Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Brno 2007: Co je v Brně k vidění? (1. díl, 170 fotografií)

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)
Ještě než se zítra otevřou brány brněnského autosalonu široké veřejnosti, můžete navštívit největší letošní akci svého druhu na našem území alepsoň virtuálně na stránkách www.auto.cz. V prvním díle se věnujeme značkám s počátečními písmeny A až H.

Alfa Romeo

Stánek italské automobilky je umístěn v pavilonu G1. Hlavním lákadlem Alfy Romeo je s největší pravděpodobností koncept Alfa Romeo 8C Competizione Spyder. Mezi sériovými modely září nový Spider ve verzi s motorem 3,2V6 JTS Q4 Exclusive s automatickou převodovkou Q-Tronic, který má v Brně českou premiéru. Cena Spideru s tímto motorem, převodovkou a výbavou Exklusive začíná na 1.405.000,- Kč, v základní provedení s motorem 2,2 JTS startuje s cenou 1.055.000,- Kč. Vedle Spideru jsou na stánku k vidění také kupé Brera a GT. Z nichž, druhé jmenované se představilo v provedení 1,9 JTD 16v Black Line. Samozřejmě nechybí zde ani model 159 v obou karosářských provedeních, tedy sedan a Sportwagon, Alfa ukázala také výbavu TI. Kompletní řadu modelů doplňuje prozatím nejmenší Alfa Romeo 147. Zajímavým doplňkem stánku Alfy Romeo je vystavený motocykl Ducati 1098.

Audi

Každá automobilka se snažila přivést do Brno to nejlepší ze svého programu a importér vozů Audi není výjimkou: příznivcům značky se představuje celá řada novinek, které si v Brně odbudou tuzemskou výstavní premiéru. A podle skladby automobilů hraje Audi v Brně na sportovní notu. Poprvé máte možnost na vlastní oči vidět supersport Audi R8, otevřenou verzi modelu TT a nejčerstvější novinku – elegantní kupé Audi A5 v nejsilnějším provedení s označením S5 a osmiválcem FSI o objemu 4,2 l. Přestože automobilka Audi v poslední době představila i několik zajímavých studií, žádná z nich v Brně nestojí.

Bentley

Vozy prestižní britské značky, která už několik let tvoří vrchol nabídky skupiny Volkswagen Group, dováží do České republiky společnost Auto Exner. Na brněnském autosalonu jsou k vidění velmi žádané dvanáctiválcové limuzíny Continental Flying Spur, ale také čtyřmístný kabriolet Continental GTC.

BMW

Tajně jsme doufali, že bude na stánku vůz, který ve světě sportovních automobilů představuje špičku inženýrských schopností. Nové BMW M3. Pokud si myslíte, že se jedná o příliš optimistickou myšlenku, vzpomeňte si, kde mělo světovou premiéru aktuální BMW řady 5 – ano, bylo to před čtyřmi roky v Brně. Pokud pominete fakt, že se nepodíváte na fantastický osmiválec od divize M GmbH, na výstavní ploše 850 m2 v pavilonu G1 naleznete kupříkladu faceliftovanou verzi řady 1, včetně třídveřového provedení a spoustu modelů vybavených pohonem všech čtyř kol xDrive. Fanouškům kategorie SUV by neměla uniknout zbrusu nová generace X5, jehož sportovní ambice podtrhuje model s aerodynamickým paketem a 21palcovými koly.

Cadillac a Corvette

Společnost A.Charouz Motors s.r.o. na svém stánku v pavilonu Z vystavuje společně luxusní automobily značky Cadillac a sportovní Corvette. Na nevelkém stánku je největší hvězdou, alespoň rozměrově, model Escalade, který dovozce ve svých materiálech označuje jako „reprezentativní užitkový vůz“. Tento představitel amerického stylu je dlouhý 5151 mm a pod kapotou pracuje vidlicový osmiválec o objemu 6,2 l, poskytující výkon 301 kW (409 k) při 5700 ot/min a točivý moment 565 Nm při 4300 ot/min. Rodinnou společnost tomuto obřímu SUV dělá crossover SRX, který je vybaven skromnějším šestiválcem o objemu 3,6 l. Sedany značky Cadillac zastupoval model STS, který je nabízen s šestiválcovými i osmiválcovými motory. Vedle Cadillacu se na stánku představuje také sportovní Corvette. Cena tohoto vozu v základním provedení je stanovena na 1.840.000,- Kč a v případě provedení Z06 začíná sumou 2.511.700,- Kč.

Citroën

Na tradičním místě v pavilonu V prezentuje Citroën svou kompletní nabídku, od nejmenšího zástupce C1 z Kolína, až po neortodoxní limuzínu C6. Nechybí ani čerstvá novinka ze ženevského autosalonu, pětimístné zkrácené provedení Citroënu C4 Picasso. Největší hvězdou je ovšem C-Crosser, vůz, který se původně jmenoval Mitsubishi Outlander. Ze vzájemné spolupráce s japonskou automobilkou tak vzniklo SUV s francouzskými znaky a motorem HDi s filtrem pevných částic FAP o objemu 2,2 l a výkonem 115 kW (156 k). Citroën tak vstupuje do neprobádané oblasti, ale na ceny a samotné vozy si budete muset počkat do října 2007. Jinak, i expozice francouzské značky mohla být okořeněna o nějakou studií.

Dacia

Rumunská automobilka, patřící pod křídla Renaultu se od francouzské značky na autosalonu v Brně příliš nevzdaluje a má s ní prakticky společný stánek v pavilonu V. Dacia zde vystavuje oba dva své modely Logan a Logan MCV v několika verzích. Nízká cena a velkorysá nabídka vnitřního prostoru pomáhá oběma modelům k prodejním úspěchům. Za loňský rok se na všech trzích kam Dacia své vozy vyváží prodalo celkem 184 968 Loganů sedan ve všech provedeních. V letošním roce chce automobilka se svými modely pod značkou Renault začít dobývat další trhy. V příštích měsících se začne vyrábět a prodávat v Íránu, Indii a Brazílii a prodej bude spuštěn také v Argentině. Na našem trhu je stanovena cena základního Loganu s motorem o objemu 1,4 l na 204.400,- Kč a Logan MCV se stejnou pohonnou jednotkou startuje s cenou 235.900,- Kč.

Ferrari

Italská legenda se vzpínajícím se koníkem se usadila v pavilonu G2. Společnost HP-EXCLUSIV s.r.o. Ferrari přivezla na brněnský autosalon monopost Formule 1 a vedle něj vystavuje modely 599 GTB Fiorano a F430 Spider. Dvanáctiválcové Ferrari 599 GTB Fiorano má v Brně svou českou premiéru. Motor tohoto vozu o objemu 6,0 l vychází z pohonné jednotky supersportu Enzo a poskytuje výkon 456 kW (620 k) při 7600 ot/min a točivý moment 608 Nm při 5600 ot/min, z něhož je 90 procent k dispozici pod 3500 ot/min. Dvoumístný automobil, jehož zadní kola přenáší moment zpracovaný prostřednictvím šestistupňové polosamočinné převodovky F1 Superfast, je schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,7 s nebo z 0 na 200 km/h za 11 s a dosahuje maximální rychlosti přes 330 Km/h.

Fiat

Italská značka představuje v Brně svou novinku, „světový“ model Linea, s dovětkem česká předpremiéra, což znamená, že koupěchtivá klientela si bude muset počkat do září. Vůz jsme si trochu osahali a máme dojem, že by se mohlo jednat o tajný podzimní tip pro řidiče, kteří svoji hromadu zavazadel rádi vozí stylově. Auto nepůsobí tak módně jako Grande Punto nebo Bravo a vyznává spíše konzervativnější vyjadřovací prostředky, ale čisté a nepřehlédnutelné tvary jsou velice sympatické. Při uvedení budou v prodeji dva motory: zážehová čtrnáctistovka o výkonu 57 kW (77 k), dieselový bestseller 1,3 MultiJet 16v s výkonem 63 kW (85 k). Ke konci roku se nabídka rozšíří o přeplňovaný benzínový motor 1,4 T-Jet 16v o výkonu 88 kW (120 k). Kromě toho má Fiat v záloze model Panda ve verzi Natural Power, který je poháněn jednotkou umožňující spalovat benzin a zemní plyn (CNG), a Grande Punto 1.3 Multijet 16v, vyladěné profesionální tuningovou firmou MS Design.

Ford

Hlavní hvězdou expozice Fodu nemůže být jiný vůz než nové Mondeo. Napsali jsme vám o něm úplně všechno, jako první v Česku jsme uveřejnili i jeho test a teď máte příležitost podívat se na něj zblízka. Ford si dal na národní premiéře samozřejmě záležet a připravil všechny tři karosářské verze – sedan, liftback i kombi. K dalším čerstvým přírůstkům patří i faceliftovaný kompaktní van C-Max, nebo horký tip na léto v podobě kupé-kabrioletu Ford Focus CC. Na své expozici se Ford chlubí i svým příspěvkem k ekologii – vystavuje C-Max FlexiFuel, který jezdí na palivo E85 (podíl 85 % bioetanol, 15 % benzin).

Honda

I když toho Honda u nás neprodá ani zdaleka tolik jako Toyota, do Brna své modely prezentovat přijela (na rozdíl od Toyoty a Mazdy). Základ odbytu tvoří pochopitelně Civic, který se k nám nedávno začal dovážet i se třídveřovou karoserií jako Type-R, a Type-S. Oba vozy jsou na stánku k vidění. Třídveřové provedení Civiku je na českém trhu v prodeji za 549.000,-Kč, nového člena rodiny Type R pořídíte za 729.000,-Kč

Hyundai

Stěžejním lákadlem stánku je pochopitelně žhavá novinka nižší střední třídy. Nový je také název i30, kterým značka opouští slovní názvy a přechází na spojení písmen a desítkových číslic. Po úspěchu sesterského modelu Kia Cee’d tedy brzy přijde další, vlastnostmi, výbavou a motorizacemi velmi podobný automobil. Bude jiný styl a český původ stačit na překonání velkorysé image Ceedu se „sedmiletou zárukou“?

Základní ceny Hyundaie i30 začínají na 344.900,-Kč (1,4 CVVT, 80 kW), přičemž ve výbavě je zahrnuto ABS a EBD, šest airbagů (!), aktivní opěrky hlav na předních sedadlech (!), palubní počítač, centrální zamykání, ale i rádio s CD a MP3 přehrávačem, vstup pro připojení externího audiopřehrávače a dokonce i USB zdířka. Klimatizace stojí dalších 25 tisíc korun.

Záruka je jen tříletá, ale bez omezení počtu najetých kilometrů. Všechny hatchbacky je možno mít i ve verzi N1 a i v tom případě jsou vozidla pětimístná!

Nepřehlédněte články:

Autosalon Brno 2007: přehled národních premiér.

Autosalon Brno 2007: prvních sto fotografií.

Autosalon Brno 2007: Co je v Brně k vidění? (1. díl, 170 fotografií).

Autosalon Brno 2007: Co je v Brně k vidění? (2. díl, 114 fotografií).

Autosalon Brno 2007: Co je v Brně k vidění? (3. díl, 178 fotografií).

Autosalon Brno 2007: kdo se nedostavil? (přehled značek, které na autosalonu nevystavují).

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 6. 2007 15:30
Re: R8
velkoseriove Audi v interieru ??? Samozrejme, je tam rukopis Audi, ale jinak tento interier povazuju za strasne pekny !! Vubec celkove me R8 hodne prekvapila, na fotkach se mi moc nelibila, na zivo stoji za to :yes:
Avatar - honzaHK
8. 6. 2007 14:25
civic type-R
ten typeR v bílý barvě s červenočernejma pruhama navrch mě dostal do kolen, tak vyvážený tvary a vzhled rychle letící střely jsem už dlouho neviděl, paráda, to se jim povedlo
Avatar - MeSiL
8. 6. 2007 12:29
R8
To, že má Audi R8 stejná sedadla jako TTčko, je opravdu dost trapné. Říkal jsem si, že ta kritika sedadel je přece nesmysl, ale jestliže má supersport stejné lavice jako malé coupé je opravdu přinejmenším mimo mísu... 8-s :no: