Fotky jsem viděl, to i klasická 508 vypadala průměrně, ale osobní zkušenost mne dost vyléčila, to i ta tvá Ravka je proti tomu stěhovák >:D A litry na papíře nemusí znamenat zhola nic...
Asi si počkám, až bude někde k vidění a poměřím si sám, co bych naložil.... vůbec ty nová auta mají kufry na dvě věci, dnes sem jel do práce po dlouhé době starším Mondeem MK4 a ten kufr, to je prostě slast!
No viz ta Ravka = dost záleží co = tam potřebuješ vozit. Na krabice funguje v pohodě = a já klasickej kombík kterej je obecně skoro ve všem lepší než SUV = nepotřebuju
A RAV4 hybrid = jak ses ptal = mám protože to co je obecně špatně na SUV = se tohohle konkrétního zakladatele segmentu = víceméně netýká. Jak tu kdysi vysvětloval MT = a doteď je to považovaný mnohejma za vtip, základ je těžiště. Hybrid ti těžiště i rozložení hmotnosti mezi nápravy = dost významně řeší. Víš šmíráku na co auto používám ;-) denní ježdění po Středočeskym a Praze = nic lepšího než atmosféra hybrid a variátor = na to neni. I když si to dost lidí neuvědomuje = takže to popírá :-)
A těch 197 koní = to na takový to běžný denní ježdění = fakt stačí [odkaz]
Po roční praxi s Aurisem = přišla nabídka kterou by bylo fakt škoda odmítnout :-)
Lepší by teda bylo Toybaru = ale tu a tam je potřeba odvést nějaký krabice = a na to se těch 1633 litrů hodí. Takže sem principiálně furt proti SUV jako nejblbější karoserii = ale tahle varianta je míň SUV než to vypadá = hybrid řeší i další problém vysoký karoserie = i když se nestaráš tak se hodně decelarční energie přemění na palivo = nateče do baterek. Když se s hybridama trochu sladíš = mě to na začátku nějakej měsíc trvalo = tak dokonce většina. Nejen že máš eště o něco menší spotřebu = ale prostě nenamáháš brzdy
Kufr nikdy nebyl parametr co bych měl vysoko = ale vybavil se mi zážitek z mládí kdy sem netetě eště v Praze pomáhal odvést stolek do obýváku. Měla C5 první generace benzínovej šestiválec = o kterym VAculík řiká nejlepší francouzskej motor všech dob, což je fakt vysoký hodnocení a ten docela velkej konferenční stolek se vešel napříč do kufru liftbacku = chlap z obchodu kterej to k autu dovalil tam stojí s otevřenou pusou možná eště dneska :-)
" nic lepšího než atmosféra hybrid a variátor = na to neni" Jen jsem si to přečetl a přeběhla po mě zimnice, jak když na mě sáhla smrt. FUJ, to je děsná představa 8-s
Ne podle mě = teda taky podle mě = nějakej břídil co se už desetiletí věnuje autum = řiká teda doporučil Auris hybrid = jeho jméno tu ale radši neřikat ;-)
Že my s kolegou k tomu došli před nim = mě osobně trochu těší
Já sockou jezdím, ale autobusem + metro... akorát dnes nepřijel >:-[] Vlakové nádraží mám 2km od domu, na to se jim mohu vykašlat, navíc není technicky vzato ani v našem městě i když je to naše nádraží >:D
V létě jinak na skútru, autem sporadicky - parkování je peklo, rok od roku horší a víc aut dojíždí...... dnes čekám, že budu mít vzkaz od MP...
No tak pokud je člověk automobilový analfabet a je jedno co čeho sedne, hlavně že se to nějak rozjede a nějak ho to doveze, tak asi zkousne i ten variator.
Já najezdil něco po Praze a okolí s Aurisem Hybridema a Priusem a do dnes si myslím, že to firma dávala za trest. Taky to pak zrušili a podobných experimentů se už vyvarovali.
A ano po praze je MHD stejně nejlepší, ale pokud ne MHD tak motorka, nebo skůtr. To je na Prahu TOP. Když je hnusně, tak už se člověk musí zaplechovat.
No myslím, že po tom lítém boji, co si tady zadělal tuny diskuzí napsal to, co hodně lidí (né všichni) mají na tom SUV, třeba jako můj otec, jak si se ptal včera.
Kombik je vždy lepším na silnici, má větší kufr, ale někdo ho prostě nepotřebuje a vyhovuje mu cokoliv jiného - třeba posaz (osobně jsem před 14ti dny měl velké problémy s křížem a sezení v SUV bylo to jediné, odkud jsem zase vstal, z mých aut jsem měl problém vylézt). Chápu, proč na příměstský provoz to SUV máš, má to i výhody, sám jsem si to zkusil, v Praze to k zahození není, navíc jezdíš stejně do 70-80 km/h max, takže nějaké krouhání zatáček tam moc nelze.
A teď k těm kufrum, na které jsem narážel. Já ho využívám, už jsem to tu psal mockrát a třeba zrovna ty krabice, které vozíš i ty jak píšeš, bych v Ravce viděl problém díky té podlaze ( pokud jich je hodně a jsou veliké), preferoval bych rovnou podlahu, logicky toho přeci dáš více....
Já pořídil opět kombi, ale z kufru jsem trochu rozladěný (chvíli jsem přemítal nad autem o třídu níže, nebo o liftbacku, ale výběr je dnes tristní a Oktávku jsem nechtěl). V Mondeu MK4 jsem odvezl velký aparát se všemi blbostmi (zesik, efekty, kabeláže) a ještě tam dal 3 x hardcase kytary a zatáhl roletku, to moc kombíků neumí. Mohl jsem tak auto nechat parkovat bez zbytečného upoutání pozornosti ve městě... teď už tam dám jen 1x hardcase (proto řeším velikost kufru po roletku, tak si to zapamatuj, až se příště budeš ptát >:D )
Když jsem potřeboval, odvezl jsem cokoliv, kola, nebo třeba ledničku, bojler... taky velkou sedačku do obýváku, ale to sem vezl na střeše + vozejk >:D
Dříve jsem vozil i velkého psa, to s generační obměnou ženy odpadlo.
Takových aut je prostě málo, papírově o dost větší kufr Octavie II kombi toto vše také nepojmul a nové moderní kombíky s trendem sportovnosti ztrácí užitou hodnotu kufru, po roletku vyskládáš méně, když je rovná podlaha s nakládací hranou (když není, je tam většinou schod) a nad roletku se svažuje kufr, takže pravidelné tvary různých krabic/věcí tam stejně nedáš... litry na papíře nejsou vždy to hlavní. Jistě, že bych to nějak udělal i s menším autem, dříve jsem měl Lagunu, která trpěla nad roletkou extrémě na zkosenou střechu, ale dnes už by to byl a vlastně zase je kompromis.
Velký mínus je, že má auta nikdy neměla nějaké síťky, takže v obrovském kufru malé předměty lítají... to ještě budu řešit, už mi to vadí a rozbil jsem i pár věcí.... naposledy jsem takhle rozbil flašku červeného ve služebním Superbu.. to byla vůně >:D
Když se podíváš na tu 508, tak i uvnitř je auto menší, než předchůdce, já si tam připadal stísněněji.
Pro mé použití SUV vůbec není, já potřebuji i velkou plochu podlahy kufru, daleko víc, než prostor od roletky ke stropu, kde ty SUV nahání litry. Když už, tak by to muselo být něco jako Touareg, ale třeba i ten Kodiaq mi kufrově nepříjde marný... ale... je to nejhorší karoserie, proto mam zas kombi
>:-[] a nepotřebuju proto ani ten hybrid >:D
No vždyť ve všech srovnávačkách = vyhrává kombi nad SUV! S bonusem = že je levnější. Pořizovací cenou = i pak provozem :-)
My ty krabice kdysi vozili v Berlingu = ale to k nám doputovalo eště větší náhodou nebo jak to popsat než ta RAVka. Pak C5 no a dneska RAV4 hybrid
Jízdně na dálky = který ale zas tak často nejezdíme = jasně C5 2.2 HDi :yes:
Ale 3 tisíce km v RAVce = nečekaná pohoda. Skvělý sedadla = a těch ušmudlanejch 180 km/h Vmax = v zásadě stačilo i v Německu
Já sem zatim spokojenej = a trochu ne = budu až se začnou prodávat nový generace = který zatim vypadaj technicky dost zajímavě. Jestli budou takový jak zatim působěj = tak.. budu naštvanej protože záruku 5 let 150 000 plánuju plně využít = a tiskárnu na peníze nemáme :-)
A ten jak víme má menší vodpad z vejfuku a díky celýmu pojetí systému lepší těžiště a lepší odpich z místa než nafta a taky je spolehlivější nafta. A přes to že my benzíňáci dotujeme naftu = i nižší provozní náklady než nafta
Takže = proč nafta? :-)
A to si představ = že třeba jednou srovnáme daň = a přestaneme jí dotovat >:-[]
Lepší odpich z místa nemá - to mne nepřesvědčíš, protože ani měření tomu nenapovídají - možná až ten nový, silnější Auris se tomu vyrovná, ale stávající ani prd. Pokud se budeš měřit s naftovým dvoulitrem a automatem, jsem pořád ochoten to poměřit, jestli se nebojíš.
kufor novej 508 je veľmi podobný minulej. využíva aj rovnaké prvky (plató, skoro rovnaká ochrana nárazníka).
v novom kombíku som nesedel, len v novom sedane. (keďže kombík ide do výroby až na budúci rok).
áno, 508 je pekná aj zvonka aj zvnútra. horúci kandidát pre mňa pri výmene staršej 508. akurát, že teraz by som nekúpil SW...
Ahoj, jestli máš starší 508, tak mne velmi zajímá, co říkáš na prostornost. Já zase tak dobře 508 starší generace neznám, ale párkrát jsem seděl uvnitř a nová mi přišla o dost stísněnější, skoro jako kdybych si sedl do o třídu menšího auta. A právě ten kufr u sedanu je jen na kufřík, nebo malou tašku, je hrozně mělký.
Jo, mám SWčko. Priestor je celkom slušný, vždy nabalím po plató. 2 megaveľké kufre a 2-3 menšie. Resp. plató zrolujem, dám sieťku hore a možem sťahovať aj kusy nábytku.
Ja mám ešte rezervu dole, ale to je ďalší priestor na využitie.
Nový sedan má tiež miesta a miesta vzadu. Preto uvažujem nad ním.
Máloktorý lift sa mi páči dizajnovo, ale hlavne keď otvoríš zadné vráta tak ťahá na plešinu. Ak mám mať prievan v aute tak to už radšej kombi ktoré sa mi aj tak páčia viacej.
Zatím čtu jen o "vychytávání much" a odstraňování nedostatků z předchozích modelů. Ale nikdo ještě neřekl na rovinu: toto řešení je lepší, než klasika s budíky pod volantem! Tak proč to vlastně Peugeot neustále prosazuje?
Zaujala mě tato formulace pana Kolmana: postavy vyššího vzrůstu nemusí dobře vidět na celé digitální budíky. A já myslel, že čím budu postavou vyšší, tím lépe na budíky nad volantem uvidím. Jde o nepřesnou formulaci nebo opravdu osoby nad 185 cm neuvidí na budíky dobře? To by byl opravdový fail...
Plusy: čudlíky na přístrojovce, automaticky vyjíždějící roleta kufru.
Minusy: sloní kly na předku, i-Cockpit se šišatým volantem.
530 litrů je tak akorát, preferuji hezký styl před objemem.
správně má být nižšího vzrůstu, díky za upozornění. S tvarem volantu jako takovým nemám problém. Ale když chci při ideální řidičské pozici vidět celý digitální štít, musím mít už volant příliš dole, což bude při řízení nepřirozené a asi to ani dlouho nevydržím. Při ideální poloze volantu mám zase část "budíků" zakrytou...
V běžném kokpitu vidí budíky všichni. V i-Cockpitu někteří na budíky vidět jednoduše nemohou, nebo mohou, ale za cenu nepřirozené pozice (můj případ, P308, 178cm). Jakákoli další výhoda i-Cockpitu tento zásadní fail v mých očích ospravedlnit nemůže. Interiér je to jinak poměrně pohledný a hodnotný a plně chápu jedince, kterým to při dané konstituci vyloženě sedne anebo jsou ochotni udělat ústupek. Jenom nechápu Peugeot, že se tímto odvážil k eliminaci potencionálních zájemců, včetně mě.
Tak nevím, ale mám taky 178 cm a na budíky vidím dobře. Volant nepřirozeně nemám. Mezi nohou a volantem mám ještě dostatek místa. Ale vím že záleží také na stavbě těla. Někdo má kratší trup a delší nohy, někdo naopak.
Přesně tak, každé tělo je jinak stavěné a navíc každý preferuje jinou polohu sedačky i v sedačce (téměř vleže, téměř vstoje atd.). Z našich dvou odlišných zkušeností při shodě jedné proměnné (178cm) evidentně vyplývá, že i-Cockpit není schopen takové přizpůsobivosti, jako kokpit konvenční, kde problém s výhledem na budíky nemám a předpokládám, že ty také ne (mohu se mýlit).
Ono to není zase taková tragédie, část budíků vidím, ale stále tápu, čemu bych měl tento zbytečný diskomfort dát na oltář - vychází mě z toho snad jen pocit výjimečnosti z něčeho, co jinde nemají, a to je málo. Docela mě to mrzí, protože 508 je krásné auto, ale bydlet budu üvnitř, ne venku.
Idealna poloha je len jedna, aj ked niekto mozno preferuje ine polohy :-) Kto s tym nema problem/predsudky, tak je to ergonomickejsie. To su mozno tie nareky, ked sa kedysi motorove vozy (prve pokusy o auto) ovladali pakami a potom niekoho napadlo tam dat volant a urcite sa nasli ludia, co najprv nadavali :-)
Uveď objektivní fakta, která podpoří tvé tvrzení o tom, že i-Cockpit je ergonomičtější. Taková fakta, která mě přesvědčí o ergonomické nadvládě i-Cockpitu i přesto, že nevidím pořádně na budíky. A pozor, nechci slyšet tvoje subjektivní pocity, ty už znám. Jak nahoře píšu, plně chápu, že to někdo ocení a peugeot si koupí - z nářků mě tedy neosočuj, ty vypadají jinak. A poslední přirovnání k pákám a volantu beru jako tradiční diskuzní podpásovku, ale co já vím, třeba tvoje předchozí auto jen páky mělo.
Já třeba po zkušenosti s P208 problémy v klasickém interiéru mám... Jednak mi přestalo vyhovovat kormidlo místo volantu, jednak si stíním horní část přístrojů.
Teď tomu tedy moc nerozumím, abych řekl pravdu. Velký volant (neboli kormidlo) ti se 177 cm v klasickém interiéru stínil horní část přístrojů? Moc dobře si to totiž nedokážu představit. Která automobilka se dopustila takového přešlapu, aby velký volant stínil přístroje řidiči zcela průměrné výšky? Rozporovat to ale nechci, jednoduše máš kliku, že peugeot vymyslel i něco pro tebe.
Jasný, už chápu, nízký umístění volantu je teď tvoje preference nepřenositelná do konvenčního interiéru. Zvyknout se dá na vše, to je pravda, nicméně jak si zvyknout na něco, co si můžu osahat pouze na krátkou dobu s tím, že získaný dojem není vůbec dobrý. Asi to risknout.
Pri sluzobakoch mam tiez problem. Mne "kormidlo" nevyhovovalo ani predtym, jednak si zakryvas budiky a dalsie info ramenami volantu pri toceni, alebo musis najst tiez nazvyme to vhodnu poziciu. Naposledy to bola kia ceed, kedy mi volant zakryval polovicu grafiky z kontroliek, ktore maju umiestnene hore. Avsak po viac ako roku s P308 si teraz vsimam pri kormidlach inu vec - vecsi volant znamena, ze pri manevrovani musim viac tocit rukami ako pri malom volante + naviac, ak si prechytim volant dole, tak velky volant je priestorovo na tom rovnako a povedal by som dokonca, ze horsie ako ten maly - tj rukou zavadim o nohu. Maly voilant ma mensi priemer a aj ked je nizsie posadeny, stale mam nad nohami viac miesta ako pri konvencnom rieseni.
se mi, že průchodnost otvoru pro zavazadla nebude zrovna největší, spodní hrana působí dojmem, že je poměrně vysoko a auto přitom není vyšší, než jiná. Hádám, že tady bych bajk dozadu cpal jen s obtížemi, což je u kombi škoda.
Tak to je vizitka dnešného úbohého stavu automobilového dizajnu. Z diaľky sa to povedzme celkom dá, pri bližšom pohľade predok zabíjajú zvislé diódy a zadok ničí vykúsnutá "priekopa" pod svetlami. Z blízka je to nudný bočný profil s prekombinovaným predkom aj zadkom. Interiér je tradične peugeotovsky hnusný. Nič, čo by ma lákalo aj na druhý pohľad, alebo si do toho sadnúť.
[odkaz] Prevalená predná kapota a výraz ako keď Káčer donald ochutná ocot...
[odkaz] Tomu zadku niečo chýba - materiál spod svetiel vybrali lopatkou?
[odkaz] Tuctovka, ktorú si na ceste pomýlite asi s čímkoľvek...
[odkaz] Vysvetlí mi niekto, čo je na tomto pekné? Veď ma to priam odrádza, aby som si tam sadol.
[odkaz] Povedzme že v predu sedadlá OK. Vzadu ako za trest. Rovná lavica, ktorá iba vyzerá "dizajnovo"...
Nevím, jestli je rozumné mluvit o svém vnímání designu jako o nějaké jasné pravdě.
Nicméně - jak jsem byl nadšený z propagačních fotek, tyhle reálné ve mě zdaleka takové nadšení nebudí a dnes jsem potkal lift naživo (rychlovka v provozu) a spíš zklamání. Jsem zvědavý na prohlídku na salonu.
Zásadne píšem vlastné názory a nie všeobecne platné. A zároveň nie som si vedomý, že by som svoje vnímanie dizajnu predkladal ako nejakú jasnú pravdu ako píšeš. Podľa čoho si nadobudol taký dojem? Píšem jasne, že MŇA to auto ničím neláka a že MŇA odrádza aby som si sadol... Dá sa to napísať inak, aby to nebolo zavádzajúce? ;-)
Každému sedne něco jiného, z tvé pětice fotek se neztotožním ani s jedním problémem. Příď je designově skvělá, klidně by mohla sedět i menšímu autu. Problém se zádí nechápu. Boční silueta je nejblíže asi k 308 SW, což je tak jediné auto, se kterým se dá splést. Na rozdíl od většiny ostatních kombi nemá žádnou designově divnou stoupavou či klesavou linku.
Mně se interiér líbí a vím, že určitě nejsem sám, takže opět výše psané. Rovnou lavici vzadu považuju za lepší řešení, než hrůzná profilování á la sportovní sedany a podobné experimenty. To auto má být vzadu pro tři lidi...
Ako som napísal - zvislé diódy sa so zbytkom predku bijú, sú ako dve vrásky naprieč voči všetkým ostatným. V zadku mi ten hlboký "jarok" prekáža, ten hlboký prelis dnu na mňa pôsobí extrémne rušivo, naviac predpokladám, že bude priťahovať prach a špinu zo vzduchu víriaceho za autom a tieto partie budú často špinavé. Bočný profil je nudný. Nemá žiadnu linku, nie že divnú. Je úplne bez výrazu.
Interiér by bol omnoho lepší keby ho máličko uhladili, ale mne nesedí hlavne riešenie týkajúce sa materiálov a farieb. Technokratický výzor radím skôr k športovo ladeným autám, tu by ma viac potešil jasnejší príklon k elegancii a jasnejšie definovanému luxusu, ktorý stredná trieda už bezpochyby v určitej miere reprezentuje.
Zadné sedadlá sú tragédia v drvivej väčšine áut. V Passate som na zadných sedadlách absolvoval cestu Bratislava-Brno a späť a ich tvorcovi by som za ne zlámal obidve ruky. Že majú vzadu sedieť traja neznamená, že musia byť operadlá ako doska, to je riadna blbosť.
mne sa to paci..... vidim tu akesi prepojenie s casmi 406-tky coupe a 306 cabrio kedy peugeot tiez ohuroval eleganciou aposobil ako sperk aj vedla nejedneho dvakrat drahsieho auta :yes:
je jasne ze 508 kombik nebude o maxikufri... ale to nebola kedysi ani alfa 156 sportwagon a ludia ju stejne prave ako kombik milovali...
chvalim hlavne zmensenie rozmerov kasne voci sucasnej prerastenej 508... v tomto ma peugeot skutocne velmi prijemne prekvapil ... nova 508 je razom kompaktnejsie stihlejsia... posobi ovela "zdravsie" a sportovejsie na mna a celkovo krajsie ako predchodca.... velky palec hore .. :yes: