Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

AutoNation: V USA bude na jaře i v létě nedostatek japonských aut

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)
Nejprve bude málo automobilů, které se vyrábí výhradně v Japonsku. Poté nedostatek součástek z Japonska naruší produkci v Severní Americe.

Americký automobilový trh se bude na jaře i v létě potýkat s nedostatkem vozů od japonských automobilek, jejichž produkci narušilo nedávné zemětřesení v Japonsku. Uvedl to v rozhovoru pro agenturu AP generální ředitel největšího amerického řetězce prodejen automobilů AutoNation Mike Jackson.

Zákazníci podle Jacksona nejprve pocítí nedostatek automobilů, které se vyrábí výhradně v Japonsku. Poté nedostatek součástek z Japonska naruší produkci japonských automobilek v Severní Americe.

K omezování produkce budou podle analytiků muset kvůli nedostatku součástek z Japonska přikročit rovněž americké automobilky General Motors, Ford Motor a Chrysler. "Domnívat se, že detroitská trojka se tomu vyhne, by byla chyba," uvedl analytik Michael Robinet z firmy IHS Automotive. Podle Jacksona se nicméně nedostatek automobilů z produkce amerických podniků omezí pouze na některé modely.

Ničivé zemětřesení 11. března poškodilo především továrny na výrobu automobilových součástek v severovýchodním Japonsku. Nedostatek součástek pak spolu s výpadky elektřiny přiměl všechny japonské automobilky k přerušení či omezení produkce v domácích montážních továrnách.

Potížím s dodávkami japonských součástek se nevyhnul ani evropský automobilový průmysl. K omezení produkce v některých evropských továrnách, včetně slovenského závodu, přikročila například francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën.

Podle některých analytiků by důsledky zemětřesení mohly snížit letošní zisky evropských automobilek až o 2,4 miliardy eur (téměř 60 miliard Kč). Prezident německého svazu automobilového průmyslu (VDA) Matthias Wissmann nicméně tento týden uvedl, že problémy s dodávkami součástek z Japonska budou podle jeho názoru pouze dočasné.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)
Avatar - Barrichello
11. 4. 2011 11:49
Omyl
Cchrysler bere z japonska pouze 5-10% součástek pro své vozy a to ještě těch, co se daj sdano nahradit. Zbytek dělaj továrny v USA, Kanadě, Mexiku a Evropě.

Takže slovy pána Bindera si v Auburn Hills mohou v klidu říct: "nás se tento problém netýká".
Jedině na něm můžeme vydělat :o))