Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Auto a zima: Nezávislé topení usnadní život i provoz auta

Chcete přijít v zimě k vyhřátému autu, které nebude pokryté sněhem a ledem ? Řešení je jednoduché: nezávislé topení.
Zpět na článek
9. 12. 2011 09:19
9. 12. 2011 09:37
9. 12. 2011 10:12
9. 12. 2011 10:16
9. 12. 2011 10:19
9. 12. 2011 12:31
9. 12. 2011 17:01
9. 12. 2011 10:43
9. 12. 2011 11:08
9. 12. 2011 12:59
9. 12. 2011 14:14
9. 12. 2011 13:09
9. 12. 2011 13:27
9. 12. 2011 16:57
9. 12. 2011 15:45
9. 12. 2011 13:15
9. 12. 2011 08:28
REGISTROVANÁ GARÁŽ
Ano, tepla v zimě není nikdy dost, a rozdíl ve startování, resp. počáteční jízdě promrzlého motoru a motoru temperovaného je stejná jako bys měl podat špičkovej postelovej výkon poté, co bys strávil noc v podvlíkačkách na zamrzlém rybníku u vás na návsi.

Snad jen jemné upřesnění - automobily jsou vybavené elektronikou, která hlídá i baterii, a jakmile bys topení nadužíval, stopne ohřev, abys mohl ráno auto nastartovat. Automatika zpravidla současně pracuje někde od 5 stupňů a méně, pokud jsi tedy extrémně zimomřivej nad běžnou biologickou normu, parkuj svojí káru raději přímo v sauně.

Jo, a časuje se odjezd, nikoliv aktivace topení, tu si vyhodnotí auto podle okolní teploty... je to neuvěřitelné, ale dnešní auta jsou vybavenější než naše domácnosti...

BRAVO TEPLO :yes:
Rozbalit vlákno
5
9. 12. 2011 09:23
Re: REGISTROVANÁ GARÁŽ
GTI ma pravdu, nastavuje sa cas odjazdu, samotne vykurovanie zacina asi 15 min. predtym.
Osobne nastavujem nezavisle vykurovanie na cas 5 minut pred samotnym odjazdom.
Tesne po vykurovacom cykle sa bateria trapi so startom, pokial jej necham tych 5 min., tak start je v pohode.

Da sa samozrejme aktivovat vykurovanie, aby sa spustilo okamzite, tak ako aj planovanie vykurovania pre jednotlive dni v tyzdni,. atd.
9. 12. 2011 10:11
Re: REGISTROVANÁ GARÁŽ
:yes: viz. níže ;-)
9. 12. 2011 13:07
Re: REGISTROVANÁ GARÁŽ
Jo,jo taky bych bral nezávislé topení.
9. 12. 2011 19:19
Re: REGISTROVANÁ GARÁŽ
Tak někteří z nás nemáme nová auta nacpaná elektronikou, takže ve svém Passatu B5 s manuální klimou před opuštěním auta nastavím ventilátor na II., teplotu na max., klapku na okna, no a pak si nesmím na ovladači zapomenout naprogramovat čas spuštění. Rozsah 1 - 120 minut, tři paměti. Báječná věc, skoro nevím, jestli se to víc líbí mě, nebo motoru :-) :yes:

PS: S baterií nemám problém, alternátor nemá alespoň po startu problém s živením 7 žhavičů, čtyři před startem a pak 180 s po startu a k tomu tři na příhřev vody několik minut.
9. 12. 2011 22:12
Re: REGISTROVANÁ GARÁŽ
:-) :yes:
9. 12. 2011 09:19
zkušenost
necelé 3 roky (2 zimy) jsem měl nezávislé teplovodní topení Eberspächer a můžu jen potvrdit, že to fungovalo skvěle. Měl jsem k tomu to základní dálkové ovládání, které mi asi do 1km (opravdu) dokázalo ukázat teplotu uvnitř vozu a případně zapnout topení. Teplota se nastavovala předem na panelu klimatizace a čas byl nastavený na 45minut. Pro úsporu baterie se doporučovalo před opuštěním auta manuálně stáhnout otáčky ventilátoru (a teplotu na max) a vypnout klimu - tedy nenechat ji v pozici "auto". Záminka pro nákup byl tehdy čerstvý novorozenec, ale ocenili jsme to všichni ;o)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jenik1
9. 12. 2011 09:37
Baterie
To aby jste měli v autě baterii alespoň na 100 Ampér hodin. Mám na to úplně jiný názor. Mít v autě co nejmíň elektrických spotřebičů. Základní funkce akumulátoru je startování motoru. Všechno ostatní baterii zbytečně zatěžuje. Třeba systém Start-Stop bych v životě nechtěl nebo bych ho prostě nepoužíval. Jde o to, že když auto zastaví, tak se vypne motor a všechno funguje pouze na baterii včetně třeba klimatizace apod. To raději budu vypouštět emise než si ničit baterii.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Ronault.
9. 12. 2011 10:12
Re: Baterie
Ono ty emise nejsou jen o emisích pro ekology, i když i to je důležité téma v zimě, kdy je město plné smogu a nedá se dýchat... jde o to, že kouřivostí motoru si odepisuješ pomalu a jistě katalyzátor a také FAP
Avatar - Ronault.
9. 12. 2011 10:19
Re: Baterie
Filtr pevných částic a ten stejně jako katalyzátor výjde o dost dráže než jedna baterie. Navíc ta baterie pohání jen cirkulaci, což není mnoho, žádný ohřev.
Avatar - jenik1
9. 12. 2011 12:31
Re: Baterie
Tak filtr pevných částic asi moje auto na benzín nemá :-)
Avatar - Ronault.
9. 12. 2011 17:01
Re: Baterie
Taky nejsi středobod vesmíru.
9. 12. 2011 10:43
Re: Baterie
no já nevím ale na škole nám při praxích říkali že pro olověné akumulátory je paradoxně lepší když jsou hodně používané (čím více je používaný tím víc vydrží) samozřejmě že se nesmí úplně vybít takže já si myslím že používání el. spotřebičů v autě baterii vůbec nevadí a některá nová auta to už mají ošetřeno tak aby nedošlo k úplnému vybití baterie takže žádný problém :-)
9. 12. 2011 11:08
Re: Baterie
standardni zivotnost baterie je kolik, 4-6 let? takze zaplatit jednou za 4-6 let cca 2-3 tisice je zrejme porad levnejsi, nez to co pises ze bys ozelel a co ti usetri mozna vic nez ty 2-3 tisice za tech 4-6 let :-)
Avatar - jenik1
9. 12. 2011 12:59
Re: Baterie
No já mám auto maximálně 5 let a pak ho prodám. Proto chci aby mi vydržela hlavně baterie. Nějaký katalyzátor mne nezajímá
9. 12. 2011 14:14
Re: Baterie
o katalizatoru jsem taky nic nepsal ;-)
9. 12. 2011 13:09
Re: Baterie
Dopručuji pořídit si Pragu V3S. Tam byly jenom světla, startér a dynamo samozřejmě baterie na elektřinu. Pokud jsem něco vynechal pamětníci opravte mně. :-)
Avatar - jenik1
9. 12. 2011 13:27
Re: Baterie
Tady jde o odběr elektřiny když auto nejede. Při jízdě může mít auto spotřebičů kolik chce.
Avatar - petrumr
9. 12. 2011 16:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 12. 2011 15:45
Re: Baterie
Problém systému start-stop je opravdu jinde než v životnosti baterie. Navíc, dnes má řada vozů rekuperaci brzdné energie, takže se akumulátor nabíjí mnohem rychleji. Pokud něco může trpět nesofistikovaným start-stop systémem, pak motor.
9. 12. 2011 10:11
na zimu odpovědně:-)
To je pořád řečí kolik koní, to které sání, či výfuk dodá, kolik dostane člověk do auta čipem, ale dát si do auta nezávislé topení - "to je pro slečinky". Není, není.
Pokud máte svoje auto a sebe rádi - dáte ho tam. Pokud by Vám někdo od plejstejšnu tvrdil, že "v zimě sednu, natočím a jedna, dvě, tři plnej knedlík, jede to jak drak voe....", tak mu vraťte ovladač do ruky a zapněte televizi.....
Normální člověk ví, že v mrazu je "tuhý" start a případné "okouření", aby to líp topilo, pro motor to nejhorší, co mu můžete udělat....
Proto si spousty lidí pořizuje nezávislé topení. Krom samozřejmě komfortu, který Vám to poskytne. Já se přiznám, že různá nastavování na dálkovém ovladači jsem vzdal a zkrtáka, když vím, že drahuše vyjíždí dvacet minut po mně, tak jí to při odchodu zapnu. Jak napsal někdo výš - ne na maximum - ale stačí nastavit 18st. a ebík si s tím poradí......
Resume: nezávislé topení není výrazem rozmařilosti, ale odpovědnosti ;-) a navíc - kráááásně hřeje.....
Rozbalit vlákno
12
9. 12. 2011 13:31
Re: na zimu odpovědně:-)
:-) :yes:
9. 12. 2011 14:11
Re: na zimu odpovědně:-)
Jo, hele - proc si nemuzu uz od vyrobce objednat: Nezavisle topeni, vyhrivany volant a vyhrivane predni sklo? Sedadla s vyhrivanim ma i Smart a zadni sterac a zadni vyhrivane okno taky, ale neni snad to predni dulezitejsi?!
9. 12. 2011 14:48
Re: na zimu odpovědně:-)
myslíš u subaru nebo všeobecně? u subaru mám vyhřívané přední pod stěrači - zbytek obstará ebík. volant určitě nedělají. sedačky ano. Ford například co vím, vyhřívané sklo dělá a volant - zase vím u Dodge, jeepu atd.
9. 12. 2011 14:55
Re: na zimu odpovědně:-)
Ja prave myslim obecne.
Kuzi, elektricka sedadla, super mega hifi aparaturu a jine nesmysly nabizi uplne vsichni, ale takove veskrze prakticke veci nikdo (tedy jako nejaky winter-komplet).
9. 12. 2011 15:52
Re: na zimu odpovědně:-)
Já to vidím celkem běžně. Nejčastěji asi chybí vyhřívaný volant. Spíš mi přijde, že málokdo dělá odvětrávaná sedadla. A to i v autech, která o to přímo prosí.
9. 12. 2011 16:49
Re: na zimu odpovědně:-)
Tak co vím tak Škodovka nabízí sklo i nezavislé topení. Volant sice ne, ale to zas tolik nemrzí.
Avatar - petrumr
9. 12. 2011 16:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 12. 2011 14:58
Re: na zimu odpovědně:-)
Prijemne to asi bude. Ale z jinak mi to spis prijde ty svetriky na coklech, kteri v panelakovem byte uz totalne zchoulostiveli. Pes ma mit boudu venku a neco vydrzet. Stejne tak motor.
9. 12. 2011 15:06
Re: na zimu odpovědně:-)
no jo máš pravdu - ženská musí taky něco vydržet - takhle pár facek po ránu a nějakou kopačku do hlavy, aby věděla, kdo je tady pánem............ :-!
9. 12. 2011 15:46
Re: na zimu odpovědně:-)
U nasich psu to takhle bylo. Alespon nez uz byli stari. Nevim jak u tvych zenskych. :-!
9. 12. 2011 15:49
Re: na zimu odpovědně:-)
no možná ti to ten motor vrátí časem - tedy jestli měníš auto do 150000 km, tak se k tomu zase tak moc šetrně chovat nemusíš. Ale každýmu, co libo...
9. 12. 2011 15:58
Re: na zimu odpovědně:-)
On to motor vydrží, ale odmění se ti většími náklady a dřívějším odchodem do důchodu.
Avatar - eLzyx
9. 12. 2011 13:15
seriová výbava
jenom dodám, že u některých luxusnějších aut vybavených dieselovým motorem bývá bufík přítomen jako seriová výbava. Funguje sice jen jako dohřev motoru, ale za drobný poplatek v autorizovaném servise se dá dohrát SW, který jej zprovozní jako nezávislé topení :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petrumr
9. 12. 2011 17:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 12. 2011 19:04
Re: seriová výbava
Ten doplatek není zrovna drobný, kdysi jsem to řešil na svoji Mazdu která bufik má, vycházelo to na nějakých 17 tisíc s tím, že to není žádný dohrání SW, ale montáž separátních spínacích hodin na palubní desku. S dálkovým ovládáním to bylo už přes 24 tisíc. Odradila mě představa hnusných kulatých spínacích hodin na palubní desce, kdyby to šlo přidat do standardních displejů a ovládání auta, asi bych do toho šel. Holt to řeším tak, že v zimě auto nastartuju a bufik už se postará o další.