12.9. 2017 Jan Mička Jan Mička

Suzuki Swift Sport ve Frankfurtu doslova září. A jenom žlutou barvou to není!

Suzuki Swift Sport ve Frankfurtu doslova září. A jenom žlutou barvou to není!
 

Suzuki odhalilo ve Frankfurtu dlouho očekávaný Swift Sport. Mnoho krásy nepobral, i tak si ale zaslouží velkou pozornost!

Po měsících spekulací a domněnek se čas konečně naplnil. Suzuki na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem odhalilo novou generaci modelu Swift Sport, malého sportovního hatchbacku, na který jsem se osobně velmi těšil. Důvody pro to mám v podstatě dva: minulá generace totiž byla naprosto skvělá, přestože měla pod kapotou „jenom“ atmosférickou šestnáctistovku s výkonem 100 kW, a ta nová z mého pohledu platí za jedno z nejřidičtějších malých aut současnosti, ať má pod kapotou v podstatě kterýkoliv z nabízených motorů.

Video

Ve Frankfurtu byl k vidění kanárkově žlutý kousek, který doslova zářil a právem na sebe stahoval obrovskou pozornost. Jde vlastně o tentýž vůz, jaký jste už před časem mohli vidět na oficiálních snímcích, a přestože rozhodně nejde o nejkrásnější ostrý hatchback, má něco do sebe. Tak například myslí na tradice – nezapomněl na zadní difuzor a dvě koncovky výfuku, kola nejsou přehnaně velká, „pouze“ sedmnáctipalcová s pneumatikami 195/45 R17, a nechybí ani nástavce prahů nebo přední splitter. Je to taková naštvaná žába, tedy mohla by být, pokud si místo žlutého laku domyslíte zelený.

Dokonce ani kokpit není nijak přehnaný, proti běžným verzím vás na první pohled trkne snad jenom sportovnější volant s perforovanou kůží, dekory s červeným nádechem a samozřejmě přední sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami a výrazným bočním vedením. Avšak pozor, nejde o takový ten typ sedadel, o které si při každém nastupování narazíte hýždě o něco tvrdého. Swift Sport bude dál plnit roli malého všeuměla a nemá v plánu vás k sobě přikovat děj se co děj. Bočnice jsou samozřejmě tužší než u běžné verze, zároveň ale stále máte dostatečný komfort a mně osobně pasuje jejich sevření jako ulité. Tak uvidíme, co to udělá v zatáčkách.

AUTOSALON FRANKFURT NA AUTO.CZ

Zatímco u běžného Suzuki Swift mi pozice za volantem vyhovuje, ve sportu bych si přece jenom přál sedět o něco níže. Jenže to už by zase nikdo nezaručil, že se na zadní sedadla vejdou i osoby s výškou okolo 180 centimetrů. Já měřím o deset čísel více a za sebe se nevejdu, berme ale v pozat, že Swift jako takový měří jenom 3,8 metru a už z toho pohledu je jeho vnitřní prostor až překvapivě velký. Bohužel na úkor prťavého kufru.

Co se praktičnosti týče, osobně jsem ve srovnání s běžnou verzí nezaznamenal nejmenší rozdíl, docela by mě ale zajímalo, jak to bude s podvozkem. Už ráno se totiž kolem vozu tvořily hloučky lidí, kteří pochopitelně sedali dovnitř, přičemž stačil jeden průměrně vzrostlý dospělák na zadních sedadlech a swift si sednul společně s ním. Působí docela měkce, to ale nutně nemusí být nevýhoda. Jenom si vzpomeňte, jak se naklání současná Mazda MX-5. A jaká je s ní sranda!

Ta největší změna se pochopitelně nachází pod kapotou. Swift Sport už nemá tu točivou atmosférickou šestnáctistovku o výkonu 100 kW, která byla párovaná s pětistupňovým manuálem. Novinka má přeplňovanou čtrnáctistovku z Vitary S, šest rychlostí a výkon 103 kW. Ty 3 kW asi v praxi nepoznáte, co už ale poznat půjde, je točivý moment 230 N.m (o 70 N.m více než minulá generace) a zejména pohotovostní hmotnost 970 kilogramů. Minulá generace měla o 90 kg více. Je jasné, že hravost bude opět hrát jednu z nejvýznamnějších rolí!

TEST 2013: Suzuki Swift Sport – Poslední samuraj

Nové Suzuki Swift Sport se začne v Evropě prodávat v lednu příštího roku, ve Frankfurtu je samozřejmě k vidění jeho evropská verze. O cenách se zatím nahlas nehovoří, natož o těch českých, minulý Sport však začínal na nějakých 380 tisících korunách a bylo by fajn, kdyby se novinka držela v podobné hladině. Ale o tom až někdy jindy.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Výroba automobilů v Česku slaví rekord Výroba automobilů v Česku slaví rekord

Tuzemská výroba osobních aut loni stoupla o pět procent…

ANO se sbližuje s komunisty ANO se sbližuje s komunisty

Sociální bydlení, surovinová politika, růst minimální…

Zápisník Michala Tomeše: Zase ty kampaně Zápisník Michala Tomeše: Zase ty kampaně

Bývalý britský předseda vlády, voják a publicista Winston…

Komentář Martina Čabana: Dojemně pitomá show Komentář Martina Čabana: Dojemně pitomá show

Česko hledá prezidenta. Už do názvu pořadu,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Suzuki Swift Sport ve Frankfurtu doslova…












Blesk.cz

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

Malého Radovánka nalezli na pokraji smrti v dutině stromu: Byl tak zmrzlý, že se nemohl pohnout

Malého Radovánka nalezli na pokraji smrti v dutině…

Asi tři dny se nedaleko Vítkova na Tachovsku schovával promrzlý a vyhladovělý pejsek v dutině stromu. Když ho…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Tygr Bakoš sestřelil Kometu: Takhle vyrovnanou soutěž nepamatuju

Tygr Bakoš sestřelil Kometu: Takhle vyrovnanou…

V Liberci se zase naplno baví hokejem. Vlna srandovních gólů ustala, naopak Tygři pálí ostrými ve velkém stylu.…

 

Reflex.cz

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…

Madrid: Španělská metropole si vás podmaní nejen svojí krásou

Madrid: Španělská metropole si vás podmaní nejen…

Madrid leží daleko od mořského břehu a daleko od lehkomyslnosti španělských letovisek. Překvapit vás může ale…