Trh s novými automobily v USA zažil v červnu další propad. Všechny tři největší domácí automobilky se potýkají s dvouciferným procentuálním poklesem, problémy se nevyhnuly ale ani dalším značkám.
Tak už jsou na tom v USA hodně špatně, když nárůst prodeje zaznamenává jen Mini a nejprodávanější je Honda Civic, která dříve vzbuzovala spíše úsměv. Jsem zvědav, která automobilka padne na hubu jako první...
Obecně nastal masivní odklon k malým autům a hlavně ke 4-válcovým motorům, kterých je již nyní v USA nedostatek. Je to vidět i ze stavu zásob, které automobilky také zveřejňují. Například u modelu Civic jsou zásoby jen na 10 dní prodejů, Focus se 4-válcovým motorem jen 30 dní, Escape Hybrid 10 dní atd. Ideální stav zásob se považuje hodnota 60 dní.
Na prodeje nemá vliv jen cena benzínu, která již v průměru překročila 4USD/galon ( na začátku roku byla 3USD/galon) ale i pokračující hypotéční krize.
Pokud si mám tipnout kdo padne na hubu první - tipuji Chrysler, jejich nabídka je pro nynější časy naprosto tragická a na prodejích se to dramaticky podepisuje. No a pokud bude krize pokračovat budou mít velký problém.
Dnes jsem se díval na CNN a vím, že rostoucím cenám ropy věnují hrozně moc pozornosti, pořád dělají rozhovory s těžaři a s představiteli OPEC a pomalu prosí aby jim řekli, že ropa půjde dolů, ale ono nic. Jen přidávám, že velký vliv na růstu cen ropy má klesající kurs dolaru. V minulosti jim tato politika vývozu nezaměstnanosti(oslabování měny v zájmu exportu) ještě takžjakž vycházela, ale teď tu mají dovolím si tvrdit Stagflaci - chudák Bernanke... Jedna věc je ale pozitivní - tlustí američané budou hubnout >:D
ne všichni však propadli
na straně vítězů za měsíc červen 08 (oproti 6/07) je například HONDA +13,8%, která má zároveň dva nejprodávanější modely v červnu a to Accord 39.697ks a Civic 37.257 ks.
Na straně plusových firem je dále Subaru +5%, KIA +7,6%, Huyndai +1,3% a pro Huyndai poprvé prolomení hranice 50.000 ks prodaných za měsíc (50.033ks)
Dále tam patří i AUDI +5,3% avšak s prodejem pouhých 8.203ks
A co chceš říct? že propadli všichni co nabízeli velký auta? (vč evropy a japonců) A že vzrostl zájem o mini káry?
No tak začnou všichni dělat minikáry a hybridy no...
Jiná cesta nejni.
no to přesně se stane
Proto Ford co nejrychleji připravuje uvedení nové Fiesty na trh v USA.
Před pár lety věc nemyslitelná.
Myslím, že se brzo dočkáme prodejů aut typu Toyota Aygo v USA >:D
Již teď se pod značkou Saturn prodává model Opel Astra a objevili se zprávy, že kromě Fiesty se USA dočkají i evropského modelu Focus k tomu svému "americkému"
Teď už jen aby to taky pochopila Evropa, která se zpožděním následuje Ameriku v produkci stále více rostoucích mastodontů. Doufám, že si Evropané vezmou z té situace příklad a nebudou opakovat americkou chybu.
No ak padne CHRYSLER je to v haji. Bye, bye JEEP. Bye, bye DODGE. Prideme o Wrangler, Cherokee, Charger, Challenger atd. To by fakt nikomu nebolo smutno? :-O
Na o ten SAAB uz asi nezachrani nik. Velka skoda. :'-(
V juni 2008 bolo menej "sale days" ako v juni 2007. Inymi slovami, v juni 2007 sa auta predavali 27 dni, kym tento rok len 24 dni. A to je dost - o 11% menej predajneho casu.
Takze, ked clovek vezme do uvahy tento faktor, co statistici robia, pretoz inak cisla nemaju zmysel, prepad nie je az taky hrozny. Preto sa predaje udavaju v Daily Sale Rate (DSR), co je zmena oproti priemernemu predaju za jeden den.
BMW Group +0.1% (vdaka MINI +40.5% podla DSR metody)
Chrysler Group –28%
Ford Motor –19.1%
General Motors –8.3%
Honda America +13.8%
Nissan North America –7.5%
Toyota Motor Co –11.5%
A mimochodom, hore isla aj Mazda, ktora mala najlepsie junove predaje. V mojej tabulke su jej predaju zaratane do koncernu Ford, ktory 1x neobsahuje predaje Land Roveru a Jaguaru).
Nemám rád amíky, nesnáším jejich automobilovou kulturu (krom zlaté ery muscle car). Dal bych jim ceny našeho benzínu, hned by ty svoje nenažrané Hummery, Escalady, Explorery apod. odstavili na hodně dlouho. Copak vám to nikomu nevadí, že máme naftu za 34 Kč a oni za 14Kč?? Je to prostě hnus a at klidně Chrysler zkrachuje, stejně jeho auta stojí už hezkých pár let naprosto za nic. Jen co je velký problém s těmi lidmi co jsou zaměstnáni nejen přímo v automobilkách, ale i v sibdodavatelských firmách...
Neprajem obyčajným Američanom takú recesiu, aká sa im momentálne črtá, ale taký polrok bez auta by možno polovičke Američanov i Američaniek neskutočne pomohol. Keby každý Američan schudol 20 kg, ešte stále by ich bolo nadmieru. Takto nám hrozí, že sa na tej palivovej "biede" budeme trápiť ešte viac, než oni.
Jenom zavidis, nic vic...a kde jsi prisel na to ze tam je nafta za 14kč? Taky kdybys tam nekdy byl, tak bys vedel ze tam neni mozny jit pesky z jednoho kraje mesta na druhej pekne po chodniku, jit si nakoupit do samosky pesky, tak nejak tim chci rict, ze i kdyz je benzin podstatne lacinejsi jak v CR, najezdi se tam podstatne vice KM, takze ve finale te to vyjde na stejno.....
najazdia viac km a nemozu chodit peso (niesu chodniky)pretoze to je ich spotrebna leniva filozofia. Ak si bol urcite si si to vsimol. Niekedy to bola sila. Byval som asi kilometer a stale ked sme sli peso do marketu vsetci truuubili ako nenormalny...hehe u nich neznaami jav chodit peso. ked som bol v usa ja stal liter cca 12SK...
nech sa pekne ucia ze sa da jazdit aj za 10litrov a nie za 20
Ty si teda hlava vypatlaná ti řeknu >:D Nafta se tak pohybujem, to vím, tak nerozumuj. Proč nemají chodníky? Protože jsou líná si je udělat. A tu tvojí rovnici o více naježděných km jsem nějak nepochopil. Asi chceš naznačit, že Američan dá stejně za palivo jak evropan, protože najezdí víc km. Dá za to stejné peníze a dochází ti hlavně ta podstata věci, že oni si můžou vozit svoje tlusté * pořád v autě a my musíme vážit každou delší cestu?? KDYBY měli PHM stejnou cenu, tak by se logicky snížila spotřeba a z toho vychází delší výdrž zásob černého zlata, tak se VZPAMATUJ!!!
Každých 15 let se stane, že jsou prodeje nejnižší za 15 let >:D A taky v jednom roce nejvyšší, o tom se ale v EU nepíše. Nebo jste někdo zaznamenal v českých článkách před pár roky pochvalné články o "all-time high" nejvyšším prodeji všech dob? Já tedy ne. Jen na amerických serverech. Vezmeme-li graf prodeje osobních aut v USA za posledních 100 let, tenhle propad je drobný zoubek dolů na raketově rostoucím grafu. Ale místní kmenoví rasisti z toho můžou dostat infarkt z radosti. >:D
NO myslim že tohle byla jen otázka času. Vždyť v americe mají auta běžně objem motoru 3, 4, 6 nebo i více litrů. A většinou jde o benzíńáky. Vono když jim pak auťák žere 25l/100km, a cena ropy je taková jaká je, tak se nelze divit, že se i amričani ohlížejí po menších autech s menší spotřebou. Já jsem nikdy v americe nebyl ale pochybuju že bych tam našel auto s objemem motoru 1,2 litru atp. jak je to třeba v Evropě naprosto běžné.