Opravdu má smysl dobíjet baterie 4-8 hodin kvůli 50 km čistě na elektřinu? Já si to nemyslím a tento typ hybridů si mě nezíská.... Pomoc při akceleraci je fajn, ale abych kvůli tomu vozil metráky baterií pořád sebou, to není lepší řešení, než slušně fungující benzínový či naftový motor s dojezdem 800 km, který natankuji za 3 minuty (s rozmachem malých nádrží i za 2 minuty).
Ale jinak je mi C5 Aircross mimořádně sympatické auto. Pokud porovnám v Paříži vystavená "ulítlá" auta, pak Aircross jasně vítězí nad RAVkou.
Samozřejmě, že ne. Většina lidí jezdí do práce sockou (nebo autem pár km k nejbližší stanici socky) a o víkendu ujedou typicky 300km bez možnosti dobíjení. A možnost dobíjení nemají ani doma. Ne každý bydlí v rodinném domku s garáží.
Auta na baterky jsou tu přes 100 let a nikdy se neujaly z důvodu malého dojezdu. Dnešní situace není jiná.
Možná tě to překvapí, ale i na vesnici žijí lidé. Jezdit do práce sockou se tady víceméně nevyplatí, naopak přibývá rozvoz a svoz ratolestí ze školy a různých kroužků. Pro hybrid ideální podmínky.
Akurat vcera som bol na skoleni, kde jedna z tem, boli prave nabijacie stanice. ono ti to uz nie je ani tak drahe - stojanovy stlpik, ktory obhospodaruje prakticky vsetko v TOP konfiguracii stoji 3k€. Nabijanie pre 2 auta, riadenie a manazment nabijania, ochrany, bud funkcia ako ostrovny system, alebo kludne pripojena do komunikacnej siete a pripadne riesit s nejakym dodavatelom a vyuzivaniu jeho sluzieb. Toto si jednotlivec len tak nekupi, ale nejaku nastennu nabijacku do domu, kde len treba spravne nadimenzovat privod to vyjde aj pod 1000€ a to je uz zanedbatelna polozka pri kupe BEV ci PHEV. Lacniet to nadalej bude s masivnejsim rozsirenim. Ja by som elektro bral na to, co jazdim vsetkymi desiatimi. Zatial to vsak nemam kde nabijat, ale po zisteni, ze sa to riesit da s nejakym dodavatelom mozno pozistujem viac. Aj ked najblizsie auto bude zase zrejme spalovak - dovody velmi prozaicke - financne, ale hlavne pre mna vyhovujuce priestorovo zatial EV nie je.
Napísal si pelnú blbosť, medzi poklesom kapacity a nárastom spotreby je rapídny rozdiel. Mimochodom, v súčasnosti brzdením premieňaš pohybovú energiu na teplo. To ti pripadá ako vrchol efektivity? >:D
Měl bys z té vaší vesnice zkusit vylézt i do skutečného světa.
Kdyby "většina" jezdila do práce "sockou", pak by asi ve městech nebyly neustále přecpané silnice, že?
Pro obchodaky co potrebuji za den objet celou republiku to neni, tam uznavam ze naftu jen tak brzo neco nenahradi. Ale na tydenni rezim dojizdeni do prace + rozvoz deti + nejaky nakup to staci. Kdo dojizdi kazdy den do prace 100 a vice km by se mel zamyslet nad svym zivotem :-)
Nestačí....
a) Ve velkých městech je převažující potenciál pro nákup drahého EV; zde jsou ale dojezdové vzdálenosti mnohem (!) větší, než 50 či 60 km;
b) Jaký význam má pak Hybrid s palivovou nádrží o objemu řekněme 35 litrů pro víkendové výlety s dětmi? Nehledě na potřebu občas udělat delší cestu i v pracovní dny. A pak zase šup 8 hodin na nabíječce. Nebo méně, ale pak jsou baterie nabity na 50% a dojezd je 20 km.
Tohle je fakt jen pro ty, co nepracují, nemají děti a nemají žádné koníčky vyžadující sem tam nějaké to dojetí.
A baterky furt na palubě!
Mel jsem jeste nedavno Mits. Evo X. Kdyz jsem jel na lipno, vzdycky jsem tankoval na dalnici u Milicina. Tankoval jsem plnou na ceste tam a zpatky taky. Na jednu nadrz by to evo nedalo. S hybridem tu cestu tam i zpatky udelam za pulku nadrze a neco malo navic. Evo ma nadrz na 55 litru, Outlander PHEV 45. Jestli ten rozdil nevidis, tak uz ti to nikdo nevysvetli
Samozrejme ze to smysl ma. Je to pohodlne a hodne tiche elektricke auto se svobodou spalovaku.
Mam Outlandera PHEV presne 11 mesicu a ma najeto 12000 km pri prumernem tankovani 700 - 1000 korum mesicne. ostatni je nabite ze zasuvky. Kombinovany dojezd na nadrz je kolem 500km. Nicmene za citroena bych nemenil. Mozna vymenim pristi rok za MY2019 s atmosferickym motorem 2,4i, vsechny recenze vypadaji velmi dobre.
Mohl bys pro zajímavost doplnit ještě kolik cca jsi utratil za elektřinu pro nabíjení a kolik byl příplatek oproti srovnatelnému autu bez elektromotoru ?
Případně jak je velká ta nádrž ?
Jedno nabiti baterie pri HDO D35d stoji 25 korun a ujede se realne bez topeni a klimy tak 45-48 km. S topenim tak 70% a s klimou cca 85-90%. Bezne zvladnu dve nabiti za den, tzn nocni nabiti pro dopoledne nejake nakupy apod a 10-17h druhe nabiti a pak vecer nekam za kulturou nebo akci. Na Vaclavak to mam presne na pul kapacity baterie a volne parkovani ve vsech zonach.
Priplatek je ponekud neporovnatelny, urcite se to auto nekupuje pro usporu nakladu, ale oproti srovnatelnemu autu jsou naklady urcite podstatne nizsi. Nikdo nevi zatim jak se bude pohybovat opetovny prodej, protoze tech aut je tu par. Ja si to auto koupil pro jizdni komfort, tichou a plynulou jizdu. Ty naklady jsou ponekud podruzne.
Nadrz je 45 litru, eko jizdou do 100km/h se da jet kolem 6 litru na sto opet s klimou a topenim jak jsem psal predtim. Porad se musi pocitat ze prijemna jizda nesrovnatelna s fosilem na prvnich 100 km normalnim tempem je 25 korun za elektrinu a nejakych 100 korun za benzin a to smysl ma. Vetsine lidi na denni jezdeni ta kilometrova kapacita staci. Nikomu to nenutim, mne se to libi.
Já si nemůžu pomoct, ale nějak tam nevidím tu svobodu spalováku, pokud auto musím strkat do zásuvky tak už tam ta svoboda prostě není, přitom proti hybridům nic nemám, Corolla by mohla být horkým kandidátem na příští auto.
Ne protože netankuju denně ale s nafťákem tak 2x - 3x do měsíce, navíc plnou nabereš za 10 minut a ještě u toho sithneš pozvat na kafe pumpařku. Ale pokud je to tak, že PHEV auto můžu nabíjet v režimu "jak se mi chce" s tím, že to pak bude fungovat jako mild hybrid, tak beru svoji poznámku zpátky.