Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Automobilka Seat se loni po šesti letech ztrát vrátila k zisku

Španělská automobilka Seat loni poprvé od roku 2008 vykázala zisk. Čistý zisk činil šest milionů eur (162,3 milionu Kč) ve srovnání se ztrátou 66 milionů eur předloni.
Zpět na článek
17. 3. 2016 16:31
17. 3. 2016 17:19
17. 3. 2016 17:49
18. 3. 2016 14:19
18. 3. 2016 15:25
17. 3. 2016 16:35
17. 3. 2016 17:03
17. 3. 2016 19:30
17. 3. 2016 23:58
18. 3. 2016 15:26
17. 3. 2016 15:53
Seat?Proč?
Vidím to jako záchvěv....Ta značka nemá budoucnost...Sojí jen na jednom modelu a to Leonu. SUVčko je nezachrání, protože to nabídnou postupně všichni v VWgroup. A nevím proč by měli zákazníci koncernu kupovat Seat, když mají VW a nebo levnější klon Škodu. Tak jako skončila Lancia-moc značek u FCA, tak skončí Seat. A továrny využijí pro expanzi Audi, VW, Škoda.
Rozbalit vlákno
18
17. 3. 2016 16:31
Re: Seat?Proč?
Kecáš naprosté kraviny. Seat si loni koupilo 400 000 lidí a vůbec nevadí, že ty nevíš, proč! >:D >:D >:D
Ale trochu ti napovím: Seat si lidi kupují hlavně proto, že díky svému jižansky laděnému designu nepůsobí tak konzervativně jako Škoda a tak nudně jako VW a navíc má sportovněji naladěný podvozek, aby jezdil agilněji. :-! Seat si proto kupují hlavně lidi, kteří mají z koupě auta radost, jsou emocionálněji naladění a užívají si jízdu (obrovský počet uživatelských recenzí na mojeauto.cz je toho jasným důkazem :-) )
P.S. Podstatná výhoda koupě Seatu v ČR je i ta, že auta této značky jsou mnohem méně ohrožena krádežemi, než Škoda a VW a že nestojí na každém rohu, jako škodovky :-) :yes:
17. 3. 2016 16:41
Re: Seat?Proč?
Klidně se můžu mýlit, nebo nemusím :-)
Seat mi přijde stejně nudný jako celé VW.
Všechno se krade míň než Škoda a VW. Kdo chce koncern ten to neřeší.
400tis je na mainstream značku málo.
17. 3. 2016 17:19
Re: Seat?Proč?
Jižansky laděný design??? Ty musíš být teda skutečně věrný fanda koncernu. Seat je už nějaký ten pátek stejnou šedí jako celej koncern. Bohužel ovce vyžadují šeď a dnešní svět se touto cestou ubírá. Sportovně laděný podvozek má leda Cupra a FR. Seat o emocích není, ostatně už i firemní slogan "auto emocion" předělali, aby nepůsobili trapně.
17. 3. 2016 17:49
Re: Seat?Proč?
Takže mi jako fakt chceš tvrdit, že když vedle sebe postavíš nejnovější generaci Leonu a Golfu, tak že ten Španěl nevypadá mnohem emocionálněji a sportovněji?! >:D >:D >:D Výborné prodejní výsledky současného Leonu i Ibizy jasně dokazují, že právě současný ostrý designový styl Seatu se zákazníkům této značky trefil do noty (na rozdíl od beztvarých a přehnaně zaoblených karoserií Leonu II/Altey/Toleda III a Ibizy III.
P.S. Firemní slogan by bylo to poslední, co bych jako potenciální zákazuník řešil, mě zajímají ta nabízená auta. ;-)
18. 3. 2016 14:19
Re: Seat?Proč?
To Leon klesl s designem tak hluboko, že už si pro porovnání bereš tu největší nudu nejen od koncernu? Výsledky si mohou dokazovat co chtějí. Nic to nemění na tom co jsem psal. Bůček a pivko se taky prodávají pořád a výborné prodejní výsledky to taky dokazují....
18. 3. 2016 15:25
Re: Seat?Proč?
Pro srovnání s Leonem neberu Golf proto, aby byl vidět co nejmarkantnější rozdíl, ale proto, že tady jeden z diskutérů Seat permanentně "zavírá" jako zbytečnou značku. Takže se mu snažím vysvětlit, proč je třeba Leon pro koncern velmi důležitý na srovnání s jeho designově nudným sourozencem. Tož vše! :-)
19. 3. 2016 10:18
Re: Seat?Proč?
Design auta je čistě subjektivní věc. Ne každej má rád extravagantní auto a Leon je mezi koncernovými auty pro spoustu lidí zajimavější a trochu vybočující z tebou zmiňované koncernové šedi. Proto se mu podle mého názoru daří, nehledě na to, že má o něco přívětivěji nastavenou cenovou politiku, vzhledem k pozici automobilky Seat v koncernu. To jak je automobilka úspěšná dokazují právě zisky z prodeje a jelikož se Seat koncečně trochu zvednul a jeho prodeje rostou, zjevně se mu daří. Tečka. Nikdo nehaní tvoje oblíbené značky aut, ale nechápu, proč se hanlivě realizovat pod článkem o prodejních úspěších automobilky Seat. Tady na foru je spousta článků, kde můžeš na koncern kydat hnůj oprávněně ;)
17. 3. 2016 16:33
Re: Seat?Proč?
Trochu si protiřečíte. SUV podle Vás značku nezachrání protože ho mají všichni ve VW Group. Ale hatchacka nebo kombíka v C segmentu má také celý koncern a přesto se Leonu daří. Takže já držím Seatu palce, jen zrychlit uvádění nových modelů na trh.
17. 3. 2016 16:35
Re: Seat?Proč?
Přesně tak, máš naprostou pravdu! :-!
17. 3. 2016 16:41
Re: Seat?Proč?
Ano, daří se jen a jen Leonu ničemu jinému.
17. 3. 2016 17:03
Re: Seat?Proč?
Opravdu?
A co Alhambra druhé nejprodávanější velké MPV v Evropě na které nestačí ani Ford, ani Renault ani další výrobci?
A Ibiza na 10 místě prodejů v Evropě na konci životního cyklu s podobnou úrovní prodejů jako Citroen C3 rozhodně také není propadák, prodává se víc než modely daleko větších automobilek (i20, Rio, Micra, Mazda2, Punto).
17. 3. 2016 19:13
Re: Seat?Proč?
A to má jako být Ibiza soupeřem Ria, Micry, Mazdy2? To jsou typy aut které nejsou pro HK, Nissan ani Mazdu stěžejní. A obstarožní Punto k tomu >:D Citroen to je kapitola sama pro sebe....Velké MPV není zrovna třída, do které by se automobilky zrovna hrnuli....tam je snad každý nový model událostí století >:D
17. 3. 2016 19:30
Re: Seat?Proč?
A to má být soupeřem Fiesty, Clia, Pola, Corsy nebo 208 tedy modelů, které mají za zadkem obrovské domácí trhy? Subkompakty nejsou v Evropě stěžejní obecně, stěžejní jsou kompakty a tam se Seatu daří nadmíru dobře. Takže desáté místo v nestěžejní třídě subkompaktů je pro malou automobilku dobrá pozice a těžko uvažovat o nějakém dramatickém zlepšení, nová generace se o jedno či dvě místa jistě posune, víc by byl čirý naivismus.
Velké MPV je zajímavá třída vzhledem k maržím, které se tam realizují, určitě je lepší prodat jednu Alhambru než čtyři Mii.
17. 3. 2016 22:25
Re: Seat?Proč?
Stěžejní není ani kompakt, subkompakt, nebo ultrakompakt. pro každou automobilku je to zisk z prodaných aut. A obávám se, že těch "pár" drobných do kasičky VW nebude stačit. V obou tebou zmiňovaných kategoriích zuří boj, nejen o prodeje, ale i cenový. Alhambra tu nebude věčně.
17. 3. 2016 23:58
Re: Seat?Proč?
Vzhledem k tomu, že se ve Španělsku vyrábí modely třeba i pro Audi a komponenty pro další značky VW, tak VW klidně stačí držet Seat někde kolem malého zisku a zisky mít jinde. Je celkem šumák jestli se bude v Martorellu vyrábět 200 tis. Seatů a 300 tis. Audi nebo naopak nebo 500 tis. Seatů V takto velké firmě je docela jednoduché udělat Seat superziskový nebo naopak superztrátový, stačí nastavit jinak pravidla kontrolingu, tedy speciálně vnitropodnikové ceny, které si jednotlivé divize navzájem účtují a Seat může mít rázem miliardu euro zisku a stejně dobře miliardu euro ztrátu. Záleží jenom na tom, kde (v které zemi) se vyplatí mít zisk nebo ztrátu. Ve výsledku jde o jeden jediný zisk/ztrátu na úrovni koncernu, vše ostatní je nezajímavé. A držet si značku, která je domácí na španělském trhu není od věci, kdyby ji zrušili a nechali tam jen čistou výrobu pro ostatní značky, tak ani Škoda ani VW nedokáží zaujmout stejně silnou pozici na tamním trhu, protože prostě nejsou "domácí".
Proč by tu Alhambra nebyla věčně? Za nedlouho přijede nový Sharan a klidně si vsadím, že vzápětí přijede z něj odvozená Alhambra. Dohromady drží v Evropě přes 50% trhu, byla by hloupost aby takový podíl na trhu relativně dražších aut pustili. Jestli mohou něco zrušit tak je to v první řadě Mii, mizerné prodeje malého auta s mizernými maržemi určitě žádné zajímavé výnosy negenerují.
18. 3. 2016 10:30
Re: Seat?Proč?
Ano východisko vidím v montovně ostatních modelů koncernu. On totiž Seat ani doma není nejprodávanější značkou pár let...
18. 3. 2016 12:49
Re: Seat?Proč?
Myslím, že Seat v poslední době potenciál má. Svoje zájkazníky měl v minulosti a má je i teď. Výhodou je, že v koncernu je daná jasná hierarchie, takže si ne všechy vozy mezi sebou konkurují. Seat byl a pořád je emočnějším a sportovnějším autem. Ne každý ale chce v dnešní době sporťák, který praští do oka a vypadá jako z batmana. Leon je povedeným autem, kde je v interiéru německá strohost, ale karoserie je zábavnější než třeba u octavie nebo golfu, což je samozřejmě subjektivní. Ale myslím si, že v koncernu si téměř každý svoje auto najde, pokud není vyloženě anti VW. Seat nikdy nebude špičková světová automobilka, ale ani se tak netváří a svoje zákazníky si minimálně drží, takže bych úspěchy v dnešní době jako poslední záchvěv nebral. Já mu jakožto spokojený majitel Seatu Leon fandím a to šla ještě před rokem automobilka Seat úplně mimo mě.
18. 3. 2016 15:26
Re: Seat?Proč?
Naprostý souhlas! ;-) :yes: