Autonews: Automobilky milují Facebook, ale vydělat na něm neumějí

Autonews: Automobilky milují Facebook, ale vydělat na něm neumějí

 

Aktivní jsou na Facebooku mnohé automobilky, nejvíce svých fanoušků má BMW.

Sociální síť Facebook se stala oblíbeným nástrojem propagace mnoha automobilových výrobců. Na této síti automobilky se svými fanoušky sdílejí fotografie či videa. Když však přijde na to, aby se z fanouška stal platící zákazník, automobilky už tak úspěšné nejsou.

Facebook už ovlivňuje prodeje jednotlivých výrobců. Například Audi začalo v USA prodávat kupé TT RS kvůli tomu, že 12.000 fanoušků na Facebooku podepsalo petici, že složí zálohu 50.000 dolarů, pokud německá automobilka začne tento vůz v těchto končinách nabízet. Jeep zase jeho fanoušci přesvědčili, aby edici Altitude nabízel pro všechny modely a ne jen pro Grand Cherokee.

Americké zastoupení Fiatu zase zákazníky láká poněkud staromódní metodou, poté co v únoru překonal hranici půl milionu fanoušků, každému z nich nabídl kupón, který model 500 v případě nákupu zlevnil o 500 dolarů (cca 10.000 korun). V případě předložení speciálního kódu u zastoupení Fiatu měli fanoušci možnost vyhrát jeden z dvanácti kusů tohoto vozu. Platnost kupónů končí na začátku července, poté americké zastoupení značky vyhodnotí, zda tato metoda byla úspěšná.

Fiat zaznamenal, že některé zákazníky tato akce nalákala. „Byla to příležitost, jak změřit návratnost investic do prostoru sociálních médií," řekl serveru Automotive News Casey Hurbis, šéf marketingu v severoamerickém zastoupení Fiatu.

To šéf digitálního marketingu amerického zastoupení Hondy John Watts tvrdí, že aktivita automobilky na Facebooku pomohla k rekordním prodejům nové generace CR-V. Honda si mimochodem platí za sponzorovaný obsah – díky tomu se její zprávy na „news feed“ zobrazují na lepších pozicích.

Většina automobilek zaznamenává povzbudivé výsledky, které se však střídají s těmi horšími. Prezentace na sociálních sítích je ale relativně levná, a tak výrobci nejsou tolik nuceni, aby tržby díky Facebooku byly vysoké.

Volkswagen v Americe zaznamenal úspěch v roce 2011 reklamou na Passat s malým Darthem Vaderem, počet jeho fanoušků na Facebooku i díky tomu vzrostl ze 400 tisíc na dnešních 1,1 milionu. Nyní se VW snaží vést s fanoušky rozhovor o některých důležitých tématech, například o bezpečnosti a životním prostředí.

To Ford přímo tvrdí, že Facebook vidí jako místo, kde majitelé vozidel a přátelé mohou být vyslyšeni. Na podporu svých produktů Ford provozuje cca 70 stránek na Facebooku.

General Motors v USA ročně platí 1,8 miliardy dolarů za reklamy, přičemž 30 milionů dolarů je určeno na tvorbu obsahu na jeho stránkách na Facebooku. Do budoucna chce koncern tuto částku dále navýšit. „Očekáváme, že významně zvýšíme naše výdaje za obsah na Facebooku. Jsme úspěšní se zapojováním zákazníků a příznivců našich produktů a značek na naše stránky,“ uvedl tiskový mluvčí koncernu.

Doug Simpson, manažer Facebooku starající se o globální marketingová řešení, serveru Automotive News řekl, že by automobilky neměly počítat s okamžitým nárůstem prodejů. Zapojení věrných zákazníků ale vede k jejich doporučování značky, což dle Simpsona pomocí jiných druhů reklamy nelze koupit.

Nová analytická platforma Facebooku umožní firmám, aby za poplatek sledovaly chování fanoušků. Díky tomu společnosti budou moci snáze tvořit cílený obsah. Například pokud uživatel změní status na „absolvent,“ automobilka mu pošle aktuální nabídku na slevu pro absolventy vysokých škol.

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 





 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Dnes 17:15

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Školačku Lindu (16) našli mezi hrdlořezy ISIS: Nejspíš ji čeká soud

Školačku Lindu (16) našli mezi hrdlořezy ISIS:…

V severoiráckém městě Mosulu osvobozeném z rukou radikálů z organizace Islámský stát (IS) našly vládní jednotky…

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

 

iSport.cz

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o bronzu rozhodla vteřina

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o…

Britský cyklista Chris Froome si v časovce prakticky pojistil čtvrtý triumf na Tour de France v kariéře, když…

Lafata není podhrot, tupé kraje i jalový Janko. Pět věcí, které trápí Spartu

Lafata není podhrot, tupé kraje i jalový Janko. Pět…

Co Spartě ve čtvrteční generálce proti Vitesse Arnhem (1:1) fungovalo? Popravdě řečeno – prakticky nic.…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…