Tak pan redaktor je prostě škodovák musíme si všichni všimnout jak se mění linky na škodovce všechna auta od škodovky na jedno brdo několik let a ještě předražená. Renaultu se nová řada velmi povedla a pár jedincu to prostě neunese. :-)
Ok, hlavně, že jsme se shodli na podstatě věci. Jinak co tak sleduji internetové motoristické stránky tak za mne jen řeknu, že se mi hodně líbí Rasto Chvala, který i když je jasné, že jej sponzoruje Peugeot v jeho závodní činnosti a ani se tím netají, tak dokáže být hodně objektivní a nedělá mu problém se nezávisle vyjádřit ke všem testovaným vozům. O něm by náš Prezident asi nemohl prohlásit to co o Peroutkovi.
Přirovnání
Přirovnání je pojmenování na základě srovnání, podobnosti dvou subjektů. Působí jako oživení projevu: otevírá široké pole lidské představivosti a činí náš projev mnohem rozmanitější a zajímavější.[1]
Obsah [skrýt]
1 Přirovnání v češtině
2 Reference
3 Související články
4 Externí odkazy
Přirovnání v češtině[editovat | editovat zdroj]
Přirovnání se nejčastěji tvoří pomocí částice jako:
„je chytrý jako liška“
„bystrý jako rys“
„starý jako Metuzalém“
Existuje však mnoho jiných způsobů jak přirovnání vytvářet:
za – má sílu za koně
komparativ + než – má se hůře než pes
komparativ bez předložky – má se hůře psa
nad, přes – je chytrý nad lišku
označení pomocí metafor – baba, tele, křeček
Přirovnání často pracují s nadsázkou, mají velmi zesílený význam: chováš se jako blázen, pálí to jako oheň. Význam přirovnávacího slova tak může být poměrně nezřetelný – flek jako Brno (tj. velký jako Brno), pálí jako čert (snad proto, že čert žije v pekle?), rýma jako hrom (hlučná, silná jako hrom). Někdy může docházet až k úplné desémantizaci (ztrátě významu) a přirovnání zůstává pouze zveličovací, zdůrazňovací, expresivní smysl – přirovnání jako prase, jako sviňa apod. lze spojit prakticky s jakýmkoli výrazem: díra jako prase, opilý jako prase, bolest jako prase atd.
Tady je to samý jazykozpytec, nechcete to s Rohypnolem dát dohromady a založit něco jako "Ústav citování anonymních odkazů"?
Přestože Peroutka článek Hitler je gentleman zřejmě nenapsal, tak to prezidentovi nebrání v tom, aby se na to odvolával. Takže nevím, proč by měl respektovat fakta o nějakém Chválovi... tady to přirovnání nedává žádný smysl.
To máš tedy pravdu. Pokud našemu prezidentovi stačí, "že to přece četl", pak si stejným způsobem může vybájit cokoliv o komkoliv, kdo něco napsal. Včetně Rasťa Chvaly. Tedy mi ta Kasprikova poznámka/přirovnání taktéž nedává smysl.
Jednak u VW auto.cz věnuje sólo článek každému detailu, který vpodstatě ani není zajímavý a Renault shrne do tohoto nepříliš pozitivního článku. Alespoň byste si měli zachovat neutrálnost, OBJEKTIVNOST.
Megane GranCoupe je samozřejmě jako zmenšenina Talismanu, ale vypadá jako Megane ne jako Talisman. Podobně jako Mercedes C je zmenšenina S, nebo je E zvětšenina C ? Není to buřt? Koho takovéhle informace zajímají? auto.cz by mělo upřímně zvýraznit svoji spřízněnost s VW, třeba si dát jejich logo do znaku místo loga BMW ;-)
No sorry, ale Octavii od Superbu rozezná kdejaké automobilové jelito. Přední i zadní světla jsou úplně jiná, i linie střechy je odlišná. O nepatřičné unifikaci á la Mercedes tu nemůže být řeč.
Zadní sedačka má být nízko. Každý autoznalec přece ví, že v testech se měří výška nad hlavou. Pokud to v Renaultu nechápou, tak se mají jít podívat na Kodiaka. Dokonalost je jen jedna.
„Na letošním autosalonu v Paříži toho vlastně moc k vidění není, mnohé automobilky na výstavě chybějí, jiné většinu premiér ukázaly s předstihem. To však neplatí pro Renault, který si pro Paříž připravil velkou výstavní plochu, na níž prezentuje doslova záplavu novinek.“
Proto jsem překvapen, že věnujete Renaultu jeden článek. Jestliže je Renault jediná automobilka, která Autosalon vzala vážně, očekával bych totéž i od nezávislého serveru, tedy že začne brát vážně Renault, když už v podstatě není nic k vidění a není pravděpodobně o čem psát.
Renault se po té šedi, kterou nabízel posledních pár let, znovu staví na úroveň velmi respektované značky. Zaslouží si víc, než jeden článek, když si ostatní výrobci myslí, že PR stačí prostřednictvím internetu a dvourozměrných fotografií (a dojedou na to).
Machi, Davide, Honzo… to při tom výstavním zmaru neumíte zatnout zuby a dělat svou práci jak nejlépe umíte? Nebo jste jeli jen na výlet?
Re: Nejsem fanatickým příznivcem žádné značky, ale...
a jak je to nejlepe kdyz tu praci vubec neumi? vyslal byl povl ktery tam jel jen proto aby nam sdelili ze to jinde nez ve skodovce delaji spatne. tesi se na navrat az si pojedou do boleslavi pro odmeny
Re: Nejsem fanatickým příznivcem žádné značky, ale...
no jo no Paříž není Ženeva a není tam pouze Renault který navíc desigenově není moc kreativní když dvě třetiny jeho nabídky vypadají plus mínus stejně. Podle mě je Renault docela ne kreativní a nudný.
Re: Nejsem fanatickým příznivcem žádné značky, ale...
Ahoj, ale je to úplně naopak. Mám spíš dojem že je až příliš kreativní. Momentální, momentální design je sice u všech modelů podobný (a to je spíš dobře), ale je hodně odvážný a kreativní. Led obrysovka zasahující až dolů do nárazníku vypadá naživo hodně impresivně, impozantně a hodně se odlišuje od konvenčního řešení světlo-LEDpruh-mlhovka dole. Na druhou stranu to není úplně uhlazený elegantní design, ale Renault byl vždycky něčím funky - zakulacený, velkoprostorový, komiksová originální světla hlavně vzadu, velké přátelské kulaté a robustní tvary i v interiéru. Současný nápad s charismatickými předními světlomety je výborný a tak jak je lištou osvětlena celá záď se mi vždycky líbilo (třeba některé ameriky to mívaly podobně). To je rozhodně od Renaultu skvělý počin i když perfektní bych ho nenazval - to asi tahle značka nikdy nebyla, její image je spíš takové hravé až umělecké, velkorysé, rodinné a praktické.