Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Známé autobusy Karosa B732 v pražské MHD skončily

Svého času jeden ze symbolů Prahy odchází na odpočinek. Dnes naposledy na své trase jedou poslední tři autobusy Karosa B732.
Zpět na článek
19. 4. 2013 16:03
19. 4. 2013 16:26
19. 4. 2013 16:26
19. 4. 2013 16:48
19. 4. 2013 17:36
19. 4. 2013 17:52
19. 4. 2013 18:44
19. 4. 2013 19:41
19. 4. 2013 19:51
20. 4. 2013 13:30
20. 4. 2013 13:27
20. 4. 2013 09:18
Avatar - Pekelná Micinka
19. 4. 2013 15:56
Sedící býk
RIP :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
19. 4. 2013 16:03
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petrumr
19. 4. 2013 19:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - PeterLuk
19. 4. 2013 16:26
Karosy
U vás to ešte jazdí? U nás (záhorie, medzimestské autobusy) ich nahradily SORmi12 a v Blave jazdia TEDOMi. Popravde, rád na ne spomínam a chcel by som sa niakym zase previezť...
Rozbalit vlákno
11
19. 4. 2013 16:48
Re: Karosy
Poslední kousky. Už když jsem chodil na střední, tak je tolik vidět nebylo.
19. 4. 2013 17:36
Re: Karosy
Na Slovensku samozřejmě jezdí ještě mraky B732
Bratislava - 20 provozníc kusů (Tedomů přišlo jen 30!)
Košice - 31 ks B732
Žilina - 7 ks
Prešov - 7 ks
Nitra - 2 ks
Poprad - 4 ks

A to neberu v potaz, kolik jich ještě jezdí v malých městech.¨Proto nerozumím Vašemu údivu, že se v Praze teprve teď vyřazují?
19. 4. 2013 17:52
Re: Karosy
Holt nejsme tak světoví a jsme asi chudší..... :-)
Avatar - PeterLuk
19. 4. 2013 18:44
Re: Karosy
Áno, máš pravdu, v Blave ešte jazdia, poháňané na plyn. Na tie som niak zabudol. :-)
Ale u nás už jazdia len súkromné, niesom priamo z Blavy.
Avatar - dr.biker
19. 4. 2013 19:41
Re: Karosy
V Brně jich také ještě dost jezdí ve službách dopravního podniku. Většina měst včetně Brna není tak bohatá, aby si mohla dovolit vyřadit staré autobusy a nakoupit nové, ekologické.
Avatar - PlumJelinek
19. 4. 2013 19:51
Re: Karosy
Praha taky není tak bohatá, aby si to mohla dovolit, ale na rozdíl od menších měst umí skvěle vyhazovat peníze. Nový autobusy (SOR, Iveco Irisbus) jsou už po pár měsících rozvrzaný a často jsou porouchaný. A speciálně SORy mají nesrovnatelně menší životnost oproti Karosám (který ve svý původní podobě dokonce měly i relativně pohodlný koženkový sedačky a měkým polstrováním)
Avatar - Pekelná Micinka
20. 4. 2013 00:49
Re: Karosy
:yes: lveca jsou ještě v rámci možností celkem pohodlný a začly vrzat až s dobou. Ale SORy, to sorry...
20. 4. 2013 13:30
Re: Karosy
Citybusy začaly vrzat až s dobou? Byl jsem u toho, ještě když jsem pracoval u DP, kdy se vždy s novou dodávkou Citybusů vybavovali řidiči molitanem, aby si jej nastříhali a dávali mezi vrzající plasty. Citybusy totiž vrzaly od samého počátku...
20. 4. 2013 13:27
Re: Karosy
Na to jste prosím přišel jak? Za poslední royk kupuje většina měst v ČR autobusy SOR, čest výjimkám (Solaris). Navíc by mě hodně zajímalo, jak jste došel k názoru, že Sory mají nižší životnost, když ta nemohal být ještě ani prověřena? První SORy řady NB začaly jezdit v roce 2009, tedy nejstarším kusům je v tuto chvíli 4 roky. Zatímco Citybusy z let 2001-2005 se ve velkém odstavují pro prasklé rámy. SOR je autobus jako každý jiný sestavený z komponentů, které najdete napříč všemi značkami v Evropě. Jen to vypadá jinak a vyrábí se to jinde.
Avatar - T613
20. 4. 2013 09:18
Re: Karosy
Ostrava slavnostně vyřadila "700" řadu loni na podzim
[odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
20. 4. 2013 00:54
Re: Karosy
Jenže v Praze to bylo z celkového počtu už minimum a meziměstské linky už dávno obsluhují novější typy, takže údiv není na místě.