prakticky absolutní vyrovnanost D3. Pro nás je potěšitelné umístění škodovky, hlavně ve srovnání s koncernovým souputníkem Seatem a také tradiční německou značkou Opel. To je na :yes:;-)
Na palec to je, i když... zrovna vítězství v kategorii životní prostředí mě moc nebere a slušná známka z bezpečnosti je pro mě záhadou (nejprodávanější Octavia je jedno z posledních aut ve třídě se čtyřma hvězdama). Obecně nemám v ta čísla moc důvěru.
V čísla nemáš důvěru proč? Že nemají kvůli metodě sběru dat (dotazník, vzorek) vypovídací hodnotu nebo že jsou podána účelově? Osobně si moc neumím představit způsob, jak dostat čísla objektivněji, chci-li hodnotit kategorie jako image značky nebo spokojenost zákazníků. Tvrdá data v kat. síla značky jsou jasná, ostatní musí obstarat dotazník. Co se bezpečnosti škodovek týká, hodnotí se celá značka nejen octavie, snad každá značka má v akt. portfoliu nějaký starší model. ;-)
P.S. Při pohledu na výsledky Renaultu nebo Fiatu celkem chápu, že v ta čísla "obecně" nemáš důvěru. :-);-)
Myslel jsem čísla o bezpečnosti, dojmy a pocity Němců ze síly značky mě zase tolik nezajímají - možná až na tu spokojenost majitelů. Ale pokud je i bezpečnost dotazníkové kritérium, tak to lecos vysvětluje a můžu ten sloupeček s klidným srdcem zapomenout.
Pokud namátkou vyberu Opel - 2.4, Škoda - 2.5, Mini - 3.0, Renault - 3.2, Land Rover - 3.2, Fiat - 4.0, Smart - 4.5... tak z toho nejsem schopen poskládat nic objektivně smysluplného.
Pak jsme zpět u toho, že těm číslům moc nevěřím. Abychom se vyhnuli Renaultu a Fiatu u kterého zřejmě cítíš nějakou kontroverzi... v čem je Opel tak dobrý? V čem je Mini špatný? Pokud řekneš že je to malé auto.. v čem je špatný Land Rover?
Bezpečnost se hodnotí v rámci celé značky, vybavení aktivními a pasivními bezpečnostními prvky (což je objektivně zjistitelný údaj), jak poznamenal kolega výše.
Tedy objektivně má Land Rover méně prvků aktivní a pasivní bezpečnosti než Škodovka? Méně airbagů a asistenčních systémů? Možná za tím nějaká smysluplná metodika je, ale na první pohled mi to přijde pochybné.
Škodovka má jako hlavní model čtyřhvězdovou Octavii, která v základní výbavě nemá ani ESP. U pětihvězdového Roomsteru se také řešily celkem vážné problémy (přetržení elektrovedení a následná neaktivace zádržných systémů, což automobilka odmítla řešit svolávačkou). Nechci to zbytečně dramatizovat, ale určitě u mě Škoda nemá image nadprůměrně bezpečné značky a zajímalo by mě, co za tím hodnocením stojí.
Možná takový ten slogan, kdy někteří a to i němci, dělají ze Škodovky druhé "Volvo". Už jsem se s tímto názorem laiků setkal. Ona ta přední maska, tvar Octavie trochu podobný Volvu, by v některých tento falešný dojem zanechat mohla a pak se tady vyjeví dotazníky... a je to na světě.
Po zkušenosti z Auto.cz, kde se pod články o Renaultech vždy koná slet Anti Renault Fans, docela věřím tomu, že se v průzkumech hodně těchto fans vydává za nešťastné majitele Renaultů. >:-[]
A pak je tady taky tá francouzská rebelie, která bude asi vlastní i majitelém Renaultů. Místo, aby slušně závadu nahlásili a pak poděkovali za její odstranění, tak začnou zakládat AntiRenault weby a zdarma šířit myšlenku o bájném světě bez francouských aut. >:-[]
Ale z druhé strany, ani redaktoři nejsou bez svých osobních postojů a jak se v redakci sejdou spíš koncernisti, tak to moc renaultovská redakce nebude, tím nemyslím konkrétně auto.cz;-)
>:D >:D >:D upravený a vyladěný inženýry ze Švédska... já se těším, až tam přijdu a stejně jako tenkrát na Tempu v Litoměřicích ho spatřím - bílého krasavce, auto tak nádherné, že i já (tehdy ještě bez řidičáku a o auta se absolutně nezajímající) jsem se zamiloval...
Jistě, a hlavně prověřeno léty provozu, čili spolehlivé.... Plus pohodlí alá Volvo a všechny možné i nemožné bezpečnostní prvky a asistenty v základní výbavě...
Musím říci, že mě to velmi mile překvapilo, jde vidět, že němci upřednostňují svojí značku, to chápu i když fandím japoncům, kteří jsou na tom také dobře. Jde vidět, že značky jako Hyundai, Kia, Fiat, Renault, Peugeot na tom nejsou oprávněně dobře a s kvalitou a spokojeností si v německu neškrtnou. Samozřejmě u čechů by to vypadalo asi opačně - bohužel, tady platí jen cena a né kvalita. :no:
Tato štatistika je asi taka sranda ako ked sa pýtam kamošou ako sú spokojný zo svojim autom.
Otázky:
Si spokojný s tvojim auto?
``Jasne je super dal by som mu plný počet.``
A kazí sa ti?
``Nie ved je to dobre auto.``
A mal si uz niečo na nom pokazené?
``Nič iba také bežne veci ako tlmiče,nápravu,brzdy,dve turba,sem tam neaka elektrika,a ešte zopár drobnosti.``
Ale si spokojný?
``Jasne znova by som si ho kúpil ved je dobre.``
A potom ver takejto štatistike.Tisíc ludi ,tisíc názorov.
Asi tak nějak. Jak se zeptáš některých spokojených majitelů s čím a za kolik byli v servisu se svým autem, tak ti jde hlava kolem a přestáváš chápat, že jsou spokojení. A mám pocit, že je teno fenomén hodně u majitelů VW a Škody, u fr. značky to jsou většinou jen nadávky na šmejdy.
Příkladem budiž např. vadné stahovačky oken, kdy jak v Renaultech tak VW se lámal tentýž plastový díl, zatímco na to nadávali jen u Renaultu a u VW nad tím majitelé, které znám, mávli rukou.
Ale shrnuto... jakékoliv hodnocení spolehlivosti je dost těžké a často jednostranné.
Náhodou, sice jsem letos do Feldy nasypal asi 30 000, když vyhořel startér a my jeli z hor bez zastávky bo bysme to už nenahodili, když se mi za jízdy vysypal alternátor nebo se vysypal kloub v poloose, ale přesto bych řekl, že jsem s tím autem spokojený... dovezlo mě vždycky kam jsem chtěl, má skvělý sedačky a pro začínajícího řidiče je těch 47kw víc než dost. Na rozježdění super auto, naučilo mě pečlivě plánovat předjíždění a navíc to je moje první auto... a to, že předchozí majitelé (táta, máma, sestra) trochu kašlali na servis, to je holt daň, kterou teď platím já... ale skoro půlka auta už je z nových dílů >:D
Ale u rendliku jsou nadavky na tyhle smejdy ale zcela opravnene. Prave v tom je ten rozdil. I u toho meho japonskeho supliku se stale neco se**. Dnes mi treba (112tisic km) praskla poprve zarovka u osvetleni poznavaci znacky. Hruza! >:D
Je přirozené,že v Dojči je takovýto stav.Preferují své značky. Od 20 místa dolů je to jako když si jdete koupit k Vietnamcovi origoš Adidas.Máte za levnější peníz stejný počet proužků ,akorát se vám dřív rozsypou. >:D