Zavedení přísnějších limitů pro emise CO2 osobních aut a dodávek budou muset provázet finanční pobídky státu na nákup elektromobilů i vytvoření dobíjecí infrastruktury. Shodli se na tom zástupci tuzemských automobilek.
mě jak udělají dodávky v elektrice aby uvezly 1-1,5tuny nákladu a za 24h daly 2000km ala běžná praxe s dieslem.Navíc je jednodušší aby zákazník co si kupuje auto s vyššími emisemi za to zaplatil.
Podle nejmenovaných diskutérů je nad slunce jasné, že nové limity nemají nic společného s nucenou elektrifikací a že elektromobily se prodávají samy. K čemu tedy potřebujeme daňovou diskriminaci a dotace z bezedného eráru?
Bohuzel v nasem trznim systemu je jista mira regulace nutna.
Kdyby tomu tak nebylo, tak by neexistovaly emisni normy.
To by znamenalo, ze by vse ridily jen naklady a zisk.
Jinymi slovy vyrobci by nemely zadny duvod delat auta cistejsi.
Normy je k tomu nuti. A dotace ulehcuji jejich plneni.
Bez dotaci by bylo slozitejsi normy plnit. Plneni norem znamena pokrok a mimo jine v tomto pripade i cistejsi vzduch.
V kapitalismu jsou proste dotace potrebne, stejne tak jako je potrebne podporovat vedu a vyzkum, ktere se take nemusi sami zaplatit.
Nebo jeste jinak, jsou i jine hodnoty nez jen penize a (rychly) zisk - ochrana zdravi, ekologie, zmeny klimatu atd. A ty kapitalismus nezohlednuje. Naopak kvuli zisku spolecnosti i platne normy porusuji, nebo se pohybuji na hrane.
A to vic je treba ocenovat vyrobce, kteri normy plni s prehledem - zdravim hlavne Teslu :yes: a Toyotu.
Pokud jsou normy nastaveny v návaznosti na odbornou diskusi, reálně zlepšují kvalitu ovzduší a přitom zásadním způsobem nezasahují do svobody podnikání a života lidí, pak je jejich přínos jasný. S přivřením obou očí řekněme, že tomu tak zatím bylo. I bez dotací. Pokud mají být automobilky tlačeny do produktů, které potřebují dotace a jiné z(ne)výhodňování, aby vůbec byly konkurenceschopné, pak je to špatně.
Přesně! Bohužel se kvůli zeleným pošukům ve vedení EU řítíme do ekodiktatury, která do několika málo let zničí automobilový průmysl a brutálně znásilní obavatelstvo. Elektromobily totiž v rovné tržní soutěži vůbec nejsou konkurenceschopné s normálnimi auty se spalovacími motory. Nechtějí je drtivá většina zákazníků ani výrobci, ale ekofašisté jim je chtějí vnuti. Fuj!!! A nejhorší je na tom to, že v globálním měřítku toto automobilové ekonásilí nepřinese z hlediska produkce CO absolutně žádný přínos, prudce totiž stoupne poptávka po el. energii do dobíjecích stanic, která je ovšem v převážné míře v Evropě stále vyráběna v tepelných elektráránách. Nebo v jaderných, ale ty se ekoteroristům taky nelíbí. Ti by snad byli spokojení jen v případě, že bychom se přestěhovali zpátky na stromy!!! 8-s8-s8-s:no::no::no:
Pozadovano je jen snizeni emisi o 35% do roku 2030.
Katastrofickymi scenari o znasilnovani a krachu vyhrozuji jen sami automobiky, aby nemusely vice investovat do vyvoje.
No a pak se najde spousta lidi, kteri na to slysi ;-)
PS Jak se k rEVoluci stavely / staveji nemecti vyrobci s miliardovymi zisky? Žádaly / zadaji dotace na vyvoj >:D A uz takovych dotaci nespocet dostaly..
[odkaz]
Dotace jakákoliv křivky podnikatelský trh a jsou špatné. Zvyhodnuji úzkou skupinu proti většině. Cesta do pekel. Pokud to neumí bez mých peněz, ať to nedělají.
Tohle je článek o tom jak automobilky v ČR chtějí pomoc. Tohle nemá nic společného s EU.
Tohle myšlení, že za vše špatné může EU je jen omlouvání vlastní neschopnosti.
PS: Alternativou EU je stejně jen Rusko takže myslím, že EU není vůbec špatná volba.)
pobidky chtej hlavne automobilky kterym se ty BEV neprodavaj protoze jsou to jen prestavby kde je nesmyslna cena a malej dojezd
tyhle automobilky si zvikli na podnikani ktere bez pobydek nejde, protoze jim ty pobydky unie cpe na kdejakou hovadinu, stali se z nich jakoze bezkonkurenti, ale nebojim se toho ze by zkrachovali bez tech pobidek, jen holt bude treba vyhazet panstvo a urednictvo danych automobilek, aby zase zacali fungovat jako normalni firmy s konkurenci a zacali se snazit
jen takova otazka nakonec, jak je mozne ze Renault ZOE bez bnaterie (bateroie na pronajem a tedy neni soucasti ceny vozu) stoji temer 2x tolik co Renault Clio? zeby ten elektromotor byl tak strasne drahej >:D proste ukazka toho jak je ta cena nesmyslne nastavena jen kvuli dotacim v ruznych statech :-! autombilky se tady chovaji jako nejvetsi pani, a tak nejak zjistujou ze na ne jiz vsichni nahore dlabou a zacinaj jim rikat NE
Tím chceš říct, že dostupné elektromobily s vysokým odjezdem nemáme jen kvůli zákeřným automobilkám, které je jinde než na dotovaných trzích prodávat nepoťřebují?
ale tak nejak je to divne, nektere automobilky nemaj problem dat vetsi baterku a tedy dat autu vetsi potencialni dojezd, jine automobilky se tomu brani a pak si stezuji ze se jim to prodava jen tam kde jsou dotace, treba o eGolf, Leaf, Zoe je zajem opravdu jen na trzich kde jsou statni pobytky na koupi tech aut, ale treba NiroEV, Ioniq, eKona, Tesly, Ampera, iPace se prodavaj dobre nejen na trzich s pobydkama, ale i na trzich kde zadne pobydky na porizeni BEV nejsou, jak to? kde asi tak muze bejt chyta ? zeby v zakaznicich? nebo? >:D
A kolik se prodá clia? Řekl bych, že než model generuje zisk a uhradí i svůj vývoj, je nutné prodat x kusů, aby byl model v zisku,. A nebo jako rols, prodávat pár kusů s obrovskou marzi...
tak jo, tak rekni petrolejarum, at laskave vrati tech cca 32-34 miliard eur ktere ziskali od unie na stavbu a rekonstrukce cerpacich stanic v EU, kdys stejna pravidla pro vsechny tak pro vsechny ;-) at si ty miliardy hezky vyberou od svejch zakazniku a ne z unijnich dotaci ;-)