Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Artega Scalo Superelletra: 1020 elektrických koní za čtyřicet milionů

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Znovuvzkříšená německá Artega ukazuje v Ženevě studii elektrického třímístného kupé. Dočká se malé série?

Artega je dostatečně známá svými malými sporťáky s technikou Volkswagenu. Jenže to už je dávno minulostí, první období existence (2007-2012) skončilo bankrotem. Návrat s novými investory se odehrál na IAA 2015, tentokrát už v čistě elektrické podobě. Kupé Scalo však zůstalo pouze prototypem. Podaří se uspět ženevské novince Scalo Superelletra?

Italský název je složeninou výrazů „superleggera“ (superlehký) a „elettrica“. Oranžový koncept vypadá hodně retro a hodně dobře, má třímístné uspořádání interiéru, řidič, nebo spíše pilot tedy sedí uprostřed. A ještě navíc dostalo vzhůru výklopné křídlové dveře. Zatímco původní Scalo stylisticky navazovalo na předchozí GT s benzinovými jednotkami, tady už jsou tvary svébytné...

Co na tom, že pod kapotou netrůní vidlicový šestiválec? Nejnovější dimenze Scala skrývá v útrobách čtveřici elektromotorů, dva u přední nápravy a další dvojici vzadu. Celkový výkon soustavy vyráží dech: 750 kW (1020 k). Točivý moment je zatím odhadován na vpravdě mamutích 1620 N.m. Lithium-iontové články o obří kapacitě 120 kWh dodají potřebnou energii agregátům na vzdálenost až 500 km, byť zatím podle značně nerealistického evropského standardu NEDC. Ten opravdový se bude lišit, ale baterie jsou dostatečně velké...

Jde o supersport? Ale jistě! Oficiální zrychlení z klidu na stovku za 2,7 s hovoří samo za sebe. V rozletu kupátko zastaví omezovač už na hranici 300 km/h, ale větší rychlost by určitě nezaručila potřebný dojezd.. Ženevský showcar dostal místo zpětných zrcátek kamery.

Artega chce tohle auto skutečně vyrábět, a to v limitované edici 50 kusů. Záleží samozřejmě na penězích. Pokud vše vyjde podle plánu, produkční model se objeví na jaře 2019. I odhadovaná cena v přepočtu zhruba 40 milionů za jeden každý exemplář odpovídá dané kategorii...

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Avatar - Hammunasakra
7. 3. 2017 09:51
Re: Točivý moment je odhadován na mamutích 1620 Nm
Taky nechápu ;-)
7. 3. 2017 09:47
Re: Točivý moment je odhadován na mamutích 1620 Nm
Neříkám přece že tam nemusí být žádný. Ale když už tam nějaký je tak i kdybys ho zvýšil třeba stokrát, auto stejně líp nepojede. Nechápu proč pět z pěti redaktorů bývá hodnotou momentu tak unešených :-)
Avatar - Hammunasakra
7. 3. 2017 09:37
Re: Točivý moment je odhadován na mamutích 1620 Nm
Formulace žádnej vliv je skoro přehnaná. Prostě ho tam potřebuješ protože bez něj by nebyl ten výkon :-)

[odkaz]
7. 3. 2017 08:55
Točivý moment je odhadován na mamutích 1620 Nm
Moment může být mamutí jak chce, na dynamiku auta to stejně žádný vliv nemá. Rozhoduje výkon