Chybí zásadní fotka a to celkový tříčtvrteční pohled. Takhle podle detailů nelze dobře soudit. Každopádně na první pohled dobrý dojem, ve FIATU bouchly saze a neustále nás zásobuje přijemnými překvapeními, Grande Puntík, Bravo, F500 a teď tento sympatický sedan, vše vypadá sympaticky ... :yes:
Fiatu fandím - zasloužil by si vyhrabat se ze své špatné pověsti, která už není poslední roky odpovídající. Ad fotky jo: chtělo by to normální pořádné fotky z normální vzdálenosti a normálního úhlu.
Volkswagen se svojí poslední Jettou ukázal ,že sedan odvozený z hatchbacku nemusí zákonitě být parodií na původní model ani nemusí být přehlídkou tvarové imponetnce (v rámci možností designérů VW >:-[] ). Fiat správně naskočil na tuto vlnu a jde ještě dál. Podle fotek to vypadá, že Linea nebude jen docela pěkná, ale i zajímavá a atraktivní :yes:
Klid, nejásám. Tedy, abych se přiznal, měl jsem cukání tu "lajnu" ještě trochu poupravit... ;-) ale tak krutý zase být nehodlám. Překvapuje mě ta diskuzní netěšenost na sedany z nižší střední, když všichni víme, že radost pohledět na sedan nastává až od střední třídy výš. Nejlépe dopadá v nižší střední třídě samozřejmě "mezitřídní" Octavia, a Megane a přestože nemáme zatím k dispozici více snímků Fiatu, už dnes je zřejmé, že to bude více auto "pro celý svět" než-li auto pro evropského býčka, hýčkaného druhou generací Octavie a velmi silně působícím Meganem a Astrou v mutaci sedan. Problém totiž je, že bez členitostí ploch karoserie, bez hran, dnes jako bys nebyl. Podívej se na Astru, podívej se na kdejakou evropskou novinku (i z jiných segmentů) jak "hraní" Takže já jsem z dosavadních snímků velmi rozčarovaný. Zejména záď se mi jeví nefiatovská, neoriginální... Tak snad jen ten pokus okouknutej u AUDI s přední maskou vypadá k světu... ovšem co ta světla? A co se týče Česka? Není šance. Octavia těží z dokonalé praktičnosti otevíracích pátých dveří a z velmi dobrého image. Sedan, pokud Fiat neudělá Liftback je v této kategorii nejméně lákavou variantou. Myslím, že Bravo jasně vymezí, kde je v Evropě místo pro Lineu... dovedu si ovšem představit například úspěch v domovském Turecku. Do takovýchto lokalit jistě i Fiat míří. Tak uvidíme, jak to nalajnuje v EU.
dobře položené otázky, netroufl bych si ale ani odhadnou odpovědi, čas ukáže. Každopádně jako sedan nižší střední to nebude mít lehké, tady má svou strategickou pozici Octávka ... s tím autem "pro celý svět" ... mám z toho podobný dojem ... ale jak říkám uvidíme co ukáže čas, cena, celkový dojem ...
Jistě všechna auta jsou dobrá, pokud jsou z Evropy a nejsou zároveň Fiat >:D Tahle Linea to v Evropě nalajnuje jako ostatní sedany v C a D, nebude bestsellerem ale bude nedílnou součástí nabídky. A co se týče Česka? Tady nemá šanci spousta aut, v Evropě se už zase liftbacky tolik nenosí jako v 80. letech ;-)
Mno, je pravda, ze jiste tvary daji vyniknout velikosti...ale myslim ze v nizsi stredni se sem tam udeje neco moc hezkeho. OCtavia je jednoznacne :yes:, ale to nikdy nebyl pravoplatny hatch nizsi stredni. Ale co takhle Mazda 3. Absolutne proporcne. A krasne. Proc? Protoze nevychazel z hatche, protoze je to jednolity celek, a nejen naroubovani batohu. :yes:
Crazy, já velmi upřímně píši, že Mazda 3 mi do voka tedy nepadla... právě ona mi připadá příliš jaksi krátká, taková přifouklá... technicky bezpochyby auto na vrcholu doby, ale mě její vizualita nebere. Já jak nevidím dokonalej kukuč zpředu... pak auto nemá šanci.
a zadek mi nevím proč připomíná mondeo - jinak je to pěkný ale sedan bych si stejně nekoupil. to bravo mě jinak hicuje a co teprve až přijde kombík :-!
U v predeslem vydani z Turecka jsem byl velice prijemne prekvapen nad vkusnosti Fiatu Linea. Dokonce vypada mnohem vyvazeneji nez nektere sedany o tridu vys. Pravem se rika, ze nejkrasnejsi auta se kresli v Italii. I kdyz svym vkusem mirim spise na sever evropy, Italove se v posledni dobe prekonavaji. Osobne zasadne nesouhlasim s merenim kvality aut podle pristupu do kufru a jeho velikosti. Sedany jsou designove nejvyvazenejsi koncepty (nepocitam do nich puvodni hatchbacky). Fiat dokazal vyrobit sedan (i kdyz o z hatchbacku), ktery muze byt predloha pro konkurenci. V teto tride neni zadny (ZADNY) tak povedeny. LINEA bude souperit se spickou teto tridy a verim, ze uspesne.
Marianku, slovo koncept znamená jaksi - návrh, první návrh... náčrt, tedy řekněme studii... ty to slovo zde opakovaně užíváš nevhodně, pokud píšeš, že sedany jsou nejlepší koncepty... Asi jsi chtěl napsat, že mají nejlepší koncepci, ale to je významově jiné slovo. Ano, tenhle fiat je zatím koncept. Jakmile vyjede, už to nebude koncept, nýbrž finální verze určená k prodeji. P.S. To, že poměřovaní přístupu do kufru tě nezajímá znamená jen jedno - zatím si v autě nic neodvážel. Proč myslíš, že v nižší střední kralují hatchbacky, případně liftbacky... no právě pro svou praktičnost. Až od vyšších tříd se tato kategorie odsouvá do pozadí, protože ta vozidla slouží nikoliv jako "auto pro všechno" nýbrž jako klasické dopravní prostředky pro osoby - manažery. Přesto i tam se sleduje velikost otvoru do kufru.
Slovo koncept (concept) take znamena pojeti, navrh, koncepce, zpusob, popr. system. Zde je dobry priklad neohebnosti ceskeho jazyka. Zvlaste jeho nejhorsi vlastnosti a to moznosti pocestovani. Do cestiny se prevedlo ocividne jen jedno vysvetleni slova concept i kdyz prekladu je jak vidis hodne. Ja pouzivam slovo koncept (concept) ve vsech jeho prekladech a jak jsem ti uz jednou napsal, nebudu to nijak zjednodusovat abys tomu rozumel. Takze vez, ze auto je konceptem (concept) po celou delku jeho "zivota". Ne jenom jako vykres, jeho plastikovy model, prototyp, ale i ta Fabia s kterou jezdis je a bude konceptem.
Dost dobre nechapu to jasani nad designem, to vam to auto fakt prijde zajimave? Zadek jako od korejce a predek, skoda mluvit. 0% originality. Italove umi skvely design, ale dukazem je spis kterakoliv Alfa nez neco takoveho....
Pár dalších aktuálních fotek z Lipska je tady:([odkaz] Vypadá to dobře, ale mám strach z Turků u montáže auta, ať už je to u nich doma nebo v Německu... >:D >:D
Tak to se povedlo, dokonce bych se nebál říct, že u žádného jiného sedanu ve sférách kolem 4,5 metru se tak dobře nepovedlo zpracovat rovnou linii u C-sloupku. Díky za tu fotku :yes: PS: z Turků u montážních linek bych velké obavy neměl. V Turecku vyráběné Transity zatím drží, VW ani Opely vyráběné německými Turky taky zásadní problémy nemají.
Rádo se stalo. ;-) Popravdě se mi to líbí tak, že bych snad opustil i hatchbacky, na které si potrpím. Asi to s těmi Turky bude jen předsudek, který je čas opustit, ještě před pár lety bych také nevěřil, že budu někdy jezdit Italem... :-)
Taky je mimochodem fakt, že Turci vyrábí BMW, ne v Turecku ale v Mnichově. Jako student jsem tam byl na letní brigádě. Jedinej echt němec byl mistr :))).
No základní motorizace v podobě 1,4 8V 57kW mi vyvolává úsměv na rtech. Není zde na místě prohlásit něco o tom, že HTP je žihadlo a kdyžtak, tak není mezi mrzkou motorizací samo? >:D
Mno mrzkou základní motorizaci bohužel nabízí všechny automobilky. Oktávka, Golf, C4, Civic atd. V tom vidím jeden z projevů, že to bude levný turecký Fiat, už dnes je u italské automobilky v této třídě standardem 70 kW. ;-\
Bude třeba model zařadit níž, než bude italský Ital Bravo s 66 kW, horší základní motorizace je jedním z vhodných prostředků. Nebo jsou si vědomi kvalitního designu a lepší základní motor nepovažují za nutný. To se ukáže časem, až bude více informací.
Přesně tak, podobný základ mají všichni konkurenti. Nejnižší cenu to tlačí dolů, vyšší motorizace lehce prodraží, někteří zákazníci na něj jen díky tomu došáhnou... všichni jsou spokojeni :-)
Celosvetovy sedan, snad s cenou lehce nad urovni stejne (ne)vybaveneho Loganu. Produkce v Turecku jeste neznamena nizsi kvalitu, viz. Corolla Verso...u ni snad nikdo nepochybuje. Tohle auto bude zavisle na cene, nic vic, nic min. Co se tyce designu jsem mile prekvapen, jak se podarilo na zakladni koncept GP napasovat vyvazene linie sedanu. U nas mit na ruzich ustlano nikdy nebude, v Polsku, Turecku, Recku, v Asii a Jizni Americe zrejme vytlaci Palio. Takze jeste ta cena!
podle mého je 99% aut závislých na ceně, alespoň ve třídách po střední. Jednou z výjimek je třeba Smart nebo Mini, které si může dovilit být o něco dražší než by se očekávalo na první pohled podle velikosti. Linea vypadá opravdu velice dobře :yes:
V zásadě je to pravda, ale když vyrobím auto, které bude mít nějakou "schopnost", kterou nikdo jiný nemá, můžu jít s cenou nahoru. Takže pak prodává i ta "schopnost", nejen cena.
Dovolim si upresnit upresnenie. Jedna sa skutocne o PG s kufrom a predlzenym razvorom. Ten nieje az taky preblem natiahnut. Rozchod kolies je prakticky zhodny z GP. Dokonca aj na strankach Fiatu sa pise o tom ze je tot z GP. A cena bude cca. 15% na GP.
Pekný dizajn okrem zadku-americký otrasný (kozmický alebo ako to nazvať) 80.rokov
Kde sú fotky interieru-neukázali sa ani pri istanbulskej premiere ;-\ !!!?