Mercedes-Benz představuje v Paříži třetí generaci třídy B. Je hezčí, o něco větší, má digitální kokpit z áčka a výhradně dvouspojkové převodovky včetně nové osmistupňové.
Mal som 3 roky B-čko terajšej generácie. Bolo to def. mestské auto. Deti sme natrepali, parkovať sa dalo všade.
Na druhú stranu mi prišlo konštrukčne v detailoch nedotiahnuté. Možno som mal len ja šťastie na kazový model.
Je to taký praktický voz pre rodiny.
... na snímcích nevypadají, že by vytvářely rovnou plochu, jak je uvedeno v textu příspěvku.
U tohoto typu auta (městské MPV) se - myslím - digitální pojetí přístrojovky docela hodí. A v designu Mercedesu vypadá hezky.
Svěřím se vám s osobně neověřenou domněnkou: osvětlené průduchu klimatizace mi přijdou jako pouťový, a nadto nebezpečný prvek výbavy. Myslím, že se ty světelné pásky budou odrážet v předním i bočních sklech za každé denní i noční doby. Opravdu mi vstávají hrůzou vlasy na hlavě když si uvědomím, kolik zbytečností a hloupostí řeší stále více nabobtnávající designová oddělení automobilek... nejspíš kvůli Číňanům ;-\ .
Tak to si dost zaspal dobu >:D 8st. automaty uz robi (aplikuje) Opel, francuzi, premia samozrejme tam su uz nejaky piatok aj 9 stupnove prevodovky aj u Land rovera a Jeepu a dokonca aj 10 st. (Chevrolet, Lexus, Ford?) a to len co som si narychlo spomenul. :-!
Tenhle medvědí design mi začíná připadat celkem ohraný, ba co víc v tomhle malém nafouklem autě přímo ošklivý. A to jsme se nedostali k exteriéru.. Nevím no... Za stejné peníze bude ten nové pežot... Asi bych měl vybráno. Ale říkám rovnou, nejsem cílovka. Jen tak premitam
Mercedes B zavdává srovnání s Fiatem Croma (2). Kdo ho vyzkoušel, potvrdí špičkové pohodlí, na které MB B v první generaci až tak úplně nedosáhl. Jak to bude s druhou generací MB B? Jistě mi dáte za pravdu, že zrušení výroby Fiatu Croma (2) bez patřičné reklamy byla chyba. Jako ostatně mnoho dalších vozů skupiny Fiat té doby.
Promin, ale jsi uplne mimo. Za 1. Croma byla vuz stredni tridy a karoserii neslo o zadne MPV, ale spis o prerostly hatchback. V podstate jedinym primym konkurentem byl Opel Signum, teoreticky by nekdo mohl Cromu srovnavat jeste s o trodu vyssim Vel Satisem.
A v kazdem pripade slo o obrovsky preslap a zruseni vyroby bez nastupce bylo to nejlepsi, co mohl Fiat udelat. Ja mam velke Fiaty rad, ale Croma II mela vzniknout jako sedan ci liftback a pokud mozno bez spoluprace s GM. Pak by to auto melo sanci navazat na uspech puvodni Cromy. Hatchback ma smysl jen do nizsi stredni tridy, u vetsich aut je tahle karoserie blbost. Signum i Vel Satis prisli na trh jeste pred Cromou II a od pocatku meli mizerne prodeje, presto si tenkrat italove mysleli, ze oni na trhu s touhle podivnou karoserii uspeji.
B-Klasse je oproti tomu klasicke male MPV na podvozku A-Klasse. Prvni generace se dala prirovnat napriklad k Lancii Musa. Auto na zakladech stare A-Klasse W169 mozna nebylo nejpohodlnejsi, ale to ani jeho tehdejsi konkurence. Musa mela podvozek z Punta, Meriva z Corsy... Soucasna koncici druha generace je dle meho nazoru jedno z nejpohodlnejsich malych MPV.
Zvláštní platformy typu prvního a druhého A-čka, všech B-ček a Vanea až na B-čka zmizely. To samo o sobě je dost spodivem - slepá ulička vývoje?
Tady není využitelná celá výška karoserie, protože platforma má přeci dvojitou (krabicovitou) podlahu s poměrně velkou výškou (větší jak 100 mm). Proto bych byl s tím MPV trochu opatrný. Neboli: celé auto musí být o ní vyšší - a to nejde jen tak. To pro Cromu 2 neplatí.
Trochu podobnou platformu měl Fiat Multipla (2).
Jinak Croma 2 byla něco mezi větším hatchbackem a MPV - trochu ve stilu Opelu Signum, jak píšeš. Nemiluji však vyšší automobily, pokud to aspoň nepřinese větší prostor. Ale u Cromy 2 jsem uznal, že pohodlí tam bylo prvotřídní - něco za něco (v Signu jsem neseděl, ale věřím podle oplácké tradice v podobný výsledek).