Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Automobily z tajemné KLDR. Připomeňte si díla severokorejských výrobců!

Také Severní Korea má vlastní výrobce automobilů. Moc originálních děl ale nenabízejí, jejich portfolio čítá především kopie aut zahraniční výroby.
Zpět na článek
2. 2. 2018 21:48
4. 2. 2018 08:48
2. 2. 2018 20:51
No, alespoň autor
hned ze začátku uvedl, že jde o informace jaksi z desátého kolene a je třeba je brát s rezervou. To, co se píše o KLDR je dost často opravdu hodně zkreslené - jak autor uvádí díky izolaci země.
To nepíšu proto, že by to tam bylo lepší, než se píše. Ale je to jiné. Obecně bych asi tvrdil, že o KLDR má mluvit jen někdo, kdo tam byl. A pokud tam byl před pár lety, neměl by o tom mluvit, jako že je to teď.
Ale jsme tady kvůli autům. Já KLDR projel od hranic s Jižní Koreou až po hranice s Čínou a co se aut týká, je to tam zvláštní. Pchyongyang má pravděpodobně nejlepší silnice na světě, ale jen malý provoz. Auta jsou hrozná směsice a soukromá osoba je vlastnit nesmí.
Už na dálnici na Kaesong je zle. Každý druhý auto v protisměru. Cyklisti, vepři, kozy.
A v horách na severu jen úzké asfaltky a šotolina (dal bych v tu chvíli život za Evo nebo Imprezu). Tam potkáte vojenské náklaďáky na dřevoplyn. Peklo na zemi.
Co se týká Pchyonghwy, nejhezčí a nejmodernější byla přeznačkovaný Sorento.
Kdo by měl zájem, mám fotky atd.
Maličkost: všechny tramvaje a půlka trolejbusů v Pchyongyangu jsou ty český, co známe.
Rozbalit vlákno
8
2. 2. 2018 21:14
Re: No, alespoň autor
A o aute má písať len majiteľ...
A že si prešiel KLDR... veľmi nepravdepodobné. Ak turistov alebo novinárov niekam pustia organizovane a pod 24h dozorom tak je to hlavné mesto. Najaké hory na severe, pochybujem. Bulíky :-)
3. 2. 2018 00:06
Re: No, alespoň autor
Fajn vocasi.
Tak třeba:
[odkaz]

A najdi si na google earth ten vulkán, že je to on.
A najdi si fotky Kima, jak tam šel, uvidíš ho stát u toho stožáru dole.
A buď tak laskav, a NEDOVOLUJ si mě obviňovat ze lži.
Svoje jalový slinty vo bulíkách si nech pro svou starou.
Jak jsem napsal, tak to je. A jak jsem napsal, mám i hodně fotek aut.
A jak jsem napsal, nepiš o zemi, kdes nebyl.

jinak ano...cestovat tam alespoň trochu je výjimečně vzácné až nemožné, ale tady máš frajery, co to projeli na endurech.
[odkaz]
Úplně bez dozoru to nejde vůbec a já nic takovýho nenapsal, tos mekotal ty. A ano, když tam přijedeš jako novinář, nedostaneš se NIKAM.
3. 2. 2018 16:16
Re: No, alespoň autor
Lžeš jako když tiskne >:D
3. 2. 2018 19:35
Re: No, alespoň autor
Odborník na turismus v KLDR promluvil. Bulíku. :-) Novináři to tam mají těžší než běžní lidé (ze země, s kterou nemají problémy). Pro ně bude problém už jen získat vízum. fostek pak netvrdil, že s sebou neměl průvodce. Bez něj by to šlo jen těžko. Že by pak turisty nepouštěli mimo hlavní město, je nesmysl. Znám pár lidí, co tam byli, a rozhodně netvrdli ve městě. I když ani jeden nepodnikl něco tak ambiciózního. Jak říkám, odborník promluvil. Dnes už ti ani nezabaví telefon (a dokonce ti dovolí se i připojit k jejich mobilní síti a zavolat si z něj :-) ).
2. 2. 2018 21:14
Re: No, alespoň autor
Nemám, v tomto případě, za zlé autorovi, že včera nebyl KLDR. Něco napsal, možná asi nebylo všechno úplně tak, jak jsi to viděl ty.

Mnohdy máš zdravé názory nebo názory, se kterými jsem ochoten se ztotožnit a leckdo je třeba nemůže zkousnout. Budiž.

Byl jsi tam, něco jsi nám sdělil, dík, ale o těch autech toho bylo méně než v článku. Jen Sorento, kozy, náklaďáky na dřevoplyn, kozy, naše tramvaje, kozy v protisměru a nějakej ten náš trolejbus. A kozy. :-) >:D
3. 2. 2018 00:11
Re: No, alespoň autor
Čau.
Stačí napsat SZ a pošlu ti víc. Není problém.
O kozách jsem já napsal jednou (použil jsem to jednou) a ty třikrát. :-)
njn
Já už to tady nedávno někde rozepisoval víc, tak už sem neměl tu sílu znova jmenovat auta a tak.
Jinak, kdo ví, jestli jsem tam byl. Vocas peterle to ví líp než já, budu se ho muset zeptat, jestli se mi to nezdálo. :-)
3. 2. 2018 00:52
Re: No, alespoň autor
Kozy mě zaujaly, proto ne 3x, ale 4x >:D , aby byla nějaká sranda. Tak promiň. Sem myslel, že nadčlověka fosteka, dr. h. c. nějaká koza navíc nerozhodí. >:D

Ani tak nejde o mě, ale když jsi měl tu poměrně vzácnou možnost, klidně to sem dej. Nedávno jsem dostal školení, že si každej může do diskuze dávat co chce, když jsem se pozastavil nad jeho x tým inzerátem v diskuzi na jeho voňavku Z4. Tohle by bylo určitě zajímavější pro víc lidí. Tak něco dej. Třeba jen něco, něco zajímavého, nebuď línej. Ale je to na tobě. A kozy. Abych nezapomněl. :-)

Kozy Ivy Pacovský, ty jsou vážně obrovský. Jak praví klasik. >:D [odkaz]
3. 2. 2018 20:24
Re: No, alespoň autor
Na pár videách som videl trolejbusy postavené na základe autobusu Karosa radu 730 - nevieš, túto verziu pre nich robila Plzeň, alebo je to severokórejská vlastná tvorba?
Avatar - shamal
2. 2. 2018 21:48
Fotogalerie!
Text článku je v pořádku, ono zjistit nějaké relevantní informace o výrobě čehokoliv v KLDR je problém, ale do fotogalerie se dostaly 2 obrázky, které se Severní Koreou nemají nic společného. Obr. 22 je východoněmecký Sachsenring, auto které vzniklo v 60.letech namontováním nové plastové přehlídkové karoserie na podvozek auta Horch/Sachsenring P240 z 50. let. A na obrázku 27 je velmi pravděpodobně jeden z prototypů nástupce Moskviče 2140, který se nikdy nedostal do výroby. Fotky máte evidentně z fotogalerie jistého Holanďana, který o autech informuje s nadšením leč poněkud zmateně. Také jsem se tam dogoogloval! ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rokyta.p
4. 2. 2018 22:41
Re: Fotogalerie!
a to zas mi text přijde docela divný ;-\ ve srovnání s s jinými od konkurence co popisoval tu novou petitunku a snahy o kopírování w201
Avatar - lordlord
4. 2. 2018 08:48
.
1. policistka je celkem kočka
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pallas
6. 6. 2018 16:11
Trochu fail, tento článok
Na titulnej fotke je náklaďáčik Dongfeng Mini, o ktorom ste aj u vás písali, predáva sa totiž aj v ČR [odkaz]
Rozbalit vlákno
0