Hyundai ve Frankfurtu ukázal kompletní řadu i30, nás ale nejvíce zajímal nový Fastback. Chce zaútočit na Octavii, na to ale musí obstát v disciplíně prostornosti.
Někdo začal v nižší střední taky dělat zase liftback. Už bylo na čase.... jen Škoda, že to radši nebyla Kia >:-[] Auto nevypadá zle, když bude za zajímavé ceny, myslím, že by mohla mít úspěch....... jen se s ní zas asi neprojedu, pokud předváděcí auta půjči zase jen majitelům Oktávek 8-s >:-[] Ať žije Vošického krutovláda ! Ať žije soused z Boleslavi! >:D
Jj, tiež kvitujem liftback v nižšej strednej. Z môjho pohľadu asi najlepšia i30ka, ideálny kompromis medzi hatchom a kombi. O niečo väčší a hlavne prístupnejší kufor, pritom stále relatívne kompaktné (kratšie než niektoré hatchbacky).
Akurát u nás bude mať jeden problém: Octaviu (no a teda v čechách ešte švihlého importéra). Chtiac nechtiac ju budú všetci (importér ako prvý) porovnávať s Octaviou a tam priestorovo nemôže obstáť, predsalen Octavia má 4,58m, ten rozdiel v kufri musí byť poznať. Ak sa ale odpútame os suseda z Boleslavi, bude i30 Fastback iste slušné, elegantné a praktické auto, ktoré má potenciál osloviť mnohých.
Tak je jasné, že každý srovnávací test prohraje, ale zase si myslím, že bude umět kompenzovat velikost právě nižší cenou. S 1.4T by to nemuselo být špatně jezdící auto.... a odpustil bych si ty červená sedadla >:D
Já bych zůstal při hatchi (tedy liftbacku). Jen bych zvážil tuzing v podobě fastbackovského předního nárazníku. Jinak je pro mě fastback spíše zklamání, takový nemastný-neslaný.
příští rok bude nový ceed, jsem moc zvědavej jak bude vypadat... :-)
nikde v článku není o nějakém útoku na škodu ani písmeno, autor čánku je zřejmě zaúkolován...
Tak tak, súdruhovia v Kórei si povedali, že musia spraviť konkurenta pre Oktaviu, to je 100% auto ktoré celé vedenie Hyundai-a neskutočne trápi a spôsobuje im dennodenne bolehlav. Bleskové Auto.cz nesklamalo. >:-[]
Líbí se mi. Jak píšeš, konečně klasickej sedan. Navíc mi konečně zapadla ta přední část vozu do nějakého zajímavého celku, u kombi mám rozpaky, HB je hezký, ale trochu nevyvážený (designově!!) s koncepcí zadku (jinak jede HB i30 v rámci segmentu náramně lehce a v podstatě není tomu autu co vytknout)
Sedan mi dává (opět designově) opravdu smysl, především pohled z boku přímo lahodí mému oku.
Ale jak píšeš. Dokud bude veden v našich krajích útok na Octávii pouze trapnými jinotaji, přikloním se raději k umírněným sousedským vztahům a ...koupím třeba Opel
Je to liftback, proto je unikátní :-) Ne sedan :-) ;)
Já zase musím říct, že vídám už i obyčejné verze i30/i30 kombi a to auto není vyloženě špatné ani v základu. nenadchne, ale ani neurazí. Naopak vyšperkovaný HB mi příjde jako hezké auto, třeba s panoramatickou střechnou mu to vyloženě sekne. Trochu mi ale chybí širší nabídka motorizací... buď tříválec, nebo 1.4 T (který už je docela drahý) a jeden diesel.
Ta štvavá kampaň mi hodně znechucuje vnímání značky... psal jsem už minule, že jsem chtěl zkusit 7dní i30kombi.... a v podmínkách je, že jsi majitelem Octavie Kombi :/ >:D No, ať se jim daří >:D
Jeden známy nedávno kúpil i30ku v top verzii, 1,4T, dvojspojka, plná výbava a je nadšený. A ono to auto v tope vyzerá fakt dobre zvonku aj zvnútra, takže predsalen o niečo elegantnejší fastback by mohol byť fajn. Len ako píšeš, jediný slušný motor je 1,4T, teda vrchol. A hlavne u nás sa Hyundai správa normálne, naviac je v tieni "domácej" Kie, takže žiadne negatívne emócie.
Ano, to auto umí vypadat hodně dobře a pokud si odmyslíš předsudky a v ČR na polovině předváděček nápis "A teď ujedu všem" , tak rozhodně není za co se stydět.
Pro mne je nejlepší verzí právě ten CRDi 81kw kombík.... myslím i z pohledu ceny.
Jo a já zase koukal na kombík, vůbec jsem nevěděl, že nabízí i 1.4CVVT a HB má i nejslabší 1.6CRDi 70kw. Dnes lze pořídit 1.4T za 545 tis v kombi a 520 v HB.
Ako píše Oz, je to lift, v tom je podľa mňa jeho hlavná devíza. Kompaktných sedanov je na trhu dosť, od Mazdy 3 cez Corollu po Jettu, ale liftov je málo (resp. doteraz len Octavia) a má oproti sedanom výhodu v podstatne praktickejšom a prístupnejšom kufri.
Řekl bych, že soused z Bolky bude stále nedostižný pokud ten vnitřní prostor a kufr stojí za starou belu . Jinak je to auto povedený, škoda té strašné reklamy. Už se bojím, co na nás zase z televize a netu vyskočí za slogan...
Počkej, počkej, jaký liftback, ten už přece u i30 nabízí dávno... ,
tohle proto musí být logicky fastback! >:-[]
První model na světě, který se (mimo jiné) nabízí jako dva různé liftbacky... >:D
Rozhodující bude cena.Pokud bude stejná, nebo i vyšší jak u verze kombi, tak podle mého názoru nemá u nás moc šancí na úspěch. Nevím proč se řeší v článku prostor na zadních sedadlech v případě že si budete sedat za řidiče vysokého 190 centimetrů. Stejně tam v 99% případů bude sedět dítě, nebo nikdo. Ještě k displeji na palubní desce, bylo by dobré převzít design z nového modelu Kona, kde je o dost pohlednejsi.
Cena - Kombik se dá sehnat lehce nad 400 v prumerné výbavě a s 1.6CRDi... to mi nepříjde zlá nabídka. Horší je to u benzínu, kdy máš jen litrové turbo a pak až 1.4T, které se váže k nejvyšší výbavě....
Já bych to nebral jako konkurenci Octavie. Škoda nepočítá s pokračováním Rapidu liftback ani Fabie combi a ne každý chce malé suv nebo crossover, ale také ne hatchback ani sedan. Záleží na ceně.
Je dobré podotknout, že konec Fabie kombi ani Rapidu nejsou žádné oficiální informace a minimálně v prvním případě se podle mě jedná o velmi spekulativní informaci.
Fabia Combi je v téhle generaci dost možná naposledy a dopadne jako Ibiza ST. Tu nahradila Arona a koncern škudlí, takže přehodí loga a v nové generaci bude mít sourozence.
Pokud se to potvrdí tak to bude škoda. Rapid je asi jediný liftback ve své třídě a malé kombíky už nejsou v podstatě vůbec. Mohli by ji nechat aspoň jako levný model v současné generaci (jako zůstala Octavia Tour). Ne každý potřebuje velké a drahé auto, ale rodiny a chalupáři nebo aktivní výletníci potřebují ten kufr, který hatchback nemá.
To je dobrá poznámka, i30 Fastback bude skôr konkurovať Rapidu liftback (teda veľkostne/priestorovo, technicky a materiálovo lowcostový Rapid prekonáva).
Ne že by byla škaredá. Ale snaží se navodit že je něco víc, což prostě neplatí. Octavia je někde úplně jinde, je praktická a nijak se toho nezříká. Tady naopak Hyundai vsází na falešnou notu 4-dveřového kupé... Ve střední třídě to vcelku funguje, v této třídě je to ale spíš k smíchu :-!
Řekl bych to spíše naopak. Octavia ani Rapid nevykřikují do světa, že jsou praktickými liftbacky, lehce si je spleteš se sedanem. Tahle i30 má naopak zadnici jak vrata od stodoly.
Za mě vzhledově asi nejslabši varianta nove i30, ale naživo možna překvapi. HB je takovy nijaky a moc se mi nelibi, naopak jak kombiky nemusim, tak ten se docela povedl. Interier slabota, představena Kona mi přijde interierem o něco povedenějši.
Nejde mně na mobilu reagovat na příspěvky, tak pro Ozzmana píšu takto. Ptal jsem u PIA na Jettu. Na přání ti ji individuálně dovezou za slovenské ceny. Zaplatíš v EUR (přepočet z Kč kurzem ČNB) a za drobný peníz vyřídí taky všechny formality. V případě záruk a servisních balíčků zakoupených na Slovensku u prodejce PIA platí stejné podmínky i v českých servisech PIA tzn. jako kdyby jsi servisoval na Slovensku.
Díky za info. Je škoda, že Jetta vymizela, nebyl zájem, protože byla mnohdy dražší, než Oktávka. Měli jsme minulou generaci, dobré auto. Ale když vidím ty slovenské ceny, tak je to docela nářez. Konkurence moc nemá odpověď.... a se sedanem se dá žít, dal jsem s ní i "rodinné" Chorvatsko a na pohodu :-)
Exteriérem je to auto moc povedené, vážně se mi líbí.
Ale sedněte si někdo dovnitř... Nedávno jsem kupoval nové auto a tak jsem prolezl všechna auta nižší střední třídy. A řídíl jsem i novou i30 v nejvyšší výbavě, která byla horkým kandidátem, hlavně kvůli zmíněnému exteriéru.
Ten tablet a celkově vzhled interiéru je naprosto otřesný a působí velice nehodnotně. V podstatě po deseti vteřinách, kdy jsem do toho auta sedl a vedle mě se posadil prodejce jsem věděl, že to auto nekoupím ani náhodou a v de facto jsem chtěl ihned odejít, avšak bylo mi to blbý. Tak jsem s tím prodejcem udělal krátké kolečko po městě, slušně poděkoval a už se do Hyundaie nikdy nevrátil.
Kvalitu použitých materiálů se neodvážím hodnotit, takový znalec nejsem. Ale ani z tohoto pohledu to na mě něpůsobilo dobře.
Suma sumárum, fastback je ještě hezčí jak HB i kombi, ale ten vnitřek, fakt ne... :no:
Tak bych řekl, že se soused z Boleslavi jen potutelně usmívá. Exteriér se možná pár lidem líbit může, ale ten interiér je teda mega hnusná zplácanina :no: Ale na druhou stranu nikdo nemůže říct, že je to nuda jako u koncernu >:D >:D >:D
Já teda zvolil koncernovou nudu a nemůžu se tím interiérem nabažit. Nakonec jsem koupil Golf Variant po FL v Maraton edition. V konfigurátoru jsem zaškrtl snad vše, co nabízeli, včetně Active info display a už se těším, až bude doma. :*)
Souhlas, koncernovou nudu Golf Variant 2,0 Highline mám druhým rokem a taky se nemůžu nabažit a nejenom interiéru.
Předtím jsem měl 2x nový Avensis. Ty auta byly spolehlivý pohodlný, ale byla to přímo esence nudy. Teď jsem max spokojený.
Aktuálně vybírám taky náhradu za svojí i30 II a stejně tak jsem si prolezl všchno možné... a zdaleka mi to v i30 III nepřišlo o nic horší, než jinde... např. opěvovaný GOLF v Trendu mi jako zázrak nepřipadal a Leon vyloženě zklamal... (a přesto je horkým kandidátem).
Co jsi nakonec vybral, když i30 ne? (jen tak pro zajímavost ;-) )
Myslím, že trochu preháňaš. Interiér novej i30 sa posunul veľmi dopredu a podľa mňa prekonáva i mnohých zavedených hráčov ako je Focus či Leon. Golf je aj podľa mňa interiérovo lepší, ale žiadne nebe a dudy. Skrátka i30 je slušný priemer a plnohodnotný konkurent mainstreamovej nižšej strednej. Tvoje subjektívne dojmy Ti neberiem, nepáči sa Ti, OK, ale v testoch je interiér i30 hodnotený dosť pozitívne.
Určite záleží na verzii a na cene. Ja som videl iba top verziu a hovorím, že ma to celkom pozitívne prekvapilo. Ale zase je otázka, či by som za ten top dal tú cenu a nešiel ako Ty do Golfu či do Astry. Každopádne by som to zahrnul do výberu, vyberať aktuálne kompakt.
Pro mě je např. architektura palubky nove i30 nic co by oku lahodilo, zde je pro mě klasicka mohutna palubka ve focusu určitě pohlednějši a za top mainstreamu stale považuji golfa, ale určitě ne s těmi připlacnutymi TV. Za mě ma tabletoidni palubku velice dobře zvladnutou např.BMW. Jinak v testech se dočteš jak je u VW přikladna kvalita zpracovani a s tim se zrovna neda souhlasit.
Pane fotografe : pokud si chci auto na fotkách skutečně prohlédnout, tak si myslím, že fotka čistě z boku je celkem dost potřebná a vhodná pro představu, jaká je celková linie vozu. Jste zapomněl, nebo Vás to nenapadlo ? :-!
Jo - tenkrát měli Japončíci asi nějakého evropana v oddělení designu. Tenhle model byl nejen hezký, ale taky výborný a velmi spolehlivý. Bohužel s autodesignem Japončíků to jde až na některé vyjímky dlouhá léta z kopce. Drtivá většina jejich provenience jsou naprosto odpudivého designu (Civic, Yaris, JUKE, Prius, atd.)
no, před aurisem byla ještě poslední povedená corolla, ovšem už jen HB
[odkaz]
podle mě krásný auto, pořád se mi líbí - úplně jednoduchý a vyvážený design, který nestárne.
s mazdou souhlas.