Diskuse

Technika autonomních vozidel: Boj s časem i financemi. Kdy bude konečně dostupnější?

15.7.2017

Nové Audi A8 přináší opět celou řadu technických novinek. Z nich nejdiskutovanější je autonomní systém řízení podle klasifikace ADAS 3. Dle Audi se jedná o první auto, které toto nabízí. V čem systém spočívá a čím se liší od Autopilota americké Tesly?

 

  • 40 Reagovat !

    foto Brin

    Brin 15.07.  18:39

    Nesmysl

    Cituji: „Oproti radaru není jeho činnost tolik ovlivňována nepříznivým počasím. Na druhou stranu ze své podstaty nedokáže poskytovat tak přesné informace o rychlosti, neboť chybí takzvaný Dopplerův jev, který radar beze zbytku využívá. LiDAR dokáže v současnosti spolehlivě pracovat jen v součinnosti s daty s GPS.“

    Tohle je pěkná pitomost. Je to přesně naopak. Radar není ovlivňován počasím, kdežto lidar ano a to velmi. Lidar pracuje na principu odrazu světelného paprsku zpět, výpočtu vzdálenosti v přímce (zahrnuta je vlnová délka paprsku a další veličiny plus korekce z difrakce a dalších atmosférických jevů) a následného sestavení polygonového modelu snímané oblasti. A toto se odehrává mnohokrát za sekundu. Počítač následně z tohoto polygonového modelu a vzájemnému porovnání jednotlivých modelů dokáže díky zpravidla neuronové síti rozpoznat jednotlivé objekty. Je ovšem silně rušen kapkami vody, které způsobují silný rozptyl paprsku, do čehož se řadí déšť, mlha, dokonce i zvířená voda od kol. A navíc je paprsek také silně pohlcován tmavými materiály, takže v takovém případě má menší dosah.

    Co se týče té části součinnosti s GPS, tak to je pravda, jenže to platí pro všechny systémy, protože ty nejsou v žádném případě schopny určit bez satelitního polohového systému svoji polohu na mapě.
  • 10 Reagovat !

    foto wladyk

    wladyk 15.07.  23:56

    "Kdy bude konečně dostupnější"?

    Čím později, tím lépe. :no:
  • 02 Reagovat !

    foto DonVito

    DonVito 15.07.  23:57

    Vrcholem je 5 stupen

    SCI-FI???

    Autor clanku by se mel seznamit se "STATE OF ART".
    Jestlize je seznam (a to by mel byt), mel by uvadet informace o Tesle a Autopilotu 2.0  Ne 1.0 !!
    Ten umi vyznamne vic nez system Audi!
    [odkaz]
  • 02 Reagovat !

    foto DonVito

    DonVito 16.07.  00:05

    Level 5

    SCI-FI, neco jako lety na Mars 

    Autore, autopilota v dnesni dobe oznacovat za sci-fi.

    [odkaz]

    Nerikam, ze se to podari za dva roky, ale i kdyby to byly 4, tak to jako sci-fi nevidim
  • 01 Reagovat !

    foto DonVito

    DonVito 16.07.  00:51

    Tesla

    Tesla uz ma od konce roku 2016 autonomni rizeni 2.0.

    Po Stockholmske dalnici umi Tesla 90 km/h viz video v odkazu vyse (vrcholem..) od 23. minuty.

    Takze nechapu v cem je audi prvni atd.

    Jsou to opet jen dalsi polopravdy jako dieselgate atd. :*)
  • 01 Reagovat !

    foto DonVito

    DonVito 16.07.  01:12

    Autorovi

    Predtim nez autor zacne zverejnovat informace o neaktualnim systemu Tesly, doporucuji procist par AKTUALNEJSICH odkazu jako napr.:
    [odkaz]

    Tesla nepouziva Mobileye pro verzi 2.0 (dalsi zavadejici informace), ale NVIDIA
  • 20 Reagovat !

    foto megamega

    megamega 16.07.  02:21

    Nechcel by som

    Je to iba technika, a technika sa skôr či neskôr pokazí. Ak bude aj k dispozícii sebelepší autonómny systém, neveril by som tomu ani zamak. Nehovoriac o tom, že po trochu rokoch bude z autonómneho systému iba šrot, a to najmä kvôli určitým súčiastkam(najmä nekvalitné kondenzátory), ktoré majú tendenciu vypovedať službu práve po tých troch rokoch, ale stačí nejaká eventualita, a súčiastky odchádzajú aj skôr. Ako príklad uvediem prácu-koníček, ktorú robím popri svojej hlavnej práci....spravujem stovky rôznych lacnejších, či drahších zariadení v našich štyroch budovách. Tieto zariadenia tvoria najmä počítače, notebooky, routre, zálohovacie zariadenia, kamery, kancelárske prístroje, vysielače, opakovače, televízory, robotické vysávače, klimatizácie, zdroje, led osvetlenia, a ďalšie inteligentné zariadenia, väčšinou pripojené k internetu. Toto celé fungovalo ako tak bez poruchy dva roky. Odvtedy už mám na to riadne nervy. Štatisticky mám spočítané, že každý týždeň sa niečo pokazí. T.j. každý týždeň niečo opravujem, vymieňam. Je jedno, aké to bolo drahé. Lacnejšie zariadenie vydrží možno aj dva roky, drahšie zariadenie vydrží určite dva roky. To isté platí aj na túto supertechniku v aute. Mohla by to byť aj piata generácia, a nechcel by som to do auta ani zadarmo. Práve keď to budete najviac potrebovať, akurát vtedy Vás to sklame. Stačí jeden zaprášený senzor a auto Vás povodí kade-tade. Vidím to na robotických vysávačoch, mám aj najdrahšiu roombu 960, kde stačí, aby ste sa o ňu pár dni nestarali, zapráši sa jej jeden senzor, a už namiesto toho, aby sa vyhýbala dokovacej stanici, tak do nej ešte naschváľ naráža. Dokovaciu stanicu posunie tak, že do nej automaticky nezaparkuje, tak ako je zvyknutá. Do auta by som to dal až vtedy, keď každá funkcia, každý senzor bude minimálne dvakrát zálohovaný, podobne ako to robia na vesmírnej stanici, alebo v leteckom priemysle....ale to bude možno tak v roku 2100
    • 02 Reagovat !

      foto DonVito

      DonVito 16.07.  07:20

      « Re: Nechcel by som

      Ses si vedom toho, ze pocitac uz ted ridi lazde nove auto (neautonomne). Akcelerator by wire, rizeni motoru atd.?
      • 00 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 16.07.  23:03

        « Re: Re: Nechcel by som

        leda tak guvno ty autonomní teslacvoku . v autě je řada subsystémů řízených jednotlivými řídícími jednotkami ale to absolutně neznamená že za člověka řídí auto nějaký počítač
        • 00 Reagovat !

          foto DonVito

          DonVito 17.07.  08:17

          « Re: Re: Re: Nechcel by som

          Proto jsem napsal neautonomne ;-)

          Nejsem autonomni cvok. Pokousel jsem se predevsim uvadet nepresne nebo neaktualni informace na pravou miru.

          Btw. kdyz se podivas na to video Tesly ze Stockholmu, tak ja bych s tim asi zati nejezdil :

          Mj. se pise, ze novy system 2.0 (NVIDIA - vlastni vyvoj Tesly) ZATIM nefunguje na obycejne silnici jako stary (mobileye). Ale to se brzy otoci. Jde o to jak moc je Tesla napred! A srovnani s Audi vcezne LiDARu je mimo.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Roky čekání se vyplatily. Jedličkův ústav otevřel další divadelní soubor

Roky čekání se vyplatily. Jedličkův ústav otevřel…

Jedličkův ústav založil po deseti letech nový divadelní soubor. Pódium není nafukovací a herců na vozíku se na…

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na koncepty většího X Plus a menšího iPhonu SE

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na…

Snad jste si nemysleli, že to iPhonem X končí. Naopak, pro Apple je to nový začátek. Jedinou otázkou je, jak to…

 

iSport.cz

Koné o svém vyloučení: Stupidní chování! Oslabené Brno i tak slavilo

Koné o svém vyloučení: Stupidní chování! Oslabené…

Těchto tří bodů si budou fotbalisté Zbrojovky hodně vážit. Proti Teplicím museli hrát 50 minut o deseti, protože…

SESTŘIHY: Druhá Olomouc jede dál, uspěl Liberec, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Druhá Olomouc jede dál, uspěl Liberec,…

Fotbalisté Olomouce dál pokračují v senzačním tažení. Ve 14. kole Het ligy porazili doma Zlín 2:0 a pojistili si…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…