Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Auto a zima: Kdo nejezdí, měl by auto zazimovat!

Existuje spousta řidičů, kteří v zimě vůbec nejezdí a do auta sedají zase až když oschnou silnice a vyleze první jarní sluníčko. Dáme vám pár rad jak na to, aby váš miláček přečkal zimu v pohodě.
Zpět na článek
7. 12. 2011 00:22
7. 12. 2011 09:18
7. 12. 2011 12:07
7. 12. 2011 19:01
7. 12. 2011 23:11
28. 12. 2013 10:15
Avatar - eLzyx
7. 12. 2011 00:22
garáž
nejvíc mě děsí vlhká garáž. Jakmile se tam párkrát zaveze sníh, tak se toho vlhkýho svinstva nezbavím dřív jak na jaře. Současnýmu autu to asi nevadí, ale je v plánu veterán a tomu by to mohlo vadit. Má někdo tip, jak to co nejekonomičtěji vysoušet?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - jenik1
7. 12. 2011 09:18
Re: garáž
Chce to větrat a nechat přes garáž proudit vzduch, třeba pomocí ventilátoru. Stačí i netěsnící dveře a pod. Nejlepší je ovšem ventilátor, který zajistí proudění vzduchu
Avatar - eLzyx
7. 12. 2011 12:07
Re: garáž
jsem zvažoval, že bych na jednu zeď udělal tzv. Trombeho stěnu. Otázkou je účinnost v zimních měsících.

více o Trombeho stěně ... [odkaz]
Avatar - petrumr
7. 12. 2011 19:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - eLzyx
7. 12. 2011 23:11
Re: garáž
díky za tip :yes:
7. 12. 2011 01:37
Zazimovat ho??To bych mu neudělal...
Subaru je na sněhu jako doma a já nejsem barbar abych ho nechal stát v garáži a ještě na něj potupně hodil plachtu.To auto má duši a svůj jedinečný charakter.Je to věrný a spolehlivý kamarád do nepohody.Kdo ho neřídil...ten asi nepochopí...Díky Japoncům za tak úžasný stroj... :yes: Samozřejmě že má i své nedostatky,ale jízdní vlastnosti v nepříznivých podmínkách to skvěle vynahradí... :yes: :-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - jenik1
7. 12. 2011 13:45
Re: Zazimovat ho??To bych mu neudělal...
Vždyť to po tobě nikdo nechce abys ho zazimoval. Tyhle rady jsou určeny majitelům veteránů, svátečním řidičům nebo těm, kteří nechtějí používat zimní gumy a v zimě tedy nejezdí. To, že máš úžasný stroj můžeš třeba popsat na moje.auto.cz nebo jinde.
7. 12. 2011 21:59
Re: Zazimovat ho??To bych mu neudělal...
:yes:
30. 11. 2012 22:45
Re: Zazimovat ho??To bych mu neudělal...
1: Celkovo doprave je velmi vela zenskych a inych amaterov. V zime na klzkych cestach sa to prejavuje omoc viac a havarky su castejsie a vaznejsie. Preto je dobre na zimu jazdit niecim starsim a sportak zazimovat.
2: Kamienky z posypov Ti lak dokazu ale brutalne poskrabat...
3: Technicka sol z posypov je brutalnym likvidatorom podvozkov. U nas je zima kratka, takze to az tak nevidiet, ale ked mas svoje auto rad, tak si musis v zime davat casto a pravidelne umyvat podvozok.
7. 12. 2011 03:21
Naviděnou na jaře
Mám dva youngtimery které v zimě odpočívají a čekají na první jarní paprsky slunce. A pak mám ještě jedno auto na každodenní používání a celou zimu stojí na sněhu a blátě. Těch pět let to nějak vydrží a pak jej pošlu do světa. Soudobé auta už nejsou tak choulostivé a osobně je považuji za spotřební zboží. Ale běda tomu kdo by upustil zrnko soli na ty dva fešáky. >:D
Auto nešetřím a dostává hodně zabrat, ale přistupuji k tomu zodpovědně a starám se o něj.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - jenik1
7. 12. 2011 09:39
Re: Naviděnou na jaře
Měl jsem Pandu pět let. Byla garážovaná ve zděné, nevytápěné garáži a lak byl pořád jako nový. Jako vosk jsem používal pouze postřik horkým voskem při ručním mytí na benzínkách nebo v myčce. Žádný předražený vosky v plechovkách jsem nepoužíval. Roztírání vosku hadrem je to nejhorší pro lak co můžete udělat. Vždycky vám na laku zbude něco ostrého a jen se poškrábe. Lak pak ztratí lesk jako po smirkování. V zimě se mi osvědčilo jednou za 14 dní pokud je dobré počasí ujet alespoň 100 km a pak zase nejezdit. Baterie byla po pěti letech v Pandě jako nová. A to jsem v různých recenzích četl, že verze s motorem 1.1 má slabou baterii. Nemá, chce to jenom ten správný přístup. Soli bych se zase tolik nebál. Ona sůl na silnice je agresivní asi 4 dny pak se její účinky vyčerpají a v podstatě již svou agresivitu ztratí. Nejhorší je jízda po čerstvě nasolené silnici. Jeden chemik mi to vysvětloval. Jinak zatím letos je zima v nížinách k řidičům příznivá a doufám, že to takhle vydrží minimálně do konce roku. Pak už zase slunce půjde vzhůru a bude veseleji.
Co se pneumatik týká, postříkám je přípravkem Silkal 93, ten odpuzuje vodu a i při vlhké silnici se na nich nedrží voda. Konec konců tím Silkalem je dobré postříkat celý motor včetně hadic, plastů, bloku motoru z litiny, koncovku výfuku a třeba i celý podvozek. Všechno pak odpuzuje vodu a hadice chladícího systému silikon přímo vyžadují. Také se mi osvědčila obyčejná technická vazelína, kterou jsem potřel různé sváry na tlumiči výfuku, která je v těchto částech velmi náchylný na rez. Vazelína se "zapeče" a vytvoří dokonalý ochranný film, který je nezničitelný. Dobrý je potřít vazelínou všechny šrouby a matky pod autem. Sice se na ně chytá prach, ale když je na jaře otřete hadrem, jsou jako nové. To samozřejmě platí po celý rok. Tak už jsem toho napsal nějak moc...končím.
7. 12. 2011 10:10
Re: Naviděnou na jaře
Hezké množství informací. Já u Renaultu ošetření laku neřeším. Pravidelně ho oplachuji wapkou a maximálně s autošampónem. Ošetřím pneu, plasty, těsnění a toť vše. Jak říkám je to pracant a u něj řeším spíše tu technickou stránku údržby.
Pravej opak jsou ti dva prckové ty si hýčkám. Jednooho mám teď měsíc po novém laku tak jsem zatím nevoskoval. Na plastové díly, kterých moc není mám od HEKRA ošetřovač plastů (taková bílá tekutina) a na chromové díly používám klasickou okenu nebo jiné čističe s lihem / alkoholem. Na motorové části se mě osvědčila stará dobrá ARVA.
7. 12. 2011 21:59
Re: Naviděnou na jaře
Jen k té údržbě laku...Ono je vosk a vosk a potom je hadr a hadr...je jasný,že když si koupím turtle wax za 180korun a setřu to hadrem na podlahu,tak to poškrábu...Když si koupím swissvax za búra a k tomu utěřku z mikrovláken,tak tomu jen prospěju...Jinak když někdo napíše,že myje auto ručně na benzínce nebo v myčce,tak už je k smíchu,když pak napíše,že se bojí poškození laku voskováním.Ale rád sem se pobavil,je to jeden z nějlepších vtipů co sem slyšel za posledních pár dní...Nemluvit o něčem,čemu nerozumím je asi nejlepší...
8. 12. 2011 02:11
Re: Naviděnou na jaře
Bezkontaktní nástřik vosku je zcela jistě šetrnější než mechanické nanášení. V mytí na benzince nevidím problém. WAPka doma nebo na benzince v tom nevidím problém. Něco jiného jsou kartáčové myčky, které si co se týče stáří nezadají s průměrným stářím vozů v ČR.
8. 12. 2011 13:35
Re: Naviděnou na jaře
bezkontaktní nástřik vosku je zcela na ***,protože ten vosk je dole už po dešti...Věrte mi...Já dělal tři roky ruční mytí...Nejlepší je mytí wapem,šámpónem,spláchnout,osušit jelenicí,odstranit zbytky much,asfaltu,zbavit zbytku spadů,odmastit,vybrousit brusnou pastou,lehce přebrousit pastou,která odstraní zbytky holografického poškození,navoskovat,nejlépe ručně vmasírovat vosk do laku a zlehka setřít utěrkou z mikrovlákna...Některé karnaubské vosky vydrží po bezchybném nanesení i 8 měsíců...ještě nějaký protiargument???
30. 11. 2012 22:52
Re: Naviděnou na jaře
suhlas. Auto umyvam len sam. Obzvlast len na mieste kde maju vo WAP-ke teplu vodu. S tou zide 10x viac ako so studenou. Na horsie miesta pridavam sampon. Nasledne osusim so Shark sterkou a uterakom z mikrovlakien. Napastujem s voskovou pastou rucne s aplikatorom na to urcenym, nasledne zotriem utierkou z mikrovlakna. Plasty osetrujem zvlast. Vysledok brutalny. Plus oplati sa umyt a navoskovat aj disky. Brusna pasta ma podla mna zmysel len na starsich autach. Cele je to fajn, len to zaberie aj pol dna ked to chces urobit dokladne. Aku znacku autokozmetiky pouzivas?
7. 12. 2011 23:31
Další věci k zazimování
Mám aut víc ne zrovna nových a taky pár motorek.
Takže předně - před zimou nabrat nádrž nějakého benzínu s co nevyšším množstvím aditiv, nejlépe V-power Racing. Není v něm biolíh, takže nezpůsobuje tolik vázání vody a korozi plechových nádrží a palivového vedení včetně vstřikovacích jednotek starších aut. Pokud víme, že nebudeme dýl s autem jezdit, vždy brát tento lepší benzín - biosložky jsou prostě korozivní svinstvo. Stejně u dieselů - vzít před zazimováním nejlepší naftu.
Na konzervaci použít silikonový olej ve spreji - podvozek, pneumatiky. Voda ho nesmyje a chrání proti chemii i stárnutí pryže.
Baterku vždy odpojit, hlavně u moderních aut. Tam je spotřeba v klidu taková, že už za týden bez nastartování motoru může být na nule a potom v ní zmrzne voda z elektrolytu a praskne. Kola samozřejmě otáčet, jinak se přestojí. Samozřejmě nenechávat zataženou ruční brzdu a tím vytahovat lanovody jak bylo řečeno. Raději dát pod kolo něco aby auto neujelo. Naproti tomu rychlost zařazená může zůstat, to přece autu nijak nevadí. Auto navoskovat a zakrýt třeba netkanou textilií, aby se chránilo před rachem ale nechytala se pod nějakou plachtou vlhkost. Natřít regumem nebo něčím podobným těsnění dveří a oken a nechat dveře pootevřené. Pokud v garáži je vlhkost, zajistit větrání, jinak zplesniví interiér auta.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Dylan McKay
8. 12. 2011 20:53
Re: Další věci k zazimování
Vubec v zime nejezdim s 911. Chodim ji jednou za 3-4 tydny startovat, kdyz neni marast tak ji i projedu. Muzu i u tady odpojit baterii? Nebude pak potreba znovu nacist?

(bez baterie byla skoro mesic, ukazane chyby se prvni jizdou vymazaly)
16. 12. 2011 16:16
Je potřeba ošetřit těsnění
Zdravím, kupoval jsem v Auto ESA Mondeo a dostal jsem od nich nějakou brašnu s automosketikou a je tam i glycerinovy olej na těsnění. Máte někdo zkušenost jestli to funguje ? Prej pak nezamrznou dveře...
Rozbalit vlákno
0
28. 12. 2013 10:15
copyright
tn.cz sprostě okopírovali tenhle článek
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0