Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Automobiloví vytrvalci: Tyto modely se vyráběly nejdéle ze všech

Dvacet, či třicet let strávených na výrobních linkách je pro jeden model dlouhá doba. Rekordman měl ale premiéru před 82 lety...
Zpět na článek
12. 2. 2018 23:59
13. 2. 2018 00:40
13. 2. 2018 07:21
13. 2. 2018 10:27
13. 2. 2018 07:46
13. 2. 2018 07:51
13. 2. 2018 08:10
13. 2. 2018 09:18
13. 2. 2018 10:27
13. 2. 2018 11:00
13. 2. 2018 12:48
13. 2. 2018 17:56
13. 2. 2018 18:17
13. 2. 2018 09:50
12. 2. 2018 22:32
A pořád nikdo nic.
Tak já. Druhý díl (je to druhý díl ?), ač formálně asi i v pořádku, se minul účinkem. Téma si dva díly nezasloužilo. A po čtrnácti dnech možná i vyčpělo. :-(
Rozbalit vlákno
0
12. 2. 2018 23:59
No nevím
Tvrdit že se 1203 vyrábí defacto dodnes? >:-[] Jako v Žacléři bezpochyby věnují tomuto modelu maximálmí péči, ale nic to nemění na tom že to je jen výroba ND a následné repase původních aut. Ale novou 1203 v registru nikdo po roce 1999 neviděl ;-)
Rozbalit vlákno
28
13. 2. 2018 00:40
Re: No nevím
Ani se moc nedivím, ono takových ultraautomasochistů, kteří si by si v současné době pořídili Š 1203, asi fakt moc nebude! >:-[]
13. 2. 2018 07:02
Re: No nevím
Ani sa nie je čomu diviť, však to auto má 50 rokov, konštrukčne je ešte staršie a ani v dobe svojho vzniku to nebolo žiadne terno, skôr z núdze cnosť. Ale pretože skoro nič iné nebolo, slúžilo všade. Vozilo ľudí z pôrodnice, do nemocnice aj na poslednej ceste, jazdili mikrobusy, 5-miestne skrine, plechové dodávky aj valníky s plachtou alebo bez, bolo aj pár karavanov. Na zásobovanie po meste ako stvorené, mäkké pruženie a otočilo sa to skoro na mieste. Tým sa prakticky stalo domácou legendou, vzhľadom na mnohé nedostatky a chyby slúžilo obdivuhodne dlho a obdivuhodne dobre. ;-)
13. 2. 2018 07:21
Re: No nevím
To slovo obdivuhodné bych vypustil. Naopak, kolik lidí by mohlo žít, kdyby nejeli v sanitce 1203. Kolik řidičů by přežilo, kdyby v době havárie neseděli v 1203. To auto v té podobě snad nemělo ani vzniknout.
13. 2. 2018 07:38
Re: No nevím
Koľko ľudí by dnes nežilo, keby neprišla aspoň tá tisícdvestotrojka. Koľko vodičov by prežilo, keby nesedeli v autách, v ktorých havarovali...
Kokos, kam chodíš na také blbosti...
Tie autá dokázali násobne viac, než sa od nich dalo čakať a to obdivuhodné skutočne je.
13. 2. 2018 07:46
Re: No nevím
Myslíš, že kdyby seděli třeba ve VW Transporteru, tak by na tom byli lépe?
Avatar - Blue Sun
13. 2. 2018 07:51
Re: No nevím
No samozřejmě... Ale už neřekl, že to musí být Transporter poslední generace. >:D
Avatar - KANKUNEN
13. 2. 2018 08:10
Re: No nevím
Když jsme přesedli v roce 1990 ze zánovní 1203 do postaršího Ducata, tak to byl pro nás malý zázrak.
13. 2. 2018 08:24
Re: No nevím
Keď si spomenieš, že Š1203 sa už ďalej nevyvíjala, (všetky inovácie sa robili len kvôli tomu, aby sa ešte udržala vo výrobe), nemôžeš ju porovnávať s Ducatom, ktoré síce malo starší dátum výroby, ale podstatné novší dátum vzniku. Pokiaľ voči Š1203 postavíš dobového konkurenta, ten rozdiel nebol zas tak markantný.
Naviac, v čase vzniku a výroby Š1203 určite nikto nepredpokladal, že socializmus skončí a stará socialistická dodávka bude musieť konkurovať o pár generácií mladším šunkám zo západu. ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
13. 2. 2018 10:21
Re: No nevím
No ona byla zastaralá už v době vzniku. V tomto případě není prostor na oslavné chvály, že se tak dlouho vyráběla.
13. 2. 2018 13:53
Re: No nevím
Dlhá výroba bolo riešenie z núdze. Že auto samotné dokázalo aj so zastaralou koncepciou dlhé desaťročia robiť svoju robotu, tam je priestoru na chválu dosť a dosť. ;-)
13. 2. 2018 08:06
Re: No nevím
Tak beru že 1203 byla na úrovni Transporteru druhé generace, ale bohužel se dál neposunula.
13. 2. 2018 08:32
Re: No nevím
Trafil si kliniec po hlavičke. To bola jediná, žiaľ fatálna chyba. Pritom vývoj bežal, autá boli pripravené na zahájenie výroby, žiaľ, všetko sa stoplo...
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - KANKUNEN
13. 2. 2018 09:18
Re: No nevím
Hochu, 1203 byla křáp ne jen konstrukčně, ale i provedení bylo na ubohé úrovni. Nic nefungovalo jak má. Bylo to úžasné cestování, jet 400km ve vibrujícím kravále zmrzlý jak rampouch. To že český národ je daleko šikovnější než ruský je jasné a tak Sovětský svaz nikdy nepovolil nic lepšího vyrábět.
13. 2. 2018 09:54
Re: No nevím
Tak v tomto by som sa s tebou hádal. Tie autá boli šroty, lebo ich za šroty každý považoval a tak sa k nim aj správal. Starostlivosť nulová. Ja som na nich najazdil dosť, a keď si to mal vporiadku, nebola to žiadna tragédia. Naopak, bolo to jedno z najpohodlnejších áut tej doby, napr. aj hlučnosť bola vzhľadom na motor umiestnený prakticky v interiéri nízka (stodvácky hučali viac). Jasne, zanedbané rozsypané šroty jazdili jak šroty. Ale dôvod na to, aby tieto autá jazdili po meste štyridsiatkou a mimo mesta 60, aby smrdeli a zavadzali všade kam prišli, bol iba v ľuďoch, v autách rozhodne nie.
Avatar - Uživatel_5340709
13. 2. 2018 10:23
Re: No nevím
Je vidět, že jsi ty auta nezažil, jsi úplně mimo.
13. 2. 2018 13:53
Re: No nevím
Ty si iný teda... Teraz si ma fakt rozosmial.
13. 2. 2018 10:27
Re: No nevím
To nemůžete myslet vážně... Tady není co debatovat.
Avatar - Blue Sun
13. 2. 2018 11:00
Re: No nevím
Proč? Vždyť má pravdu. Chování lidí k Š1203 bývalo skutečně tragické. Snad jediné, co mělo slušnou péči, byly sanitní auta. Pamatuju si, když jsem byl jako voják na povodních v roce 2002. Taky jsme tam vozili jídlo s 1203 a byla fakt mizerná. Jenže pouze proto, že se o ni nikdo nestaral. Za dva týdny jsme ji tam docela vyšperkovali a najednou to bylo celkem tiché a pohodlné auto.
Avatar - KANKUNEN
13. 2. 2018 12:48
Re: No nevím
Čas tvé vzpomínky hodně poznamenal. Něco jako když chlapi vzpomínají na šikanu na vojně. Taky se tomu jen směju, ale tehdy jsem se i bál.
13. 2. 2018 14:00
Re: No nevím
To asi nevysvetlíš.
Keď začala Škodovka dodávať prvé Favority, napriek tomu, že auto bolo výrazne modernejšej a novšej konštrukcie, a výroba bola voči tej v TAZ-ke neporovnateľne dokonalejšia a kvalitnejšia, správny postup po kúpe Favorita bol rovnaký ako po kúpe Š1203 (resp. TAZ1500) - doma na špalíky, všetko povoliť, demontovať a zase postupne poskladať a podoťahovať, aby všetko sedelo tak ako má. A potom do servisu, spraviť geometriu, svetlá, doštelovať motor, atď. A hurá, auto konečne jazdilo tak, ako malo jazdiť už z fabriky.
Rozdiel bol v tom, že s novým Favoritom túto procedúru absolvovali mnohí - s tisícdvestotrojkou málokto.
13. 2. 2018 14:45
Re: No nevím
S niektorými naozaj nie.
Avatar - Barrichello
13. 2. 2018 13:52
Re: No nevím
tohle bylo připravené do výroby v době, kdy komunismus končil, nikdo se nechtěl do ničeho pouštět a na nic nebyly peníze. A ještě to byl společný vývoj s AZLK Moskvič >:D
13. 2. 2018 14:13
Re: No nevím
Na fotkách sú tie najnovšie modely z rokov 88-90, ale napr. Furgonet bol o dosť starší, okolo roku 1982 - to ešte o konci komunizmu nikto nevedel. Tu máš o jeden málo známy prototyp, ktorý sa vyvíjal v sedemdesiatych rokoch ako nástupca Š1203, viac, plus Devín.
[odkaz]
[odkaz]
Na tomto videu sú zachytené aj vzácne prototypy (biely a žltý) TAZ I a TAZ II, z ktorých vychádzal Mičíkov súkromný projekt Mibra (Mičík-Bratislava).
[odkaz] Vedľa modrého mikrobusu na technike Tatry 603 je červený funkčný vzor nového auta, ktoré sa v TAZ-ke vyvíjalo v spolupráci s ukrajinským Záporožcom za mojej éry, ale potom TAZ-ku za korunu sprivatizoval Majský, a vieš, ako to nakoniec dopadlo.
Ešte tá Mibra: [odkaz]
13. 2. 2018 17:56
Re: No nevím
s Milanom Birosom som mal tu cest robit. Je to sikovny designer, ktory navrhoval aj MNA 1000. Na tu dobu bol design este pokrokovejsi ako Ford Transit a to sa nedaju porovnat podmienky, v ktorych sa pracovalo na vyvoji BAZ. Robil aj posledne upravy Skody 1203 s plastovymi naraznikmi a tiet zavodny Salamander a kolega Bauer robil na supacich dverach. A mal som cest robit aj s panom Oravcom, ktory bol pri designe Tatry 603X z Bratislavy.

Samozrejme, tie upravy Skody 1203 boli uz zufale a robili sa len aby sa plnili nove normy. Bohuzial moderne dodavky rady MNA 900 a 1000 sa do vyroby nedostali kvoli nedostatku financii a hlavne chybal potrebny agregat. Favoritacka 1300ka bola prilis slaba a preto ta spolupraca s Moskvicom, lebo oni motor mali, ale to nestacilo. Nakoniec sa cely projekt predal Moskvicu, aby bolo na vyplaty a klinec do rakvy zatlkol sudruh Uhrik, ktory uplne potopil vyvoj v Bratislave, pritom VW bol ochotny ho udrzat. Nakoniec niektori konstrukteri z BAZ boli aj priamo vo vyvoji VW - oddelenie dodavok a neskor v Skodovke, ale aj v Nemecku.
13. 2. 2018 19:19
Re: No nevím
:yes:
Jeden MNA 1000 a obidve autá TAZ I a TAZ II boli dlhé roky zamknuté v sklade v trnavskom závode, tam som sa k nim dostal, na svoju dobu to boli slušne navrhnuté autá.
O tom poslednom, že tým hrobárom bol konkrétne Uhrík, som popravde doteraz nevedel - ale od človeka jeho typu sa to dalo čakať. Tých neprajníkov ale bolo viac...
13. 2. 2018 18:17
Re: No nevím
No jasně, a i když se těch pár retro lidí najde, tak to co dělají není prostě výroba nového auta ale jen důkladná renovace nějakého existujícího kusu. Takhle by se do seznamu dostalo spousta aut, protože výrobců ND co by v podstatě bylo ze své produkce schopno postavit nový vůz je celkem hodně.
13. 2. 2018 09:50
Toyota Corolla
Tak jsem čekal na druhý díl a Corolla stále nikde. Jestli jsem se nepřehlédnul nebo nepochopil nějaká kritéria výběru, pak je to moje chyba. V opačném případě mi opomenutí vozu, který se vyrábí od roku 1966 a je / byl nejprodávanější na světě, přijde minimálně úsměvné.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Blue Sun
13. 2. 2018 11:00
Re: Toyota Corolla
Ta Corolla se ale nevyrábí neustále v původní podobě, že? Za tu dobu má desátou generaci a s každou se měnila.
13. 2. 2018 11:15
Re: Toyota Corolla
Tak je to přesně tak jak jsem psal, nepochopil jsem to, má chyba.
13. 2. 2018 19:01
Re: Toyota Corolla
Tak tak, u Corolly za ta desetileté zůstalo nezměněné jen to jméno. Vždyť to auto se měnilo i ze zadokolky na předokolku, nemluvě o x tém designu karoserií, x generacích motorů atd., takže udávat ho jako příklad výrobní dlouhověkosti je absolutní nonsens!
13. 2. 2018 19:21
Re: Toyota Corolla
Podobne je to aj u Golfa a niektorých ďalších modelov, tentoraz ale autori článku vyberali vcelku dobre.
13. 2. 2018 22:09
Re: Toyota Corolla
Právě že vůbec ne, Golf je (na rozdíl od Corolly) od začátku až do současnosti předokolka s příčně uloženým motorem a navíc se evidentně dodnes drží proporcí a základních linií svého prapředka Mk.1. navrženého Giugiarem (zejména záď se širokým C sloupkem, poměrně malým skonem zadního skla a ostře "useknutým" zadkem). :-!
13. 2. 2018 22:26
Re: Toyota Corolla
Koncepcia je jedna vec, technika zas druhá. Široký C-stĺpik je jediná markanta spoločná všetkým generáciám, ale inak sú to navzájom podobne odlišné autá ako napr. Renault19-Megane, alebo Kadett-Astra.