Diskuse

Automobilky žádají kvůli emisním limitům pobídky na elektromobily

12.10.2018

Zavedení přísnějších limitů pro emise CO2 osobních aut a dodávek budou muset provázet finanční pobídky státu na nákup elektromobilů i vytvoření dobíjecí infrastruktury. Shodli se na tom zástupci tuzemských automobilek.

 

  • 50 Reagovat !

    foto Michal220

    Michal220 12.10.  17:01

    Zajímá

    mě jak udělají dodávky v elektrice aby uvezly 1-1,5tuny nákladu a za 24h daly 2000km ala běžná praxe s dieslem.Navíc je jednodušší aby zákazník co si kupuje auto s vyššími emisemi za to zaplatil.
  • 71 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 12.10.  23:49

    Asi tomu nerozumí

    Podle nejmenovaných diskutérů je nad slunce jasné, že nové limity nemají nic společného s nucenou elektrifikací a že elektromobily se prodávají samy. K čemu tedy potřebujeme daňovou diskriminaci a dotace z bezedného eráru?
    • 61 Reagovat !

      foto Hittman

      Hittman 13.10.  00:19

      « Re: Asi tomu nerozumí

      Kdysi ti bylo řízené hospodářství, pětiletky a pod. Že je ta EU vnejen v tomto tak podobná srpu a kladivu...
      • 15 Reagovat !

        foto DonVito

        DonVito 13.10.  00:44

        « Re: Re: Asi tomu nerozumí

        Bohuzel v nasem trznim systemu je jista mira regulace nutna.

        Kdyby tomu tak nebylo, tak by neexistovaly emisni normy.
        To by znamenalo, ze by vse ridily jen naklady a zisk.
        Jinymi slovy vyrobci by nemely zadny duvod delat auta cistejsi.
        Normy je k tomu nuti. A dotace ulehcuji jejich plneni.

        Bez dotaci by bylo slozitejsi normy plnit. Plneni norem znamena pokrok a mimo jine v tomto pripade i cistejsi vzduch.

        V kapitalismu jsou proste dotace potrebne, stejne tak jako je potrebne podporovat vedu a vyzkum, ktere se take nemusi sami zaplatit.

        Nebo jeste jinak, jsou i jine hodnoty nez jen penize a (rychly) zisk - ochrana zdravi, ekologie, zmeny klimatu atd. A ty kapitalismus nezohlednuje. Naopak kvuli zisku spolecnosti i platne normy porusuji, nebo se pohybuji na hrane.

        A to vic je treba ocenovat vyrobce, kteri normy plni s prehledem - zdravim hlavne Teslu :yes: a Toyotu.
        • 70 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 13.10.  01:27

          « Re: Re: Re: Asi tomu nerozumí

          Pokud jsou normy nastaveny v návaznosti na odbornou diskusi, reálně zlepšují kvalitu ovzduší a přitom zásadním způsobem nezasahují do svobody podnikání a života lidí, pak je jejich přínos jasný. S přivřením obou očí řekněme, že tomu tak zatím bylo. I bez dotací. Pokud mají být automobilky tlačeny do produktů, které potřebují dotace a jiné z(ne)výhodňování, aby vůbec byly konkurenceschopné, pak je to špatně.
          • 71 Reagovat !

            foto Arese

            Arese 13.10.  02:27

            « Re: Re: Re: Re: Asi tomu nerozumí

            Přesně! Bohužel se kvůli zeleným pošukům ve vedení EU řítíme do ekodiktatury, která do několika málo let zničí automobilový průmysl a brutálně znásilní obavatelstvo. Elektromobily totiž v rovné tržní soutěži vůbec nejsou konkurenceschopné s normálnimi auty se spalovacími motory. Nechtějí je drtivá většina zákazníků ani výrobci, ale ekofašisté jim je chtějí vnuti. Fuj!!! A nejhorší je na tom to, že v globálním měřítku toto automobilové ekonásilí nepřinese z hlediska produkce CO absolutně žádný přínos, prudce totiž stoupne poptávka po el. energii do dobíjecích stanic, která je ovšem v převážné míře v Evropě stále vyráběna v tepelných elektráránách. Nebo v jaderných, ale ty se ekoteroristům taky nelíbí. Ti by snad byli spokojení jen v případě, že bychom se přestěhovali zpátky na stromy!!! 8-s 8-s 8-s :no: :no: :no:
            • 07 Reagovat !

              foto DonVito

              DonVito 13.10.  08:39

              « Re: Re: Re: Re: Re: Asi tomu nerozumí

              Ne, nikdo nechce zpatky na stromy.

              Pozadovano je jen snizeni emisi o 35% do roku 2030.

              Katastrofickymi scenari o znasilnovani a krachu vyhrozuji jen sami automobiky, aby nemusely vice investovat do vyvoje.

              No a pak se najde spousta lidi, kteri na to slysi ;-)

              PS Jak se k rEVoluci stavely / staveji nemecti vyrobci s miliardovymi zisky? Žádaly / zadaji dotace na vyvoj >:D A uz takovych dotaci nespocet dostaly..
              [odkaz]
              • 00 Reagovat !

                foto twistedTSD

                twistedTSD 13.10.  11:23

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Asi tomu nerozumí

                Snížení proti roku 2021, kdy nás čeká limit 95 g/km.
              • 10 Reagovat !

                foto Hittman

                Hittman 13.10.  16:01

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Asi tomu nerozumí

                Jde vidět, že nevíš, o čem mluvíš.
        • 30 Reagovat !

          foto Hittman

          Hittman 13.10.  15:59

          « Re: Re: Re: Asi tomu nerozumí

          Dotace jakákoliv křivky podnikatelský trh a jsou špatné. Zvyhodnuji úzkou skupinu proti většině. Cesta do pekel. Pokud to neumí bez mých peněz, ať to nedělají.
      • 23 Reagovat !

        foto Hendly

        Hendly 13.10.  08:03

        « Re: Re: Asi tomu nerozumí

        Tohle není EU, tohle chce ČR.
        Asi je levnější lobovat než investovat do vývoje. Je to však krátkozraké.
        • 10 Reagovat !

          foto Hittman

          Hittman 13.10.  16:02

          « Re: Re: Re: Asi tomu nerozumí

          Omyl, chce to EU a díky Lisabonu se musíme pořídit většině.
          • 01 Reagovat !

            foto Hendly

            Hendly 13.10.  17:01

            « Re: Re: Re: Re: Asi tomu nerozumí

            Tohle je článek o tom jak automobilky v ČR chtějí pomoc. Tohle nemá nic společného s EU.
            Tohle myšlení, že za vše špatné může EU je jen omlouvání vlastní neschopnosti.
            PS: Alternativou EU je stejně jen Rusko takže myslím, že EU není vůbec špatná volba.)
            • 30 Reagovat !

              foto Hittman

              Hittman 13.10.  18:16

              « Re: Re: Re: Re: Re: Asi tomu nerozumí

              Alternativou jsme my sami. Mně také nikdo nepomáhá a postarám se o sebe a rodinu a nechodím si pro dávky.
              • 01 Reagovat !

                foto Hendly

                Hendly 13.10.  22:29

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Asi tomu nerozumí

                To není alternativa, to je iluze která není reálná.
    • 06 Reagovat !

      foto SamanAR

      SamanAR 13.10.  09:08

      « Re: Asi tomu nerozumí

      pobidky chtej hlavne automobilky kterym se ty BEV neprodavaj protoze jsou to jen prestavby kde je nesmyslna cena a malej dojezd

      tyhle automobilky si zvikli na podnikani ktere bez pobydek nejde, protoze jim ty pobydky unie cpe na kdejakou hovadinu, stali se z nich jakoze bezkonkurenti, ale nebojim se toho ze by zkrachovali bez tech pobidek, jen holt bude treba vyhazet panstvo a urednictvo danych automobilek, aby zase zacali fungovat jako normalni firmy s konkurenci a zacali se snazit

      jen takova otazka nakonec, jak je mozne ze Renault ZOE bez bnaterie (bateroie na pronajem a tedy neni soucasti ceny vozu) stoji temer 2x tolik co Renault Clio? zeby ten elektromotor byl tak strasne drahej >:D proste ukazka toho jak je ta cena nesmyslne nastavena jen kvuli dotacim v ruznych statech :-! autombilky se tady chovaji jako nejvetsi pani, a tak nejak zjistujou ze na ne jiz vsichni nahore dlabou a zacinaj jim rikat NE
      • 30 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 13.10.  11:25

        « Re: Re: Asi tomu nerozumí

        Tím chceš říct, že dostupné elektromobily s vysokým odjezdem nemáme jen kvůli zákeřným automobilkám, které je jinde než na dotovaných trzích prodávat nepoťřebují?
        • 02 Reagovat !

          foto SamanAR

          SamanAR 13.10.  15:16

          « Re: Re: Re: Asi tomu nerozumí

          chci tim rict asi to co jsem napsal :-!

          ale tak nejak je to divne, nektere automobilky nemaj problem dat vetsi baterku a tedy dat autu vetsi potencialni dojezd, jine automobilky se tomu brani a pak si stezuji ze se jim to prodava jen tam kde jsou dotace, treba o eGolf, Leaf, Zoe je zajem opravdu jen na trzich kde jsou statni pobytky na koupi tech aut, ale treba NiroEV, Ioniq, eKona, Tesly, Ampera, iPace se prodavaj dobre nejen na trzich s pobydkama, ale i na trzich kde zadne pobydky na porizeni BEV nejsou, jak to? kde asi tak muze bejt chyta ? zeby v zakaznicich? nebo? >:D
          • 20 Reagovat !

            foto Hittman

            Hittman 13.10.  16:07

            « Re: Re: Re: Re: Asi tomu nerozumí

            Těžko by to tak prováděli, když odvádí do kasy EU prachy za flotilove limity, to by byli sami proti sobě, meleš nesmysli..
            • 01 Reagovat !

              foto SamanAR

              SamanAR 13.10.  16:19

              « Re: Re: Re: Re: Re: Asi tomu nerozumí

              na co reagujes? to sis zase vymyslel nejaky post a na nej sis vyplodil odpoved? chlape co to beres za svinstva, to musi mit silenou silu to co beres
          • 10 Reagovat !

            foto twistedTSD

            twistedTSD 13.10.  21:07

            « Re: Re: Re: Re: Asi tomu nerozumí

            Zrovna Ampera se prodávala pod náklady, kvůli emisím. Nevím, jak to mají teď.
      • 10 Reagovat !

        foto Hittman

        Hittman 13.10.  16:04

        « Re: Re: Asi tomu nerozumí

        A kolik se prodá clia? Řekl bych, že než model generuje zisk a uhradí i svůj vývoj, je nutné prodat x kusů, aby byl model v zisku,. A nebo jako rols, prodávat pár kusů s obrovskou marzi...
  • 61 Reagovat !

    foto Hittman

    Hittman 13.10.  00:16

    Opět

    vyhazování peněz nás všech pro určitou skupinu... :-(
    • 04 Reagovat !

      foto SamanAR

      SamanAR 13.10.  09:10

      « Re: Opět

      tak jo, tak rekni petrolejarum, at laskave vrati tech cca 32-34 miliard eur ktere ziskali od unie na stavbu a rekonstrukce cerpacich stanic v EU, kdys stejna pravidla pro vsechny tak pro vsechny ;-) at si ty miliardy hezky vyberou od svejch zakazniku a ne z unijnich dotaci ;-)
      • 20 Reagovat !

        foto Hittman

        Hittman 13.10.  16:06

        « Re: Opět

        A kdo je donutil ke zbytečně rekonstrukci? Nesmyslné nařízení EU.
        • 02 Reagovat !

          foto SamanAR

          SamanAR 13.10.  16:19

          « Re: Re: Opět

          >:D jasne oni si ty benzinky zrekonstruovat nechteli, a nechteli ani stavet dalsi nove, donutila je k tomu EU, teda podle Hittmana :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá posvícení i závod psích spřežení

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…