Sníh, led, nízké teploty, málo světla, nesjízdné silnice a kolony v místech, kde jste ještě na podzim bez problémů projeli. Zima klade vyšší nároky na řidičské umění, technický stav vozidla i na jeho výbavu.
v zime jazdim s co mozno najplnsou nadrzou...
ak nahodou ostanem na par hodin vysiet niekde v kolone, aby clovek v aute nezamrzol
a zaroven nekondenzuje tolko voda v nadrzi
Od rodiny z Kanady som dostal tip, ze v zime je dobré mať v aute zopár sviečok a zápalky. Sviečkou je možné auto celkom dobre vykúriť a ušetriť benzín pri dlhšom státí, prípadne pri nehode/poruche mimo frekventovaných ciest. Samozrejme, treba dávať pozor, aby sme auto nepodpálili ;-)
Tak toto by som naozaj radsej neskusal. Lahko by si si mohol "vykurit" skoro vsetok kyslik v kabine. Ona sice nie je vzduchotesne uzavreta, ale pri stani a bez beziaceho kurenia/ventilatora je velmi zle vetrana. A na druhej strane, ak otvoris okna, tak to zase svieckou nevykuris. Skor je riziko ze ti padne na sedadla, a potom ta odtial zas "vykuri" poziar...
Tak to bych nazval pravym kanadskym zertikem. Svicka na vytapeni je nesmysl. K doporucenim v clanku: Pisek je fajn, ale jen s babovickama. Do auta vzdy pytlik hrubyho sterku, pisek muze fungovat trochu na tvrdem ledu, ale do snehu se zamackne bez efektu, kdezto sterk funguje vzdy. V kufru vozim v zime i v lete deku nebo rovnou spacak, znam lidi, co vozi i trvanlive potraviny a pitnou vodu. Plna nadrz je urcite dobry napad.
[odkaz]
Skvělé tipy, které se budou hodit každému nezkušenému řidiči, ale i mě (po 25 letech řízení a vlastnění několika různých vozů) některé body překvapily a rád je zapojím do zimní rutiny v oblasti péče o automobil :-) Je pravda, že máme v garáži i starší auta vč. starších baterek, takže je potřeba kontrolovat stav jejich nabití - na to jsem koupil skvělý měřič přes inzerát z https://www.biginzerce.cz/ od jednoho automechanika za pár stovek a mohu doporučit :-)