Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Automobilky navrhly EU zdanění aut podle emisí škodlivin

Výrobci automobilů z evropských zemí sdružení v asociaci ACEA vyzvali tento týden Evropskou komisi a vlády jednotlivých států unie, aby zavedly systém daní pro automobily podle množství emisí CO2 nebo podle plnění výfukových emisních norem Euro.
Zpět na článek
23. 3. 2008 07:14
neregistrovaný "Marccoo"
23. 3. 2008 16:26
neregistrovaný "Bench"
23. 3. 2008 21:42
neregistrovaný "Marccoo"
24. 3. 2008 06:48
neregistrovaný "Marccoo"
23. 3. 2008 08:23
23. 3. 2008 11:32
23. 3. 2008 11:35
23. 3. 2008 15:31
neregistrovaný "mates"
23. 3. 2008 13:03
23. 3. 2008 15:09
neregistrovaný "Bench"
23. 3. 2008 18:03
neregistrovaný "136L"
23. 3. 2008 21:01
neregistrovaný "camillator"
23. 3. 2008 21:44
neregistrovaný "Bench"
23. 3. 2008 21:30
neregistrovaný "Whill"
23. 3. 2008 21:45
neregistrovaný "Whill"
23. 3. 2008 21:56
neregistrovaný "Bench"
23. 3. 2008 22:10
neregistrovaný "Whill"
23. 3. 2008 22:23
neregistrovaný "Bench"
23. 3. 2008 22:57
neregistrovaný "Whill"
23. 3. 2008 23:13
neregistrovaný "Bench"
23. 3. 2008 23:22
neregistrovaný "Whill"
23. 3. 2008 21:50
neregistrovaný "Bench"
23. 3. 2008 22:16
neregistrovaný "Whill"
23. 3. 2008 22:32
neregistrovaný "Bench"
23. 3. 2008 23:17
neregistrovaný "Whill"
23. 3. 2008 23:28
neregistrovaný "Whill"
24. 3. 2008 14:01
24. 3. 2008 16:09
neregistrovaný "Whill"
25. 3. 2008 11:40
24. 3. 2008 22:29
24. 3. 2008 22:36
24. 3. 2008 23:53
25. 3. 2008 07:08
25. 3. 2008 11:58
25. 3. 2008 12:33
neregistrovaný "REKill"
neregistrovaný "Marccoo"
23. 3. 2008 07:14
Co dodat
plně stím souhlasím :yes:
Rozbalit vlákno
6
23. 3. 2008 15:37
Re: je to pokrytectvi
Tato planeta nema dlouhodobe na to, aby miliardy lidi provozovaly miliardy spalovacich motoru - to je fundamentalni fakt. Vse ostatni jsou zabomysi spory. Zda jsou ta auta nova nebo stara, to je spor mezi prodejci novych a ojetych a jejich zajmy. Starsi auto ma typicky +/- stejnou spotrebu, trochu jine slozeni vyfukovych plynu, ale skodlivy efekt NOx a sazi je hlavne lokalni ve meste, ne globalni na planete. Vyhazovat auta po 3 letech a proces jejich zrychlene vyroby a recyklace (v lepsim pripade) ale tento kladny efekt novych aut spolehlive zrusi. Jedina sance je jaderna fuze a elektrina, nikoliv ubohe napady evropskych Bursiku, kteri uz me zacinaji lezt docela na nervy.
neregistrovaný "Bench"
23. 3. 2008 16:26
Re: je to pokrytectvi
Souhlasím, i když zrovna v globální vliv automobilové dopravy moc nevěřím. Ale pokud nějaký je, rozhodně proti němu nelze bojovat neustálým vyráběním nových aut a sešrotováváním starých.

Jinak občas mi trochu připadá, jako by bylo vlastnictví staršího auta něco jako špatná charakterová vlastnost, která se musí co nejvíce potírat. ;-)
Avatar - T613
23. 3. 2008 16:47
Re: je to pokrytectvi
Kdyby to chlapci mysleli vážně, tak především začnou potírat kontinentální leteckou přepravu, a masivně podporovat výstavbu rychlodrah. Jde jen o vytřískání maxima peněz a úlitbu současné módě.
neregistrovaný "Marccoo"
23. 3. 2008 21:42
Re: je to pokrytectvi
S tímto taky souhlasím,dálnice napráskaný kamiony a dráhy jezdí prázdný.Letecká doprava to stejný.
Avatar - T613
23. 3. 2008 22:05
Re: je to pokrytectvi
S nákladní vlakovou dopravou je to ošidné. Pokud chceš něco přepravit, musíš si objednat náklaďák, aby to dostal na nádraží, a pak vyplnit papíry i tam. Kdyby tenhle svoz zajišťovali dráhy, hned by měli více zákazníků.
neregistrovaný "Marccoo"
24. 3. 2008 06:48
Re: je to pokrytectvi
Oni ho zajistí,když potřebuješ,ale ta cena :no:
Avatar - T613
23. 3. 2008 08:23
EU a daně
Zdanit! Zdanit! Nějak z těch lidí ty peníze na zemědělství a deseti tisíce úředníků dostat musíme! Zalepíme si díru v rozpočtu a ještě nás lidé budou plácat po zádech jací jsme kujóni a borci! Z cizího krev přeci neteče! Proč bychom zvýhodňovali vozy s minimálními emisemi jako jsou hybridy, LPG, CNG, H2 a jiné, vždyť z toho bychom nic neměli. A museli bychom se nedejbože reformovat! Takže já říkám zdanit!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ondore
23. 3. 2008 11:32
Re: EU a daně
Absolútny súhlas! Navrhujem doplniť dane o:
- daň z vlastníctva motorového vozidla
- daň ak motorové vozidlo nevlastníš
- daň zo státia, prestojov a pomalého pohybu, ak auto ide menej ako 20km/hod.
- daň z pohybu pre rýchlosti do 85km/hod.
- všetko ostatné sa blíži vzletovej rýchlosti, takže nastupuje daň z preletov v nízkych výškach >:D
Avatar - T613
23. 3. 2008 11:35
Re: EU a daně
Zapomněl jsi ještě daň na vylučování skleníkových plynů z těla člověka. Spočítal bych množství za den, to by bylo peněz
neregistrovaný "mates"
23. 3. 2008 15:31
Re: EU a daně
:yes: :yes: :yes: Obema, Ondoremu i Tatrovce :yes: :yes: Jak rika jeden muj kamos, to by clovek vyblil vic, nez kdy sezral.
23. 3. 2008 13:03
zdanění
Nejlépe se "zdanění" starého auta projeví při nehodě :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Bench"
23. 3. 2008 15:09
Zdanění?
Co je divného na tom, že v nových členských státech EU mají dvakrát starší vozy než ve starých? >:D Až u nás budou platy srovnatelné s německými, tak bude také skoro každé auto nové a ne nějaká ojetina z Německa, jak to je teď. Nechápu, jak si někdo může myslet, že zdaněním starých aut se výrazně sníží jejich počet na silnicích ;-\
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "136L"
23. 3. 2008 18:03
něco za něco
Mám platit daň, proto, že mám starší a méně či spíše vůbec ekologické auto? Fajn. Ale chci vidět, že se za ty prachy něco dělá. Za všechno platíme daně, ale nikde ty pěnize nejsou vidět. Nemůžu přece platit za nic. Přijdu do obchodu, zaplatím a dostanu zboží. To je v pořádku. Tak očekávám, že pošlu Bursíkovi "výfukovné" a on tu sumu na něco ekologického použije. Ale ne, že postaví v Praze park s 50 novými stromy, aby se měl kde procházet, to mě je k ničemu. Chci akce a výsledky globální, když znečišťuji globálně. Když se za to třeba rozšíří ekologicky pracující Temelín a potlačí se nesmyslné pálení uhlí, proč ne. Když někdo zařídí aby zmizeli smradlavé a pomalé kouřící avie, liazky, karosy a další stroje v dezolátním stavu, proč ne. Ale aby se nic nezměnilo a já posílal peníze? To bych platil za nic.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "camillator"
23. 3. 2008 21:01
camillator
Zdanění automobilů podle emisí rozhodně ! A když se s tímto návrhem automobilky tak ohánějí tak rozhodně také zavést odpovídající SI jednotku pro posouzení "ekologičnosti automobilu" asice jakjinak než měrné emisní zátěže - tzn. CO2 na kilogram pohotovostní hmotnosti vozidla !!!!! Pro automobilky tudíš jednoznačná výzva a motivace - vyrábět konečně cenově co nejpřístupnější vozy se špičkovým poměrem užitnost / materiální náklady, tak jako to už umí Indická Tata. Jen tak dál, souhlasím - ať žije evropská impotence !
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Bench"
23. 3. 2008 21:44
Re: camillator
SI jednotka ekologičnosti vozidla? Výborný nápad >:-[] >:-[] :yes: A jako jednotku bych zvolil 1 bruselský úředník ;-)
neregistrovaný "Whill"
23. 3. 2008 21:30
Výroba stále dalších a dalších aut
Všechno má svá pro a proti. Zdanění podle emisí je určitě jedna z možností, jen doufám, že to někdo zase nazkrouhne jen na CO2. Mě jen děsí množství nově vyrobených aut, které ročně vyjede na vozovky ...hlavně představa, jaká asi musela být energetická náročnost jejich výroby. O kolik je pak globálně ekologičtější Frantův nový Prius oproti Honzově osmileté Bravě 1.2?
Rozbalit vlákno
16
Avatar - T613
23. 3. 2008 21:34
Re: Výroba stále dalších a dalších aut
Ono je vcelku legrační představa, že lidi chtějí jezdit v 15letých autech. Tohle si může myslet jen.. Taková je tady prostě kupní síla. Takže se prodeje nových aut nezmění.
neregistrovaný "Whill"
23. 3. 2008 21:45
Re: Výroba stále dalších a dalších aut
Nějak jsem teď nepobral, na co reaguješ :-) Nemluvím o kupní síle nebo o tom v čem lidé chtějí jezdit. Moje závěrečná, skoro až řečnická otázka byla o ekologické zátěži řekněme 8 let starého auta s benzínovým motorem malého objemu, které může ještě další roky sloužit, oproti zbrusu nové funglovce, kterou si někdo kupuje třeba každé 2 roky a tedy ji pro něj musí znovu a znovu vyrobit. Jaká je mezi těmito dvěma případy asi potom ekologická bilance?

//EDIT: Teď mi došlo, že ti asi šlo o ten návrh zdanění... to potom souhlas...
neregistrovaný "Bench"
23. 3. 2008 21:56
Re: Výroba stále dalších a dalších aut
V obou případech je podle mě ekologická zátěž naprosto stejná. Je totiž důležité si uvědomit, že když se auto vyrobí, tak bude jezdit třeba dalších 20 let. Já s ním budu jezdit třeba prvních 5 let, ale až ho prodám, tak s ním bude jezdit zase nějaký Franta odjinud. Nebo snad znáte případy, kdy by někdo při pořizování nového auta nechal svoje staré provozuschopné auto prostě sešrotovat?
neregistrovaný "Whill"
23. 3. 2008 22:10
Re: Výroba stále dalších a dalších aut
Tak jistě, tohle je mi samozřejmě jasné. Šlo mi spíše o to, kdy nastává ta hranice adekvátní "nutnosti" koupě nového vozu. Čím lépe se budeme mít a čím častěji budeme svuj soukromý vozový park obměňovat za nová auta, tím více po nich poroste poptávka a automobilky jich více vyrobí... tzn. poroste rovněž ekologická zátěž. Jde mi totiž o tu věc, že když se dostaneme do fáze, kdy průměrné stáří vozidla bude třeba 4 roky, zda touha po tom mít "zase" nové auto pak již z hlediska ekologie nebude kontraprodiktivní.
neregistrovaný "Bench"
23. 3. 2008 22:23
Re: Výroba stále dalších a dalších aut
Já si právě myslím, že z hlediska ekologie je to jedno, protože svět je globální. Porovnávat stáří vozidel v jednom státě je podle mě vytrhávání z kontextu. Jeden stát může mít nízké stáří vozidel, ale ta, co zestárnou, od nich poputují do chudších států. A tam odsud ještě do chudších. Když pak zjistíš stáří vozidel v kontextu celé Evropy, budou ti vycházet pořád stejná čísla bez ohledu na to, jestli já kupuji nové auto jednou za 10, 5, 2 roky. A stejně tak to platí i s tou výrobou - když budu kupovat nové auto co rok, nezvýším tím množství vyrobených vozidel, pouze tím víc nasytím trh ojetin.

Takže když to shrnu, jediné, co má smysl, je zase jenom vyrábět ekologická vozidla. Častější obměna vozů je jenom přesouvání problému jinam, pokud nedochází k sešrotování starých vozidel.
neregistrovaný "Whill"
23. 3. 2008 22:57
Re: Výroba stále dalších a dalších aut
Mno, nějak si nedovedu představit, že častějším obměňováním vozidel se nezvýší jejich počet. Někde ta auta přece musím brát, když je kupuji třeba co 2 roky a ne co 8 jako kdysi. Podle mě už dnes je trh s ojetinami přesycený a zvětšující se trh s ojetinami přece musí souviset se zvětšujícím se trhem s novými vozy. Čím bys ten trh s ojetinami potom zásoboval?

Častější obměna vozů -byť v bohatších státech- pak podle mě ve výsledku vede hlavně k onomu omlazování vozového parku, řekněme v rámci kontinentu. Vidím to ale tak, že exituje hranice, kdy už nákup dalšího nového vozu je ekologicky horší, než ponechání si stávajícího. Ještě je pak možné, že bych si už měl jít lehnout >:D

Pokud jde o výrobu ekologických vozů, a tím k jejich postupnému "zabudování" do širší společnosti (i vrámci ojetin), tak to souhlas, hlavně jde o to, aby ta vozidla byla skutečně ekologická a to po celou dobu svého života, od výroby po (nejlépe) recyklaci. Dnes se bohužel ekologie vozidla měří množstvím vypouštěného CO2, což je v celkovém pohledu na ekologickou zátěž celého auta jako takového, docela legrace.
neregistrovaný "Bench"
23. 3. 2008 23:13
Re: Výroba stále dalších a dalších aut
Samozřejmě že do určité míry častějším nákupem nových vozů celkově omladím průměr stáří aut a zvýším jejich množství, jenom říkám, že to zdaleka není do té míry, do jaké by se čekalo. To omlazení nejvíc se ovlivní, když sešrotuješ ještě pojízdný starý vůz, ne když koupíš nový vůz.

Samozřejmě souhlasím, že je třeba při posuzování ekologičnosti koukat také na výrobu i recyklaci a ne jenom samotný provoz vozu, což jsi psal už na začátku ;-)
neregistrovaný "Whill"
23. 3. 2008 23:22
Re: Výroba stále dalších a dalších aut
Jo, souhlasím, v tom máš pravdu, s tím nákupem nových aut to asi nebude tak žhavé :-)

A když už jsme u té ekologie celého auta, tak tady jsem dnes na vážkách právě u těch hybridů. Lokálně to vzduchu ve městě pomůže, v globálním měřítku ale asi nic moc (baterie apod.). Přesně podle hesla "aby se jedno očistilo, jiné se musí zašpinit".
neregistrovaný "Bench"
23. 3. 2008 21:50
Re: Výroba stále dalších a dalších aut
Chtějí to schválně. Aby mohli co nejvíce zamořovat. To je přece zvrácená touha každého vlastníka staršího vozidla.
Avatar - T613
23. 3. 2008 22:07
Re: Výroba stále dalších a dalších aut
>:-[] :yes:
neregistrovaný "Whill"
23. 3. 2008 22:16
Re: Výroba stále dalších a dalších aut
No, možná by vymizely vyložené vraky - prostě extrémy, které by se pak jejich majitelům už nevyplatilo vůbec provozovat. Pravda bohužel je, že to nic nezmění na tom, že na stavby nám tady budou stále jezdit dávno přesloužilé avie, tatrovky a jiné vehikly, za kterými jsou oblaka dýmu a nikdo nebude mít zájem s tím něco udělat. Zde nastoupí obvyklý, tzv. zájem "vyšší". Bohužel...

Sám mám ten názor, že daňový kolotoč v podání EU je její vlastní zhoubou, ovšem daně na něco vždy byly a budou... otázkou právě je na co... "daně pro daně" netěší nikoho.
Avatar - T613
23. 3. 2008 22:22
Re: Výroba stále dalších a dalších aut
S těmi náklaďáky by stačilo umožnit jejich přestavbu. Zabudování nových motorů apod. Ty malé živnostníky to vyjde mnohem levněji. Respektive nezkrachují
neregistrovaný "Bench"
23. 3. 2008 22:32
Re: Výroba stále dalších a dalších aut
Proti těm úplným vrakům by to asi pomohlo, ale zase kolik jich na silnici jezdí... většinou, když mi něco smrdí pod nos, tak je to nějaké špatně seřízené TDI. Vytlačování starých vraků úplně ze silnic se mi také moc nelíbí. Někdo třeba má "starou šunku" na občasné někde na vesnici. Tam ty emise moc neškodí a jinak by musel mít něco mnohem dražšího.
neregistrovaný "Whill"
23. 3. 2008 23:17
Re: Výroba stále dalších a dalších aut
Každá represe vždycky někoho, kdo zas není ve výsledku až tak důležitý, samozřejmě postihne. Ta jedna popelnice, kterou děda na vesnici nastartuje 2x do roka nikoho nevytrhne, to souhlas. Ale ono těch popelnic u nás jezdí dost i ve městech apod., jen je tak nevnímáme, protože pozoruji, že za šunku je u nás považována 105ka, žigul apod... Ale když si budeš všímat více, tak zahraničních vraků 15 let a víc je tady požehnaně. K TDI se nevyjadřuji, to bychom sem ještě zamotali diskusi diesel X benzín a to bych nerad >:-[]
Avatar - T613
23. 3. 2008 23:24
Re: Výroba stále dalších a dalších aut
Tak ono patnáct let.. to máš Mondea, poslední generace Escortu. Těch patnáct let zní hrozivě, ale jsou ty auta tak hrozivé?
neregistrovaný "Whill"
23. 3. 2008 23:28
Re: Výroba stále dalších a dalších aut
Tak psal jsem "15 let a víc". Hrozivé by možná být nemusely, kdyby byly v aspoň "nějakém" stavu, ale mnohdy čekáš co z toho odpadne :-) ...a v jakém stavu a jak je seřízen pak asi motor (většinou jde dobře poznat po čichu :-) )...
24. 3. 2008 07:15
Kdyby to tak skutecne bylo tek dan z dieslu by se rovnala je
Kdyby to tak skutecne bylo tek dan z dieslu by se rovnala jeho porizovaci cene.... Ale mnoho lidi stale nevi co je to za ekologicka bomba....
Rozbalit vlákno
0
24. 3. 2008 14:01
Emisie
Aj tak je to zbytocny humbuk kvoli tym emisiam u osobnych automobilov. Ked si predstavim, ake znecistenie zivotneho prostredia sposobuju rozne fabriky napr. v tazkom priemysle , tak sa mi to zda byt az trochu smiesne, ze za kazdu cenu sa EU snazi tlacit na osobne auta. Podla mna je v sucasnosti aj tak najvacsim znecistovalom USA a Cina , ale tym je to momentalne jedno, lebo idu "na obrat" . Nejake emisie ich az tak netrapia, hlavne ze sa predava. Vysledny efekt: nulovy , resp. celosvetovo velmi maly. Co sa u nas v Europe usetri , tak to inde vypustia navyse do ovzdusia.
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "Whill"
24. 3. 2008 16:09
Re: Emisie
Tak celkově těžko říct a soustředit se jen na auta by bylo samozřejmě polovičaté. Ale pokud žiješ ve větším městě, určitě mi dáš za pravdu, že špatně se nám dýchá zejména kvůli splodinám z výfuků. Dopolední inverze je potom úplně "perfektní".
25. 3. 2008 11:40
Re: Emisie
Nastastie byvam na vidieku, tak je to ovdzusie zatial celkom dobre. Inak mas pravdu, ze vo velkych mestach to nie je bohvieco.
Kazdy den cestujem autom do Bratislavy a tam uz je to s tym ovzdusim horsie, hlavne ak je inverzia. Urcite treba snizovat emisie u automobilov , ale stale mi to pripada akesi pritiahnute za vlasy, ze silou mocou sa "propaguje" len znecistenie ovzdusia autami a napr. o lietadlach sa az tam velmi nehovori.
Avatar - Ronault.
24. 3. 2008 22:29
Re: Emisie
Jistě, osobní automobily se nás týkají blíže, než továrny, ale to, co říkáš, úplně přesné. Velké továrny, železárny, chemičky atd. nám životní prostředí znečišťují nemalou měrou, ale určitě vnímáš nejen v médiích tlak na tyto zdroje exhalací. A právě tlak na průmysl byl dříve, než na občany. Stačí si vzít povolenky na produkci CO2 pro železárny, přísné kontroly. Osobně to mohu vnímat, protože v průmyslovém kraji bydlím a za posledních 15 let se situace opravdu zlepšila a to nejen ovzduší, ale i voda.

Teď na řadu přišli motoristi a doprava. Je to jen další krok v pokroku ochrany prostředí, ačkoliv návrhy úředníku zatím moc přesvědčivé pro veřejnost nejsou...

Co se týče výroku, že Čína a USA mají emise na háku, tak proč my ne... Toto by nebylo řešením. Franta od vedle topí pneumatikami, tak já budu taky. Pak budeme topit pneumatikami oba a situace se nezlepší. Však ona Čína nás dožene a pak se budou i oni o své životní prostředí starat. A USA? No, to je otázka, ale i tam žijí lidé, kteří potřebují dýchat vzduch, pít vodu a jíst potraviny, které je nebudou trávit.
Avatar - T613
24. 3. 2008 22:36
Re: Emisie
Doprava.. jediné co přišlo na řadu jsou automobily. O největším znečisťovateli - letadlech je taktně mlčeno :-!
Avatar - Ronault.
24. 3. 2008 23:53
Re: Emisie
Jistě, ale mezi náma, tak hodně akční úředníci v Bruselu nebudou, aby prosazovali stavby rychlodrah přes celou Evropu a aspoň částečně nahradili letadla. ;-) Hoď jim to na jednání, napiš svému europoslanci, třeba Remkovi >:-[]
Avatar - T613
25. 3. 2008 07:08
Re: Emisie
Stačilo by bohatě, kdyby bylo letecké palivo zbaveno některých daňových výhod :-!
25. 3. 2008 11:58
Re: Emisie
Co sa tyka toho "Frantu od vedle" , to som urcite nemyslel tak, ze kaslat na to, ked oni kaslu tiez. Len ma to trochu stve, ze niektore krajiny (ludia) beru ohlad na zivotne prostredie a ine zatial nie. Ale ked vidim, ze niekto triedi odpad v ramci moznosti(plasty, sklo,...) a niekde 10m od cesty je vyvezeny rozny bordel, tak ma to nase....ie . Podobne ako u ludi sa mi to zda aj s tymi jednotlivymi krajinami.
neregistrovaný "REKill"
25. 3. 2008 12:33
emise
Ať jdou do * :no:
Rozbalit vlákno
0