Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Autodopravci upozorňují na problém s německou minimální mzdou

Proti německému zákonu o minimální mzdě, který zahraničním dopravcům komplikuje práci v EU, protestovali autodopravci ze zemí z východu Evropské unie, včetně České republiky.
Zpět na článek
29. 3. 2015 09:47
29. 3. 2015 10:01
29. 3. 2015 10:20
29. 3. 2015 18:56
Avatar - petrumr
29. 3. 2015 09:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
29. 3. 2015 10:01
Nemecka klasika
Tohle je v Nemecku standardni chovani. Nemci jsou hrozne proevropsti dokud EU umoznuje jejich firmam podnikat po cele Evrope a tim roztacet nemeckou ekonomiku, co se tyce druhe strane mince a sice, ze stejna EU umoznuje podnikat zahranicnim firmam v Nemecku tam uz tak velke nadseni nepanuje.
Rozbalit vlákno
2
30. 3. 2015 06:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 3. 2015 08:25
Re: Nemecka klasika
Kazdy stat ma jinou konkurencni vyhodu. Pro staty z vychodu Evropy jsou to prave nizsi mzdove naklady. Kdyz jim ji seberou, tak nebudou konkurenceschopni. Rumun bude Nemci tezko konkurovat kvalitou svych aut.
29. 3. 2015 10:20
jedna se
o ochranu trhu. v nemecku i rakousku jsou ridici placeni podle kolektivni smlouvy. neni proto mozne, aby kazdy dopravce platil jinak - obrovska firma musi platit stejne, jako garazova firma s jedinym autem. je to drazsi, ale ridici vi, co muzou cekat. u nas je v tom dzungle a 95% firem plati jen minimalni mzdu. k tomu davaji priplatky, ale ne diety. dietu se totiz musi vyplacet, i kdyz auto stoji treba 3 dny na ruske hranici a nevydelava. prototo firmy ruzne maskuji. pro nemce je to tedy vyhodne, kdyz zamestnaji nase dopravce - je to levnejsi. ovsem nemeckej dopravce si ani nevrzne. to opatreni je nutno brat, jako pokus o ochranu vlastnich zamestnancu, jakousi formu cla na praci. mam s tim zkusenosti z dob, kdy jsem jezdil do ruska.- 3 dny na hranici, 3 dny na celnici, 2 dny na vykladce, 2 dny prazdnej (zadara) do polska nakladat. dohromady 10 dni, kdy jsem dopravci nevydelalani korunu, presto by mi musel platit stavnaty diety. resili to procenty z, pro firmu, vydelane castky. nutili nas tak jezdit a ne stat nekde za bukem a kasirovat diety.
Rozbalit vlákno
0
29. 3. 2015 10:51
Likvidační ?
Jistě, když se zavedlo mýto bylo to likvidační, teď to bude taky likvidační. Kecy. I tak zůstane dost peněz a řidič alespoň dostane nějaký kačky navíc. Dopravci mají dost peněz. Ne že né. Jak jinak si lze vysvětlit, že pro volvo i scaniu byl rok 2014 co se týče prodejů kamionů super a prodejci pomalu nestíhali objednávat.
Rozbalit vlákno
7
29. 3. 2015 13:10
Re: Likvidační ?
Je to divné, mzda 8.50,-€ na hodinu je likvidační? Já to furt nechápu. Kolik jim platí, opravdu dvě eura dvacet? Jakej blázen by za to jezdil kamionem do zahraničí? O kolik levněji nabízejí své služby Češi od Němců, že by je průjezdy Německem vyššími náklady likvidovaly? Spíš se mi zdá, že chtějí rychle bohatnout a zisk je něco jako tabu, kterého se nelze dotknout, a když, tak ho jen navýšit.
29. 3. 2015 13:57
Re: Likvidační ?
Ridici nemaji pevne danou mzdu, ale pevny zaklad a k tomu ruzne diety, priplatky, odmeny za spotrebu atd. Pokud musite navysit mzdu kazdemu ridici, co projede nemeckem, pak to muze byt likvidacni.
Zbohatnout na doprave lze, ale trva to pomerne dlouho, pokud je do toho zamotany leasing na kamion, je to jeste horsi. Dale staci nehoda a mate na nekolik tydnu odstaveny kamion, sehnat dobreho ridice je v dnesni dobe spise zazrak, neni to uplne jednoduche.
Dalsi veci je samozrejme to, ze nikdo si nechce ukrajovat ze sveho zisku jen kvuli nejakemu urednimu rozhodnuti.
29. 3. 2015 18:25
Re: Likvidační ?
Taky by mě zajímalo jak to může být likvidační... Německá firma veze náklad z místa A do místa B a řidiči vpoho zaplatí, východní firma veze stejný náklad! Ale stejná(ve skutečnosti stejně menší) mzda je pro ni likvidační? To vypadá, že je někde chyba nejspíš u ředitele té východní firmy.
Avatar - S8
29. 3. 2015 18:56
Re: Likvidační ?
Je to jednoduché - přeprava je nasmlouvaná za určitou cenu, tu nelze navyšovat. Auto z východu má dražší přistavení na místo apod., což vylepšuje nižšími mzdovými náklady - výsledný mix. zajistí východní firmě zakázky na úkor místních.

Navýšení mzdy pro východní firmu je likvidační v tom smyslu, že nebudou konkurenceschopné proti domácím (ceny aut a ostatní náklady jsou cca stejné). Východní řidič přijde o práci.

Východní řidič má ale vidinu, že se nechá zaměstnat u Německé firmy a zbohatne, jenže neumí většinou jazyk. Navíc by se musel přestěhovat do Německa, protože dojíždět na víkendy domů je utopie. Pokud se přestěhuje, bude mít vyšší životní náklady a zvýšená mzda mu na stejnou životní úroveň nebude stačit.

Řidič je šťastný, jak jsou na něho ti Němci hodní.......a bude si to říkat až do chvíle kdy umře hlady.
30. 3. 2015 06:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - wakantanka
30. 3. 2015 09:32
Re: Likvidační ?
Mám taký pocit, že toto opatrenie nie je namierené apriori na vozidlá tranzitujúce cez Nemecko (aj keď ich do toho zahrnuli) ale skôr na flotily východoeurópskych kamiónov, ktoré jazdia tzv. kabotáž v západnej európe, domov chodia raz za rok na STK a vodičov vozia na turnusy. Samozrejme ich platia podľa východoeurópskych zvyklostí, teda podrážajú cenu práce domácim zamestnancom.
30. 3. 2015 09:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 3. 2015 16:14
ze nemecka demokracia ...
Zapad si urobil na vychode EU lacne priemyselne parky.
Co keby museli zacat nemecke firmy platit tymto zamestnancom aspon minimalne mzdy a viac? ;-) ;-)
Rozbalit vlákno
4
30. 3. 2015 06:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - wakantanka
30. 3. 2015 09:33
Re: ze nemecka demokracia ...
A čo im platia? Ako im platia? Pouč nás trochu.
30. 3. 2015 09:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 4. 2015 22:45
Re: ze nemecka demokracia ...
Nemecka kvalita je neskutecna :-) o auta se staraji vice jak o sve deti >:D jsem rad ze mam auto odtam
15. 4. 2015 01:09
Pro návrh německa
Mě se líbí jak se všichni dušují že je to likvidační pro naše firmy ale to že jezdí za německé ceny a lidem dávají méně a mastí si kapsy ti naši páni podnikatelé. Jen ať to zavedou po celé evropě aspoň nás ti vydřiduši nebudou moc okrádat a stát by za tím taky měl stát vždyt daně jim s toho také půjdou a mnohem větší než s těch ubohých zakladních platu co nám davají a držím v tomto palce němcu ať vše vyhrají a ti naši ubožáci co na to nemají ať si ty své firmy zavřou těch určitě škoda nebude .
Rozbalit vlákno
0