Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche přivezlo do Frankfurtu nejvýkonnější Cayenne. Má mouchy...

Stanislav Kolman
Diskuze (2)
Špička SUV nabídky německé automobilky zrychlí z klidu na stovku za 3,9 sekundy. Prozkoumali jsme ji během výstavního debutu.

Před pár dny jsme vás informovali o premiérovém odhalení třetí generace SUV Porsche Cayenne. Německá automobilka však pomlčela o nejvýkonnější variantě s přívlastkem Turbo a přivezla ji až na frankfurtský autosalon, kde jsme se o modelu dozvěděli veškeré zásadní podrobnosti.

Cayenne Turbo rozeznáte od sesterských SUV značky Porsche zejména v noci. Odlišuje se dvojitými řadami předních LED svítilen. Standardem jsou 21“ kola se speciálním designem právě pro tento model a musíme uznat, že autu opravdu sluší! Při pohledu na záď se pak Turbo liší dvojitými koncovkami výfuku. Právě zadním partiím prospěla generační obměna snad nejvíce. S úzkými světlomety a agresivnějšími rysy je vůz tak nějak více Porsche.

Video se připravuje ...

Značnými úpravami prošel také interiér, jež má být taktéž více sportovnější a zároveň ještě komfortnější. A to se povedlo: se svými 176 centimetry jsem si udělal pohodlí a ještě si s nadstandardní rezervou v oblasti kolem a hlavy sedl sám za sebe. Tedy udělal pohodlí... ono to v Cayennu není nic náročného. Cestování v takovém autě vás prostě bude bavit a o komfort nebudou mít nouzi ani o poznání vyšší cestující. Připomeňme, že sportovní sedačky lze konfigurovat 18 směrovými úpravami a novým prvkem jsou integrované opěrky hlavy, odkazující na legendární 911. Všechna sedadla a multifunkční sportovní volant jsou standardně vyhřívány.

Prakticky veškeré funkce a informace o voze lze zobrazit a ovládat prostřednictvím 12,3“ dotykového displeje s velmi ostrým a kvalitním obrazem. Zážitek z hudebního poslechu zase obstará audiosystém Bose Surround. Ten jsme sice na místě osobně nevyzkoušeli, ale jistě to bude třešnička na dortu. Interiér je sice celkově úhledný, avšak lesklé plochy nevydrží krásné dlouho. Stačilo pár novinářů, jež usedli do auta a dotykový displej i oblast kolem voliče automatické převodovky jsou rázem nehezky zapatlané.

O pohon vozu se stará čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný osmiválec s výkonem 404 kW, jež umožní zrychlení z klidu na stovku za 4,1 vteřiny (3,9 sekundy s balíčkem Sport Chrono) a dosáhne maximální rychlosti až 286 km/h. Páruje se výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic S. Ke zkvalitnění jízdních vlastností přispívá aktivní aerodynamika včetně zadního spoileru, tříkomorové vzduchové odpružení či vysoce výkonné brzdy.

Porsche nezapomíná na svůj sportovní charakter. Se stabilizací ovládanou 48V elektrickou soustavou a dalšími inovacemi přislibuje jízdní projev jako u skutečného sporťáku. S novým lehkým podvozkem chce výrobce kombinovat přesnost sportovního auta, komfort sedanu a přizpůsobivost terénního vozu.

Cayenne Turbo lze u německé automobilky již objednávat a první modely dorazí k evropským zákazníkům na konci roku 2017. Zatímco ceník standardního Cayennu startuje na v přepočtu necelých dvou milionech, provedení Turbo přijde na zhruba 3,6 milionu korun..

Stanislav Kolman
Diskuze (2)
Avatar - KANKUNEN
13. 9. 2017 17:16
Pan Machala zapomněl doplnit, že banálním
trikem inzerovaným na auto.cz má toto Porsche 877 kW.
13. 9. 2017 14:56
Interiér
Na té první fotce z interiéru je krásně vidět, že ,,dva dny používání" je to všude upatlané.... A to věřím, že to několikrát denně ještě leští.
Klasickou přístrojovou desku s tlačítky utřu jednou za 14 dní a jsem v klidu