Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Autodesign na Auto.cz: Hasičské zásahové auto Jana Libry

První návrhy se začaly rodit v mé hlavě již téměř před dvěma lety. Nikde jsem nehledal inspiraci a proto byly první návrhy velmi spontánní. Základní myšlenkou bylo vozidlo, v jehož designu by byla vidět rychlost, dravost, ale také jakási přívětivost.
Zpět na článek
6. 9. 2008 11:13
neregistrovaný "Aleš J (Auto.cz)"
6. 9. 2008 11:39
6. 9. 2008 16:57
6. 9. 2008 22:55
neregistrovaný "Leftie 81"
7. 9. 2008 09:46
neregistrovaný "Fiu007"
7. 9. 2008 13:08
neregistrovaný ".Deadlift"
7. 9. 2008 14:50
neregistrovaný "JanLibra"
7. 9. 2008 18:18
neregistrovaný "Aleš J (Auto.cz)"
7. 9. 2008 21:41
7. 9. 2008 15:01
neregistrovaný "JanLibra"
7. 9. 2008 16:16
7. 9. 2008 18:55
neregistrovaný "honsa"
7. 9. 2008 19:36
neregistrovaný "JanLibra"
7. 9. 2008 21:18
neregistrovaný "Aleš J (Auto.cz)"
7. 9. 2008 21:25
neregistrovaný "otech"
7. 9. 2008 21:35
neregistrovaný "otech"
7. 9. 2008 21:48
neregistrovaný "JanLibra"
7. 9. 2008 21:58
neregistrovaný "otech"
7. 9. 2008 22:02
neregistrovaný "Aleš J (Auto.cz)"
7. 9. 2008 19:37
neregistrovaný "honsa"
7. 9. 2008 19:41
neregistrovaný "JanLibra"
7. 9. 2008 20:12
neregistrovaný "JanLibra"
7. 9. 2008 20:34
neregistrovaný "honsa"
7. 9. 2008 22:29
neregistrovaný "otech"
7. 9. 2008 22:58
neregistrovaný "JanLibra"
7. 9. 2008 20:24
neregistrovaný "Mazda"
7. 9. 2008 20:52
neregistrovaný "otech"
7. 9. 2008 20:59
neregistrovaný "otech"
7. 9. 2008 21:25
neregistrovaný "JanLibra"
7. 9. 2008 21:42
neregistrovaný "otech"
Avatar - T613
6. 9. 2008 07:36
Hoří má panenko
Hezké na tohle jsem koukal už na serveru pozary.cz [odkaz] :yes:
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "Aleš J (Auto.cz)"
6. 9. 2008 11:13
Re: Hoří má panenko
Auto pěkné, promyšlené (ale...vejde se tam opravdu ten panáček na nosítkách?), dávám za 2. PS: požáry.cz? Zajímavé jméno, jak se by se potom jmenoval gynekologický server?
Avatar - T613
6. 9. 2008 11:19
Re: Hoří má panenko
pozary jako auto >:D
Avatar - Pekelná Micinka
6. 9. 2008 11:22
Re: Hoří má panenko
A anketu prodals?
Avatar - T613
6. 9. 2008 11:26
Re: Hoří má panenko
prodal :-!
Avatar - Pekelná Micinka
6. 9. 2008 11:32
Re: Hoří má panenko
Hmm, ale tak se příběh neodvíjí... >:-[] Holt půjdeš k Turkovi. Teda k Doktorovi! >:D
Avatar - Pekelná Micinka
6. 9. 2008 11:20
Re: Hoří má panenko
Gynekologický? Asi ctvrtnicek.cz >:D >:-[]
Avatar - Pekelná Micinka
6. 9. 2008 11:36
It's burning my girl
Po zvážení všech pro a proti dávám za 1.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jurajos
6. 9. 2008 11:39
OT: ANKETA
Trochu trapas ale čo už...[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Pekelná Micinka
6. 9. 2008 11:50
Re: OT: ANKETA
:yes: :yes: :-) Ale ještě ti tam chybí ta anketa, klikací. ;-)
6. 9. 2008 16:57
HALO
pozna niekto hru HALO staru cca 5 rokov ? >:D
jedna sa o interaktivnu hru v dobyvani prstenca zvanym HALO, hrate za nadupaneho armika a uzivate si sem tam jazdu prave v tomto aute ...
bud je jedna ruka s dizajnermi hry a pouzili jeho vytvor alebo....
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Leftie 81"
6. 9. 2008 22:55
Re: HALO
presneee... a ja som rozmyšľal kde som to videl ;-) Len vzadu namiesto striekačky bola strieľňa s plazmovym delom :-! :yes:
Avatar - Atlis
6. 9. 2008 22:09
ahaaa, tak hasiciiii :D
Tie nadrze by mu stacili tak akurat na hasenie taborakov nadrbanych pubertakov... :-!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Fiu007"
7. 9. 2008 09:46
Dobrý vtip
Tak to dopadá, když se někdo plete do věcí, kterým absolutně nerozumí. Tohle auto typu "hvězdné války" absolutně nevyhovuje potřebám požární ochrany. Už na první pohled se do něj nic nevejde, stačí se podívat na podvozek - do města je to příliš vysoké, k vytahování těžších věcí a do terénu takové auto typu "nic nevezu" absolutně zbytečné. Tohle by si žádný sbor nekoupil. Dávám za 5 a autorovi doporučuji věnovat se pro příště psaní knížek o pletení, nebo sci-fi literatury o hvězdných válkách :no: :-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný ".Deadlift"
7. 9. 2008 13:08
Re: Dobrý vtip
auto je na hov.. o tom žádná,

ale autora bych tak neodsuzoval. Je dobře, že se o něco snaží. Většina národa jenom tupě čumí na TV a nadává

PS: Maximální rychlost by se blížila k 200 km/h, doplněná o brutální akceleraci, toto vše povede k urychlení zásahu a včasného příjezdu na místo zásahu.

na tom rychlost zásahu při akcích opravdu nestojí :yes: >:D
neregistrovaný "JanLibra"
7. 9. 2008 14:50
K věci
Pro Aleše: Ten panáček se tam opravdu vejde. Ergonomie byla zkoušena samozřejmě v modelovacích programech a navíc v programu JAG, zaměřeném na ergonomiii, který je velmi seriozním programem v této problematice.
Jinak na začátku vývoje byly konzultace jak s naším největším úpravcem hasičských automobilů THT, tak i s vedením hasičů pro jihomoravský kraj, kam spadají i dálnice, i s dalšími institucemi. Doporučuji odkaz na článek, který uvedl T613 v prvním přízpěvku, je podrobnější, avšak stále neobsahuje to, co osmdesátistránkový originál.
Asi nemá cenu komentovat posledních pět komentářů. Snad jen, že takoví, jako vy se bohužel vždycky někde najdou. Je vidět že máte nějaký problém, a snažíte se ho tímto způsebem řešit, smutné. Možná by nebylo špatné pro registraci na tomto serveru absolvovat IQ testy,a prošli by jen ti, co jejich hodnata IQ je větší než 20. To aby snad něco chápali a uměli trochu číst.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Aleš J (Auto.cz)"
7. 9. 2008 18:18
Re: K věci
Všem se nikdy nezavděčíte, jsem rád, že jste vstoupil do diskuze. Možná, pokud emoce opadnou, bude i pro vás v něčem přínosné si s "odpůrci" vaší práci v klidu probrat.

PS: jakou využitelnou délku má tedy ložná plocha v případě uspořádání pro převoz pacienta? Obrázky asi trochu zkreslují.
7. 9. 2008 21:41
Re: K věci
Ja za seba dávam za 1. Nádherne prepracovaná štúdia. Škoda, že sa detailnejšie nedostalo na interiér, a tiež na dizajn, zdá sa mi, že preferovanejšia je skôr funkčnosť. Ale je to asi vec pohľadu. Čo sa týka reálnosti, tiež by som bol opatrnejší, najmä pohon sa mi zdá byť príliš subtílny, zaberajúci minimálny priestor, reálne by to bolo asi trošku inak. Tiež užitočný objem je navrhnutý hodne optimisticky, pri akceptovaní dnešných požiadaviek na bezpečnosť by podľa môjho názoru reálne auto muselo predsa len vyzerať inak.
To však nemá zásadný vplyv na môj rozhodne dobrý dojem z tejto štúdie. Vidno veľa, a na pomery študujúceho človeka poctivej a dôkladnej práce, to je treba určite oceniť. Videl som viacero uznaných diplomoviek, ktorých hĺbka a potenciál zďaleka nedosahovali úrovne tohto návrhu. Kiež by som sa tiež na niečo podobné raz zmohol. ;-) Veľmi pekné. :yes:
neregistrovaný "JanLibra"
7. 9. 2008 15:01
K věci
A ještě se k tomu schovávat pod nick, to je ubohé.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Atlis
7. 9. 2008 16:16
Re: K věci
A vam uz niekto test urobil? Pri registracii totiz par z nas spravne vyplni udaje aj s pravym menom - staci kliknut vazeny Pan Libra, to ze pouziva niekto nick uz cele roky a dokonca su ludia, ktori ho poznaju tak len pod nejakym nickom/prezyvkou mal by ho kvoli vam prestat pouzivat alebo mal by byt retardovany? Naopak, na to nicky su...

Takze najprv by som sa zamyslel nad sebou a az potom kritizoval.

Naviac, ak sa niekomu vas projekt nepaci (ako mne), ma pravo vyjadrit svoj nazor. Na to su diskusie.
neregistrovaný "honsa"
7. 9. 2008 18:55
názor
Nebudu se tu rýpat v tom jestli je nádrž na vodu dost velká atd, jsem si jist že moje znalosti se v tomto s autorovými, který se touto problematikou podrobně zabýval, nemůžou rovnat. Avšak v čem bych s autorem rád polemizoval, je vůbec SMYSL celé koncepce, která si klade za cíl být univerzální pro všechny podmínky. Chápu že je to pro designéra výzva, pokusit se takové řešení nalézt, nicméně se domnívám že v tomto případě je to neopodstatněné. Logicky předpokládám že vozidlo nebude provozováno v pondělí horskou službou a v úterý dálniční policií, tudíž nechápu proč by se mělo snažit být kompromisní pro tak odlišné podmínky. Pro provozování v těžkém terénu je přece vhodnější použít technicky sofistikovanou koncepci s tuhými nápravami a užším profilem pneumatik, McPherson a hydropneumatické odpružení zase pro převážne silniční povrch (koncept pohyblivých segmentů v běhounu považuji tak maximálně za efektní). V případě horské služby, když si představím nějaké existující řešení, kupříkladu Nissan Patrol se zakázkovou úpravou ložné plochy pro tyto potřeby,tak tato studie nemůže ve srovnání s ním dle mého názoru obstát. Netvrdím že je toto vozidlo zbytečné, ale domnívám se že snaha autora o jeho naprostou univerzálnost která bude nutně kompromisní pro konkrétní prostředí, mu v konkurenčním boji beztak vymezí poměrně úzké pole využití. pokud jsem o samotný vzhled vozidla (což je samozřejmě subjektivní názor), automobil se mi prostě nelíbí. Proporčně ve mě evokuje hračku, nikoli zásahové vozidlo.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "JanLibra"
7. 9. 2008 19:36
Odpovědi
Pro Aleše: Vnitřní ložná plocha je 260 cm. Doporučuji odkaz od T613 na podrobnější článek , nebo řekni Ondrovi, má i fotky ručně vyrobeného modelu.

Pro Honsu: Průběhem zásahů a hasičské techniky jsem se zabýval 2 roky. Kromě toho jsem konzultoval i s lékaři a mám i zkušenosti se zásahy v lyžařských střediscích. Nesmyslné by to bylo, kdyby zásah jako takový se odehrával na jednom, nebo málo rozdílném terénu. Ovšem zásahy, musíme to brat na celém světě, ne jen u nás, se odehrávají i v několika různých prostředích a terénech, během jednoho výjezdu. Avšak výjezd hasičů je podobný výjezdům ostatních složek, proto jsem zvolil tuto složitou, leč efektivní koncepci, která je vhodná opravdu pro všechny složky. Pro ostatní složky je navrženo vozidlo také proto, aby se snížily náklady na výrobu, z toho důvodu je navržena i varianta jako osobní automobil, aby byly co největší prodeje. Touto koncepcí byli nadšeni jak výrobci, tak i hasiči samotní. Navíc mě kontaktovala italská firma zabývyjící se výrobou a prodejem hasičského vybavení, že by chtěli můj návrh podporovat a prodávat v Itálii. A hydropneumatické odpružení používají i francouzské tanky, a ty nejezdí jen po asfaltu.
Je důležité zdůraznit, že tato konkrétní varianta je určena pro zásahy u dopravních nehod, které kladou vysoké nároky na techniku.
Rád přijmu konstruktivní kritiku, ale opravdu konstruktivní.
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "Aleš J (Auto.cz)"
7. 9. 2008 21:18
Re: Odpovědi
Díky, já jsem ten detailnější článek prolétl rychle tak jsem to patrně minul. Proč se ptám...jestli to je opravdu polovina vozu (2600 mm), mate mě tento obrázek [odkaz] . Proporčně to je totiž zhruba 180 cm, proto mi to přišlo zvláštní.
neregistrovaný "otech"
7. 9. 2008 21:25
Re: Odpovědi
Aleši, Aleši, Aleši...
neregistrovaný "otech"
7. 9. 2008 21:35
Re: Odpovědi
opět vtipná vložka, omlouvám se všem jenž komická nepřišla, jinak je mi líto, ale musím se zde přítomným Alešem souhlasit. Ve schématu buď dochází ke značnému zkreslení, anebo mají figury ve voze cca 260 - 270 cm, přeji hezký večer.
neregistrovaný "JanLibra"
7. 9. 2008 21:48
Re: Odpovědi
Bohužel nevím, odkud jste onu ložnou plochu měřili. Ale:za 1.: Verze sanitky se liší od této hasičské, jak je mimochodem popsáno v onom podrobnějším článku, tím, že dojde k propojení prostoru kabiny a boxu díky odnímatelné přepážce mezi nimi. Navíc za první řadou sedadel je umístěno jen jedno sedadlo, které je otočné s pojezdem, na němž sedí oštřující lékař. Vedle něho leží nosítka s pacientem, či-li ložná plocha začíná již za předním sedadlem.
za 2.: tento pohled je perspektivní, takže zde určitě dochází i ke zkreslení.
neregistrovaný "otech"
7. 9. 2008 21:58
Re: Odpovědi
Jene, jen jste zde potvrdil odpověď, kterou jsem psal přímo Vám, chyba je na mé straně, vycházel jsem z neúplných informací, daných pouze tímto článkem. Z celého srdce se omlouvám za mnou napsanou křivdu adresovanou na stranu Jena Libry, ještě jednou se omlouvám a odpusťte mi, děkuji mnohokrát.
neregistrovaný "Aleš J (Auto.cz)"
7. 9. 2008 22:02
Re: Odpovědi
Díky za vysvětlení
neregistrovaný "honsa"
7. 9. 2008 19:37
dotaz
Ještě bych se rád zeptal, je automobil vymodelovaný v programu Rhinoceros? Děkuji za odpověď
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "JanLibra"
7. 9. 2008 19:41
opět pro Honsu
Ano, model je vymodelovaný v Rhinu, konkrétně 3.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - jurajos
7. 9. 2008 20:06
Re: opět pro Honsu
Rendrujes cez Mental Ray? Textury a materialy su nic moc ale vidim aj HDRI mapu...tak si sa s tym mohol trochu vyhrat. Alebo to nebolo treba?
neregistrovaný "JanLibra"
7. 9. 2008 20:12
Re: opět pro Honsu
Rendry jsou až na dva ze Cinemy,a je pravda, že by to mohlo být lepší.
neregistrovaný "honsa"
7. 9. 2008 20:34
Re: opět pro Honsu
Děkuji za odpovědi. Samozřejmě musím s Vaší reakcí souhlasit. Chápu že automobil nebude jezdit jen po asfaltu nebo jen horským terénem, vycházel jsem ale z předpokladu že určitý druh terénu bude převažovat. Musím uznat že jsem se vyhranil příliš ostře a mnou uvedené příklady nebyly asi tak obecně platné, nicméně na jádru svého komentáře trvám, a to že jedno řešení, které má vyhovovat všemu, bude nutně do určité míry v krajních podmínkách vždy kompromisní. Co se týče použitého 3d programu, musím podotknout, že (a není to jen Váš případ, například i konceptu Lukáše Chlíbka, prezentovaného na těchto stránkách) na výsledku modelu se použití těchto NURBS programů z mého pohledu negativně podepisuje. Samozřejmě modelovat v Rhinu auto není zločin, ale program jako tento je poměrně náročný na vytváření složitějších organických tvarů a hlavně jejich následnou editaci bez použití addonů jako T-Splines apod. Z modelů je vcelku zřetelně patrné použití určitých funkcí programu, které ovlivňují nebo přímo určují tvar některých detailů či ploch, popřípadě detaily prostě chybí a výsledek se spáše podobá objemové 3d skice než finální vizualizaci automobilu. Výsledný tvar pak odpovída autorově představě, ale v kompromisu jeho schopnostem práce v programu.
neregistrovaný "otech"
7. 9. 2008 22:29
Re: opět pro Honsu
Vzhledem k tomu, že moje znalosti spadají též do této disciplýny, o které je zde řeč, a zdaleka nejen do ní, chtěl bych velmi vroucně poprosit autora designu a též tohoto článku o vyslovení se k troufal bych si říci doslova napadení Vašich schopností při práci s modelovacími 3D programy pisatelem "honsou". S přáním prožití příjemného zbytku dnešního večera, předem velmi děkuji za odpověď.
neregistrovaný "JanLibra"
7. 9. 2008 22:58
Re: opět pro Honsu
Přízvěk Honsy nepovažuji za napadení. Připadal by si tak spíše ten, kdo se opravdu provinil. Co se týče programu samotného, vím, že jsou lepší i s mnohem snazším ovládáním. Avšak není vina jen na programu. Moje modelovací schopnosti mají určitě mezery, které bych si rád doplnil. Nicméně popírám slova, že výsledný tvar neodpovídá představě autora, ale možnostem programu. Proporce a tvary jsou, jak jsem opravdu chtěl. Ale také připouštím, že vymodelování některých ploch není úplně přesné, myslím opravdu po stránce vymodelování, ne tvaru. Ovšem připravit dokonalé vizualizace nebyl můj hlavní cíl. Cílem bylo vymyslet dokonalou koncepci. Součástí projektu bylo i zhotovení modelu 1:10, který jsem dělal celý sám ručně. Snažil jsem se, aby vše bylo tak nějak v rovnováze.
neregistrovaný "Mazda"
7. 9. 2008 20:24
Dotaz
Dobrý den, mohl byste mi poslat na email raptile1@seznam.cz vaše icq číslo? rád bych si popovídal ohledně auto designu, zabývám se jím
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "otech"
7. 9. 2008 20:52
hmotnost
Jane, kolik liber váží Jan Libra???
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "otech"
7. 9. 2008 20:59
ahoj
Jane, není samozřejmě problém, abych vznesl také řadu konstruktivních dotazů či krititky, ale jen budete li si to přát, jsem slušný člověk a nemám v ůmyslu zde někoho, nebo něco napadat, přeji příjemný večer a předchozí dotaz berte jen jako žert pro pobavení zde přítomných.

PS - odpovědět samozřejmě můžete
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "JanLibra"
7. 9. 2008 21:25
Re: ahoj
Musim říct , že vaše první zpráva mě opravdu pobavila, aniž jsem si přečetl tu druhou s vysvělením. Takže Jan Libra váží, před večeří, asi 180,779055 liber, podle přepočtu z britské jednotky hmotnosti.
Jinak si rád přečtu Vaši kritiku i názory, proto to tu přece je.
neregistrovaný "otech"
7. 9. 2008 21:42
Re: ahoj
Jene, mohu Vám tak říkat? Velice děkuji za vyčerpávající odpověď jež s pro mne stala zárukou toho, že jste člověk spolehlivý se citem pro detail a navíc Vám nechybí v této době, která je poněkud vymknutá z klobů, toliko potřebný smysl pro humor. Je mi prozatím ctí.