Diskuse

Krásný autobus Škoda 706 RTO je na prodej. Ve výtečném stavu, ale za hodně...

4.11.2017

Nabízený autobus z roku 1972 není nijak levný. Perfektní stav ale tuto cenovku plně obhajuje.

 

  • 10 Reagovat !

    foto wladyk

    wladyk 04.11.  19:25

    motor?

    Trošku mimo mísu. S Mladoboleslavskou automobilkou měla společný motor? To chce autor říci, že se tam vyráběl nebo ho tam zkonstruovali?. Měli společné logo a jméno. To je tak všechno. K licenčním busům Jelcz je třeba dodat, že se vyráběl později a měl už motor z novějšího typu Škoda 706 MT.
  • 50 Reagovat !

    foto Martin63

    Martin63 04.11.  20:15

    706 RTO

    Autobusy se doopravdy vyráběly v Karose Vysoké Mýto i V SVA Holýšov. V Holýšově se vyráběly pouze linkové a od výsokomýtských se lišily provedením dveří. V karose se vyráběly všechna provedení. Podvozky se nevyráběly v Rýnovicích, ale v Mnichově Hradišti. Závod 01 Rýnovice vyráběl motory a převodovky, výroba motoru pak byla přesunuta do závodu 03 Liberec - Hanychov a začátkem osmdesátých let do závodu 08 Veľký Krtíš. Opravdu se vyráběl v Polsku v licenci a to již od roku 1959 do roku 1986 jako Jelcz 043 na který později navazovala další provedení. Motory řady MT se začaly v Polsku montovat na začátku sedmdesátých let, zároveň se začaly používat i nápravy řady MT, které nahradily klasické trilexy. Přívěsy vyráběné v Polsku měly označení Jelcz PO-1 a podvozkové díly pocházely z polského nákladního vozidla Star. Kdysi jsem vlastnil 706 Lux z roku 1959.
    • 10 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 05.11.  11:34

      « Re: 706 RTO

      Píšeš to celkom dobre, len upresním, že typ 043 bol Poliakmi dosť upravený, a síce nemal pneumatické dvere, ale mechanické (búchacie) a naviac boli dvoje - druhé dorobili do zadného previsu, vyžadovali to poľské predpisy [odkaz] [odkaz] . K nám sa doviezlo len pár kusov. Viac bolo autobusov typu 041 (ten mal jedny pneumatické dvere, čiže viac zodpovedal českej predlohe)[odkaz] a MEX272 [odkaz] , čo bola mestská verzia. Výkonnejší motor dostali tieto autobusy pred polovicou sedemdesiatych rokov, a síce v kombinácii s plechovými diskami namiesto trilexov. [odkaz] , ale konkrétne tieto moderné disky na tomto poľskom veteránovi sú úplne z cesty. Pôvodný originálny dizajn je tento: [odkaz] [odkaz] [odkaz]
  • 21 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 04.11.  21:07

    Kopta už nespí

    a asi už rozbil prasátko >:D
  • 00 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 04.11.  21:30

    Nádherný kousek, ale předražený

    RTÓčko je dnes už těžce kultovní klasika, o tom žádná, a tento kousek je zrenovován opravdu důkladně. Ta cena se mi ale přesto zdá poněkud přestřelená, zvláště když se nejedná o autokarovou dálkovou verzi... :-O
    • 00 Reagovat !

      foto gil54

      gil54 05.11.  05:14

      « Re: Nádherný kousek, ale předražený

      Z těch pěti fotek není zřejmé, až jak dobře se poprali s renovací. I kdyby bylo vše i po mechanické stránce tak, jako vnější vzhled, tak nevím, najde-li se blázen, co vyndá alespoň mega z kapsy za tenhle úplnej socka model.
      • 20 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 05.11.  11:27

        « Re: Re: Nádherný kousek, ale předražený

        Po mechanickej stránke možno je autobus v poriadku, z pohľadu autentickosti ale nie. V inzerátoch píšu o motore 150 kW (typ M630) a tento motor sa Š706 RTO nikdy nemontoval. Do tohto autobusu patrí výhradne motor M620 s výkonom 117,6 kW pri 1900 otáčkach. Na mobile.de je dokonca uvedený výkon motora 170 kW, čo je už úplný výmysel.
        Motor M630 mal výkon 150,4 kW pri 2000 otáčkach a montoval sa do autobusov Š11. Neskôr ho do licečných Jelczov dávali Poliaci, ale to bolo až od roku 1975 (nie 1972, čo má byť rok výroby predávaného autobusu) a bol kombinovaný výhradne s novšími nápravami s plechovými diskami, ani Jelcze sa s týmto motorom s klasickými trilexami nemontovali. Z tohto pohľadu je to teda zlátanina, avizovaný motor v autobuse z roku 1972 nemá vôbec čo robiť.
        Ďalšia vec, ktorá v tomto autobuse nemá čo robiť, sú sedadlá. Karoséria je medzimestského typu, ale sedadlá sú z dvojdverovej verzie pre MHD. Správne v tomto autobuse majú byť tieto sedadlá:[odkaz]
        Takže keď tak nad tým uvažujem, autobus síce vyzerá pekne, ale nakoniec je to zlátanina poskladaná čiste na kšeft. Historická hodnota mizivá.
        • 00 Reagovat !

          foto PavelK

          PavelK 05.11.  18:57

          « Re: Re: Re: Nádherný kousek, ale předražený

          Neměl motor řady 630 jen 132 kW? Vyšší výkon měl až 634. To ale nic nemění na tom, že uváděný výkon nesedí vůbec na nic.
          • 00 Reagovat !

            foto traveldrive

            traveldrive 05.11.  21:42

            « Re: Re: Re: Re: Nádherný kousek, ale předražený

            Ten výkon som vyčítal z dobových tabuliek, tak neviem, možno je to chybný údaj, možno nie. Ešte môže byť, že motor nebol pre všetky vozidlá, kam sa montoval, naladený rovnako.
  • 10 Reagovat !

    foto ikarus

    ikarus 04.11.  22:14

    mě se líbí

    hezky udělané, ale skutečná hodnota je tak polovinu :-)
    • 01 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 04.11.  22:27

      « Re: mě se líbí

      No, majitel uvažuje naprosto racionálně - zkusím to, a třeba to nějakej naivní nadšenej Němec koupí... A když ne, tak slevit můžu vždycky! ;-)
  • 01 Reagovat !

    foto traveldrive

    traveldrive 05.11.  02:38

    Určite je ešte na predaj?

    Tento autobus sa predával už dosť dávno, písal sa rok 2015. [odkaz] A už vtedy mal vysokú cenu, chceli zaň 144 000,-€. Ak je inzerát spomínaný v článku novší, tak buď to nepredali a zdvihli cenu (nehorázne), alebo ho vzal nejaký priekupník na ďalší predaj. Druhá možnosť je, že p. Bureš zase raz varí z vody. To už fakt na ACZ niet o čom písať?
    Každopádne ide o dosť starú záležitosť a aj keď ide o celkom pekne zrenovovaného veterána, nechápem, prečo také kšefty ťahajú na ACZ. A ešte s vyše dvojročným sklzom...
    • 00 Reagovat !

      foto pavelsik

      pavelsik 05.11.  09:30

      « Re: Určite je ešte na predaj?

      Na Ráji veteránů se taky nabízí už 2 roky, cena vzrostla v létě z 4,5 na 4,7M:
      [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 05.11.  10:48

        « Re: Re: Určite je ešte na predaj?

        Mám ciťáka, že to nepredajú. Niekto na tom chce veľmi trhnúť, a to nemá nikto rád, ani zberatelia nie.
  • 01 Reagovat !

    foto Layb

    Layb 08.11.  21:01

    RTO

    Pěkně to opravili
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

20 tipů na víkend: Show děsivých krampušáků, výlet do pravěku i pravá zabijačka

20 tipů na víkend: Show děsivých krampušáků, výlet…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a malou spotřebu RAM

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a…

V září se Mozilla pochlubila betaverzí a nyní už vypustila hotovou podobu svého nového Firefoxu. Mozilla se…

 

iSport.cz

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k olympijské sezoně!

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k…

Kalendář všech akcí sezony, reportáž ze supermoderního servisního kamionu i detailní představení všech…

Gudas o sekeře: Náhoda! Nesnížil bych se použít hokejku jako zbraň

Gudas o sekeře: Náhoda! Nesnížil bych se použít…

Tušil, že může přijít tvrdý trest. Radko Gudas byl o víkendu NHL suspendován na deset zápasů, k tomu přijde o…

 

Reflex.cz

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy, který sledoval dění přímo na místě

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy,…

Jak viděl Ondřej Homolka převratné události, které vedly k rezignaci jednoho z nejdéle sloužících diktátorů,…