.BMW 720,2%153
60.Opel Omega20,2%128
62.Audi A620,5%154
63.BMW 321,0%115
64.VW Passat21,2%154
65.Citroen Saxo21,3%97
65.Renault Laguna21,3%125
67.Peugeot 10621,5%96
68.Peugeot 30621,6%112
69.Seat Alhambra21,7%156
70.VW Sharan21,8%152
71.Ford Fiesta21,9%70
72.Opel Frontera22,0%99
73.Renault Clio22,1%97
74.Ford Galaxy22,6%144
74.Volvo S70/V7022,6%182
76.Citroen Xsara23,1%113
77.Fiat Bravo/Brava23,2%108
78.Ford Mondeo23,9%135
79.Citroen Berlingo24,4%129
79.Alfa Romeo 15624,4%122
79.Daewoo Lanos24,4%99
82.Suzuki Wagon R+24,5%95
83.Fiat Punto24,9%95
84.Renault Twingo25,5%94
85.Škoda Felicia27,5%95
86.Ford Ka28,7%62
87.Alfa Romeo 145/14630,0%116

Jak vznikla statistika Auto Bild TÜV Report 2009?

Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích. Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v červnu roku 2007 a končícím červencem 2008. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 10.000) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo do šetření zahrnuto 7,7 milionů kontrol. Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

Novinkou letošního žebříčku jsou průměrné počty najetých kilometrů daného modelu v dané věkové kategorii. Pochopitelně s rostoucím věkem kilometry přibývají a tím se také zvětšuje opotřebení a nutnost důkladnější údržby. Na druhou stranu výsledky podle TÜVu nenaznačují, že by byl počet ujetých kilometrů statisticky významným parametrem ovlivňujícím výsledky v rámci jedné věkové kategorie.

Ondřej Láník
Diskuze (7)
26. 12. 2008 10:41
Re: Kdo se divi?
vsechny stanice v Nemecku, a ted us jen zjistit zda majitele ruznych znacek se o auta staraji lip nebo hur, popravde kuprikladu majitele Porsche se o sve auto budou starat natuty lip nezli majitele treba Dacie ;-)

a pak je tu jeste rozdil mezi uzivateli soukromich aut a firemnich aut, vidim jak se k autum chovaj zamestnanci, to si k soukromemu autu nedovolej a je tedy pravdepodobne ze firemni auta muzou statistiku teto tabulky dost rozkopavat, ve firme se s autem totis casto nejdriv jede na technickou a as kdys neprojde, tak se to resi ;-) , soukromej majitel spise nejdriv resi a pak jde na technickou :-)
Avatar - Ronault.
26. 12. 2008 01:18
Re: Kdo se divi?
Megane patří hned po Octavii u nás k nejčastějšímu služebnímu autu nižší střední třídy a průměrný náběh je kolem 100-180 000 km za tři roky provozu, jen se podívej do bazarů, chytráku
Avatar - Ada je zase tady
26. 12. 2008 00:40
Re: Kdo se divi?
S jedním drobným rozdílem: kolik že km má najeto ta průměrná Octavia a kolik ten Scenic megere?
Avatar - skejpa
25. 12. 2008 23:10
Re: Kdo se divi?
:yes: ano ano ano. hlavne ten posledni odstavec je presnej...
Avatar - riderhenry
25. 12. 2008 22:53
Re: Kdo se divi?
Nebudu se vyjadrovat k propagaci Skodovek, to je trochu mimo misu, ale tato tabulka o poruchovosti vypovida hodne, uvedomte si uz konecne, ze jsou to souhrne informace ze vsech stanic STK, kam chodi vsichni provozovatele aut. Samozrejme, ze nekdo se o nej stara mene a nekdo vice, ale prumer, co se tyce udrzby, je stejny, takze tu mame vpodstate stejne podminky (samozrejme ze ne uplne stejne, ale poradim to moc zamichat nemuze!). Ti soudruzi nejsou tak blbi, opravdu ne! ;-)