Škoda Vision E se už zase o kousíček přiblížila sériové podobě a dokonce už víme, kolik by měla stát. A taky jsme se dozvěděli, jaká budoucnost čeká rapid.
U nás je najlacnejší Sup diesel (1,6 TDI/88kW) v základe za 24.840,-€. Plus 10% je 27.324,-€. vyššia výbava Ambition stojí už 27.040,-€, desať % navrch to navýši na 29.744,-€. Čiže nič zvláštne, cena bude za tri roky asi tam, kde je Nissan Leaf už dnes, takže nič, na čo by som sa mohol tešiť, v tom nejak tiež nevidím.
Kupodivu Vlček odpovídal vcelku rozumně. Ale opět inteligentní Machala "elektrická škoda zná svoji cenu" - tak to je príma, ale my ji neznáme. Pokud Vlček odpoví, že v roce 2020 se bude prodávat jakési el. auto a rádi by, aby stálo jen o něco víc, než naftový superb, fakt bych si netroufl říct "zná svoji cenu".
Citace: "...s rozvojem infrastruktury se zdaleka nespěchá tak, jak by bylo potřeba. My jsme si naše domácí úkoly splnili, začneme nabízet zákaznicky atraktivní elektromobil, teď je však potřeba udělat ještě druhý krok, který už na nás úplně není.."
A v tomhle je asi velký náskok Tesly i prozíravost Muska, když si za domácí úkol vzali nejen výrobu elektromobilu ale také i zajištění jeho nabíjení, minimálně v preferovaných oblastech.
Mám tušáka, že Musk nemá v pláne trvale vyrábať autá. Možno chcel len dotlačiť svet k rýchlejšiemu vývoju a posunu vpred. Počítam, že sa, čo sa automobilizmu týka, skôr bude venovať iným projektom, nabíjačkám, nabíjacím staniciam... Tam je oveľa menej potenciálnych záujemcov a predpoklad oveľa menšej konkurencie. Podľa mňa si už spočítal, že za pár rokov nebude môcť držať krok s automobilkami, ktoré majú desiatky a desiatky rokov skúseností so stavbou áut. Pohon je len časť auta, nie celé.
Strategii Muska je zcela změnit technologickou a energetickou základnu světa, V automobilech je cílem služba prodávání nikoliv aut nebo dobíječek ale dopravy. Cílem je produkovat síť zcela autonomních, elektrických jednotek, které si každý přivolá mobilem, když bude potřebovat dopravu. Auto, sluneční panely, dobíječky, tunely to vše směřuje k jednomu cíli, který běžné automobilky zatím sotva jen tuší.
tak osobně v tom nevidím problém, aby každé dealerství škody znamenalo rovněž novodobou benzinku (=dobíjecí stanice). Jsou na každém rohu, takže příležitosti se klidně mohli chopit.
Peníze se dají učitelům a 1 000 000 státních úředníků, nárůst nákladů jen tento rok na platy úředníků 36 mld. Kč.
Plus 15-20 mld. Kč pro učitele a zase navýšení 10% pro úředníky ........
Dotace pro Škoda Auto jaksi nebudou.
Ale Škoda si může vyžádat (a taky to udělá !!!) investice od dealerů.
Každý může říkat o Škodě co chce ale elektromobilizmus tady může rozhýbat jen Škoda. Ale ta je vždy závislá na politice VW.
Právě jste našel skvělé využití emise nesplňujících diesel motorů z dieselgate. Do aut nesmí... Jako diesel agregát to bude ještě víc než ekologické, ne? >:D
Jo bude protože to poběží v ideálních otáčkách ........... :yes: A jinak ano, motory 2,0 TDI mají své průmyslové využití ale agregáty jedou obvykle s motory o velikosti cca 4 litry, 6- až 8-válce. A ano, agregáty dnes splňují velice přísné emise pro které pravidla které nevytvářela EK. :-)
Jj rozhovory uz prestavam brat vazne, prijde mi, ze sami nevedi, co bude pristi tyden - pamatuji si, kdyz Skoda oznamovala SUV ofenzivu, tak Vlcek sliboval 3 - 4 SUV a rikal, ze VSECHNY budou i s moznosti 4x4, aby to nebyl jen takovy pseudo terenak - a ted oficialne rikaji, ze nejmensi SUV na podvozku noveho Rapidu bude pouze predokolka :no: To tomu pak muzou dat rovnou jmeno Roomster a ne, aby si to hralo na opravdove SUV a pri prvnim snehu zustane stat :no:
Puvodne se psalo, ze nove E-SUV bude stat jako naftova Octavia, dnes pan Vlcek rika, ze bude max o 10 % drazsi, nez naftovy Superb a na webu IHNED dnes sef Skody Maier rika, ze E-SUV bude stat o 10 -15 % vice, nez naftovy Superb - oni ani nevedi, kdo co rika!!
Dnes na IHNED :
"Nebudeme zapomínat na stálice naší nabídky. Vzhledem k prodejním číslům není důvod, aby Fabia Combi končila," řekl Bernhard Maier.
V nedavnem rozhovoru pro britsky web rekl sef vyvoje Skody , ze nova Fabia Combi jiste nebude a s temer 100% jistotou nebude ani Rapid liftback - tak a ted si ma clovek vybrat, cemu verit ;-\
Jinak z tohoto nadpisu by clovek usuzoval, ze se dozvime, jak to s tim Rapidem bude, ale nic noveho jsme se nedozvedeli - to ze Spaceback bude , to se vi, stejne jako, ze bude na novejsi platforme. Ale o liftbacku ani slovo, takze asi opravdu nebude...timto krokem Skoda dost oslabi na ruskem a cinskem trhu...
Kolikrát ses udělal ??? >:D >:D >:D Asi jsi měl hezký den. Přeji Ti to. Ale z přemíry radosti Ti může prasknout žilka a neužiješ si to.
PS - prodeje v nižších třídách byly cca 10%, to na celkové bilanci nic nezmění a vyrovnají to malé SUV.
Nejspíše se počítá s razantním poklesem cen baterií.
Potom by ta cena uváděná v článku souhlasila.
A když budou baterie skoro zadarmo, tak bude cena nižší než u toho Superbu.
No... obávam sa, aby práveže nedošlo k zdražovaniu batérií (kvôli nárastu dopytu a ťaženiu potrebných surovín). Možno keď príde k zásadnejšej zmene technológie uchovania el. energie, tak časom to môže klesnúť, ale to asi ešte potrvá dosť dlho.
Inak, je elektrický pohon považujem za vynikajúci (vlastnosti, trvácnosť). Ale chýba lepší dojazd vo vzťahu k rýchlosti dobíjania a k počtu staníc. Výkonová kapacita energetickej siete môže byť tiež zádrhelom v prípade masového nástupu EV.
Inak povedané: pohon ako taký je to super, ale energetické pokrytie je ešte v plienkach. Ale fandím, aby sa to zrýchlilo a riešilo.
staci se podivat jak se vyvyjeli ceny ostatnich tezenych komodyt pri rapidim zvyseni poptavky, kratkodobe to stoupne na extrem, a hned jak se do tezeni pusti dalsi hraci, tak cena vetsinou klesne zase extremne dolu a pod puvodni hladinu, s velkou poptavkou to proste zacne bejt zajimave i pro jine tezare a tedy konkurenci, a konkurence znamena i zasiceni trhu a tedy mensi poptavku
lithium neni nijak zasadne vzacne (vzacne je pouze pro ty co potrebuji dolarky z nej a po svete jsou stovky dolu kde se lithium netezi protoze nebyla poptavka po komoditach ktere se tam tezili a lithium tam bylo coby odpad, coz je i priklad Cinovce v CR), da se tezit i z morske vody, navic lithium je jiz dnes % nejvice recyklovanym kovem, jeho cena tedy nemuze stoupat donekonecna, ale spise se dobudoucna ustali nekde pod soucasnyma prestrelenyma cenama, s tim ostatne operuji i Australani co by mohli tezit na Cinovci, proste nechtej investovat zbrkle kdys vedi ze soucasne ceny nemusej vydrzet
Re: ještě včera měl stát ten elektromobil jako dieselová Oct
i SKod amusi pocitat s tim aby se to prodavalo, pokud cenu prestrelej tak z toho budou mit jen lezak, ostatne to se stalo jiz mnoha autum, nejen elektromobilum