U vás to ešte jazdí? U nás (záhorie, medzimestské autobusy) ich nahradily SORmi12 a v Blave jazdia TEDOMi. Popravde, rád na ne spomínam a chcel by som sa niakym zase previezť...
Na Slovensku samozřejmě jezdí ještě mraky B732
Bratislava - 20 provozníc kusů (Tedomů přišlo jen 30!)
Košice - 31 ks B732
Žilina - 7 ks
Prešov - 7 ks
Nitra - 2 ks
Poprad - 4 ks
A to neberu v potaz, kolik jich ještě jezdí v malých městech.¨Proto nerozumím Vašemu údivu, že se v Praze teprve teď vyřazují?
V Brně jich také ještě dost jezdí ve službách dopravního podniku. Většina měst včetně Brna není tak bohatá, aby si mohla dovolit vyřadit staré autobusy a nakoupit nové, ekologické.
Praha taky není tak bohatá, aby si to mohla dovolit, ale na rozdíl od menších měst umí skvěle vyhazovat peníze. Nový autobusy (SOR, Iveco Irisbus) jsou už po pár měsících rozvrzaný a často jsou porouchaný. A speciálně SORy mají nesrovnatelně menší životnost oproti Karosám (který ve svý původní podobě dokonce měly i relativně pohodlný koženkový sedačky a měkým polstrováním)
Citybusy začaly vrzat až s dobou? Byl jsem u toho, ještě když jsem pracoval u DP, kdy se vždy s novou dodávkou Citybusů vybavovali řidiči molitanem, aby si jej nastříhali a dávali mezi vrzající plasty. Citybusy totiž vrzaly od samého počátku...
Na to jste prosím přišel jak? Za poslední royk kupuje většina měst v ČR autobusy SOR, čest výjimkám (Solaris). Navíc by mě hodně zajímalo, jak jste došel k názoru, že Sory mají nižší životnost, když ta nemohal být ještě ani prověřena? První SORy řady NB začaly jezdit v roce 2009, tedy nejstarším kusům je v tuto chvíli 4 roky. Zatímco Citybusy z let 2001-2005 se ve velkém odstavují pro prasklé rámy. SOR je autobus jako každý jiný sestavený z komponentů, které najdete napříč všemi značkami v Evropě. Jen to vypadá jinak a vyrábí se to jinde.