Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropským Autem roku 2017 se stává...

David Bureš
Diskuze (128)
... Peugeot 3008. Evropské Auto roku 2017 bylo vybíráno ze sedmi finalistů, mezi nimiž nechyběl italský sedan střední třídy, japonské malé auto nebo švédský model střední třídy.

V předvečer ženevského autosalonu se jako již tradičně vyhlašují výsledky ankety evropského Auta roku. Vítězem pro rok 2017 se stala druhá generace Peugeotu 3008.

Peugeot 3008 je jeden z automobilů, které se dostaly mezi sedm finalistů renomované ankety. Tato sedmička byla vybrána z původních více než třiceti nominovaných, nových automobilů na evropských trzích. Do finále se dále dostaly Alfa Romeo Giulia, Citroën C3, Mercedes-Benz třídy E, Nissan Micra, Toyota C-HR a Volvo S90/V90.

Vyhlašování výsledků bylo s napětím sledováno, zvlášť poté, co se ukázalo, že to bude těsný boj mezi Peugeotem 3008 a Alfou Romeo Giulia. Výsledky jsou vyhlašovány podle porotců z jednotlivých zemí, přičemž po vyhlášení hodnocení z několika prvních států se 3008 a Giulia střídaly v čele průběžného pořadí, jen s několikabodovým rozestupem. Nakonec ale vyhrálo SUV francouzské značky se ziskem 319 bodů, což bylo proti druhé Giulii nakonec o 23 bodů více. Třetí skončil Mercedes-Benz E.

Výsledky ankety evropského Auta roku 2017
ModelPočet bodů
Peugeot 3008319
Alfa Romeo Giulia296
Mercedes-Benz E197
Volvo S90/V90172
Citroën C3166
Toyota C-HR165
Nissan Micra135

Vítězný automobil letos vybíralo 58 porotců z různých evropských států, mezi nimiž nechyběl ani jeden český zástupce, novinář Jiří Duchoň. Mezi porotci jsou zastoupení také třeba Georg Kacher nebo Paul Horrell. Před rokem se z výhry radoval Opel Astra.

David Bureš
Diskuze (128)
29. 4. 2017 01:02
Nádherné auto, len sa nedá regulovať ventilácia...
Je to najkrajšie SUV, super pohodlné. Nádherné spracovanie, veľmi sa mi páči, už by som ho aj bral, len...:
- Na tom aute sa nedá regulovať ventilácia!!! Tie ventilačné výduchy nemajú mechanickú klapku, s ktorou by sa ten výduch dal privrieť alebo zavrieť podľa rozhodnutia človeka, ktorý oproti tomu výduchu sedí! Keby som do takého auta posadil moju ženu, asi by som to už nerozchodil...
- To krútenie sa obrazovky tachometra pri prepínaní sa nedá vypnúť, Prvý raz Vás to ohúri, ale potom to je už otravné. A nezbavíte sa toho.
- Skúste si nastaviť na dotykovej obrazovke napríklad klimatizáciu bez toho, aby ste sa prestali pozerať na cestu. Ono to nejde. A keď to ide, tak sa nedívate na cestu. Veľmi, veľmi nebezpečné...
- A na záver, je to vôbec SUV, keď to nemá 4x4?
19. 3. 2017 00:19
Komedie
Nic jiného..
Avatar - _Karel_
9. 3. 2017 11:43
Re: Ach jo, to je COTY!
Většina automobilové produkce SUV umí 4x4. To "SUV" je velmi důležité.
9. 3. 2017 07:47
Na fotkach mozna nevypada...
...ale kdyz sem ted prebiral novou 308 pro manzelku (operak), tak me tam oslovila prave 3008 a prisla mi fakt krasna a luxusni. Skoda, ze neumi byt ctyrkolka. Pry az 2019 pridaji na zadek elektromotor, tak bude konecne 4x4
7. 3. 2017 21:59
Re: 3008
... konečně rozumný názor ))) ... je třeba se posadit a projet se ... a zjístit, proč 58 novinářů dalo přednost P3008 .... já jsem tenhle test udělal před koupi nového auta loni v prosinci ... a věřte mi ... z původních favoritů na koupi ...se stali outsideři o 1 level níže ...jízdně ...technologicky ... a designem ... mám P3008 2.0 BlueHDi 150k ... a po 5000 km ... bych nechtěl nic jiného ..))) Hezký večer všem...