Vzhled nejrychlejšího sedmimístného SUV na Severní smyčce Nürburgringu již není tajemství. K odhalení jeho podoby došlo těsně před oficiální premiérou v Paříži.
Modrá mu sluší, tmavé doplńky na karoserii jsou nyní moderní (zrcátka, lišty, maska), takže vzhledově proč ne, interiér taky vypadá k světu.
Beru to jen jako stupeń výbavy, nikde v článku není ani slovo o tom, jestli byly provedeny změny na podvozku, nebo se opravdu jedná jen o optický paket + silnější motor. Osobně bych sportovní podvozek u SUV nechtěl, trochu se to vymyká logice a účelu auta.
Motor má síly dost, ale hoooodně moc mne zajímá, jak to bude ekonomické. S takovou konfigurací jsem jezdil v Passatu a spotřeba se pohybovala od 9 do 10 litrů na sto. Jak si to poradí s těžším SUV, zvláště, když naftový šestiválec (dle slov uživatelů i testů) umí jezdít kolem 8 (BMW, Audi).
Ahá... takže výhoda zvýšeného auta, kvůli kterému si to lidi kupují, předpokládající komfort i na rozbitější silnici a třeba průjezd polní cestou, se nekoná ? No ... co k tomu dodat.
Ale průjezdnost a třeba větší díry ti sebelepší podvozek nízkého auta moc neodfiltruje, spíš to myslím i tak, že třeba někam nezajedeš, aby si netahal břicho po zemi - zkušenost třeba z Mondea IV, kdy do komfortu super podvozek, ale auto bylo docela nízké a někde při manévrování na parkovišti jsem si i kolikrát škrtnul. Já zastáncem SUV nejsem, ale pořídil bych ho asi jen z důvodu, kdybych častěji potřeboval vyšší podvozek a určitě bych nepotřeboval tvrdé prkno, jako do pseudozávoďáku :-)
Otázka je, ktorým smerom ten podvozok posunuli, resp. čo všetko na ňom porobili. Možno len poprogramovali nastaviteľný podvozok v šport. režimoch a v komforte to ostane naďalej vcelku pohodlné a komfortné. Neviem, netuším, možnosti by boli. :-)
Určitě, když už víme, jaké detaily v interiéru jsou, tak by neuškodilo popsat i to, co se změnilo/nezměnilo v technice... že je jiný volant mi zas tak žíly netrhá >:D
BiTDI samozřejmě za 10 jezdit umí, ale to už není běžná jízda, drtivá většina jezdí mezi 7,5 - 8,5. U Tiguanu nebo Kodiaqu to bude o 0,5 či 0,7 l víc.
[odkaz]
Já ti zase neříkám, že to někdo neumí za více. Jedna věc je individuální spotřeba jednoho jezdce a druhá věc je nějaký průměr třeba na tom spritmonitoru. Nevidím žádný problém jet s Tiguanem BiTDI po okreskách za 7 a nebýt brzda provozu stejně jako nevidím problém s tím stejným Tiguanem BiTDI valit po dálnici podlahu a mít spotřebu 13 l. Většina tak ale nejezdí a z mých zkušenosti spotřeby na spritmonitoru velmi dobře sedí na běžnou jízdu.
Ok, těch 7 tomu autu neuvěřím, pokud si to sám nezkusím, jde o to, že na spritmonitoru je i hodně těch ekojezdců. To by si musel jet opravdu tempomatových 70 a trasa by nemohla mít moc kopců. A proto kombinace, kdy musíš najet na dálnici a ani nemusíš jet pilu, hodně spotřebu zvýší. Jestli s SUV jezdíš, tak víš, že na dálnici díky odporu vzduchu prostě spotřeba roste rychleji.
Ja skôr vidím problém v tom, že ten motor je na svoj objem užraný, bez ohľadu na model, v ktorom je namontovaný. Ak si porovnám ten Passat, BiTDI (176 kW) má priemer 7,88 l a 2,0TSI (162 kW) má priemer 8,38 l, t.j. rozdiel 0,5l. OK, benzín je predohrab, nejaké to deci by pridal 4motion, ale aj tak je to sakra malý rozdiel a nie veľké vyznamenanie pre naftu.
Podle toho, co odkazujes, jezdi vetsina mezi 7,5-9,3, Prumer je v tu chvili cca 8,4m prumer vsech spotreb je 7,9 a to oboji je na diesel hodne, pokud nejezdi jen po zacpanem Rime. Kodiak s timto motorem bude o litr vyse a to mu celkem fandim, na dalnici klidne o dva litry, takze 9-11 bude kazdodenni realita.
No já vidím drtivou většinu mezi 6,9 a 8,6, pouze jednotlivci jsou pod a nad. Takže průměr je pořád 7,8.
A SUV je o 0,5-1 výše, takže pořád jsme do 9.
[odkaz]
Ano, šestiválec by jezdil za to samé, ale to je v mainstreamu zbytečné kdyby.
Je zbytecne resit, jestli 7.8, nebo 7.9, na diesel v teto kategorii to je proste hodne, o pouhy litr vyssi spotrebu ma (mel) firemni Passat 3.6 a ten motor to bylo jine kaficko co se tyka projevu. A mimochodem i servisu - co se tyka pohonu nebyl na servis ani jednou, jen klasicka udrzba, to Passat BiTDI 240 je v servise uz asi po pate, dalsi kus se dlouho drzel a az ted po cca 120tkm mu odesly vstriky... Passat v dieselu se kupuje proto, ze malo zere, a 8-9l neni malo, je to hodne + obvykla davka financi pro nejaka drobna opominuti koncernovych engineeru...
Ale ale ... vstřiky? To je docela malá porce km... osobně bych si jako vlastní takové auto nekoupil a bral radši slabší jednoturbovou verzi. Jsem zvědav až se za pár let udělá nějaká statistika spolehlivosti.
Co říkáš na dynamiku? Mne to zas tak na kolena neposadilo, až ve vyšší rychlosti to bylo poznat.
Dynamika je vzhledem k faktu, ze jde o celkem velke auto s pohonem vsech kola a automatem bez vyhrad, dalnicni predjizdeni je hracka a i mimo dalnici je dynamika vyrazne nadprumerna, kor kdyz se szijes s DSG, kde pri predjizdeni nema smysl prepinat na sport, ale podkopnout si padlem a pak to zase nechat spadnout na automat... Na jezdeni prijemne auto, asi nejlepsi Passat kdyz neni V6, ale nejak si nejsem jisty, jestli to je pochvala :-)
Jeste si trochu prisadim - na firme je i jeden dozivajici kombajs TDI 125kW DSG B6 a za sebe rikam, ze pokud nekdo ma soukromou B6 v dobre vybave a motorizaci, tak upgrade na nejnovejsi verzi je naprosta zbytecnost, to auto neni o nic lepsi, nez vykopavka z roku 2008/9...
Starší 125kw TDI znám velmi dobře, mám ho ve služebním Superbu, ale manuál. Motor jede dobře, ale ty kw navíc, co má oproti slabším verzím poznám až na dálnici, pokud auto naložím a jedu někde v kopcích, tak se rozdíl v dynamice oproti slabším dvoulitrum hodně smazává. Já se trochu bojím, jak ten motor skončí, má lehce nad 200 tisíc a z odborné literatury vím, že některé verze mívají fatální následky a jelikož s tím jezdím docela štreky.. no snad je to ta dobrá verze >:D
B6tka se mi vždy líbila, ale příjde mi, že hrozně zestárnula :-)
Ad DSG - mám nové Mondeo také s tímto "nejhorším" typem automatu: dvouspojková převodovka a pozoruji stejný problém. S zbytečně motor točí, ale na předjíždění je asi opravdu lepší pádlo, nebo když není vyhrocená situace, jedu na D...
Co se týče projevu, tak jakýkoliv benzín je jinde než diesel o tom není potřeba točit. Co se týče spotřeby, tak je asi potřeba srovnávat srovnatelné, Passat VR6 jistě dovede zajet nějakou trasu za 9 litrů, ale typická spotřeba to není ani náhodou. Průměr je někde kolem 11.
[odkaz]
[odkaz]
Takže rozdíl 3 litry. A to ta slabší verze VR6 v Supu nijak dramaticky BiTDI neujede.
[odkaz]
Takže jsou to 3 litry úspory proti sametovému běhu šestiválce nebo dnes 2 litry proti čtyřválci, kde to už není zas taková sláva a to už je přesně to co nemá jednoznačné řešení, někdo volí jedno, jiný druhé, každopádně se těch BiTDI passatů u nás prodává víc než 2.0 TSI (BiTDI 7,8%, 2.0 TSI 206 kW 0,6%)
Já lítám posledního půl roku s Allspacem BiTD 240 ps/500Nm v dlouhodobém průměru za 6,9 l/100km (čtu nyní přes CarNet) Jezdím celkem dost jak dálnice, tak město i okresky (zatím 18 tis km). Dodržuji rychlost a jezdím vesměs klidně, ale o co nejnižší spotřebu se nesnažím. Dynamiku využívám, když to vyžaduje situace a příležitostně i pro zábavu. Akcelerace a jízdní projev shledávám jako velmi slušný, zvláště v porovnáním s ostatními motorizacemi. Ani 220 ps benzín se mi nezdál nic moc. Asi je to slabších krouťákem 350Nm.
Co fakt? Že se mi ta kombinace po vzhledové i motorové stránce docela líbí, ale nevěřím moc na úspornost tohoto konkrétního motoru po vlastní zkušenosti? No fakt...
Na ty palce dolu si počkám až do zítra na součet, ono se to vytříbí, Pořád tu někoho baví palcovat násobně...
... no... ve spojení s touhle rádoby sportovní obludou mluvit o kráse... 8-s
Neberu mu určité kvality, třeba sedmimístný a na danou třídu i praktický a variabilní interiér, obstojné jízdní vlastnosti, ale v téhle verzi to je leda masirka ega pro pár českých klientů...
...SUV RS... chybí už snad jen luxusní plážová bugina... inu trh to tak chce 8-s
No, mimo silnějšího motoru tam technicky snad nic sportovního není, ne? Nebo jsem se to v článku nedočetl.. vzhled z toho sportovce neudělá.... to znám, taky mi teplákovka nepřidá při běhu rychlost >:-[]
Já běhám v kratasech, teda běhal, teď pomalu nevybehnu ani 4 patra, ale kdybych si ty kraťasy zase oblékl a vzal si tenisky, byl bych něco jako ten Kožak RS, tlustý, rádoby sportovní a zvládnu v péči i 4 děti a páté na cestě >:D
Jen si musím někam nalepit to logo RS, nebo alespoň Tajpár >:-[] teď jsem ho viděl na Polu HTP, může být i na našem nejpomalejším MPV >:D
Jen nevím, musím to vyzkoušet, jestli se budu chovat přetáčivě (přecejen i mé pozadí není zrovna malé) nebo nedotáčivě (pupek taky nějak narostl), což značně onu úsporu času ovlivní >:-[] >:D
Pche, RS nebo Tajpár.....to já viděl o víkendu logo Mustanga osazené na předku FoFo3. >:D Nechybí některému ze zdejších majitelů Mustanga znáček ? ;-) Jinak ovšem v mé hitparádě zhůvěřilostí pořád vede majitel Santa Fe II, jehož dílem vskutku životním byla implantace bavorských ledvinek namísto původní mřížky. >:-[]:yes:
Před nějakou dobou jsem byl na dovolené v Egyptě, v městečku přilehlém k hotelovému komplexu přijel snědě opálený jinoch v nejlepším autě na světě Toyotě Corolle sedan (tehdejší generace, nevím kolikáté) s brutální úpravou celého předku ve stylu Oktavia II Facelift ( nabastlené světla protáhlé do boku, mřížka Škodovky) i s logem Škodovky.... Myslím, že nejeden fanda Toyoty by zaplakal... ale zase tady je vidět ta prestiž, Toyotu ani Egypťani nechtějí... >:D
>:-[] Nj, kdo by se taky chtěl chlubit nejprodávanějším autem světa ? To je snad pro ovce, NeBO ? ;-)
Zatímco O II po faceliftu voní exotikou na dálku. Asijsky šmrncnutá světla, výroba na dálném severu, v zemi nevěřících ďaurů a věčných brblalů. Tu by chtěl i Hádží Halef Omar ben hádží Abú'l Abbás ibn hádží Dávúd al Gossarah. O to víc, že má dotyčný skvost přímou souvislost s rodištěm jeho druha a přítele Kara ben Nemsího Effendiho. >:D
Teda :-):yes:
že jsi znalec Cimrmanů, to vím. Ale že jsi četl i Dalekým Kurdistánem atd, to koukám.
Ale toho Hádžího jsi z hlavy nedal, předpokládám? >:D
Jakože je něco divnýho na čtení Mayovek? Resp. ty nečteš nic, co nenapsal současný, nejlépe mladý autor? Smutné. Tedy četl jsem v mládí i všechny Foglarovky, pořád rád čtu Agátu Ch.
Ale neřekl bych, že to jakkoliv vnáší světlo do záhady, proč seš ty takový pako. ;-\
I proč = mě vidíš jak vidíš = i když to proč nechápeš Vaculíkův texty = to s věkem až tak nesouvisí >:-[]
S tim naopak souvisí = že si neuvědomuješ jak moc je Škodovka a koncern pozadu [odkaz] a zřejmě si myslíš dokonce = jako obvykle = přesnej opak [odkaz]
Zkus obrácenou verzi = než furt jen zpochybňovat a myslet si že všechno víš líp. Prostě Hawking při zvažování pro a proti Brexitu = promyslel tisíckrát víc = je to jako šachy = když ti to pálí, promyslíš 30 tahů dopředu. U tebe bez urážky odhaduju jeden dva = ale pozor, s přesvědčenim že nikdo nemůže bejt dál = kdo příští tahy vidí jinak = je b l b :-)
Myslim že si neodpověděl = na Vaculíkovo doporučení Aurisu hybrid. Ty to vidíš jinak = je to tim že si fakt myslíš že pracuješ s víc dostupnejma datama a v jejich vyhodnocení se tvrdě nad nim? Nebo jak si to = že to vidíš jinak = vysvětluješ? FAkt by mě to zajímalo
Na SUV se šel podívat můj táta a já s ním jako doprovod, jelikož už má svůj věk a lépe se mu do SUV nastupuje, tak usoudil opětovně po zkušenosti s jedním SUV, že pro něj je to i nadále lepší volba, než kombi....
Mimochodem, ty sám SUV jezdíš i když je to kombi lepší, tak o co jde ?
Než si pamatovat kraviny = neni lepší v hlavě udržet to co ti vysvětloval i MT? Tu podstatu o kterou de? Protože nejde jen o logo ale i konkrétní model = zase si to překroutil = a tim z toho zase vyšla pí.ovina ;-)
Takže jak to bylo? Všechno si to zapomněl = nebo úmyslně zatloukáš? :-)
Vidíš, správná otázka - proč jeden z největších haterů SUV jezdí v SUV, dokonce i štreky (asi dovolená, 3tkm). Přitom je to nestabilní, moc to žere... ;-)
Zajímavý = přesně tobě sem to vysvětloval = a neni to dávno = takže skleróza? ;-)
Dovolená? Na dovolenou sem autem zatim nejel = ale nidky neřikej nikdy >:-[]
Nebo to hraješ? Proč ne SUV ti vysvětloval MT i párkrát já = jakej je rozdíl mezi SUV jaký si kupuješ a jaký mám já = taky = takže totální zapomněnka, nebo..? :-)
Ale jo, dal. V rozveselené společnosti to obvykle mívá větší úspěch než třeba technická řešení hybridů a jejich vliv na jízdní vlastnosti automobilu v nájezdu na dálnici. :-! >:-[]
Drobné prohřešky členů se tolerují, chápu že člověk má jenom jedny nervy a neodpustí si reakci. ;-) Ale na sebe, jakožto zakladatele, musím být přísný. Ze mě už nic nevymámí. :-)
Tahle informace se podle mě zatím neobjevila. Já tipuju upravený podvozek (ale možná jen to co má Sportline), větší brzdy... a pak nějaké softwarové věci (ladění elektroniky, možná nějaký repráček, volba jízdních režimů apod.).
1.5 TSI je už spíš volba peněženky, reálně je to na takové auto malý motor, ideál je v Karoqu. Tedy pokud opravdu čekám, že budu Kodiaq využívat se vším všudy ( naložené auto i kufr). Jestli chce jen velikána na jízdu do krámu, pak proč ne.. V Karoqu jsem s DSG s 1.5TSI jezdil za 8,5 cca.
Tak základ Kodiaqu je s ohledem na cenu rozhodně lepší koupě, to ale vždycky. Každopádně v ceně kolem 1,2mil. Kč je plně vybavenej 2,0 TSI LK s větranejma sedačkama, skleněnou střechou, koulí a hromadou kravin. A v téhle ceně podobně velké auto je problém, respektive třeba SantaFe, ale to zase nemá odpověď na takhle výkonný motor. Extra levnější není. Prémie s podobnou výbavou a R4 benzínem stojí tak 1,7 a je fakt malá.
Nevím jak GrandScenic, ale Espace je neuvěřitelná pixla a to jak jízníma vlasnostma, tak hlavně zpracováním. O motoru a převodovce ani nemluvě. Sedadla vepředu dobrý, druhá řada vězeňská lavice. Navíc je to i přes podstatně větší vnější rozměry menší než Kodiaq. Vracel jsem to po měsící s tím, že bych radši jezdil jedničkovou oktávkou než tím. C4 a 5008 jsem nezkoušel, nevím.
Problém je, že na jedný straně je plně vybavenej Kodiaq za 1,2-1,3 a na druhý velká SUV s cenou výš než o milion. Mezi tím nic není.
Espace som nejazdil tak neviem ale motoricky na tom nie je zle v ramci konkurencie je na tom dost dobre by som povedal. Ma 1.8 TCE 225 koni a teraz novy 2.0 dci 200koni a 400Nm to mi nepride zle v danej dobe. Ako som uz pisal jediny konkurent Kodiaku (SUV) je bratranec Tiguan ALLSPACE 2.0 bitdi a mozno este Ford Edge ma teraz nejaky novy biturbo dizel 240 koni? Dynamiku neviem ale dovolim si tvrdit, ze na Kodiak a Tigiho mat nebude. Tento motor uz dostal asi aj S-MAX ak sa nemylim tak to moze byt tiez zaujimave ale to bude tiez jeden z tych drahsich modelov. Novy Santa a facelift Sorenta maju sice 2.2 dizel ale dynamicky tak na urovni 2.0 tdi 190 koni a to je jediny motor a benzin ziadny. V USA je to asi ina pesnicka ale nam (CZ/SK) je to platne ako mrtvemu topanky. Este bude mozno zaujimavy Seat Tarraco ked neprestrelia ceny. C4 GP a 5008 som skusal, pre rodinu dobre a maju aj slusne prevodovky (8st.) aj benzin novy 1.6 180 koni co je slusne v tejto triede. Lenze ten interier je ako vesmirna lod aj u 5008 aj Picasso a ten malicky volant na guliach u Pazouta to je tiez vymysel. Francuzi su fakt drbnuty ked spravia relativne slusne auto a zabiju ho dizajnovymi vystrelkami. Dnes clovek ked chce vaccsie SUV alebo MPV s benzinovym motorom a automatom o 4x4 ani nehovorim tak aby si hodil lano. Samozrejme alternativy su vid vyssie ale pre bezne rodiny dat 30-40 t EUR za auto je nerealne. O premii sa nebavim tam su moznosti siroke (SUV).
S prvním odstavcem souhlas, ale k Espacu musím nesouhlasit, protože jízdě, především ovladatenost s 4C podvozkem, je to velmi schopné auto. Převodovku mají dvouspojkovou a nově bude v nabídce jak 2,0 dCi, tak už je v nabídce 1,8 tCe. Měl jsem auto ve výbavě Initiale Paris skoro týden, ještě z počátku výroby a nějaké problémy se zpracováním jsem nepozoroval. Dospívající děti seděly vzadu, já moc ne a i na delší cestě si nestěžovaly. Jak je to ve třetí řadě netuším, protože jsme měli pětimístnou verzi. Každopádně toliko místa jak v předchozí generaci tam určitě nebude, ale to i Kodiaq je uvnitř sprovnatelný s MPV vycházejícími z nižší střední, tzn Zafira, Touran...v C4 je místa ale více,v 5008 je něco mezi Kodiaqem a C4 Spacetourerem. Když se to vezme pragmaticky, má Kodiaq spíše konkurenci v MPV a při cenách Zafiry a C4 i ztrácí. Docela dobré je tohle video, i když ta Španělština dá zabrat: [odkaz]
Nevím, mne to postrádá smysl, 2,0 TDI se 110 kW mi v superbu moc nejede, když chce člověk bezpečně předjíždět, je to o hubu. S Koďákem psali, že ani 140 kW není žádná výhra, spíše motor "tak akorát"..
Kolega ma 140kW 4x4. Priemerku ma 7.1, ale teda ten motor ma sklamal z toho auta asi najviac. Jednoducho to proste nic moc nejde na tie parametre, ktore by to malo dosahovat. Do tej stovky je to tak OK, ale potom jednoducho straca dych az prilis rychlo. Ako hej, rozgula sa to na 180 a v pohode asi aj viac - uz pri tych 180 sa mi nezdala ta rychlost, clovek ju tak nevnima, ale dynamika uplne v haji. Cakal som teda ovela viac.
Já ti nevím, furt všichni jen bezpečně předjíždění a nebezpečně bourají. Bezpečně se dá předjet s čímkoliv v bezpečném místě a nebezpečně i Ferrari na nebezpečném místě, viz v médiích propíraná nehoda Poláků na Slovensku.
Tyhle stěhováky sice výkon potřebují, což o to, ale třeba Kodiaq je prostě rodinné MPV (7 míst, variabilní druhá řada sedade, slušné vychytávky v interiéru), žádný závodní stroj, natož i radost z řízení si představuji jinak, tam mi těch 110 kW příjde tak akorát. Pak s tím bude lítat mladý boreček 200 po dálnici, protože to tolik jede, v rodinném SUV/MPV...
Nehodu jsem viděl... to Ferrari by to asi ustálo, nakonec se na takovou silnici tři auta vedle sebe vejdou a celkem o nic nejde (tím neříkám, že se tak má jezdit)... ale nehodu bych mu nevyčítal.
Problém byl řidič Porsche, který a) předjížděl kde neměl a b) nedodržoval bezpečnou vzdálenost. c) když už předjížděl kde neměl a nedodržoval bezpečnou vzdálenost, měl aspoň koukat přes tu žlutou placku dopředu a předvídat. Z videa není úplně jasné, kdy kdo začal brzdit, tj. jestli reagoval pozdě, nebo jestli prostě Ferrari brzdí líp a neměl šanci... nicméně se do té situace dostal sám.
Souhlasím s tebou naprosto ohledně dané nehody, ale nechtěl jsem paušalizovat, že v rychlém SUV jezdí dobytci apod., protože jsem použil tuhle nehod jako příklad.
A ano, nemělo by se to, ale ten v Porsche se zachoval naprosto nelogicky a když už takhle jel, měl minimálně alespoň nějaký rozestup, jako měl ten ve Ferrari a prostor k manipulaci, respektive kyž už nedobrzdím auto před sebou, nestrhnu to vlevo, ale vpravo...
Pokud na to nejsi předem připravený, tak to jsou zlomky vteřiny a fakticky ani není na nějakou vědomou reakci čas. Umím si to živě představit... Mercedes ujíždí, je potřeba mu to ukázat... kolikrát jsem takhle boural v Need For Speed :-)
Dal jsem si práci a pustil to pomalu:
0:03 - Ferrari ještě nebrzdí, Porsche by teoreticky mohlo a mělo vidět v mírném protisvahu přes nízké Ferrari auto v protisměru. Když Porsche míjí auto s kamerou, ještě má odstup někde kolem 10m. Tehdy by musel ihned jít na brzdu a pokud možno doprava do té mezery... jenže půl vteřiny trvá než ti to dojde...
0:05 - Porsche už bourá do Ferrari, těsně před kontaktem uhýbá mírně vlevo, ale... po kontaktu už to stejně pod kontrolou nemá a pokud se tři nezmatkující auta vejdou, tak čtyři, z nichž dvě jsou v sobě... to už je loterie.
Souhlas = viz já 22:42 = když takhle idiotsky předjíždíš na plný do zatáčky kam nevidíš = tak na tu bleskovou reakci bejt připravenej musíš! I kdyby se nic nestalo sou to idioti = jestli nebyli v režimu = nejbleskovější reakce jakou umim = tak totálně vypatlaný magoři
Jen podle videa s nic moc rozlišenim = tipuju že špičkovej řidič toho Ferrari to snad moh zvládnout. I hodně dobrej řidič SUV Porsche = neměl nejspíš šanci. Možná to narvat na levý svodidla a doufat že protijedoucí auta stihnout uhnout ke středu a vejdou se
Z pohledu kamery neni jistý kdy řidič Porsche viděl že jedou auta v protisměru = ale působí to že řidič Ferrari moh reagovat o něco rychlejš = nejen brzdit ve svym. Působí to že vteřinu zvažoval jestli to stihne předjet = a ta to rozhodla
Ale i v tom SUV asi snad moh vidět ty proti auta dřív = těžko říct kam čuměl = trochu to působí že jen na to Ferrari.
Kdyby v tý průseroidní situaci všichni reagovali líp = projít to snad mohlo = ale museli by všichni reagovat rychlejš = plus mít všichni kliku jak hrom. Neměli
Vyhodnotil si to spíš blbě = doprava to měl snad šanci strhnout řidič Ferrari = a snad to mohlo vyjít a snad měl šanci se vyhnout. Měl na to auto a okamžitá správná reakce = snad
SUV nemělo na stejnou reakci šanci
Ty ve snaze o to za každou cenu být proti si nejen pořídíš hybridní kravinu, ale napíšeš i takový do nebe volající nesmysl že řidič té bíle SX4 (vypadá to na ní), který byl předjížděn v místě zákazu předjíždění auty jedoucími vysoce nad rychlostní limity, dokonce i měl snahu uhnout, zajel za pravou čáru, je spoluviníkem téhle nehody. Beru, že tady píšeš nesmysly jen proto, abys byl zajímavý a někdo se s tebou bavil, ale tohle, to snad není ani na zlatý ventilek, ale na zvážení, jestli máš vůbec nějaký charakter. :no:
Nikdy sem s tebou neměl problém = i ta debilita kdy si trapně urážel netetu by prošla = jako totální vůl ses začal chovat v tu chvíli = kdy si na tom trval
Že blbě chápeš psanej text = s tim ale nemá co dělat. Logicky sou hlavní viníci ty blbouni co předjížděli když neviděli = tomu první mu to prošlo, ale to neni omluva. Nenapsal sem že ta bílá krabice což fakt může bejt SX4 video je rozlišim nic moc = je viník! Napsal sem že se to blbě sešlo a ***i to úplně všichni = že reagovat líp = na tuhle silnici se 3 auta vedle sebe vejdou
Takže polopaticky = viníci sou jasný, to asi probírat nemusíme. Ale znám lidi co uměj reagovat líp = a tu bílou krabici by asi stihli posunout rychlejš doprava = a 3 auta vedle sebe by projela
Je na zvážení = jestli máš vůbec nějakej mozek = jestli jo = aspoň tuhle polopatickou vysvětlovací verzi = pochopíš
Ten člověk jel podle předpisů, dokonce i na nečekanou situaci zareagoval a řidiči Ferrari uhýbal, že do něj zezadu napral další * v Porsche opravdu ovlivnit. Bude mít kvůli těmto h**adům jen oplétačky, už jen účast jako svědek u soudu není nic, co by bylo příjemným zážitkem.... a ty mu slovy "***" automaticky připisuješ část viny. Ty okecy, že jsi to myslel a myslíš jinak, to už je jen úlitba, jak se chytit za noc a opatrně couvat. :no:
Za tvuj nefunkční mozek = i po vysvětlení = fakt nemůžu
Za to že si ubožák a trváš na tom že pomluva mý netety prostě platí = taky ne
Za to že o mě píšeš debility jako že sem si pořídil hybridní kravinu nebo házim vinu na to auto co nestihli předjet = furt blábolíš jen ty. Nebo spíš chceš blábolit ;-)
Co si ty představuješ pod automaticky = je úplně jedno. Jasně napsanej příspěvek = sem ti pro jistotu hodně polopaticky vysvětlil = takže tvý další blábolení = je fakt už jen blábolení
Takže ten :no: si strč do .dele
Jestli si neumíš dát dohromady takhle jednoduchou věc = mnohý to vysvětluje. I když tu prasárnu vůči netetě = fakt ne :-!
Tvý okecy a včetně neschopnosti správně vyhodnotit takhle jednoznačnou nehodu = který řešíš naprosto tupejma žvástama založenejma na ničem = sou prostě trapný ;-)
Víš = že to máš založený jen na svym vymešlení a zoufalou snahou = mě nějak obvinit žejo? :-)
Takže díky videu = viníci sou tři debilní poláci. Blbě situaci vyhodnotil a pozdě reagoval = už řidič žlutýho F, ten v Porsche za nim už neměl šanci. Idioti sou samozřejmě oba = tim že předjížděli kde předjížděli. Chápeš? ;-)
No a znám řidiče = který mě učili koukat furt do zrcátek a další = který by docela pravděpodobně v tý bílý krabici = stačili uhnout tak hodně doprava = že by možná všichni projeli vedle sebe = a v nejhoršim si tak ustřelili zrcátka
Jestli to neumíš vyhodnotit sám = ani s nápovědou = si prostě pako :-)
Že se uboze snažíš obvinit mě = to je máš blbý = neni za co = no možná za to že mi to myslí líp? >:-[]
Ale shodneme se na tom chudákovi v bílý piksle = je to jako když jedeš po dálnici a nějakej idiot jí přebíhá a ty ho škrtneš. Do konce života si to budeš pamatovat = a v zásadě si v tom 100% nevinně. To že nestih reagovat rychlejš a líp mu nevyčítám = proto nepíšu taky o sobě že bych to stih = ale že stihnout se to dalo. Neni to jeho chyba = může bejt že na to chudák roky bude myslet = že to možná šlo
Dodatek = zatim co čekám na nějakou další urážlivou odpověď = trvající na nepochopení toho co sem napsal = kouk sem na televizi na to zpomalený video: Jasnou chybu udělal už řidič žlutýho F. = v tý rejži reagoval pomalu a blbě = Ferrari je auto v kterym v první půlvteřině moh stát na brzdách a přitom se řadit do pravýho za to bílý SX. A myslim že dobrej řidič by to asi i zvlád. Otázka je co to SUV Porsche = ten asi měl jedinou možnost to opřít o levý svodidla = a všichni kolem sebe mohli projet
To mě nestrejda taky učil = když je to takovýhle okamžitě to hodit mimo silnici = dopadne to spíš líp = když to neuděláš dopadne to takhle
Ale vono se to snadno píše a v tý rychlosti blbě dělá = ale když sem idiot a touhle rychlostí předjíždim na plný = měl bych bejt připravenej reagovat hodně bleskově
Vím, co se snažíš říct, nebo jak to myslíš a vím, co na tom štve Rona a ostatně to příjde netaktní i mne... řeší se tu pomyslné kdyby, osobně vím, že přehlédnout něco v provoze je táák snadné, navíc teoreticky od stolu to je jednoduché a v praxi reakce může být uplně jiná a tyhle situace se semelou strašně rychle (to si nakonec i sám napsal), kolikrát opravdu stačí na pár sekund ztratit pozornost, takže ano, v případě 100 % koncentrace by snad, možná, uhnout mohl, ale říct to tomu člověku do očí a vůbec veřejně, to bych si neodvážil...
Ron se možná srovnává s tim chudákem v bílým asi SX4 = neudělal nic špatně jel přiměřenou rychlostí ve svym pruhu. A pak se snažil posunout správně vpravo = že to mohlo bejt rychlejš = to jo, ale to samozřejmě neni jeho vina = ale těch předjíždějících blbů. Ron se jen snažil hledat chybu = v mym popisu v tom jak to vidim já. Zajímavý = místo aby napsal jedno "sorry" radši..
Zatimco opakování že pranýřuju nevinné atd. to už je hra = místo aby za pomluvu netety řek sorry, zvolil variantu se do mě navážet :yes: >:D
tak to že se SUV Porsche mělo vyhnout doprava = to je kravina. To prostě fakt vyhodnocuje blbě
Zatimco Ferrari to snad mohlo zvládnout, 2 vozy za sebou se mezi kameru a bílý asiSX4 dostat nemohly. SUV prostě nemá šanci = jediná jeho možnost bylo opřít to o levý svodidla a doufat že to vyjde = a snad mohlo
Měl by očesanou levou stranu ale nic víc = no třeba by si ty 3 auta vedle sebe ustřelily zrcátka nebo tak = ale prostě nic vodřený auta
Podle mě se chlapík s Ferrari nějak moc nesnažil zařadit za bílé auto a možná ani nebrzdil na hranici možností. Uviděl auto v protisměru, zabrzdil, řidič bílého auta mu udělal trochu místa a on zřejmě chtěl pokračovat v předjíždění. Fabii se úspěšně vyhnul a nebýt nárazu zezadu, nejspíš by po projetí aut v protisměru šlápnul na plyn a předjížděl dál. Chtělo by to video v lepší kvalitě nebo onboard z Ferrari s rychlostí.
Řidič Porsche mohl udělat teoreticky totéž, nebo se mohl i zařadit do té mezery za bílé auto... pokud by ovšem začal brzdit včas, hned, jak se objevilo auto v protisměru. Pozdní reakce -> bouračka. Za mě by bylo nejlepší stejně to poslat do té mezery vpravo, náraz zezadu do bílého auta by byl v řádově menší rychlosti než čelní střet s Fabií, ale to už si člověk asi úplně nevybírá. Vyhýbat se vlevo je podle mě špatně... i kdyby to stihl a vešel se tam, tak odraz od svodidel se nedá odhadnout... nejspíš by to ale ani nestihl a trefil přímo čelně tu Fabii a bylo by ještě víc mrtvých než teď, kde ho lehce zpomalila kolize s Ferrari.
Jo s tim Ferrari si to možná trefil :yes:
Ale holt měl ve vysoký rychlosti za sebou dalšího závodníka = navíc v SUV
Vyhýbat se kamkoli je lepší než čelní = ale samozřejmě teoreticky lepší doprava = ale vyhodnotit to v takový chvilce neni sranda. Problém je že měl to F před sebou = a v půlvteřině se nedalo odhadnout co udělá = a fakt je dost možný že to F chtělo jen čekat uprostřed
Jako obvykle to odnes někdo kdo neudělal nic špatně. Fakt smůla = že na tu silnici by se 3 auta vedle sebe vešly. A další mínus pro SUV = který logicky brzdí i v krizi reaguje = hůř než Ferrari
I když předjíždět do zatáčky do který nevidim = to je ultradebilita. Jezdim po Středočeskym a každou zatáčku kde je přes pole vidět stovky metrů = si zkracuju v protisměru. Ale musíš tam vidět
A denně potkávám borce v protisměru co dělaj to samý ale tam kde vidět neni a jedou moc rychle = a maj občas sakra problém se jen vrátit do svýho prázdnýho protipruhu
Před týdnem jsem byl poprvé v Rumunsku a do zatáčky se tam předjíždí výhradně jen když: klesne rychlost kolony v obci pod 80 km/h, na silnici je dvojitá plná čára, do zatáčky není vidět vůbec.
Tenhle národní sport mi vysvětlil mnohé chování jejich kamioňáků na našich silnicích...
Kdežto poláci i když zde paltí za čuńata, tak u nich doma se mi jezdí lépe, než v ČR najel jsem v Polsku několik tisíc km za poslední 2-3 roky a na silnici jsou daleko ohleduplnější, než našinci...
Já Polsko, když pominu místní přeshraniční cesty do 50 km na nákupy a rodinou, projel před pár lety až skoro k Ruským hranicím a problém jsem taky neměl, ani si na nějakou rizikovou situaci nevzpomínám, což u nás zažívám docela často. Což mi šak utkvělo v hlavě, jsou rychlosti jakými se jezdí mimo obec na klasické jedničce. 130 žádný problém, někdy i více. Sice to zní rychle, ale Polsko je rozlehlé, samá rovinka, zatáček málo, silnice široké a jsou třeba úseky, kde není kus dálnice a je to i 200 km v kuse, to u nás tak dlouhou cestu, pokud se cíleně nevyhnu dálnici, nenajdu. Takže proto je asi i v Polsku tolik mrtvých ono když se na relativně velmi dobře přehledném a rychlém úseku jedničky něco semele ve 130-150, lidi umírají....
Hodně se mí líbilo na severu husté rozmístění stacionárních radarů. Všechny byly velké a žluté, dopředu označené a vždy na rizikovém místě, u škol, před přejezdy atd., to se mi líbilo, prostě se reguluje tam, kde je to třeba a ne jak u nás např. u Brna na dálničním přivadědle mimo obec, bez chodníku, v klesání, se svodidly je 80 a policisté měří octavkami tam a zpět a kasírují :no:
V Rumunsku jsem nebyl, ale 4 roky zpátky (to to letí) jsem projel Bosnu a čuměl jsem, jak všichni jezdili předpisově a ohleduplně. Všude 80, já jel 84 a všechny jsem předjížděl.
Jako z rychlosti ve vesnici si v Polsku taky nedělají hlavu, mých opatrných 60-70 v přehledných místech je tam evidentně bráno jako záměrně pomalá jízda.
Na dálnici se sice jezdí rychle, ale jinak docela rozumně, taky proto, že na spoustě míst jsou tři pruhy. Při minulé cestě jsem chvíli jel s nějakým BMW a bylo to na hraně dynamických možností Insi.
Polské dálnice, ty nové, co staví, jsou jedny z nejlepších v Evropě - široké, přehledné, mnohdy 3 pruhy... žádné extra zatáčky... tam by to bylo na neomezenou rychlost... obvykle jezdím tempomat 150, ale občas jsem se svezl i 200+ :-) I když nejsou většinou až na 2 úseky placené, tak nejsou přeplněné. Opak je stará dálnice Gorlitz-před Vratislav - ta co vede podél našich hranic, ale tu stavěl ještě strýček Adolf, tak jí to odpouštím >:D
Jj čet sem srovnání stavby našich a polskejch dálnic = rychlostí prohráváme kontumačně a bohužel i kvalitou. Některý chyby na letos teoreticky hotový D1 = sou fatální
S vtipnym dodatkem = za několikaletý zpoždění ŘSD už vybralo na penále = nula kč :yes: >:-[]
Rychlost výstavby je tam famózní. Příklad - jedeš na jaře, dálnice chybí cca 30 km, jedeš na podzim a už se vezeš. Když jsem jel poprvé Varšavu v 2016, jel jsem velkou část po okreskách, dnes se tam dostaneš po dálnici (tedy až na to naše napojení, buď musíš přes Frýdlant, tam kus chybí, ale v Polsku to hned pokračuje dálnicí, přes Náchod tam chybí velký kus, ale to i na Polské straně a pak Ostrava-Katowice, tam jsem jel naposledy před rokem, ale taky se tam stavělo).
No do Katowic jo, ale před dvěma lety chyběl kousek před ČR hranicemi a pak za kat dal na warsavu taky kousek. Aktuální stav neznám, jezdím přes Liberec - Zgorelec
S tím Polskem si rozumíme, taky jsem letos dojel až na hranice Kaliningradské oblasti.
Bosnu jsem byl asi 2x a nic strašného, jel sem letos ještě celé Srbsko 2x, a na tempomatových 135 jsem předjížděl 95 % všech aut... to je hodně zvláštní. Pak jsem ještě dal Makedonii (tam jsou dálnice nedálnice, kde je 50tka, to se nedá dodržet) kus Kosova (malý provoz, žádná divočina), Řecko ( jo ti taky moc na rychlost nedají a jezdí co jejich plechovka dá, ale takovou koncentraci zachovalých E36 jsem jaktěživ neviděl) a Bulharsko ( vysoká rychlost problém nebyla, naopak všude na rovných dlouhých úsecích jsou 70tky a 50tky a většina aut brzdí a dodržuje rychlost + archaické autobusy, co to víc nedají >:D ). Takže za mne vede Rumunsko tou džunglí >:D
Počkej, jak víš, že sem tam nebyl? >:D Na západě autem jsem letos byl nejdál v Belgii/Lucembursko, to je fakt, do Británie zatím jako Barik - letadlem >:D
Lepsi volba na co? Na hrbate silnice, zpomalovaci prahy, Na silnicni rychlostni kamery, nebo stale se zkracujici useky silnic mezi vesnicema? Ja nevim jak to mate u vas na vychode, ale tady kolem Prahy je jezdeni cim dal vetsi bida.
A na dalnici jak jsme se nedavno docetli je nejlepsi Rapid s litrovym moturkem, co jezdi s karavanem 80 na sestku.
"Škoda Kodiaq RS v celé své kráse těsně před pařížskou premiérou" - a vyjde nejaka sprava aj po premiere ?
Takze "vzhlad" tajmostvo uz nebol a "podobu" odhalili az teraz ?
Sorry, toto je uz na mna moc.
Je možné, že tohle auto budu na chvíli mít, nevíte někdo, jestli tyhle sedačky půjdou i s větráním?
Radši bych tam sice viděl TSI (nejlépe 2,5 VR6), ale za pokus to stojí. Trošku mě mrzí, že BiTdi fakt chrochtá hrozně:/
Skoda no ten 3.0 TDI 170 kW a 500 Nm by tam sedel ako * na serbel. Parametre skoro totozne ako 2.0 ale kultivovanost celkom inde a s 8st. automatom mozno aj mensia spotreba. Ale je mi jasne, ze VW to nedovoli. Zakladny motor v Tuaregu by bol vrcholny v Kodiaku to by nebol uplne zly napad. Ale Kodiak by musel byt citlivo naceneny aby si zakaznik co pokukuje po Turkovi nepovedal, ze ma za podobne prachy vrcholny Kodiak s rovnakym motorom. v tomto trosku chapem VW proste odstup tam musi byt aby sa tie auta nekanibalizovali.
Nejde o to, co dovolí vw, ale co dovolí platforma, rozepisovat se "fundovaně" o citlivém nacenění a chtít přitom nacpat véšestku s rozevřením válců 90° do auta napříč, to si říkáš minimálně o posměšný úšklebek. ;-)
Protože VR6 TSI existuje v nějaký zkušební verzi s objemem 3,0 a pak se v Číně montuje (vyrábí se to snad v EU) verze se sníženým objemem na 2,5, 300hp a 500Nm. Mají to v Teramontu, což podvozkově je pořád MQB v zesílený verzi co má Kodiaq.
Větší nafta se tam nevejde a chápu, proč to tam nedávají. Kdo chce V/R6 naftu, musí do prémie a nikdo nechce, aby v tom rybníku lovila Škodovka. A to odhlížím od toho, že na to ta platforma není připravená. A tím nemyslím jen montážní vlastnosti ale i další chování MQB včele s omezenýma možnostma přední nápravy (oproti lichoběžníkům), chybějícímu vzduchu a dalšímu. Krom toho plně vybavenej Kodiaq stojí 1,2 (s 2,0 TSI), tohle může být o stovák dražší. Stejně vybavenej Touareg je o minimálně milion výš a to je reálně nejlevnější SUV v o jednu vyšší třídě (vyšší střední). Třeba GLC nebo X3 s V6 naftou stojí vybavený k 2mil. Kč. a jsou podstatně menší. Prostě Kodiaq je mainstream a necílí na zákazníky, kteří ocení a mají na prémii s víceválvovými motory.
Kola z oktavky, cervene nite, loga RS. Tot jediny opticky rozdil proti stavajicim verzim. Predstavovani jako u nejake novinky je trapne. Jinak auto pekny a motor se tam hodi.
Sportline bylo evidentně takové RS nanečisto, úplně ty dvě varianty vedle sebe nedávají smysl... těžko říct, proč se Škodovka rozhodla udělat to takhle... možná nechtěli pustit RS bez BiTDI, ale chtěli nabídnout aspoň ten optipaket.
Kodiaqu RS by podle mě více sedělo označení Sportline. Prostě trochu přitvrzený, výkonnější Kodiaq s optipaketem. Ale je jasné, že to by kolem něj takový hype nevznikl.
Dovolím si rýpnout, Rline je pouze optický paket pro každého Golfa, nebo ne ? Kdežto tady je i silnější motor v RS (stejně jako Golf R) a Sportline Kodiaq ale nejde se všemi motorizacemi (myslím i nejslabší).
Sportline nabastlíš každopádně na každý motor. Vzhledem k tomu, že je to kompletní výbavový stupeň a ne jen optipaket, tak to samozřejmě nenabastlíš na Active. ;-)
Jj, já bych to viděl ideálně na označení "Sportline plus", neb to má i lepší motor.
RS vidím taky jako nesmysl. Jestli je přitvrzený, to zatím nevíme, ne?
Píšu "verzím", protože i LaK má olakovaný spodek kastle, jen nemá tyhle sedadla a černě lakované lišty na kastli. Ale ok, samozřejmě, že se lisí víc, než sportline.
V celé své kráse? Opravdu? To jsem jediný komu se to auto absolutně nelíbí, kort, když vezmu v potaz ta příšerná sedadla? Co se týče masky, tak tam taky není žádná evidentí změna, za mě se jedná o další tuctové SUV, které ničím nezaujme, jak to vidíte vy?
Mě se taky nelíbí, především od počátku mi vadí ty obrovské vykrojené blatníky, kde i velké kolo vypadá malé, stejně nesmyslně to měl jinak povedený Yeti. A pak mi vadí na zádi ten břichatý převis nad světly...
Motorů 2,0 Bi-TD se vyrábí určitý počet pro užitkové aplikace, ale pokud se dají do Škodovek a dalších "podřadných" značek koncernu, je to ekonomicky velmi výhodné.
VW nesmí moc konkurovat Audi a Škoda nesmí moc konkurovat VW. Takže některé VW sice dostanou 3-litrové TDI ale podladěné a Škoda dostane sice výkonný Bi-TD ale 4-válec. Je to ale i ekonomické řešení, výroba motorů Bi-TDI se tímto krokem razantně zlevní.
A co se týče spotřeby, ta je taková jako má kdo lehkou nohu. Když se na to šlape lehce, je Bi-TDI znatelně lepší ve spotřebě při nižším zatížení, když se na to hodně šlape (ve vysoké zátěži), je lepší podladěný 3,0 TDI.
A Škodovka myslím nezapomíná jak NESLUTEČNĚ POPULÁRNÍ A OBLÍBENÉ, byly Fabie RS 1,9 TDI. Už nikdy Škoda Auto tolik RS v benzínu neprodala. A prodeje se počítají, ne že ne !
A to je hodně nebo málo? Kolik se prodalo Octavie RS TSI třeba 2014-2018?
Fabia v Evropě je za tu dobu okolo milionu kusů, takže RS by byla řádově 2%... to je asi realistické číslo, ne špatné, ale asi ani nějak skvělé. Pokud si vzpomínám, hot verze Golfu byly kdysi 6+... ale bohužel taková čísla (varianty v rámci modelu) neumím sehnat.