Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Paříž 2018: C5 Aircross plug-in hybrid ukazuje elektrifikovanou budoucnost Citroënu

Nové SUV C5 Aircross jsme už na evropském trhu přivítali, přesto se v Paříži objevuje také premiérově. Hovoříme o verzi s plug-in hybridním pohonem.
Zpět na článek
2. 10. 2018 14:57
2. 10. 2018 16:00
3. 10. 2018 09:36
2. 10. 2018 21:09
2. 10. 2018 22:56
2. 10. 2018 19:20
2. 10. 2018 15:23
2. 10. 2018 17:30
2. 10. 2018 18:32
3. 10. 2018 07:31
2. 10. 2018 15:24
2. 10. 2018 16:11
2. 10. 2018 17:05
2. 10. 2018 17:41
2. 10. 2018 18:01
2. 10. 2018 18:07
2. 10. 2018 19:22
3. 10. 2018 09:39
2. 10. 2018 14:57
Jsem zvědavý
Jsem zvědavý jak se citroen s elektrofikací popere :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pallas
4. 10. 2018 01:26
Re: Jsem zvědavý
ale veď to už majú vyskúšané. DS5 hybrid.
Avatar - Bubáq
2. 10. 2018 15:11
Snad jen jediná pochybnost:
Opravdu má smysl dobíjet baterie 4-8 hodin kvůli 50 km čistě na elektřinu? Já si to nemyslím a tento typ hybridů si mě nezíská.... Pomoc při akceleraci je fajn, ale abych kvůli tomu vozil metráky baterií pořád sebou, to není lepší řešení, než slušně fungující benzínový či naftový motor s dojezdem 800 km, který natankuji za 3 minuty (s rozmachem malých nádrží i za 2 minuty).
Ale jinak je mi C5 Aircross mimořádně sympatické auto. Pokud porovnám v Paříži vystavená "ulítlá" auta, pak Aircross jasně vítězí nad RAVkou.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Hammunasakra
2. 10. 2018 15:13
Re: Snad jen jediná pochybnost:
Samozřejmě že jo = do těch 50km za den se vejde totální většina lidí. To je náš běžnej provoz. A když potřebuješ 60km = máš tam normální spalovák :-)
Avatar - Ada je zase tady
2. 10. 2018 15:22
Re: Snad jen jediná pochybnost:
Samozřejmě, že ne. Většina lidí jezdí do práce sockou (nebo autem pár km k nejbližší stanici socky) a o víkendu ujedou typicky 300km bez možnosti dobíjení. A možnost dobíjení nemají ani doma. Ne každý bydlí v rodinném domku s garáží.

Auta na baterky jsou tu přes 100 let a nikdy se neujaly z důvodu malého dojezdu. Dnešní situace není jiná.
2. 10. 2018 15:33
Re: Snad jen jediná pochybnost:
Možná tě to překvapí, ale i na vesnici žijí lidé. Jezdit do práce sockou se tady víceméně nevyplatí, naopak přibývá rozvoz a svoz ratolestí ze školy a různých kroužků. Pro hybrid ideální podmínky.
2. 10. 2018 16:00
Re: Musíš
mít kde nabíjet, potom se to vyplatí.
3. 10. 2018 09:36
Re: Musíš
Akurat vcera som bol na skoleni, kde jedna z tem, boli prave nabijacie stanice. ono ti to uz nie je ani tak drahe - stojanovy stlpik, ktory obhospodaruje prakticky vsetko v TOP konfiguracii stoji 3k€. Nabijanie pre 2 auta, riadenie a manazment nabijania, ochrany, bud funkcia ako ostrovny system, alebo kludne pripojena do komunikacnej siete a pripadne riesit s nejakym dodavatelom a vyuzivaniu jeho sluzieb. Toto si jednotlivec len tak nekupi, ale nejaku nastennu nabijacku do domu, kde len treba spravne nadimenzovat privod to vyjde aj pod 1000€ a to je uz zanedbatelna polozka pri kupe BEV ci PHEV. Lacniet to nadalej bude s masivnejsim rozsirenim. Ja by som elektro bral na to, co jazdim vsetkymi desiatimi. Zatial to vsak nemam kde nabijat, ale po zisteni, ze sa to riesit da s nejakym dodavatelom mozno pozistujem viac. Aj ked najblizsie auto bude zase zrejme spalovak - dovody velmi prozaicke - financne, ale hlavne pre mna vyhovujuce priestorovo zatial EV nie je.
Avatar - CHerokee
2. 10. 2018 21:09
Re: Musíš
Pak ale najedeš více. Navíc ta kapacita se zmenšuje s počasím a nároky na spotřebiče. Samo je to úplná volovina... navíc velmi neefektivní.
2. 10. 2018 22:56
Re: Musíš
Napísal si pelnú blbosť, medzi poklesom kapacity a nárastom spotreby je rapídny rozdiel. Mimochodom, v súčasnosti brzdením premieňaš pohybovú energiu na teplo. To ti pripadá ako vrchol efektivity? >:D
Avatar - Blue Sun
2. 10. 2018 19:20
Re: Musíš
Měl bys z té vaší vesnice zkusit vylézt i do skutečného světa.
Kdyby "většina" jezdila do práce "sockou", pak by asi ve městech nebyly neustále přecpané silnice, že?
2. 10. 2018 15:23
Re: Musíš
Pro obchodaky co potrebuji za den objet celou republiku to neni, tam uznavam ze naftu jen tak brzo neco nenahradi. Ale na tydenni rezim dojizdeni do prace + rozvoz deti + nejaky nakup to staci. Kdo dojizdi kazdy den do prace 100 a vice km by se mel zamyslet nad svym zivotem :-)
Avatar - Bubáq
2. 10. 2018 17:30
Re: Musíš
Nestačí....
a) Ve velkých městech je převažující potenciál pro nákup drahého EV; zde jsou ale dojezdové vzdálenosti mnohem (!) větší, než 50 či 60 km;
b) Jaký význam má pak Hybrid s palivovou nádrží o objemu řekněme 35 litrů pro víkendové výlety s dětmi? Nehledě na potřebu občas udělat delší cestu i v pracovní dny. A pak zase šup 8 hodin na nabíječce. Nebo méně, ale pak jsou baterie nabity na 50% a dojezd je 20 km.
Tohle je fakt jen pro ty, co nepracují, nemají děti a nemají žádné koníčky vyžadující sem tam nějaké to dojetí.
A baterky furt na palubě!
Avatar - Zetti
2. 10. 2018 18:32
Re: Musíš
Mel jsem jeste nedavno Mits. Evo X. Kdyz jsem jel na lipno, vzdycky jsem tankoval na dalnici u Milicina. Tankoval jsem plnou na ceste tam a zpatky taky. Na jednu nadrz by to evo nedalo. S hybridem tu cestu tam i zpatky udelam za pulku nadrze a neco malo navic. Evo ma nadrz na 55 litru, Outlander PHEV 45. Jestli ten rozdil nevidis, tak uz ti to nikdo nevysvetli
Avatar - speedfred
3. 10. 2018 07:31
Re: Musíš
Porovnávaš síce troška extrémy : hybrid vs užraný športiak ,ale tebe sa každopádne hybrid vypláca a polepšil si si.
Avatar - Zetti
2. 10. 2018 15:24
Re: Musíš
Samozrejme ze to smysl ma. Je to pohodlne a hodne tiche elektricke auto se svobodou spalovaku.

Mam Outlandera PHEV presne 11 mesicu a ma najeto 12000 km pri prumernem tankovani 700 - 1000 korum mesicne. ostatni je nabite ze zasuvky. Kombinovany dojezd na nadrz je kolem 500km. Nicmene za citroena bych nemenil. Mozna vymenim pristi rok za MY2019 s atmosferickym motorem 2,4i, vsechny recenze vypadaji velmi dobre.
2. 10. 2018 16:11
Re: Musíš
Mohl bys pro zajímavost doplnit ještě kolik cca jsi utratil za elektřinu pro nabíjení a kolik byl příplatek oproti srovnatelnému autu bez elektromotoru ?
Případně jak je velká ta nádrž ?
Avatar - Zetti
2. 10. 2018 17:05
Re: Musíš
Jedno nabiti baterie pri HDO D35d stoji 25 korun a ujede se realne bez topeni a klimy tak 45-48 km. S topenim tak 70% a s klimou cca 85-90%. Bezne zvladnu dve nabiti za den, tzn nocni nabiti pro dopoledne nejake nakupy apod a 10-17h druhe nabiti a pak vecer nekam za kulturou nebo akci. Na Vaclavak to mam presne na pul kapacity baterie a volne parkovani ve vsech zonach.

Priplatek je ponekud neporovnatelny, urcite se to auto nekupuje pro usporu nakladu, ale oproti srovnatelnemu autu jsou naklady urcite podstatne nizsi. Nikdo nevi zatim jak se bude pohybovat opetovny prodej, protoze tech aut je tu par. Ja si to auto koupil pro jizdni komfort, tichou a plynulou jizdu. Ty naklady jsou ponekud podruzne.

Nadrz je 45 litru, eko jizdou do 100km/h se da jet kolem 6 litru na sto opet s klimou a topenim jak jsem psal predtim. Porad se musi pocitat ze prijemna jizda nesrovnatelna s fosilem na prvnich 100 km normalnim tempem je 25 korun za elektrinu a nejakych 100 korun za benzin a to smysl ma. Vetsine lidi na denni jezdeni ta kilometrova kapacita staci. Nikomu to nenutim, mne se to libi.
2. 10. 2018 17:41
Re: Musíš
Já si nemůžu pomoct, ale nějak tam nevidím tu svobodu spalováku, pokud auto musím strkat do zásuvky tak už tam ta svoboda prostě není, přitom proti hybridům nic nemám, Corolla by mohla být horkým kandidátem na příští auto.
Avatar - Zetti
2. 10. 2018 18:01
Re: Musíš
Nemusis to strkat do zasuvky, ale muzes. Kdyz nemas zasuvku kup si Corollu, to logiku castecne ma.
Avatar - KANKUNEN
2. 10. 2018 18:07
Re: Musíš
To jsou hrozné kecy a tankování ti svobodu neomezuje?
Avatar - Blue Sun
2. 10. 2018 19:22
Re: Musíš
Pumpu máš na každém rohu.
3. 10. 2018 09:39
Re: Musíš
Ne protože netankuju denně ale s nafťákem tak 2x - 3x do měsíce, navíc plnou nabereš za 10 minut a ještě u toho sithneš pozvat na kafe pumpařku. Ale pokud je to tak, že PHEV auto můžu nabíjet v režimu "jak se mi chce" s tím, že to pak bude fungovat jako mild hybrid, tak beru svoji poznámku zpátky.
Avatar - AntMan
6. 10. 2018 18:18
citroen frantík
Po těch zkušenostech co mam s Peugeotem tak nechci už žádného francouze domů.
Rozbalit vlákno
0