Diskuse

BMW i Vision Dynamics: Elektrické Gran Coupe s dojezdem 600 km

12.9.2017

BMW mezi své premiéry na letošním frankfurtském autosalonu zařadilo i odhalení konceptu I Vision Dynamics, naznačujícího podobu sériového modelu, jímž má být vyplněna mezera mezi současnými i3 a i8.

 

  • 11 Reagovat !

    foto Emel

    Emel 12.09.  17:21

    BMW

    Haló, BMW... nedraftovali jste náhodou designéry od Toyoty... nebo aspoň od Hondy? Ty ledviny jsou děs, vypadá to jak nějakej hlodavec.
    • 10 Reagovat !

      foto ericn

      ericn 12.09.  17:25

      « Re: BMW

      Souhlasim, tohle je opravdu nepovedené (hnus) :no:
      • 10 Reagovat !

        foto fostek

        fostek 12.09.  17:30

        « Re: Re: BMW

        No...asi udělali koncept a pak řekli tunerům v kšiltovkách ať to doladěj....a jednomu do toho kecala jeho vypatlaná kočička. Je to hnus.
        Kde kdo tu asi ví, že já mám rád německý káry a nesnáším Teslu...ale objektivně je jasný, že germáni sypou super elektrický koncepty (Jen dnes Audi, BMW atd) ale Tesly potkáváme na silnicích. To zas jo.
        Tesla
        :yes:
        Auta místo konceptů.
        • 10 Reagovat !

          foto Gvick2

          Gvick2 12.09.  19:57

          « Re: Re: BMW

          Máš pravdu, že počet konceptů elektroaut už je nuda. Na druhou stranu se automobilkám nedivým, že vyčkávají s výrobou. Pro BMW by jistě nebyl technicky ani technologicky problém spustit výrobu, ale v současné době je jasné, že by na takové výrobě prodělávali kalhoty (tak jako prodělává Tesla) a to si soukromá firma jako BMW nedovolí. Buď politici sáhnou do kasy a mohutně zadotují elektroauta, nebo přijde nějaký zázračný skok v poměru kapacita/cena baterek a pak se výroba prakticky ze dne na den rozjede nebo tyto impulzy nepřijdou a pak budeme další roky vídat jenom hromadu dalších a dalších konceptů. Prostě elektroauto je dosud ekonomický nonsens a wotogo.
          • 10 Reagovat !

            foto Papezja

            Papezja 13.09.  07:54

            « Re: Re: Re: BMW

            Myslim, ze nejaky skok v technologii baterek jen tak neprijde. Tlak je nejen ze strany automobilek, ale take spotrebni elektroniky a to uz dost dlouho... A pritom za poslednich 15 let byl posun jen velmi maly...

            A co se tyce konceptu? To je jen divadylko pro politiky a media, aby to vypadalo, ze nejaky vyvoj probiha... Kdo by taky cpal miliony do vyvoje neceho, co pak nikdo nekupuje, ze?
            • 01 Reagovat !

              foto Jeremy-McKvak-ANTIDIESEL

              Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL 13.09.  08:23

              « KDO HO POZNÁVÁ? CO JE TO ZA KORUPČNÍHO ZMLDA NA STK?

              KDO HO POZNÁVÁVÁ? [odkaz]
              CO JE TO ZA KORUPČNÍHO ZMLDA NA STK? [odkaz]
              JEHO JMÉNO? [odkaz]
              JMÉNO PRAŽSKÝ STK? [odkaz]
              >:-[]
              >:-[] >:-[]
              >:-[] >:-[] >:-[]
              >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
              >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
              >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
              >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
            • 00 Reagovat !

              foto SamanAR

              SamanAR 13.09.  09:23

              « Re: Re: Re: Re: BMW

              ze strany spotrebni elektroniky ten tlak zas tak velkej neni a nebyl, tam se pouziva ta nejlevnejsi chemie co jde pouzit ;-) a bohuzel uzoivatele si dost zvikli na omezenou vydrz, a kdys us se nekdo ozejva, tak jen velmi mala skupinka lidi, zbytek ma radsi tenouskej design ;-) ono poridit totiz telefon ktery vydrzi pri beznem pouzivani tyden problem neni, jen to holt neni Samsing nebo Apple kteri jedou jen na design, nove features a co nejtenci obri placky ;-) (dobre Apple se drzi velikosti jeste na uzde, ale baterky dava take male) telefon s baterii nad 4000mAh se daji poridit i pod 4 tisice, vydrzi vpohode tyden, ale nemaj holt megaultrasuper display s UHD HDR a jeste nejlip zahnutym displayem, nemaj 5 foraku s rozlisenim v desitkach megapixlu a nemaj 50 jadrovej procesor co ma vykon vetsi nez domaci PC

              vyvoj a vyzkum baterii si zada svuj cas, podle udaju IMF je prumerna doba na uvedeni novejsi technologie nebo jeji evoluce mezi 8 az 12 lety (soucasne li-ion baterie jsou tu komercne jen 26 let, a za tu dobu klesla jejich cena na ctvrtinu, a jejich parametry ohledne Wh/kg a Wh/L se posunula na trojnasobek, prijde ti to jako mala evoluce? tak si predstav ze mas 8 valec kterej za 26 let vyvoje klesne cenou ze 40 tisic na 10 tisic za novej, a zaroven jeho spotreba evolucne z 15 litru na 100km, klesne na spotrebu 5 litru na 100km ;-) ) v soucasnosti je v prodeji i lepsi technologie baterii, ale je draha a tak si ji spise kupuji jen modelari do modylku

              ve fazi funkcnich prototypu s nasazenim pro armadu a vesmir se nachazi kuprikladu fluoridova baterie ktera posunuje efektivitu az 20 nasobne nad soucasne komercne dostupne lionky, jenze vyroba je extremne draha, do bezneho telefonu by baterie stala asi $2000, ale i pri maximalnim zatizeni by sni mohl fungovat klidne i mesic, a tedy se momentalne vyvoj soustredi na pripravu a zlevneni jejich komercni vyroby, tyhle baterie tak pouzivaji vpodstate jen vesmirne projekty, kuprikladu telekomunikacni satelity kde se cena treba $50000 za baterii strati jak nic, kdys ti napisu ze bezna lionka ma v lepsim pripade asi 250-300 Wh/L a benzin ma asi 9100 Wh/L, tak fluoridova baterie ma v soucasnosti 4500-5000 Wh/L tak to je celkem posun ;-) tento princip pevnych baterii zkouma pro nasazeni v doprave kuprikladu Toyota, pri soucasnem stavu techto baterii by se do bezneho auta dalo dat asi 3MWh baterii vazici cca 150kg, ovsem jeji cena by byla okolo 1 milionu dolaru, ted je to proste jen o tom cekat kdy se jim podari zlevnit vyrobu, tak jako se to podarilo i u jinych technologii v oblasti automobilizmu ;-) pred 30 lety byla kuprikladu vyroba karbonu asi 50x drazsi nez dnes, povedlo se to tady tak proc by se to nemelo povest u baterek? ale je me jasne ze skeptik a odpurce elektromobility bude vzdy tvrdit ze to nepujde a nemuze to jit >:D
              • 00 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 13.09.  10:45

                « Re: Re: Re: Re: Re: BMW

                Tlak ze strany spotřební elektroniky samozřejmě je. A pro ně je ještě důležitější hmotnost a rozměry. Byla doba, kdy i dnes hojně rozšířené li-ion byly exotické a drahé. Chemii v první řadě volili dle svých potřeb. Levné jsou hlavně proto, že se dělají ve velkých objemech. Právě velký objem ve spotřební elektronice dává šanci, že se něco nového prosadí, pokud se jim to trefí do potřeb. Problém obecně v bateriích bývá v tom, že je rozjezd výroby hodně riskantní. A řada zlepšováků je prostě příliš drahá i na high-end spotřební elektroniku, takže se hledají levnější výrobní procesy.

                Zůstává celkem malá skupina, kde jsou sice objemy malé, ale požadavky opravdu vysoké a rozpočty velmi štědré. Ano, jde v první řadě o armády. Jejich přínos je však spíš v tom, že financují výzkum a to i velmi exotický. Do komerční podoby to mívá daleko, ale alespoň se ví, že to jde.
              • 00 Reagovat !

                foto Papezja

                Papezja 13.09.  11:02

                « Re: Re: Re: Re: Re: BMW

                Tak poporade, o telefonech s velkou baterii vim, sam jeden vlastnim :-) Dokonce je i vykonny a tim padem vydrz pri pouzivani fakt na tyden neni :-) A ze se vyrobci nesnazi maximalne vyuzit dany prostor? Podivej se na Samsing, jak u notu 7 nacpal baterku, kam mohl, az mu z toho bouchla >:D Takze ze strany vyrobcu tlak na co nejmensi baterii urcite je. A cena? I pro drahou technologii jde najit kupce, pokud se v reklamce dostatecne snazi. Pokud baterka stoji 2000 a telefon by vydrzel mesic, proc neudelat mensi a levnejsi, na kterou vydrzi tyden? To uz by mohla byt akceptovatelna castka pro exkluzivni maloseriovy model.

                Ta lepsi technologie do modylku by me zajimala :-) mam doma baterku a sice zvlada dost velke nabijeci a vybijeci proudy, ale velikostne za baterii v telefonu spis zaostava.

                Zlevneni vyroby soucasnych baterii uz moc nepujde treba proto, ze uz vyroba ve velkych kapacitach uz davno prpbiha. Carbon byl pred triceti lety vystrelek, dnes bezna vec. U novych typu baterii to pujde, pokud opravdu maji ty parametry, co popisujes. S ohledem na tve uzasne hodnoty mi to ale moc nevychazi :-) ze by sis je cucal z prstu?
                • 00 Reagovat !

                  foto SamanAR

                  SamanAR 13.09.  11:43

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW

                  asi ti nedochazi ze ty nove typi baterii nejsou lithiove, tam je vyrovba uplne jina a zlevneni vyroby se prave zkouma, od toho jsou posledni faze vyvoje danych technologii, aby se zkoumalo jak to levne a ve velkem mnoztvi vyrabet ;-) zrovna treba pevne fluoridove baterie jsou drahe prave proto, ze na jejich vyrobu je potreba extremni tlaky okolo 1000 atmosfer aby se molekuly fruoridu vmestnali blize k sobe, a holt diamantova kovadlina se neda udelat obri a neni ani prilis levna sama osobe, takze za den se da udelat treba jen par kousku takovych baterii o velikosti treba pul cm krychloveho na kus

                  o zlevnovani vyroby soucasnych vyrabenych technologii baterek jsem nic nepsal

                  jinak telefon mam Mi 4X, tedy relativne velka baterka a relativne malo detailni display jen HD, to ale zarucuje ze to tolik nezere, a vpohode pri mem beznem nasazeni (jsem vyvojar pro mobilni aplikace takze telefon a tablet je muj denni chleba) me vydrzi vpohode 4-5 dni, denne asi 10-15 minut hovoru, par sms, neustale zalpa data a wifi (pro mail, fb a whatsup) a asi 2 hodky denne prace s AR na telefonu abych si overil modely, proste nahraju a zkontroluju, vidim chyby tak opravim a zase nahraju a na telefonu zkontroluju, iphon S5 musim davat na nabijecku denne stejne jako Galaxi S7, ty telefony proste nevydrzi protoze maj zravej display (barvy a rozlisko maj proste lepsi) a relativne nenazrana APU
                  • 00 Reagovat !

                    foto Papezja

                    Papezja 13.09.  12:14

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW

                    Me to dochazi, ale ty tvoje hodnoty jsou opravdu prehnane a vycucane z prstu - jako kazda propaganda :-)
                    Napriklad ta tvoje baterka 3Mwh za milion - pokud je pravda, jak rikas, ze se sklada z malych clanku, znamena to, ze by sla udelat i mensi pri podobnych nakladech na kwh. A pokud by se udelala 70kwh, jako ma tesla model S, cena vychazi kolem 25k dolaru. Pokud by to za takovou cenu slo, tak do toho :-) k tomu by pri tvych udajich mela objem 14l a hmotnost 3.5kg. O takovou baterii by byl jiste obrovsky zajem :-) Problem je jen v tom, ze si vymyslis :-)

                    Mimochodem, co je zac Xiaomi MI4x? Tuto znacku znam celkem dobre, i mnoho variant MI4, ale MI4x mezi nimi neni :-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto SamanAR

                      SamanAR 13.09.  13:16

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW

                      vyroba je draha z toho duvodu, ze neni dostatecna kapacita vyroby a nebude dostatecna kapacita vyroby pri soucasnem postupu vyroby ;-) i tu 70kWh baterku by vyrabeli treba mesic a na "masine" co stoji takovej balik ze to radsi ani nikde nepisou a moc by se jich ani nedalo postavit protoze pro to nejsou ani prostredky ani dost materialu a pouziva se to jen pro vyzkum, presnost vyroby je taky +- od oka, tedy vhodna spise jen na to ze jim to zaplati dalsi vyzkum kdys to prodaj treba armade nebo nekomu treba do satelitu ;-) us jen nazev "diamantova kovadlina" ti snad napovi ze asi nepujde o kovadlinu jakou ma v dilne kazdej kovar >:D

                      pro masovou vyrobu musi proste prijit na jinej zpusob jak to vyrabet, vyrabet v takovem mnozstvi ze to bude moct zasa=obovat automobilku a v takove kvalire ze to bude pouzitelne i k vystaveni do vytrinky >:D , ted to vypada jako kdys uhnetes kus hliniku do tvaru kvadriku a k tomu pripojis 2 vodice

                      [odkaz] za tu cenu me slouzi velice dobre a asi nejlip z celeho testlabu (Nvidia Shield tablet, ipad mini 4, LG P880, Galaxi S7, iphone S5, Mi 4x, Yoga 3, Prestigio miltipad wize a nove "skoumam" Shield TV na nektere veci dobudoucna ) Mi jsem tak vymenil za primarni telefon, donedavna jsem pouzival 5 let stare LG P880 ktere jsem poridil jiz pred 5 lety jako svuj prvni smart, a nahradil ho az ted prave MI 4x
                      • 00 Reagovat !

                        foto Papezja

                        Papezja 13.09.  14:32

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW

                        Predtim jsi psal, ze 3mwh baterie by sla v soucasne situaci vyrobit "jen" za milion USD, ted tedy pises, ze by byl problem i mrzkych 70kwh? Ale nesedi ani ta ostatni cisla, jen se podivej... Treba hustota 20kWh na kg prekonava i benzin a kdyz se veme v uvahu ucinnost elektromotoru, tak ho prekonava i objemove. Pokud by neco takoveho opravdu fungovalo, hrnuly by se dotoho penize horem dolem ze vsech stran, protoze takova technologie by byla opravdu uzitecna.

                        Jo tak ne MI4x, ale Redmi 4x. Vis, v tom je kapanek rozdil, tyhle dve rady by si clovek nemel plest... Alenak, Redmi ma jen o tretinu vetsi baterii nez zbytek produkce, takze vydrz je dana spis tim uspornejsim/slabsim HW a HD displejem :-) Takove MI4 by nevydrzelo 4-5 dni ani s dvojnasobnou kapacitou
                        • 00 Reagovat !

                          foto SamanAR

                          SamanAR 14.09.  10:13

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW

                          RedMi nebi Mi je to same ;-) a sak ja psal ze je to diky horsimu HW ;-)
                          • 00 Reagovat !

                            foto Papezja

                            Papezja 14.09.  11:04

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW

                            Neni to to same ani nahodou. Redmi a Mi jsou ruzne rady, redmi je ta levnejsi, slabsi a mladsi.. Redmi4x az ted vykonove dotahuje mi4, to uz je ale 3 roky stare, zatimco redmi nedavno vyslo.
          • 00 Reagovat !

            foto SamanAR

            SamanAR 13.09.  09:00

            « Re: Re: Re: BMW

            Tesla prodelava diky investicim do rozvoje, staci se podivat jakou vykazujou ztratu a jake maji kuprikladu naklady na rozsirovani site Superchargeru, oboje se da docist ve finacni zprave co se vydava kazde ctvrtleti, jiz jen tahle polozka se superchargery pokreje celou cast ucetni ztraty co vykazuji ;-) no schvalne ktera jina automobilka na svete ma svoji vlastni sit cerpacich stanic o poctu cca 1200 kterou by rozsirovala rychlosti +20-25% rocne ?

            a sefove ostatnich automobilek jim davaji zapravdu, ze sit superchargeru a vlastni tovarna na baterky je to nejlepsi co Tesla mohla udelat, proto taky jiz ostatni zacinaj s planovanim vystavby vlastnich baterkaren a nektere automobilky i zacinaji chystat vlastni sit nabijecek v alianci s dalsima automobilkama, a nejvtipnejsi je, ze tuhle snahu brzdi narizeni EK ktere od predlonska narizuje vystavbu jen sdruzenych nabijecich mist, takze ciste vlastni sit si jiz v EU vlastne zadna automobilka zacit stavet nemuze >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Gvick2

              Gvick2 13.09.  09:24

              « Re: Re: Re: BMW

              Jenom dokazuješ to co jsem napsal, Tesla je ztrátová a kdyby se třeba takové BMW vydalo její cestou tak bude také ztrátové. Jestli je to kvůli superchargerům nebo kvůli dotování ceny baterek nebo kvůli zeleným mužíkům na Marsu je docela putička, prostě hromadnou výrobu elektromobilů (se vší potřebnou infrastrukturou) jakožto ziskovou činnost dosud nikdo nezvládl. A to je hlavní důvod proč nás automobilky krmí koncepty a do masové výroby se nikomu nechce. Akcionáře jako má Tesla jiné automobilky prostě nemají (takoví, kteří jsou ochotni trpět mnoho let ztráty a věřit, že jednou bude lépe).
              • 00 Reagovat !

                foto SamanAR

                SamanAR 13.09.  09:35

                « Re: Re: Re: Re: BMW

                BMW ma zisky okolo 6 miliard eur rocne, kdyby treba jen 1 miliardu rocne dali na vystavbu site nabijecich stanic, tak maj do 2 let mnohem vetsi sit nabijecek nez Tesla, ostatne BMW je v asociaci kde se pripravuje vystavba nabijecek okolo site TENt v Evrope ;-) prozatim na to dali smesnych 13 milionu eur a postavili 2 takove nabijecky naskousku, udajne ma finalni invesrtice jen v Evrope cinit okolo 30 miliard eur, takze jednou je to taky ceka, jen proste cekaj az co jim na to da EU za dotace, tak jako cekaj vzdycky kdys jde o dotace na neco, ono i ty BEV co vyrabej byli dotovane Nemeckou vladou dotacema, a vpodstate BMW jako jedine neco poradneho predstavilo za ty dotace, i3, VW za to jen predelal Golfa na baterky

                ale ja to chapu, proste se drzi penezovodu, do 10 let to tak jako tak proste zaplavej elektromobilama, ted k tomu jsou nuceny i z jinych stran a lefislativ, ne jen z titulu dotaci ktera na to brali
                • 00 Reagovat !

                  foto Papezja

                  Papezja 13.09.  11:48

                  « Re: Re: Re: Re: Re: BMW

                  "BMW jako jedine neco poradneho predstavilo za ty dotace, i3, VW za to jen predelal Golfa na baterky"

                  Prosimte, vysvetli mi, co je tak spatneho na tom predelat konvencni auto na baterky? Karoserie to unese a i kdyby se melo predelat zaveseni, aby uneslo trvalou vyssi zatez, porad to vyjde levneji, nez specialni platforma pro par majetnych ekologu
                  • 00 Reagovat !

                    foto SamanAR

                    SamanAR 13.09.  13:00

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW

                    spatneho na tom neni nic, tvrdim snad nekde ze je?
                    • 00 Reagovat !

                      foto Papezja

                      Papezja 13.09.  14:36

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW

                      Spojeni "VW jen predelal golfa na baterky" tak zni.
                      • 00 Reagovat !

                        foto SamanAR

                        SamanAR 14.09.  10:15

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW

                        no ziskali na to celkem slsune dotace a nakonec jen predelali Golfa na baterky, proste VW ty prachy pouzilo jinak, prace na nove platforme ohlasili az pote co jim Merklova verejne vynadala >:D
                        • 00 Reagovat !

                          foto Papezja

                          Papezja 14.09.  11:07

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW

                          Ja bych rekl, ze je vyuzilo ekonomicteji >:D Prizpusobit stavajici platformu a vyuzit dobreho jmena vychoziho modelu mi prijde jako spravna volba. V prvni rade je chyba EU, ze cpe penize do ztratovych projektu a az pak se stara, jestli je vysledek adekvatni investici nebo ne.
                • 00 Reagovat !

                  foto Gvick2

                  Gvick2 13.09.  13:50

                  « Re: Re: Re: Re: Re: BMW

                  BMW má zisk 6 mld. eur ročně, protože dělá to co je ekonomický výnosné a neutápí miliardy v nesmyslech. A až bude ekonomicky výnosné vyrábět elektroauta, tak je budou sekat jak Baťa cvičky, prostě soukromá firma, žádná charita. Může se ti to nelíbit, ale to je tak to jediné co s tím můžeš udělat.
                  • 00 Reagovat !

                    foto SamanAR

                    SamanAR 13.09.  14:02

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW

                    a pisu neco jineho? ja nerozporuju to ze BMW dela dal fosilni kary, je me jasne ze je delaj prave proto ze kdyby je prestali naraz vyrabet a delali jen elektroauta tak by nemeli sanci udrzet zisk, proste to spustej pomalu nabehem a prejdou postupne na elektroauta, prez hybridy a plugin hybridy treba behem 10 let ;-)

                    ale to ze Tesla vytecne udelala nazacatku hned 2 kroky ktere ji vynesli mezi akciove vejvetsi automobilky priznavaj i v BMW ;-) a kdyby takovej krok udelalo treba BMW a nabidlo svetu luxusni elektricky sedan stredni tridy za 2-4 miliony s baterkama od 60 do 100kWh a k nemu sit "privatnich" nabijecek, tak z toho dnes maj velice sulidni zisky ;-)

                    Tesla ale diky vedeni neusina hned na vavrinech, a tak dal investuje, automobilkou se seriovou vyrobou jsou teprve smesnych 5 let, predtim do byla jen garazova prestavba s investici v radu desitek milionu dolaru, takova vetsi autodilna, skutecnou automobilkou s investicema v radu miliard se u nich zacalo az v roce 2011, a mezi tim stihli postavit jednu z nejvetsich baterkaren na svete ve spojeni s Panasonicem, predelat z velke casti starou tovarnu na modernejsi tovarnu, koupit relativne velkeho producenta fotovoltaiky a postavit nejvetsi soukromou nabijeci sit na svete ;-) proste jeste jednou, znas nejakou automobilku ktera by mela vlastni celosvetovou sit cerpacich stanic? manazeri automobilek a to i BMW asi neprolasuji jen tak ze proste Tesla udelal zatim vsechno spravne ;-)

                    a ze neutapi miliardy v nesmyslech? aha, a co teda utopene 3 miliardy u BMW ve vyvoji vodikovych aut? kolik tech vodikovych aut prodali? ja snad sednu a najdu to prohlaseni sefa BMW o tom ze se meli pred tema 10-12 lety spis rozhodnout pro vyvoj baterkoveho elektromobilu nez vodikoveho auta s Toyotou >:D nebo prohlaseni sefa Mercedesu ze meli Teslu poslechnout a Teslou navrzene elektricke B nechat v puvodnim navrhu s vetsi baterii a rychlonabijenim >:D

                    kdybych to sem nenapsal tak ani nevis ze BMW ma prumerny zisk 6 miliard eur >:D
                    • 00 Reagovat !

                      foto Gvick2

                      Gvick2 13.09.  14:27

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW

                      Ale houbelez, kdyby BMW udělalo to co Tesla a nabízelo elektrický sedan jako Tesla, tak by na tom prodělávalo podobně jako ta Tesla. Ale protože mají akcionáře, kteří chtějí zisky, tak to prostě dělat nemohou.
                      • 00 Reagovat !

                        foto SamanAR

                        SamanAR 14.09.  10:22

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW

                        uzasnou blbost jsi napsal >:D Tesla na elektromobilech vydelava, podle financni zpravy je to prumerne 25000 dolaru na kusu, ve ztrate $331 milionu je proto, ze zaprve utratila skoro 2 miliardy $ za SolarCity, a zadruhe proto ze s nastupem modelu 3 se rozhodli extremne zrychlit vystavbu site Superchargeru, ke ktere krom destinationchargeru pridavaji jeste 3 sit a to 72kWh mensi Superchargery urcene na parkoviste nakupnich center a podobnych parkovist

                        schvalne jak moc by snizilo zisk BMW v radu 6.4 miliardy eur, kdys by pridali business jaky dela Tesla se stratou 331 milionu dolaru? a to nepocitame ulevy pro BMW za emisni povolenky ktere BMW rocne prijdou asi na 670 milionu eur (2016) tahle suma by se jim o neco ponizila, protoze by jim klesli flotilove emise ;-)

                        ale jde ti to trolleni paradne Gvick2 :yes:
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 13.09.  11:44

              « Re: Re: Re: Re: BMW

              Vlastní síť je také z pohledu EU pitomost. Proto také vyžadují jednotný konektor. Nebrání jim to budovat síť. A vlastní výroba článků dává smysl ve chvíli, kdy na to máš objem. Dávno před Teslou se tím směrem vydal Nissan (naplánovali rovnou tři továrny). Tenkrát to bylo součástí plánu dostat Leaf do černých čísel už v první generaci. Z jejich pohledu je to podobné rozhodnutí, jako jestli si sami budou dělat motor, nebo ho od někoho koupí. Není to převratná myšlenka.
              • 00 Reagovat !

                foto SamanAR

                SamanAR 13.09.  13:02

                « Re: Re: Re: Re: Re: BMW

                sak ja nepisu ze je to prevratne rozhodnuti nebo myslenka, je to zakladni vec
  • 00 Reagovat !

    foto salatos

    salatos 13.09.  13:13

    Jozef?

    Zda sa mi to, alebo je ta linia kapoty okolo znaku opajcnuta zo Skody? ... ze by prvy prejav prace noveho sefdesignera? (Jozef Kaban)
    • 00 Reagovat !

      foto SamanAR

      SamanAR 13.09.  14:04

      « Re: Jozef?

      stezi muze Kaban zasahovat do projektu ktere jsou roky v chodu a navic z divizi do kterych nema vubec zasahovat, divize "M" a "i" se Kabane nemaji vubec tykat
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Liška hopsá i noruje, na chvíli to zábava je. Recenze Super Lucky’s Tale

Liška hopsá i noruje, na chvíli to zábava je.…

Nintendo má Maria, Sony Ratcheta & Clanka, ale Microsoftu na Xboxu One pořád nějaká ta výrazná postava…

Před 25 lety se rozhodlo o rozdělení Československa. Bylo správné?

Před 25 lety se rozhodlo o rozdělení Československa.…

Na konec listopadu připadá výročí, které definitivně sečetlo dny společného státu Čechů a Slováků – 25.…

 

iSport.cz

Jindřišek kopal trestňák skoro jako Panenka. Ten by gól dal, řekl

Jindřišek kopal trestňák skoro jako Panenka. Ten by…

Nesmazatelně se zařadil mezi významné osobnosti historie Bohemians 1905. Josef Jindřišek odehrál proti Liberci…

SESTŘIHY: Dukla smetla Boleslav, Zbrojovka opět slaví. Liberec bere bod

SESTŘIHY: Dukla smetla Boleslav, Zbrojovka opět…

Fotbalisté pražské Dukly odčinili debakl se Slavií, když v 15. kole HET ligy porazili na svém hřišti Mladou…

 

Reflex.cz

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o nejkrvavější útok na egyptské civilisty

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o…

Dnešní útok radikálů na mešitu na severu Sinajského poloostrova si vyžádal životy nejméně 155 lidí a zranění…

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě nejezdit na dovolenou

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě…

Bezpečnost je určitě jednou z nejdůležitějších podmínek, pokud jde o výběr místa, kde si chce člověk odpočinout…