Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Automobilka Opel loni zvýšila prodej na evropském trhu

redakce AUTO.CZ

Německá automobilka Opel v loňském roce zvýšila prodej na evropském trhu o tři procenta na 1,076 milionu vozů. Její tržní podíl tak stoupl na 5,74 procenta, tedy na nejvyšší úroveň od roku 2011.

Opel, který je součástí největší americké automobilky General Motors (GM), se v minulosti dostal do existenčních problémů. GM tehdy uvažovala o jeho prodeji, nakonec se ho ale rozhodla restrukturalizovat vlastními silami. Tato restrukturalizace zahrnovala propouštění zaměstnanců i zavírání továren.

Loni generální ředitelka GM Mary Barraová slíbila Opelu nové investice. V listopadu oznámila, že Opel do konce tohoto desetiletí zahájí ve své továrně v německém Rüsselsheimu produkci nového sportovně-užitkového vozu. Navíc investuje 500 milionů eur (téměř 14 miliard Kč) do výroby motorů.

"Opel má pro GM velký strategický význam," prohlásila Barraová během listopadové návštěvy v Rüsselsheimu, kde má Opel ústředí. "Tyto dodatečné investice pomohou značce znovu zazářit a přispějí k dalšímu posílení naší pozice v Evropě," dodala.

redakce AUTO.CZ