Současného zvýšeného zájmu o elektromobily využívá také japonská Honda. Na frankfurtském IAA představuje studii městského vozu budoucnosti, jak jinak než s elektrickým pohonem.
Zakoktalo to, no :-) Jazz nepřekopou, je to mini MPV, to bude vždy "škatule". Kdyby Honda šla jiným směrem, neměla by pak co nabídnout. A věř, že Jazz (Fit) je kurde oblíbené auto (jen v ČR a pár zemičkách prodeje váznou).
Ale tak nějake designove prvky by se snad z toho konceptu určitě daly použit. Popularitu Jazzu nepopiram, ale sakra ten vzhled by si podle mě zasloužil obměnu. CRV taky za mě docela fail.
Jasně, design se líbit každému nemusí, nepopírám. Je silně orientovaný na jiné, než naše trhy. O tom, že s ním botu neudělali, svědčí právě ty prodeje. Taky bych par věcí poupravil. Třeba na HR-V zadní světla, dodnes to považuji za největší slabinu designu auta. Facelift v příštím roce spíše pozmění příď, než záď.
S Civicem problém nemám, kdybych chtěl hatch, nevahám. I cena je uz mnohem přívětivější.
Nové CR-V... Musíme ho vidět na vlastní oči. Místní dealer měl tu čest face to face a řekl, že z fotek taky odvařený nebyl, ale pak změnil názor (znám ho dlouho i vím, že dokáže být dost kritický). No, jsem zvědavý. Každopádně motoricky si auto dost polepší, 192 a 212 HP by už nemuselo být tak letargických, jak 2.0 i-VTEC v předchozí (dosluhující) generaci.
Jazz po faceliftu a zejména s 1.5, je údajně docela dost odhlučněný a parádně jede (v HR-V pod zátěží docela řve). Jsem rád, že nepodlehli downsizingu úplně a ten motor do toho "prcka" nacpali. Tříválec ho v nadcházející generaci zřejmě nemine.
Kazdopádné na designový směr Hondy v dalších modelech aut jsem fakt zvědavý.
Jestli by Honda prodala víc Civiců, pokud by měla jednoduchý čistý design, to je dost spekulativní. Za mě osobně bych byl radši, pokud by tu byl Civic se svými dobrými vlastnostmi, ale méně kontroverzní.
Mam dojem, že novy civic se prodava vic než dobře. Taky mi sice jeho design uplně nesedi, hlavně předni čast, ale celkově hodnotim jako povedeny.. A je fajn, že je tu někdo s koulema, uhlazenosti a nenapaditosti je tu myslim vic než dost.
Já si tady netroufám mluvit za kupce Hondy, můžu mluvit za sebe... já bych Civic jako auto zvažoval, ale ne kvůli designu, spíš navzdory designu. Kolik reálných kupců to má taky tak těžko říct.
Design přece může být výrazný, ale zároveň harmonický... viz nakonec i tahle studie.
No, jenže jde o koncept a navic autičko do města. Mě se pravě u hondy nelibilo to, že přišla s nějakym magic seats aj. na ukor multilinku u modelu jako je civic. Taky mluvim za sebe a design u mě neni překažkou u desate generace, s tim jsem měl problem u te předešle a taky jde o "střeštěnce". Spiš mě od civicu odrazuji jeho rozměry, knk delka, ktera se začina vymika kompaktum.
Já bych pro rodinu stejně kompakt nekoupil, jedině kompaktní kombi... a tam už s rozměry Civicu problém nemám... a zároveň lift dokáže kombi zastoupit. A přesně - technika je základ a to je to, kde Civic X boduje. Designově se mi líbila 8G.
Jasně tohle ma každej ruzně s třidama, potažmo velikosti zavazadelniku či prostoru v interieru, ale jinak se všim souhlas, včetně 8G. Prostě pokud se u hondy nehraje na praktičnost tak ji to rozhodně nebudu mit za zle, stejně tak pokud bude vzhledově střeštěna. Naopak nějaka usedlost by mě u teto značky, ne mrzela, ale docela překvapila.
:yes:
Nevolám po usedlosti, ale po harmonii. Ta 8G je přece designově úžasně čisté a elegantní auto. Stejně jako předtím 5G - to jsou mé oblíbené generace. 5G vč. té techniky, 8G už s výhradami (torzka, motory výkonově pozadu za konkurencí).
Ale jo souhlas s tebou a je mi jasne, že bude dost těch, kterym se nějaka nadměrnějši odvazanost bude až přičit a od připadne koupě je to odadi. Ja třeba s tim problem nemam. Buď se mi to libi nebo ne a samozřejmě rozlišuji jak moc se mi dany model libi či ne.
Ale knk, třeba z tohoto pohledu jsem dost rozpačity, přitom s přimym přednim pohledem nemam problem. Prostě z některych uhlu to neni ono...
[odkaz]
příšerné výstupky, které asi budou náhradou zpětných zrcátek, jsou už na pohled poněkud choulostivého provedení. Navíc v docela nevhodném místě, u kliky dveří, kde se člověk často různě motá...
Presne, koncepty proste musia nejakou fičúrou vyčnievať z radu. Inak to konečne vyzerá ako auto, žiadny hrbatý crossover. Za mňa jednoznačne palec hore, takto si autíčko do mesta predstavujem. :yes:
Nerozumiem, prečo sa automobilky boja alebo nechcú občasne prísť s retro autom, ktoré by odkazovalo na svojich predchodcov zo 70. až 90. rokov. Netreba sa už vracať iba do čias VW Beetle, Mini či Fiatu 500. Kúpyschopná populácia starne a veľmi rada si vo svojej garáži pripomenie obdobie svojej mladosti nejakou retro 205-kou alebo Unom.
Preto tomuto počinu tlieskam a myslím si, že je odsúdený na úspech. Už sa teda teším na sériovú výrobu. Aj keby z toho mala nakoniec vzniknúť plechovka ako nový Ignis, tak budem len rád.