Autonews: Automobilky milují Facebook, ale vydělat na něm neumějí

Autonews: Automobilky milují Facebook, ale vydělat na něm neumějí

 

Aktivní jsou na Facebooku mnohé automobilky, nejvíce svých fanoušků má BMW.

Sociální síť Facebook se stala oblíbeným nástrojem propagace mnoha automobilových výrobců. Na této síti automobilky se svými fanoušky sdílejí fotografie či videa. Když však přijde na to, aby se z fanouška stal platící zákazník, automobilky už tak úspěšné nejsou.

Facebook už ovlivňuje prodeje jednotlivých výrobců. Například Audi začalo v USA prodávat kupé TT RS kvůli tomu, že 12.000 fanoušků na Facebooku podepsalo petici, že složí zálohu 50.000 dolarů, pokud německá automobilka začne tento vůz v těchto končinách nabízet. Jeep zase jeho fanoušci přesvědčili, aby edici Altitude nabízel pro všechny modely a ne jen pro Grand Cherokee.

Americké zastoupení Fiatu zase zákazníky láká poněkud staromódní metodou, poté co v únoru překonal hranici půl milionu fanoušků, každému z nich nabídl kupón, který model 500 v případě nákupu zlevnil o 500 dolarů (cca 10.000 korun). V případě předložení speciálního kódu u zastoupení Fiatu měli fanoušci možnost vyhrát jeden z dvanácti kusů tohoto vozu. Platnost kupónů končí na začátku července, poté americké zastoupení značky vyhodnotí, zda tato metoda byla úspěšná.

Fiat zaznamenal, že některé zákazníky tato akce nalákala. „Byla to příležitost, jak změřit návratnost investic do prostoru sociálních médií," řekl serveru Automotive News Casey Hurbis, šéf marketingu v severoamerickém zastoupení Fiatu.

To šéf digitálního marketingu amerického zastoupení Hondy John Watts tvrdí, že aktivita automobilky na Facebooku pomohla k rekordním prodejům nové generace CR-V. Honda si mimochodem platí za sponzorovaný obsah – díky tomu se její zprávy na „news feed“ zobrazují na lepších pozicích.

Většina automobilek zaznamenává povzbudivé výsledky, které se však střídají s těmi horšími. Prezentace na sociálních sítích je ale relativně levná, a tak výrobci nejsou tolik nuceni, aby tržby díky Facebooku byly vysoké.

Volkswagen v Americe zaznamenal úspěch v roce 2011 reklamou na Passat s malým Darthem Vaderem, počet jeho fanoušků na Facebooku i díky tomu vzrostl ze 400 tisíc na dnešních 1,1 milionu. Nyní se VW snaží vést s fanoušky rozhovor o některých důležitých tématech, například o bezpečnosti a životním prostředí.

To Ford přímo tvrdí, že Facebook vidí jako místo, kde majitelé vozidel a přátelé mohou být vyslyšeni. Na podporu svých produktů Ford provozuje cca 70 stránek na Facebooku.

General Motors v USA ročně platí 1,8 miliardy dolarů za reklamy, přičemž 30 milionů dolarů je určeno na tvorbu obsahu na jeho stránkách na Facebooku. Do budoucna chce koncern tuto částku dále navýšit. „Očekáváme, že významně zvýšíme naše výdaje za obsah na Facebooku. Jsme úspěšní se zapojováním zákazníků a příznivců našich produktů a značek na naše stránky,“ uvedl tiskový mluvčí koncernu.

Doug Simpson, manažer Facebooku starající se o globální marketingová řešení, serveru Automotive News řekl, že by automobilky neměly počítat s okamžitým nárůstem prodejů. Zapojení věrných zákazníků ale vede k jejich doporučování značky, což dle Simpsona pomocí jiných druhů reklamy nelze koupit.

Nová analytická platforma Facebooku umožní firmám, aby za poplatek sledovaly chování fanoušků. Díky tomu společnosti budou moci snáze tvořit cílený obsah. Například pokud uživatel změní status na „absolvent,“ automobilka mu pošle aktuální nabídku na slevu pro absolventy vysokých škol.

Spolupracujeme s TipCars.com
Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů

Miliardář George Soros vsadil stamiliony na pád…

Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010 Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010

Brněnský Zetor tractors loni vyrobil 3144 traktorů, což…

Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru

Dvaadvacet mrtvých včetně dětí si vyžádal v noci na…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 






 
Cesta Škody Karoq do Stockholmu: Podívejte se, co všechno během ní zažila!

Cesta Škody Karoq do Stockholmu: Podívejte se, co všechno během ní zažila!

Dnes 15:54

Škoda Auto na svém Storyboardu zveřejnila průběh cesty Škody Karoq na premiéru do Stockholmu. Byla to jízda!




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Babišův náhradník Pilný: Nechtěl EET a kritizoval ANO

Babišův náhradník Pilný: Nechtěl EET a kritizoval ANO

Prezident Miloš Zeman ve středu odvolá Andreje Babiše z vlády a jmenuje ministrem financí Ivana Pilného (oba…

 

iSport.cz

100 NEJ hráčů v české lize: Holek nad Lüftnerem. Jak vysoko je Rosický?

100 NEJ hráčů v české lize: Holek nad Lüftnerem. Jak…

POŘADÍ NA 75. - 51. MÍSTĚ | Kdo má nejlepší mužstvo ve fotbalové ePojisteni.cz, lize se dozvíme nejpozději při…

Hořké oslavy Realu: Kde je pohár? divily se hvězdy, Ronaldo nadával

Hořké oslavy Realu: Kde je pohár? divily se hvězdy,…

Úkol zně jasně: Získejte minimálně bod a trofej pro mistra španělské ligy je vaše! Real Madrid nakonec…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…