Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda Civic X odkrývá technická data. Co nabídnou nové turbomotory?

Desátá generace civicu bude na evropských trzích dostupná výhradně s přeplňovanými motory. Mezi nimi budou i nové turbobenziny.
Zpět na článek
19. 9. 2016 15:21
19. 9. 2016 16:20
19. 9. 2016 16:23
19. 9. 2016 18:10
19. 9. 2016 23:47
20. 9. 2016 00:28
20. 9. 2016 08:10
Avatar - Loptos
19. 9. 2016 15:21
Nuz..
Interier vyzera fantasticky, exterier sa asi nebude pacit kazdemu, ale myslim ze je to horuci kandidat na buduci rok :-) Ta 1.5 by mohla byt obstojna motorizacia pre bezne jazdenie. :yes:
Rozbalit vlákno
1
19. 9. 2016 16:20
Re: Nuz..
No ja nevim... Ta 1.5 se zatim jevi jako motorizace spickova (trochu uchylny CTR nebudu pocitat) a pro bezne jezdeni by mela byt OK ta litrovka.
Avatar - Verny_2013
19. 9. 2016 15:39
Konečně civic který má koule
a není to je designové Ufo. Interiér i exteriér super. Patřím sice do mezi konzervy v automobilovém designu ale tohle stojí za to. Strašně mu prospělo klasické uspořádání přístrojovky, žádné zdvojování displejů ale při tom je avangardní i bez loga jasně rozpoznatelný civic. Ta 1,5 turbo bude určitě velmi zajímavá motorizace. Jen škoda že tam jako alternativu neponechali i atmo VTEC. Ale za to můžou spíš emise.
Rozbalit vlákno
7
19. 9. 2016 16:22
Re: Konečně civic který má koule
Nemuzou, za to muze fakt, ze s atmo VTECem by ten turbomotor vytrel podlahu v 99% jizdnich rezimu (pokud tedy mas na mysli podobne vykonny atmo VTEC).
Avatar - Uživatel_5340709
19. 9. 2016 17:08
Re: Konečně civic který má koule
Pokud máš na mysli opravdu podobně výkonné motory, ne objem, tak v tom případě si turbo s atmem nic nevytírá, u dvoulitru mazdy 3 bych řekl, že je to spíš naopak.
Avatar - Verny_2013
19. 9. 2016 20:11
Re: Konečně civic který má koule
Pro běžného uživatele to platí na 100%. Ale pro majitele Hondy je tento typ motorů ikona. Pokud to splní euro 6 tak nevidím důvod proč by si zákazník nemohl vybrat mezi základním 1,0 Turbo a 1,8 Vtec. Podobný výkon, i krouťák ale charakteristika naprosto odlišná. A stále ho spolu s 2,0 skyactive řadím mezi nejlepší běžné atmo benzíny na trhu.
Avatar - wakantanka
19. 9. 2016 21:00
Re: Konečně civic který má koule
Asi to bude tým, že zo skalných fanúšikov, ktorí prevažne kupujú Civic 6G proste Honda nevyžije. Tým samozrejme nechcem ani naznačiť že patríš medzi nich.
Avatar - Verny_2013
19. 9. 2016 22:53
Re: Konečně civic který má koule
Máš pravdu skalní fanoušek Hondy opravdu nejsem, ale tento kousek bych si v garáži představit dovedl. Hodnotím samozřejmě design a papírové hodnoty. Pocit z auta in natura, jízda a cena jsou o něčem jiném.
Avatar - wakantanka
20. 9. 2016 08:56
Re: Konečně civic který má koule
Reagoval som skôr na atmo motorizácie, ktoré v podstate Honda zčasti odpískala aj za oceánom pokiaľ sa nemýlim. Mne sa ten nový Civic rovnako pozdáva z designovej stránky, uvidíme ako bude jazdiť.
Avatar - michal.t
20. 9. 2016 00:11
Re: Konečně civic který má koule
Přístrojovka je fakt otázkou vkusu a zvyku, pro mě je ta v 9. gen teda docela návyková záležitost, stejně jako ergonomie celkově. Jinak souhlasím, že odchod 1.8 iVTEC je z pohledu zákazníka opravdu mínus, málo který motor, který se vyrábí "pouze" něco málo přes deset let má takovou pověst, co se spolehlivosti a trvanlivosti týče. A o zábavnosti ani nemluvím.
Jinak papírové parametry hondího litříku vypadají alespoň líp než u konkurence, tak uvidíme co praxe.
19. 9. 2016 15:50
Tak kde bude chyba
Nakonec musím přiznat, že se mi nová honda líbí. Dizajn se povedl. Hlavně interiér je super. Motory jsou podle mě TOP.
Tak co hondo ? Čím to zabiješ tentokrát ? ... já vsázím na cenu >:D
Rozbalit vlákno
6
19. 9. 2016 16:12
Re: Tak kde bude chyba
Já sazím že to honda podělá vysokou cenou, nesmyslně nakombinovanýma výbavama a tragickým "fungováním" te dotykové obrazovky s androidem...ale rád bych se mýlil
19. 9. 2016 16:16
Re: Tak kde bude chyba
Ta je v celku dobrá a konfigurace mi taky nevadí. Pokud by to dali za ty ceny co je nyní odcházející model, takto půjde jako po másle. Jenže oni to dají tak od 499,000 ... jak je znám. plus čekačku 8 měsíců >:D
19. 9. 2016 16:22
Re: Tak kde bude chyba
Takze co ted? Honda, nebo Fiat? >:D
19. 9. 2016 17:58
Re: Tak kde bude chyba
Tak vybavy se mi jevi u Hondy vzdy ok, narozdil o pochybnych paketu kde se priplaci i cast vybavy kterou nepotrebuji a ve vysledku je to drazsi nez Hondacke stupnovani vybav. Dle toho, ze je Civic auto roku v USA, tak predppkladam, ze i infotainment bude slapat OK. Bude ro jiste TOP auto.
19. 9. 2016 16:20
Re: Tak kde bude chyba
cena bude klasicky konkurenceschopna. S turbolitrem to bude pod 400 s rozumnou vybavou. Jen tam nebude klasicky model, na kterem se dela reklama "Cena od ...". Tzn, nebudou 16 kola, nebude manualni klima, svihadla na oknech, chybejici operka, petistupnova prevodovka apod.
Avatar - praděda7
19. 9. 2016 19:43
Re: Tak kde bude chyba
Opravdu je to velký posun dopředu! Jen ten zadek pořád designuje ten samý chlapík.....dostal po posledním modelu sice ťafku, ale asi moc nesedla.... ;-)
Avatar - Dinar
19. 9. 2016 16:23
Musím se smát,
když čtu jak Civic super, hlavně ten nový interiér v klasickém stylu, jak mu prý prospěl. Vždyť to byl největší tahák a devíza civicu, vnitřek lodi entrprájz, interier pro individualisti, žádná německá nuda, no a najednou je pryč a rychle zapomenut? Tak jak je to?

Jinak velké plus za multilink vzadu a velké mínus za cvt, ještě že má honda ty výborné manuály. ;-)
Rozbalit vlákno
1
19. 9. 2016 21:06
Re: Musím se smát,
Já tam žádnou nudu nevidím :))
19. 9. 2016 17:05
1.5
S tou 1.5 to bude lítat jako kráva. S šestistupňovým manuálem to bude jistě hezké svezení. :yes:
Rozbalit vlákno
0
19. 9. 2016 18:10
Výborné
Auto jako celek se mi líbí, rozhodně víc než minulá a předminulá generace, ale ten 1.0 VTEC....no uvidíme ;)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ham.
19. 9. 2016 18:26
Lepší přiznat chyby pozdě než nikdy.
Takže magic seats vzadu a sezení vpředu jako na kozlíku/na bandě s palivem s hlavou narvanou na horní hranu předního okna už se nenosí?
Atmosférické motory jsou najednou fuj a všechno bude mít turbo?
Litrový tříválec tak zuřivě tepaný u konkurence bude nejednou TOP motor a nejprodávanější motorizace v Civicu?
Torzka vzadu už není nejlepší řešení pod sluncem a pokorně se vracíme k multilinku?
Crazy interiér už se nenosí, takže přecházíme na interiér ala Golf?

Tolik sebekritičnosti a schopnosti odstranit omyly minulosti jsem nečekal, navíc s adaptivním podvozkem to začíná vypadat na konkurenceschopné auto.
:-)
Rozbalit vlákno
6
19. 9. 2016 22:28
Re: Lepší přiznat chyby pozdě než nikdy.
Jaky sezeni na kozliku a nekde narvanou hlavou? Ty si dobreh chytrak. Kolil si v tech autech najezdil, kolik meris? Mam 185 a par km jsem v tom stravil a posez ke bezny. Jen ta palubka je nizko a neni nutne si zvedat sedacku az buhvi kam, abys vubec neco videl.
Jaky trivalec o 1.0l je TOP? Je to zaklad a dle paremetru slusny. Ze si to papirove emise zadabi za to Honda nemuze, janak by to byly mrtvoly s extra dlouhou prevodovkou.
Kde se kdy psalo, ze je torzka nej reseni po sluncem? Asi u tech dle kterych to Honda okoukla, protoze videla, ze je to zakaznikum vlastne jedno. Jen se ted vraci ke svym podvozkum.
Interier si dela dle svych predstav, je to globalni model.
Ty tve omyly minulosti patrili u 8G k nejprodavanejsim modelum v evrope, takze bud sebekriticky a proznej se, ze jen blbe zvanis. Tohle auto bude TOP
Avatar - Ham.
19. 9. 2016 22:57
Re: Lepší přiznat chyby pozdě než nikdy.
ad. posed
Já mám 191 a když jsem se posadil a seřídil sedačku tak abych měl všechno jak má být, tak jsem měl hlavu u stropu a horní rám skla jsem měl místo stínítka, prostě moc vysoký posed. A níž sedačka dát nešla. Navíc jsem si při nastupování a vystupování obouchal koleno o ten chytrý výstupek palubky resp. kus trčícího plastu na otevřených dveřích. A nastupování na přední sedačky je proti konkurenci nepohodlné, protože vysoký člověk musí hodně sklonit hlavu kvůli futru dveří a vysoké pozici sedadel. Asi není náhodou, že se Honda chlubí u teto nové generace tím, že sedačky šly dolů. Klidně se podepíšu pod to co je napsáno ve všech podrobnějších testech
There’s plenty of legroom in the front and the back, but headroom is disappointing. If you’re six-feet tall you’ll probably find your head brushes the ceiling
[odkaz]
ad. tříválec
1.0 bude top v prodejích, 134kW varianta bude těžko nejprodávanější.

ad. torzka
to tu tvrdil celý Honda klub, stačí si projít staré diskuze

ad. prodeje
Civic se naposledy slušně prodával v Evropě někdy v letech 1995-1998 (Mk 5-6) to bylo auto podle evropského vkusu, od té doby Honda experimentuje s evropským zákazníkem a prodeje šly zu grund (z nějakých 150 tisíc na 44 vloni). A příčinou jsou podle mě právě experimenty které jsem vyjmenoval (a které právě teď Honda velice rozumně opouští). Z významného hráče v Evropě v kategorii subkompaktů se stal bezvýznamný (nějaké 13 místo v prodejích) kdy jej přeskákal kde kdo, naposledy třeba oba Korejci. Myslím, že s touto generací se to může zlepšit.
19. 9. 2016 23:18
Re: Lepší přiznat chyby pozdě než nikdy.
Když jsem si loni koncem roku vybíral nové auto, tak jsem si do Civicu taky sednul (jen tak pro zajímavost, jinak to auto pro mě bylo zvenčí i zevnitř designově zcela nepřijatelné) a ten posaz za volantem (měřím 188 cm) byl opravdu tragicky vysoký a čelo jsem měl málem nalepené na slunečních clonách. A místo pro nohy zadních pasažérů bylo také mizené... :'-( :no:
Nová generace je ovšem nejen koukatelnější (i když to auto pořád vypadá hodně kýčovitě) , ale napravuje takřka všechny hříchy svého předchůdce - vzhledem k razantnímu nárůstu vnějších rozměrů bude jistě podstatně prostornější, díky správné poloze palivové nádrže pod zadním sedadlem bude umístění předních sedadel O.K. a taky přístrojová deska už vypadá použitelně. A jako lahůdka návrat k víceprvkové zadní nápravě! Chvála bohu, že se Japonci chytli za no a uznali, že s minulými dvěma generacemi totálně šlápli vedle a učinili nápravu! :-) :yes:
Avatar - michal.t
19. 9. 2016 23:59
Re: Lepší přiznat chyby pozdě než nikdy.
Hříchy minulosti... to mě fakt pobavilo ... já bych tyhle atributy 9. gen. nazval spíš prozíravým osvícenstvím. Měřím o pouhé 3 cm méně než Ty, a nad hlavou mám místo na zaťatou pěst na stojato... Nádrž pod předními sedadly je fakt geniální, pod zadní sedadla nacpu spoustu menších tašek, v zimě se navíc kapka adhezní hmotnosti vpředu vždy hodí a s množstvím benzinu se nemění těžiště.... Nesedí se ani vysoko, další mýtus - např. oktávka má sedadlo v nejnižší poloze o pouhé 3 cm níže než C9G, ale tak nízko se v oktávce se s mými185 cm stejně sedět nedá - abych viděl ven bez periskopu, musím výš, takže rozdíl výšek od země jsem naměřil pouhý 1cm při stejně pohodlném nastavení sedadla.
No a zadní víceprvek... osobně se přikláním k heslu (které není mým výmyslem), že raději dobře odlaďěná torzka, než průměrně naladěný víceprvek... Zkusli jste už někdo "urvat" zadek civicu?
20. 9. 2016 11:16
Re: Lepší přiznat chyby pozdě než nikdy.
Samozřejmě, že jsem se i do Civicu za volant vešel, ale prostě mi ta poloha řidiče nepřišla přírozená - a to i ikdyž jsem měl sedačku řidiče maximálně sníženou a volant co nejvíce vytažený směrem k sobě. Pořád jsem měl pocit, že mám kolem hlavy málo volného místa a za sebe jsem si sednul jen s koleny zaraženými do opěradla. Nádrž pod předními sedadly považuji za nevhodné řešení už jen kvůli tomu, že když jí máš plnou, a zadní sedadla neobsazená a kufr prázdnější, tak ještě zhoršuje nerovnoměrné zatížení náprav (přední je ještě více přetížená) a navíc nehodně stoupala podlaha, což zmenšovalo prostor pro chodidla zadních pasažérů. No a o designu karoserie a přístrojové desky se snad ani nemá cenu bavit, to byla fakt katastrofa. Ovšem to, že nová generace prakticky všechny tyto nedostatky odstraňuje jen potvrzuje, že tyto excesy vadily většině potenciálních zákazníků. Marketing Hondy to evidentně zjistil a konstruktéři nové generace sjednali nápravu! :-) :yes: Však ono se stačilo podívat, jak šly prodeje Civicu v Evropě v posledních letech totálně do kopru...
P.S. Nový Civik považuji za velký skok vpřed, jen tu el. P brzdu si teda mohli odpustit! :-(
20. 9. 2016 06:45
Re: Lepší přiznat chyby pozdě než nikdy.
Heh, a vis o tom, ze to ma i nastavitelny volant? :-!
19. 9. 2016 23:47
X
Chvalim design po C stlpik. Ten zadok neviem prekusnut aj napriek tomu, ze pri 9G som si zvykol na divne zadne svetla, no tu tie tuningove plastove diely pod svetlami a dve kridla kazia celkovo podarene auto. Verim, ze civilna verzia bude mat zadok umiernenejsi.

Za 1.5 Turbo :yes: Atmosfery mam rad, ale sprevodovanie v 9G jej zobralo takmer vsetko "perie z kridel", ktore jej davali rozlet. Smerom ako Mazda sa nevydali, takze turbo je logicky krok.

Multilink :yes: :yes:

Nizsie ukotvenie sedadla :yes: Mam 187 a po case citim, ze by to chcelo nizsie sedenie. Presadal som z SX4, takze mi to trvalo nejakych 15tis km kym som si to uvedomil >:D Dufam, ze aj volant bude mat vacsi rozsah nastavenia..neuskodilo by.

Za co davam Honde :no: je display utopeny pod vyduchmi klimy, osobne sa mi viac paci styl Mazdy 3 alebo novej i30. Taktiez som marne dufal, ze pridaju manualne uzatvaranie/ nastavovanie priepustnosti strednych vyduchov klimy. Zda sa to ako blbost, ale za slnecneho pocasia v rezime Auto vacsinou prave tade prudi chladny vzduch a pri dlhych cestach to je neprijemne (co by som dal za determalne skla >:D ). Samozrejme clovek sa s tym moze hrat a nastavit smer a intenzitu prudenia tlacidlom. No ako vidim, aj tieto tlacidla schovali do menu LCD-cka, takze za jazdy to bude fun. Pritom by stacilo tak malo k zlepseniu komfortu... :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - miromen
20. 9. 2016 00:28
Zatim fajn
Papirově to zatim vypada opravdu slibně. Konečně Honda přišla po 2 generacich s viceprvkem. Tak snad bude konečně kvalita jizdy na urovni. Interier je fajn i u 9g a opět to vypada slibně.Tohle važně neni německe , ale je to jasně honda interier. Bohužel nějaka ta moderna v podobě ovladani některich funkci , jako např. prouděni vzduchu se dostala na dotykač. Konečně přišli na řadu turbobenziny a to včetně schopnějši 1.5T. Co je však škoda , tak to , že zrovna honda zvětšuje proporce , jen proto aby nahaněla centimetry v interieru. Od toho tu mame jine , např. korejce nebo škodovku. Tohle si važně mohla honda odpustit a ne lizat delku 4.5m u HB v nižši středni třidě a natahovat rozvor na 2.7m. Ještě by mohla přijit honda s lepči individualizaci vybav a udělat tak civic cenově dostupnějšim.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
20. 9. 2016 08:10
skoda len
ze ako cenovo dostupny zaklad nepouzili tu atmo 1,5ku z HRV .... inak auto paradne len sa obavam ze aj zaklad ( takto vykonom vysoko posadeny ) uz bude hodne drahy .... predsa len sucasny civic v predajoch v eu tazil stale dost aj z toho sucasneho zakladu 1,4... sam kolega ho ma ( este predoslu 8 generaciu ) .... ako americky trh je iny ako nas a tak sa obavam ze u nas bude civicu predajne hodne chybat nejaka ta zakladna atmosfera s vykonom okolo 100-115 konikov.....

auto ale inak paradne.. kto na neho bude mat tak si urcite pride na svoje... lebo toto je skutocny triedny premiant... tu uz citit tu skutocnu nefalsovanu charizmu a premiovost a styl na rozdiel od nejakych europskych "premiantov" s dizlami z dacie ci vw a kabelkovym pripadne skatulovym dizajnom... .. honda toto ozaj vie a vzdy vedela... vzdy bola v tomto nad ostatnymi ... za mna je novy civic ozaj nefalsovane premiovy a nadherny :yes: takto ma vyzerat charizma... premia.. styl.. moderna... za mna novy kral svojho segmentu :yes:
Rozbalit vlákno
0