Ano, tepla v zimě není nikdy dost, a rozdíl ve startování, resp. počáteční jízdě promrzlého motoru a motoru temperovaného je stejná jako bys měl podat špičkovej postelovej výkon poté, co bys strávil noc v podvlíkačkách na zamrzlém rybníku u vás na návsi.
Snad jen jemné upřesnění - automobily jsou vybavené elektronikou, která hlídá i baterii, a jakmile bys topení nadužíval, stopne ohřev, abys mohl ráno auto nastartovat. Automatika zpravidla současně pracuje někde od 5 stupňů a méně, pokud jsi tedy extrémně zimomřivej nad běžnou biologickou normu, parkuj svojí káru raději přímo v sauně.
Jo, a časuje se odjezd, nikoliv aktivace topení, tu si vyhodnotí auto podle okolní teploty... je to neuvěřitelné, ale dnešní auta jsou vybavenější než naše domácnosti...
GTI ma pravdu, nastavuje sa cas odjazdu, samotne vykurovanie zacina asi 15 min. predtym.
Osobne nastavujem nezavisle vykurovanie na cas 5 minut pred samotnym odjazdom.
Tesne po vykurovacom cykle sa bateria trapi so startom, pokial jej necham tych 5 min., tak start je v pohode.
Da sa samozrejme aktivovat vykurovanie, aby sa spustilo okamzite, tak ako aj planovanie vykurovania pre jednotlive dni v tyzdni,. atd.
Tak někteří z nás nemáme nová auta nacpaná elektronikou, takže ve svém Passatu B5 s manuální klimou před opuštěním auta nastavím ventilátor na II., teplotu na max., klapku na okna, no a pak si nesmím na ovladači zapomenout naprogramovat čas spuštění. Rozsah 1 - 120 minut, tři paměti. Báječná věc, skoro nevím, jestli se to víc líbí mě, nebo motoru :-):yes:
PS: S baterií nemám problém, alternátor nemá alespoň po startu problém s živením 7 žhavičů, čtyři před startem a pak 180 s po startu a k tomu tři na příhřev vody několik minut.
necelé 3 roky (2 zimy) jsem měl nezávislé teplovodní topení Eberspächer a můžu jen potvrdit, že to fungovalo skvěle. Měl jsem k tomu to základní dálkové ovládání, které mi asi do 1km (opravdu) dokázalo ukázat teplotu uvnitř vozu a případně zapnout topení. Teplota se nastavovala předem na panelu klimatizace a čas byl nastavený na 45minut. Pro úsporu baterie se doporučovalo před opuštěním auta manuálně stáhnout otáčky ventilátoru (a teplotu na max) a vypnout klimu - tedy nenechat ji v pozici "auto". Záminka pro nákup byl tehdy čerstvý novorozenec, ale ocenili jsme to všichni ;o)
To aby jste měli v autě baterii alespoň na 100 Ampér hodin. Mám na to úplně jiný názor. Mít v autě co nejmíň elektrických spotřebičů. Základní funkce akumulátoru je startování motoru. Všechno ostatní baterii zbytečně zatěžuje. Třeba systém Start-Stop bych v životě nechtěl nebo bych ho prostě nepoužíval. Jde o to, že když auto zastaví, tak se vypne motor a všechno funguje pouze na baterii včetně třeba klimatizace apod. To raději budu vypouštět emise než si ničit baterii.
Ono ty emise nejsou jen o emisích pro ekology, i když i to je důležité téma v zimě, kdy je město plné smogu a nedá se dýchat... jde o to, že kouřivostí motoru si odepisuješ pomalu a jistě katalyzátor a také FAP
Filtr pevných částic a ten stejně jako katalyzátor výjde o dost dráže než jedna baterie. Navíc ta baterie pohání jen cirkulaci, což není mnoho, žádný ohřev.
no já nevím ale na škole nám při praxích říkali že pro olověné akumulátory je paradoxně lepší když jsou hodně používané (čím více je používaný tím víc vydrží) samozřejmě že se nesmí úplně vybít takže já si myslím že používání el. spotřebičů v autě baterii vůbec nevadí a některá nová auta to už mají ošetřeno tak aby nedošlo k úplnému vybití baterie takže žádný problém :-)
standardni zivotnost baterie je kolik, 4-6 let? takze zaplatit jednou za 4-6 let cca 2-3 tisice je zrejme porad levnejsi, nez to co pises ze bys ozelel a co ti usetri mozna vic nez ty 2-3 tisice za tech 4-6 let :-)
Dopručuji pořídit si Pragu V3S. Tam byly jenom světla, startér a dynamo samozřejmě baterie na elektřinu. Pokud jsem něco vynechal pamětníci opravte mně. :-)
Problém systému start-stop je opravdu jinde než v životnosti baterie. Navíc, dnes má řada vozů rekuperaci brzdné energie, takže se akumulátor nabíjí mnohem rychleji. Pokud něco může trpět nesofistikovaným start-stop systémem, pak motor.
To je pořád řečí kolik koní, to které sání, či výfuk dodá, kolik dostane člověk do auta čipem, ale dát si do auta nezávislé topení - "to je pro slečinky". Není, není.
Pokud máte svoje auto a sebe rádi - dáte ho tam. Pokud by Vám někdo od plejstejšnu tvrdil, že "v zimě sednu, natočím a jedna, dvě, tři plnej knedlík, jede to jak drak voe....", tak mu vraťte ovladač do ruky a zapněte televizi.....
Normální člověk ví, že v mrazu je "tuhý" start a případné "okouření", aby to líp topilo, pro motor to nejhorší, co mu můžete udělat....
Proto si spousty lidí pořizuje nezávislé topení. Krom samozřejmě komfortu, který Vám to poskytne. Já se přiznám, že různá nastavování na dálkovém ovladači jsem vzdal a zkrtáka, když vím, že drahuše vyjíždí dvacet minut po mně, tak jí to při odchodu zapnu. Jak napsal někdo výš - ne na maximum - ale stačí nastavit 18st. a ebík si s tím poradí......
Resume: nezávislé topení není výrazem rozmařilosti, ale odpovědnosti ;-) a navíc - kráááásně hřeje.....
Jo, hele - proc si nemuzu uz od vyrobce objednat: Nezavisle topeni, vyhrivany volant a vyhrivane predni sklo? Sedadla s vyhrivanim ma i Smart a zadni sterac a zadni vyhrivane okno taky, ale neni snad to predni dulezitejsi?!
myslíš u subaru nebo všeobecně? u subaru mám vyhřívané přední pod stěrači - zbytek obstará ebík. volant určitě nedělají. sedačky ano. Ford například co vím, vyhřívané sklo dělá a volant - zase vím u Dodge, jeepu atd.
Ja prave myslim obecne.
Kuzi, elektricka sedadla, super mega hifi aparaturu a jine nesmysly nabizi uplne vsichni, ale takove veskrze prakticke veci nikdo (tedy jako nejaky winter-komplet).
Já to vidím celkem běžně. Nejčastěji asi chybí vyhřívaný volant. Spíš mi přijde, že málokdo dělá odvětrávaná sedadla. A to i v autech, která o to přímo prosí.
Prijemne to asi bude. Ale z jinak mi to spis prijde ty svetriky na coklech, kteri v panelakovem byte uz totalne zchoulostiveli. Pes ma mit boudu venku a neco vydrzet. Stejne tak motor.
jenom dodám, že u některých luxusnějších aut vybavených dieselovým motorem bývá bufík přítomen jako seriová výbava. Funguje sice jen jako dohřev motoru, ale za drobný poplatek v autorizovaném servise se dá dohrát SW, který jej zprovozní jako nezávislé topení :yes:
Ten doplatek není zrovna drobný, kdysi jsem to řešil na svoji Mazdu která bufik má, vycházelo to na nějakých 17 tisíc s tím, že to není žádný dohrání SW, ale montáž separátních spínacích hodin na palubní desku. S dálkovým ovládáním to bylo už přes 24 tisíc. Odradila mě představa hnusných kulatých spínacích hodin na palubní desce, kdyby to šlo přidat do standardních displejů a ovládání auta, asi bych do toho šel. Holt to řeším tak, že v zimě auto nastartuju a bufik už se postará o další.