Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Brno 2007: Co je v Brně k vidění? (3. díl, 178 fotografií)

redakce AUTO.CZ
Diskuze (25)
Putování po expozicích automobilek na autosalonu v Brně zakončíme na stránkách www.auto.cz třetím dílem fotoreportáže, ve kterém se věnujeme značkám s počátečními písmeny O až Z. Zastavíme se např. u Škody, Opelu, Porsche, Renaultu, SEATu, VW a Volva.

Opel

Stánek německé automobilky s bleskem ve znaku je umístěn v pavilonu Z. Nejobdivovanějším vystaveným vozem se určitě stane model GT, který byl na letošním ženevském autosalonu zvolen kabrioletem roku. Cena na českém trhu činí 914.900,-Kč.

Pozornost si určitě zaslouží také ostrá Corsa OPC, jejíž přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 l disponuje výkonem 142 kW (192 k) a točivým momentem 230 Nm dostupným v rozmezí 1 900 – 5 800 otáček. Ten může být díky funkci „overboost“ dočasně zvýšen až na 260 Nm. Vystavený automobil na sobě nesl typický kabát modelů OPC, modrou barvu a cenovka stojící vedle něj uvádí, že je k dispozici za 690 200 Kč. Českou premiéru má v Brně i SUV Antara, které se vedle sériového modelu představuje také v závodním provedení určeném pro soutěže typu Rallye Paříž-Dakar. Ceny sériového Opelu Antara začínají u provedení Base s motorem 2,4 Ecotec na 799 900 Kč.

Peugeot

Co Peugeot ušetřil na kráskách (u vozů stojí figuríny), to investoval do své expozice. Francouzská značka přivezla do Brna, přesněji do pavilonu V, výjimečnou sestavu. V centru pozornosti i v geografickém centru celé expozice stojí Peugeot 207 SW, který má v Brně světovou premiéru. Kompaktní kombi je o 119 mm delší než hatchback (celkově 4156 mm), zavazadlový prostor má v základu objem 337 l, což je 67 l více než u hatchbacku. Maximální využitelný objem činí 1258 l. K dalším lákadlům patří dvě studie – dvoumotorový Hoggar -studie do terénu a sportovní koncept 207 Spider. I když ještě nedávno importér tvrdil, že první SUV se lvem ve znaku, model 4007, na náš trh nedorazí, teď je všechno jinak. Z dobře informovaného zdroje víme, že auto se k nám dostalo i díky žádosti českých prodejců, kteří naslouchali zákazníkům.

Porsche

Stánek společnosti Porsche Inter Auto CZ, která je dovozcem automobilů značky Porsche, je umístěn v pavilonu G2. K vidění jsou zde modely Boxster S, Cayman S, 911 Targa 4S, Cayenne S a Cayenne Turbo. Posledně jmenovaný model Cayenne má po faceliftu na brněnském autosalonu svou výstavní premiéru.

Nejzajímavějším vystaveným vozem na stánku Porsche je určitě závodní RS Spyder. Jedná se o verzi sportovního prototypu, který v roce 2006 vévodil americkému seriálu vytrvalostních závodů American Le Mans Series (ALMS) v rukou týmu Penske. RS Spyder je postaven podle předpisů kategorie LMP2 (Le Mans Prototypes 2) a je určen pro vytrvalostní závody. Před zadní nápravou má uložen osmiválec o objemu 3,4 l, produkující výkon 353 kW (480 k) a točivý moment 370 Nm při 8500 ot/min.

Renault

Francouzská automobilka svůj stánek rozložila v pavilonu V a přivezla několik českých premiér. Hlavní hvězdou stánku je Clio Grand Sport Tour Concept, jehož světová premiéra proběhla na letošním ženevském autosalonu a je předobrazem vozu, který jako první rozšíří modelovou řadu Clio.

Dalším lákadlem značky Renault je zcela nové Twingo, které je vystaveno ve dvou provedeních a na český trh by mělo dorazit koncem letošního roku.

Nabídku modelů Clio rozšiřuje limitovaná série Clio by Rip Curl, která byla vytvořena ve spolupráci se společností Rip Curl, zabývající se výrobou potřeb pro surfaře a snowboardisty.

Novinkou v nabídce řady Scénic se stává model Scénic Cross. Ten má sice zvýšenou světlou výšku a zesílené odpružení, ale pouze pohon předních kol. K dispozici bude od letošního června se zážehovým motorem 2.0 16V za cenu od 687 900 Kč nebo se vznětovým motorem 1.9 dCi s cenou startující od 747 900 Kč. Zajímavostí je, že se jmenuje Scénic Cross, ale na liště na dveřích má nápis Conquest a na rámu oken druhého párů dveří najdete jméno Mégane.

Poslední novinkou značky je Mégane Renault Sport dCi. Tento automobil doplňuje řadu sportovních modelů o vůz vybavený vznětovým motorem o objemu 2,0 l s výkonem 127 kW (175 k) při 3750 ot/min a točivým momentem 360 Nm při 2000 ot/min.

SEAT

Vyplatí se navštívit expozici značky Seat? Pokud máte zálibu ve vozech kategorie crossover nebo SUV, rozhodně ano.

Španělská automobilka má na stánku jako ústřední exponát model Altea FreeTrack, který se představuje ve zdvojené světové premiéře. Kromě Brna mají totiž možnost souběžně obdivovat tento vůz i návštěvníci autosalonu v Barceloně.

Černé plastové nárazníky byly donedávna považovány za symbol nejlevnějších modelů, také Seat si myslí, že je načase prolomit toto znamení. Nutno ovšem dodat, že automobil s tmavým lakem, který stojí na stánku, vypadá na první pohled daleko solidněji něž model z oficiálních fotek, kde měl křiklavou žlutou barvu.

První tisková zpráva říkala, že Altea FreeTrack bude dodávána s pohonem všech kol s mezinápravovou elektronicky řízenou spojkou Haldex. Při běžné jízdě je točivý moment motoru přenášen na přední kola, zatímco je-li potřeba zvýšit účinnost přenosu hnacích sil na vozovku, může být až 50 % síly motoru přenášeno zadními koly. Tohle samozřejmě platí v kombinaci s benzinovým čtyřválcem 2.0 TFSI – 147 kW/200 k a dieselem 2.0 TDI 125 kW/k. Nová informace ovšem říká, že FreeTrack dostane i slabší dieselový motor 2.0 TDI (103 kW/140 k), který bude k mání pouze s pohonem přední nápravy.

Jakkoliv by si majitelé tohoto vozu přáli, aby se mohli svobodně pohybovat mimo asfaltové silnice, Altea FreeTrack, i s pohonem všech kol, nepůsobí jako auto, které bude v terénu jako doma. Jeho doménou budou maximálně polní cesty. Co na nich dokáže? Seat uvádí, že Altea FreeTrack se nezalekne schodu s výškou 23 centimetrů a v topograficky rozmanitější krajině může využít nájezdové úhly 17,6 º vpředu, 22,9 º vzadu.

Importér momentálně ještě nemá cenu, ale podle rozsáhlé výbavy lze očekávat, že půjde o jeden z nejdražších modelů ponuky značky Seat. Se zahájením prodeje se počítá od září letošního roku.

Mezi další exponáty, které zasluhují pozornost je závodní speciál Seat Leon WTCC ze šampionátu mistrovství světa cestovních automobilů, se kterým jezdí trojice J. Gené, G. Tarquini a Y. Muller.

Smart

Malá auta ze západní Francie se dočkala letos na jaře nového provedení a je to jen několik týdnů, co se prodávají na českém trhu.

V nabídce je nový model za ceny nižší než u první generace, pro srovnání na vyšší úroveň výbavy prvního ForTwo je však třeba připlatit za několik položek výbavy. V nabídce jsou čtyři motory a tři výbavy. Již základní ForTwo Pure má ve výbavě dva airbagy, ABS, brzdový asistent, stabilizační systém, automatizovanou převodovku, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, projektorové halogenové světlomety s žárovkami H7, pneumatiky 155/60 R15 (vpředu) a 175/55 R15 (vzadu). První cena začíná na 257.000,-Kč.

V Brně jsou k vidění obě karosářské verze kupé i kabriolet.

Škoda

Snad je tak trochu povinností, aby domácí automobilka představila své vozy na jedné z největších expozic autosalonu (ptejte se na pavilon F). Hned první rozhlédnutí však přineslo menší zklamání, Škoda nepřivezla studii S2000 prý proto, že exemplář, který byl vystaven v Ženevě je momentálně rozebrán ve vývojových dílnách, aby mohl již brzy vyjet k prvním ostrým testům.

V Brně neuvidíte ani loňskou studii Joyster, takže škoda Škoda. Zato Scoutů a Laurin&Klementů bylo na expozici vrchovatě a pochopitelně nesměly chybět nové Fabie.

Trochu v koutě a odstrčeně, podle našeho názoru ne úplně právem, stála žlutá Fabia se stylingovým kitem, který vůbec nevypadá špatně. Její decentně „utajená“ poloha možná souvisí s nepotvrzenou informací, že se nepočítá s verzí RS a tohle má být náhrada (snad to bylo jen kvákání kachny). Se silnějším motorem budiž, ale milionkrát propírané modely 1,2 HTP budou se sportovním paketem vypadat minimálně zvláštně.

Ultima

Veyron? Nenechte se vysmát. V Brně na autosalonu, v expozici společnosti Construct, stojí vůz, který má o deset koní vyšší výkon než magické Bugatti. Pohled do tabulky technických parametrů dokáže nepřipravenému jedinci přivodit krátkou zástavu srdce. Britský sportovní automobil s brutálně vyladěným americkým motorem LS7 z Chevroletu Corvette Z06 (v sérii 373 kW/507 k) dokáže při 6250 ot./min. vyprodukovat výkon 743 kW (1011 k). Můžou za to dvě obří turbodmychadla, která stojí také za točivým momentem z říše nákladních automobilů – 1300 Nm (!) odchází z klikové hřídele mezi 4000 až 6000 ot./min. Zdá se vám, že na to motor 7,0 l V8 potřebuje příliš vysoké otáčky? Tak vám prozradíme, že při 2500 ot./min. je pod plynem 750 Nm. Elektronický omezovač dovolí motoru vytočit se až na 7300 ot./min., což je na přeplňovaný motor celkem neobvyklý údaj. Ultimativní supersport využívá upravenou 6stupňovou manuální převodovku z Porsche GT2, která, v kombinaci s muší váhou 950 kg, stačí na maximální rychlost 380 km/h. CanAm twin turbo jezdí na 19palcových kolech Forgeline s centrální maticí, nehledejte však běžné silniční pneumatiky. Protože tento vůz je připravený na pokoření rekordů 0-160-0 a 0-320-0 km/h, potřebuje k tomu závodní slicky Hooslier s rozměry 235/35 ZR19 vpředu a 345/30 ZR19 vzadu. Není bez zajímavosti, že tato Ultima se bude snažit překonat rekordy, které drží vozy stejné značky. Světový rekord drží model GTR720, jež dokázal akcelerovat a zastavit (0-160-0 km/h) za 9,4 s. Bugatti Veyron bylo pomalejší o půl sekundy.

Jak jsme již psali v první zprávě, vozidlo, jehož základem je anglická Ultima CanAm, bylo postaveno na jaře 2007 na objednávku českého zákazníka. Projekt realizovala česká firma INNOTECH International ve spolupráci s americkým partnerem. Tyto vozy se u nás neprodávají, ale na objednávku jsou Britové, jak ukazuje i tento příklad, schopni postavit cokoliv.

Volkswagen

Neobvykle bohatou nadílku připravil pro brněnský autosalon Volkswagen. Už před veletrhem došlo k faceliftu ceníků Jetty a byly zveřejněny ceny Golfu Variant, který má v Brně českou premiéru. Poprvé se ukázal také Passat R36. Šestiválcový motor s přímým vstřikováním FSI o objemu 3,6 litru dosahuje úctyhodných 220 kW (300 k) a činí tak z tohoto modelu nejvýkonnější Passat v historii.

Návštěvníci brněnského autosalonu se mohou těšit i na inovovaný Phaeton 3,0 V6 TDI s prvním velkým vznětovým motorem koncernu Volkswagen a jedním z prvních na světě, které splňují podmínky připravovaného standardu Euro-5, jenž vejde v platnost od roku 2009.

Návštěvníkům autosalonu se představuje také do budoucnosti zaměřený ekologický program společnosti Volkswagen pod názvem BlueMotion. Prvním „dítkem“ tohoto projektu je model Polo BlueMotion. Jeho tříválcový přeplňovaný vznětový motor TDI o objemu 1422 cm3 dává výkon 59 kW (80 k) a dosahuje průměrné spotřeby jen 3,9 l/100 km a hodnoty emisí CO2 103 g/km jízdy.

Dalším ekologicky šetrným vozem vystavovaným na letošním autosalonu je Touran EcoFuel na stlačený zemní plyn (CNG) a dvoulitrovým čtyřválcovým agregátem o výkonu 80 kW (109 k), který je uzpůsoben pro využití jak stlačeného zemního plynu, tak i benzínu.

Volvo

Stánek Volva patřil inovovaným modelům S40 a V50, ale hlavně novým kombi V70. Zážehové jednotky mají základ v pětiválci 2,5T (147 kW, 300 Nm, 1,139 milionu Kč), následuje řadový atmosférický šestiválec 3,2 l (175 kW, 320 Nm, 1,289 milionu Kč) a šestiválcovým vrcholem bude nový turbodmychadlem TwinScroll přeplňovaný motor 3,0 l (210 kW, 400 Nm, 1,499 milionu Kč včetně pohonu všech kol), který premiéru oslavil loni v modelu S80. Základním turbodieselem by měl být agregát 2.4D (120 kW, 340 Nm, 1,159 milionu Kč), jeho alternativou pak motor D5 (136 kW, 400 Nm, 1,199 milionu Kč).

Volvo představilo na autosalonu v Brně českému publiku také zbrusu novou XC70. Nabízet se bude se dvěma motorizacemi, a to benzinovým šestiválcem 3,2 l 175 kW (1,389 milionu Kč) a dieselovým pětiválcem 2,4 D5 136 kW (1,299 milionu Kč).

Wiesmann

Stánek malosériového výrobce vozů Wiesmann najdete uprostřed pavilonu Z, kde jsou vedle kupé GT a roadsteru MF 3 i velmi krásné hostesky.

Společnost A. Charouz Motors, autorizovaný dovozce stylových retro vozů značky Wiesmann, přivezla na Autosalon 2007 do Brna vedle velkých značek, jako je např. Cadillac, i sporťáků: kupé GT a otevřený Roadster MF3. Služebně starší model, roadster MF3 má pod kapotou agregát z legendárního BMW M3, tedy řadový šestiválec o objemu 3,2 litru, který má špičkový výkon 252 kW při 7 900 ot/min. Točivý moment 365 Nm nastupuje při 4900 ot/min. S těmito parametry akceleruje dvoumístný roadster o hmotnosti 1180 kg z nuly na stovku za 4,9 sekundy a a metru 200 km/h pokoří za necelých 19 sekund. Základní cena kabrioletu je 99 900 eur (cca 2,84 mil Kč) a v dlouhém seznamu příplatkové výbavy najdete např. čalounění ze speciální luxusní kůže (1 750 eur), vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce (565 eur), klimatizace (3 335 eur), sekvenční šestistupňovou převodovku SMG II (5 900 eur) nebo satelitní navigaci (1 130 eur). Dvoudvéřové kupé, Wiesmann GT, za přední nápravou - téměř v těžišti vozu - umístěn zážehový motor V8 o objemu 4,4 litru, který opět pochází z bavorské automobilky. Jeho výkon je 245 kW (333 k) při 6100 ot/min a točivý moment 450 Nm při 3600 ot/min. Sprint z 0 km/h na 100 km/h zvládne GT za 4,6 s a nejvyšší rychlost je 280 km/h.

Za model GT v základní výbavě, která je už sama o sobě velmi dobrá, zaplatíte 116 900 eur (cca 3,32 mil Kč). V příplatkovém seznamu najdete řadu stejných položek, jako např. vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce (565 eur), klimatizace (3 335 eur), systém DSC – včetně ABS (2 650 eur), výběr ze 4 audiosystémů od 1 180 eur do 3 235 eur. V nabídce nechybí ani výběr různých designů kol pro oba modely, jako jsou např. 19palcové disky BBS Challenge za 2 350 eur nebo 20palcová kola od firmy Hartge za 4 825 eur.

Další články na téma Autosalon Brno 2007

Autosalon Brno 2007: přehled národních premiér.

Autosalon Brno 2007: prvních sto fotografií.

Autosalon Brno 2007: Co je v Brně k vidění? (1. díl, 170 fotografií).

Autosalon Brno 2007: Co je v Brně k vidění? (2. díl, 114 fotografií).

Autosalon Brno 2007: Co je v Brně k vidění? (3. díl, 178 fotografií).

Autosalon Brno 2007: kdo se nedostavil? (přehled značek, které na autosalonu nevystavují).

redakce AUTO.CZ
Diskuze (25)
12. 6. 2007 13:42
Re: kua sem tqm nebol tyjo :-( ;-\ ;-\ ;-\
autosalon konci az ve ctvrtek 14tyho, tak nepanikar :-!
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 6. 2007 15:34
Re: BRNO V TOBĚ
ty voe... a na me se smala kazda >:D stacilo se na ni smat taky :yes:
8. 6. 2007 21:16
BRNO V TOBĚ
Tak jsem shlédl všechny tři díly, pročetl články. Za to tedy velká pochvala AUTO.CZ. A auta? Jo, je to naštěstí stále v tom správném gardu. Jsi-li ve vatě, pak nepochybně směruješ své kroky k AUDI, k Mercedesu a k BMW. Tahle trojka, to je triumvirát mocných, liga vyjímečných. V mainstreamu kraluje VW, a to dokonale. Zdá se mi, že Opel pozvolna hlásí návrat mezi respektovaný mainstream ve všech hlavních segmentech (moc se těším na novou Vectru) a to, že TTT nevystavuje? No... ono to snad někomu schází? P.S. Jinak... Porsche je samozřejmě stále to dobré Porsche. Jo... a Volvo... je stále to dobré Volvo :yes:
8. 6. 2007 19:24
subaru ?? lada ??
subaru a lada v brne nevystavuju ???